Egyébként engedjétek meg, hogy felvessek még egy elméletet, amennyire az előzőek, ennek is van létjogosultsága.
Sajnos ez is tapasztalati tényeken nyugszik, bár én is csak olvastam róla. Megjegyzem "jó német autó" volt a beteg.
Szóval az talán mindenki számára ismert, hogy talán minden típus, de a japókra jellemzően igaz, hogy a lamda jelét a magasabb fordulatszám tartományokban is használják. Ugyanis a környezetvédelmi előírások nem csak az alapjárati értékekre vonatkoznak, hanem egy működési tartományban kell a gáznak jónak lenni.
Tegyük fel, hogy a 4 injektorból csak az egyik nem zár rendesen. Nem durván, csak egy kicsit. Padlógáznál ennek hatása nem lesz. De kis mennyiségeknél?
Ez nyilvánvalóan növeli az össz CO-t, amit mér a lamda szonda a kipufogóban. Az ECU erre úgy reagál (jogosan) és a carina szimultán rendszerére ez különösen igaz, hogy elkezdi elvenni az adagokat. Mindtől!
Ergo lesz egy rosszul égő hengerem, ami azért rossz, mert szar a beporlasztás, meg lesz 3 olyan, ami meg túl szegényet kap az egy rossz miatt.
Szóval ez így kerek, csak arra nem emlékszem, hogy ez a hiba alapjárati gondot okozott-e. Elvileg ugye kellet, hogy okozzon.
NO, de ez csak egy kis technikai info volt, nem valószínű, hogy itt is ez lesz a gond, de ez a hiba is tud ilyet produkálni.
Nekem egyelőre a mikrohullámú forró fürdőben, működtetős tisztítás látszik megoldásnak. Ha túl vagyok rajta és ki is sikerült próbálnom mindenképpen jelentkezem.