Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678097 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6795 Dátum: 2012.06.08 18:52:36 »
A szűrő maradhat, bár ha utána is csattog, azt is lecserélhetnéd!
Az 5w40 sokkal olcsóbb és legalább olyan jó!

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6796 Dátum: 2012.06.08 19:31:44 »
Hello, gyors kérdés: 4AFE miért nem szereti a Mobil Super 2000 10W40-et?

Ma cseréltettem olajat, pont ilyet tettek bele 60 literes hordóból, lusta voltam magam megvenni az olajat és mivel csak ez volt a szerelő havernál, nem volt választási lehetőség.
Az én 4A-FE motorom szereti, semmi változás nincs!
Pont gondoltam rád, hogy az enyém produkál-e majd a csere után hasonló tüneteket, de nem.
Kéne méretned egy olajnyomást valahol szerintem, nehogy kiderüljön, hogy az olajpumpád megy tönkre, vagy valami dugulásod van valahol az olajcsatornában. Fóliát leszedte a szerelő az olajszűrőről, vagy azzal együtt csavarta be?  [rohog] Láttam én már sok mindent...
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.08 19:34:19 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6797 Dátum: 2012.06.08 19:42:12 »
Mondjuk én cserélnék szűrőt is, elég sok olaj szokott benne lenni az előzőből.
Egyébként lehetséges, hogy nem az olajjal, hanem a szűrővel van baj, ilyenre is volt példa.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6798 Dátum: 2012.06.08 21:03:20 »
Mondjuk én cserélnék szűrőt is, elég sok olaj szokott benne lenni az előzőből.
Egyébként lehetséges, hogy nem az olajjal, hanem a szűrővel van baj, ilyenre is volt példa.
Tény, hogy a szűrők között is vannak nagyon veszélyesek de pont ezért választottam Mann-t az Unixos, és még pár más helyett.
Talán a Jakoparts kellett volna.  :hmmmm:   
"...az enyém produkál-e majd a csere után hasonló tüneteket, de nem."
A következő lépés 3l Castrol Edge 5W30 + gyári szűrő, aztán ha
"...az olajpumpád megy tönkre, vagy valami dugulásod van valahol az olajcsatornában."
akkor rá kell mérni tényleg.
"Fóliát leszedte a szerelő az olajszűrőről, vagy azzal együtt csavarta be?"
Benzin van e benne?  :D

Kösz mindenkinek, hétfőn olajcsere!  :yes:
üdv, offday

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6799 Dátum: 2012.06.08 21:17:15 »
Viszont ha a csere előtt mérsz nyomást, lehet spórolhatsz is!
Az olajgomba helyén tudod megtenni!

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6800 Dátum: 2012.06.08 21:59:02 »
Viszont ha a csere előtt mérsz nyomást, lehet spórolhatsz is!
Az olajgomba helyén tudod megtenni!
Lehet csak egy legendát kergetek, de hát ezért is lett Carinám.
2 hete van nálam, 1hete raktam bele a Mobil 10W40-et.
Azelőtt semmi, azután harkály.  :?:
üdv, offday

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6801 Dátum: 2012.06.08 22:38:03 »
Videot / hangot tudsz tenni?

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6802 Dátum: 2012.06.09 11:58:59 »
Videot / hangot tudsz tenni?
Sajnos nem.
üdv, offday

sdani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6803 Dátum: 2012.06.18 21:37:23 »
Sziasztok!

89-es Carina II-essel a következő problémám van: Néha az önindító a kulcs elfordítására semmit nem reagál, valószínűleg nem kap áramot sem. Ezek után ha megtolom az autót akkor néha indul teljesen jól. De volt már olyan is, h. napokig nem indult. Betolás után ekkor is hibátlanul megy. Mikor szerelőhöz vittem, akkor mindig indult, így nem tudta megnézni. Amikor nem indul, a fényszórók akkor is égnek, tehát nem az akkumulátornál van kontakthiba. A Totalcar-on Papp Tibi nemrég írt az Avensis-éről hasonló problémánál a kapcsoló betét volt a hibás, de nem tudom, hogy ugyanaz a rendszer-e. Köszönöm, ha valakinek van valami ötlete.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6804 Dátum: 2012.06.18 22:32:47 »
Sziasztok!

89-es Carina II-essel a következő problémám van: Néha az önindító a kulcs elfordítására semmit nem reagál, valószínűleg nem kap áramot sem. Ezek után ha megtolom az autót akkor néha indul teljesen jól. De volt már olyan is, h. napokig nem indult. Betolás után ekkor is hibátlanul megy. Mikor szerelőhöz vittem, akkor mindig indult, így nem tudta megnézni. Amikor nem indul, a fényszórók akkor is égnek, tehát nem az akkumulátornál van kontakthiba. A Totalcar-on Papp Tibi nemrég írt az Avensis-éről hasonló problémánál a kapcsoló betét volt a hibás, de nem tudom, hogy ugyanaz a rendszer-e. Köszönöm, ha valakinek van valami ötlete.

Így van, a gyújtáskapcsoló lesz a hibás. Alattomos egy hiba, nagyon sokára jöttem én is rá. Egy idő után a nagy áramerősséget ami az önindítóhoz kell, nem bírja átvezetni, mi végül még ki sem cseréltük, csak kireléztük, tehát a kapcsoló funkcióját meghagytuk, de egy plusz relén keresztül működtettük az önindítót. Ez akkor jó módszer, ha nehezen lehet kapni vagy drága cserélni a kapcsoló betétet. Bármelyik autóvillamossági szerelő megcsinálja neked, miután elmondod neki, hogy mit is kéne csinálni.  ;)
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6805 Dátum: 2012.06.18 23:11:20 »
Sziasztok!

89-es Carina II-essel a következő problémám van: Néha az önindító a kulcs elfordítására semmit nem reagál, valószínűleg nem kap áramot sem. Ezek után ha megtolom az autót akkor néha indul teljesen jól. De volt már olyan is, h. napokig nem indult. Betolás után ekkor is hibátlanul megy. Mikor szerelőhöz vittem, akkor mindig indult, így nem tudta megnézni. Amikor nem indul, a fényszórók akkor is égnek, tehát nem az akkumulátornál van kontakthiba. A Totalcar-on Papp Tibi nemrég írt az Avensis-éről hasonló problémánál a kapcsoló betét volt a hibás, de nem tudom, hogy ugyanaz a rendszer-e. Köszönöm, ha valakinek van valami ötlete.
Üdvözlet a fórumon  :yes:
Elképzelhető, hogy ha az önindító forgórész szakadt egy kommutátor-szeletnél, ugyanilyen hibajelenség tapasztalható.
Ugyanis ha pont ott áll meg a forgórész, onnan már nem tud elindulni. Betolás után meg elég, ha menet közben picit elmozdul, legközelebb már indul is ( bár ilyenkor annyira nem biztos, hogy forog. De ugyanez igaz az indítókapcsoló hibájakor is, mert ha egyszer nem bírja az áramot átvinni, akkor máskor meg miért ?)
Azt lehet hallani, hogy a mágnes behúz, de ennyi. Azért remélem, nem ez lesz a baja a gépnek.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6806 Dátum: 2012.06.18 23:32:23 »
Üdvözlet a fórumon  :yes:
Elképzelhető, hogy ha az önindító forgórész szakadt egy kommutátor-szeletnél, ugyanilyen hibajelenség tapasztalható.
Ugyanis ha pont ott áll meg a forgórész, onnan már nem tud elindulni. Betolás után meg elég, ha menet közben picit elmozdul, legközelebb már indul is ( bár ilyenkor annyira nem biztos, hogy forog. De ugyanez igaz az indítókapcsoló hibájakor is, mert ha egyszer nem bírja az áramot átvinni, akkor máskor meg miért ?)
Azt lehet hallani, hogy a mágnes behúz, de ennyi. Azért remélem, nem ez lesz a baja a gépnek.
Igazad van, ez is lehetséges és én is ezt hittem sokáig, hogy ez a baj, ezért először vettem bontóban másik önindítót, majd miután a hiba nem szűnt meg, felújíttattam azt, majd miután a hiba még mindig nem szűnt meg, vettem egy új akkumulátort, majd már a hajamat téptem és elmentem egy villanyászhoz aki műszert rátette és addig indítóztam-leállítottam, indítóztam-leállítottam, míg nem produkálta a hibát, na akkor a kulcsot elfordítva hagyva kimérhető, hogy nem folyik elég áram át a gyújtáskapcsolón. Éljen-éljen  hiba meglett, kirelézés 2000 forint, mire rájöttem, hogy mi a hiba elköltve 15000Ft önindítóra, majd 20000ft felújításra, majd 15000 forint akkumulátorra, szóval egy életre megjegyeztem magamnak...
De tényleg igazad van vd1234, a logikus hiba az önindító forgórész szakadás lenne és nem kizárt, hogy sdani-nak is az a baj, csak kezdje az olcsóbb verzióval, ne azt az utat járja be mint én. Ha én megettem, legalább más nyerjen ezen tanulva az esetemből.
Lehet ez Toyota típushiba, nekem a Corollával fordult elő, a Carinám még nem produkálta...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6807 Dátum: 2012.06.19 12:47:52 »
Nem a drágább megoldás felé terelném én sem, csak felvetettem a lehetőséget, ha az előző nem jönne be valamiért.
Carinában szerintem relézve van, bár nem vagyok biztos benne  :hmmmm:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6808 Dátum: 2012.06.19 15:01:02 »
Sziasztok!

89-es Carina II-essel a következő problémám van: Néha az önindító a kulcs elfordítására semmit nem reagál, valószínűleg nem kap áramot sem. Ezek után ha megtolom az autót akkor néha indul teljesen jól. De volt már olyan is, h. napokig nem indult. Betolás után ekkor is hibátlanul megy. Mikor szerelőhöz vittem, akkor mindig indult, így nem tudta megnézni. Amikor nem indul, a fényszórók akkor is égnek, tehát nem az akkumulátornál van kontakthiba. A Totalcar-on Papp Tibi nemrég írt az Avensis-éről hasonló problémánál a kapcsoló betét volt a hibás, de nem tudom, hogy ugyanaz a rendszer-e. Köszönöm, ha valakinek van valami ötlete.


üdv!
Egyáltalán semmit nem csinál? Nem is kattanik az indító?
Kábelek kontaktozását megpróbálhatnád akku és inditó között!

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6809 Dátum: 2012.06.19 15:15:10 »
Egy lehetséges hibáról itt is írnak " Végre bedöglött a Toyotám" címmel.
"Az úgy kezdődött, hogy egyszer-egyszer nem indult be."