Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681028 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6765 Dátum: 2012.06.03 20:20:17 »
Most nézem, talán Zé Balázsnak még megvan, amit keresel, sőt a többiben is vsz. tud segíteni. Illetve a ködlámpa hiánycikk mindenhol, de nyíregyháziakat is fel lehet hívni, egy ismerősömnek korrektül beépítőkerettel elküldték..

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6766 Dátum: 2012.06.03 20:35:20 »
Amúgy a nivó (sárga), tetején van egy Engine oil felirat, ha aszerint van berakva, úgy a jó.
Szerintem ha a helyére van tolva azt a géptetö semmiképp sem érheti el!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6767 Dátum: 2012.06.03 20:39:32 »

Úgy van. Ezért írtam, hogy nem típushiba, csak a figyelmetlenség erős kellemetlenségek okozója lehet

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6768 Dátum: 2012.06.03 21:35:22 »
Köszönöm! Fogom keresni Zé Balázst. Ködlámpát sikerült megvennem itt a fórumon , ez miatt regisztráltam. Még egy tükröt vadászok. Megnéztem a nívópálcát. Csak a motorral párhuzamosan megy könnyedén a helyére. Elég nehéz lehet beleerőltetni másképpen. Nem is értem, hogy hogyan lehet.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6769 Dátum: 2012.06.03 22:06:32 »
Megnéztem a nívópálcát. Csak a motorral párhuzamosan megy könnyedén a helyére. Elég nehéz lehet beleerőltetni másképpen. Nem is értem, hogy hogyan lehet.
Máshogy nem lehet teljesen, mert a páca másként nem tud elhajlani a tartócsövében. Ezért fityegett az enyém már megvételkor :censored:
Csak azon gondolkodom, hogyan mértek így valós olajszintet? Vagy túlöntötték?  :eek:
Akárhogy is, erre figyelni kell!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6770 Dátum: 2012.06.04 20:57:57 »
Rángatásos sztoriban a következőnél tartok:

Fojtószelep potméter BOSCH szám alapján 44-46 eFt listaáron. Én meg tudom szerezni 23 körül.
Sajnos még az utóbbi is sok ahhoz, hogy az ember blindre bepróbáljon egyet.
Egyelőre ez van, meg a váltás utáni berántás. Egyébként nem rossz a gép.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6771 Dátum: 2012.06.04 21:06:09 »
Ha rám hallgatsz nem veszed meg, én max egy bontottat próbálnék ki, azt is ugy, hogy bontóban kipróbálási garival, ha nem az a baj vissza is adom.
Amúgy mi is a konkrét gond most?

Esetleg Zé Balázs megengedi, hogy kipróbálj egyet!

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6772 Dátum: 2012.06.04 21:33:51 »
A gond az, hogy meglátásom szerint típushiba szerűen kezdi felütni a fejét jellemzően az angol gyártású, BOSCH rendszerű carinákon a kis terhelésű rángatás. Nekem jellemzően váltások után jelentkezik, de egyenletes 50-60-as tempónál is érezhető, hogy nem egyenletesen húz. Ennek próbálom kutatni az okát. A 23 ezres fojtószelep potit nem áll szándékomban megvenni, de jó lenne kizárni, mint lehetőséget, ha lehet.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6773 Dátum: 2012.06.05 05:43:56 »
Keress valakit aki a helyén meg tudja szkópolni, az sokat elárulna.

Jellemzöen ezeket a rángatásokat gyújtáshiba okozza, a többiek tapasztalata alapján.
Egy átfogó gyújtásrendszer ellenőrzést végezz!

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6774 Dátum: 2012.06.07 22:31:48 »
Hello, gyors kérdés: 4AFE miért nem szereti a Mobil Super 2000 10W40-et?
Olajcsere után hidegen megjött a hidrotőke/vezérlés/szelephang.
5-10 perc, bemelegszik és megint minden OK.
Napok óta nem változik. Szint OK. Szűrő: Mann Filter.
 
üdv, offday

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6775 Dátum: 2012.06.07 22:46:32 »
Hello, gyors kérdés: 4AFE miért nem szereti a Mobil Super 2000 10W40-et?
Olajcsere után hidegen megjött a hidrotőke/vezérlés/szelephang.
5-10 perc, bemelegszik és megint minden OK.
Napok óta nem változik. Szint OK. Szűrő: Mann Filter.

Ez jó kérdés! Biztos forrásból szerezted az olajat? Hallottam, hogy a Castrol-t is hamisítják...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6776 Dátum: 2012.06.08 08:22:52 »
Ez jó kérdés! Biztos forrásból szerezted az olajat? Hallottam, hogy a Castrol-t is hamisítják...

Teljesen. Olajshop.hu, átvétel személyesen. Doboz sértetlen, flakonok szintén.
5W30 fullsynt olajat ajánlottak bele "hozzáértők" de mondom én maradok a gyári előírtnál.

Nézem a Haynes-t, asszongya' "Multigrade engine oil, viscosity SAE 15W/40, 10W/30 or 20W/50
to API SG or better (Duckhams QXR, QS, Hypergrade Plus, Hypergrade or 10W/40 Motor Oil)
"
Na, szóval a 10W30 meg a 20W50 csak motorkerékpár olajban létezik, a 15W40-től meg jobb a 10W40 félszint.

Túróst! Attól a pillanattól, hogy belekerült, megjött a hang is.
Először gondoltam még nem épült fel a nyomás teljesen, stb, most lett cserélve ugye... de napok óta nem változik.
 :helpsmilie:
4A-FE kollégák! Ti milyen olajat használtok?
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.08 08:42:07 írta offday »
üdv, offday

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6777 Dátum: 2012.06.08 09:05:03 »
Üdv!

Itt a legtöbben 5W40-et használnak (előző olajcsere óta én is Mobil Super 3000 X1), de van aki 5W30-ast, ha nem eszi a motor az olajat. 10W40-nél "sűrűbbet" semmiképp sem ajánlott alkalmazni itt Magyarországon. Nem tudom miért jöttek elő nálad a szelephangok, 10w40-el egyébként jól elvan a 4AFE. Autó előélete?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6778 Dátum: 2012.06.08 09:33:56 »
A 4A-FE nem hidrotőkés...
Olajcsere után hidegen megjött a hidrotőke/vezérlés/szelephang.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6779 Dátum: 2012.06.08 09:37:18 »
Hello, gyors kérdés: 4AFE miért nem szereti a Mobil Super 2000 10W40-et?
Olajcsere után hidegen megjött a hidrotőke/vezérlés/szelephang.
5-10 perc, bemelegszik és megint minden OK.
Napok óta nem változik. Szint OK. Szűrő: Mann Filter.
 

Hidrotőke? Már 1x kitárgyaltuk,h nem htőkés az a motor,vagy tévedek?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки