Nálam is volt anno egy érdekes, magas frekis csilingelés bizonyos fordulattartományban. Szó szerint csilingel, mint a csengő.
Nekem az ékszíjfeszítő műanyag kerék+csapágy egységen lévő vékony, porvédő lemez adta a hangot. Csak másfél évembe telt mire rájöttem.
A lemezkét levettem, fújtam, vagy kentem alá egy kis zsírt, azóta nem hallottam róla. Rém idegesítő hiba volt.
Az övcsat problémád pontosan nem értem, de nekem a Priusnál volt egy rendkívül kellemetlen rendszertelenül előjövő kattogás magából abból az egységből, amibe a csatot dugod. Még garis volt, visszavittem. A márkaszervizes szerelők sem hallottak még ilyet a műhelyben sem, de nem szaroztak vele, cserélték. Mondanom sem kell ott, nekik nem kattogot. A guta ütött meg, amikor hazafelé az új is elkezdte a kattogát. Olyan volt, mintha egy mirokapcsolót kapcsolgattak volna benne, néha.
Aztán szerencsére rám jött a barkácsolhatnék és ülésfűtést építettem a kocsiba. Ehhez kellett kivenni az ülést. Akkor láttam, hogy a övfeszítő rész üléshez való csavarozása úgy van megoldva (természetesen) hogy megfelelően meghúzott csavarnál is el tudd hajlani. Ehhez egy távtartót és egy, vagy két hullámos lemezalátétet használnak. Az a r...dt lemez alátét kattogott, amikor megmozdultam az ülésben, mert beleért a csavar menetébe!
Szóval, ez is milyen hiba.....
Ha egy francia autósnak mondanánk elküldene a búsba ezekkel a hibákkal. Na, de nekünk csak ennyi jutott.
Szóval nekem ilyen akcióim voltak a kérdezett témában.