Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678140 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6690 Dátum: 2012.05.12 21:47:58 »
Kedves vd1234!

Kompressziót mértem.1-es henger: 14,4
                                                 2-es:14,3
                                                 3-as:14,2
                                                 4-es:14,0
Az összes gyertya tiszta,kivan égve rendesen.A dugattyúk teteje nem tocsog olajban,de nem is tiszta a fém színű hanem barnás a dugó teteje.
Utána hideginditás: hirtelen gáznál igencsak nyomja a kék füstöt.Nem olyan durván de észrevehető.
Na ehhez mit szóltok hozzáértők?!
Nem lehet hogy a gyűrűk rendben vannak csak a szelepszár szimreingek nem?

Kedves dgatto!

Köszönöm, hogy megnézted!
Örülök, hogy nem tocsog egyik hengered sem az olajtól!
A mérés szerint a motor rendben van, de....lásd alább.
Kicsit OFF-os tapasztalat:
Ahogy írtam, Öcsém Nexiája lett már szétszedve, gyűrűzve. Előtte mértek neki veszteségméréstől kezdve mindent, minden jónak tűnt. A kompressziója pont, mint nálad. Szelepszárszimeringet is cserélt. Akkor is ette az olajat. Szétszedve kiderült, hogy a gyűrűk kopottak, és 3 dugónál le voltak rendesen ragadva az olajlehúzók. Pedig előtte majdnem 1000 km-t (!) ment a xado öblítővel. Lehet, hogy az lazította fel az egy olajlehúzót, bár nem valószínű. Nálam sem sokat ért a szelepszárszimering-csere sajnos  :cry: De a Nexia most egyáltalán nem füstöl  :) Meg az 5w40 olaj sem fogy. Holnap lesz egy hosszabb útja, majd meglátjuk.
Meg lehet próbálni a motoröblítést, van ahol használ, hát nálam eddig nem jött be, ezért lesz szétszedve, ha sikerül. Bár Marutinál most egész jó, az öblítés és az adalék használata után, de ott a gyertyákon nem látszott semmi vészes dolog: talán jóval kevésbé voltak megragadva a gyűrűk. Talán Nálad használna, nálam sajnos 99,99%, hogy nem.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.12 21:52:02 írta vd1234 »

dgatto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6691 Dátum: 2012.05.13 01:11:40 »
Erről a motoröblítésről tudnál írni kicsit többet.Én még nem hallottam róla.Milyen szer?hogy kell csinálni?Olajhoz keverni?Milyen márka stb?
Jó lenne megoldódna az olaj dolog.
Köszi előre is.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6692 Dátum: 2012.05.13 02:30:39 »
a diag csatira is kimennek e a jelek és igen a szonda kék vezetéke OX1, fehér vezetéke pedig E1-el megegyezik.

Ez jó hir! A szondát nem volt szivem megbökni még, mert amúgy is jó, de ha ott felül is működik, akkor csinálok videót majd!
Ugyan az a feszültség jelenik meg ott fenn is?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6693 Dátum: 2012.05.13 07:24:29 »
Erről a motoröblítésről tudnál írni kicsit többet.Én még nem hallottam róla.Milyen szer?hogy kell csinálni?Olajhoz keverni?Milyen márka stb?
Jó lenne megoldódna az olaj dolog.
Köszi előre is.
Trotter66 fórumtárs ha jól emlékszem LM öblítőt használt, és bevált, mert nagyon lecsökkent (hacsak meg nem szűnt) a Daihatsu olajfogyasztása. Szerinte az olajlehúzókat szabadította ki. Úgy kell használni, ahogy ráírják (Trotter leírta fórumban, hogyan használta), de fontos, hogy:
-olajcsere kell az öblítés után a megadott intervallumon (km, idő) belül. LM-nél elég hamar, azt hiszem. Xado-nál akár 1000km is lehetne.
-ha nagyon koszos a motor, akkor esetlag nagyobb darabok leválása miatt eltömődhet az olajrendszer, főleg az olajteknőnél levő szűrő.
-Simán be kell önteni a motorba az olajbetöltő nyíláson át

A xado öblítőnél elvileg nincs ilyen, hogy hirtelen sok koszt leszed, és eldugul valami. Eddig 3 autóban próbáltuk, elég koszos motorok is sajnos, de nem volt ilyen probléma hála Istennek. Mondjuk lehet, hogy nem nagyon szabadít ki olajlehúzót, azt nem tudom, Öcsémnél nem sikerült neki...de az a motor kapott is az előző "gazdájánál", 40.000 km egy olajjal, 7000km-es csereperiódusnál  :censored: :ph34r:
Viszont nálam a Marutinál látszik, hogy pucolt.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.13 07:27:27 írta vd1234 »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6694 Dátum: 2012.05.13 08:28:13 »
Így igaz, a Dai-ban csökkent az olajfogyi, nemsokára jön a következő olajcsere, akkor is kap egy adag LM-et.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6695 Dátum: 2012.05.13 09:07:47 »
eLeM-et a DAI-ba!   [rohog]

Bár nem sokkal nagyobb, mint a régi távirányítós autók!  :D

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6696 Dátum: 2012.05.13 15:56:41 »
Ez jó hir! A szondát nem volt szivem megbökni még, mert amúgy is jó, de ha ott felül is működik, akkor csinálok videót majd!
Ugyan az a feszültség jelenik meg ott fenn is?

Igen!
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

dgatto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6697 Dátum: 2012.05.14 13:14:28 »
Sziasztok!

Köszönöm segítőkészségeteket.Következő olajcserénél kipróbálom a motoröblítőt, reménykedek hátha segít.Utána szerintetek mehet bele az 5w vagy maradjak a 10w-nél?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6698 Dátum: 2012.05.14 16:45:52 »
Sziasztok!

Köszönöm segítőkészségeteket.Következő olajcserénél kipróbálom a motoröblítőt, reménykedek hátha segít.Utána szerintetek mehet bele az 5w vagy maradjak a 10w-nél?

Nálam a 10w40 is fogyott rendesen, annyival az 5w40 sem fogy jobban, amennyivel jobb a motornak. Én az 5w40-re szavazok. De ha garázsban van a kocsi és nem hűl le télen, vagy eleve nem is használod nagy hidegben, akkor maradhat a 10w40. Szerintem.

dgatto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6699 Dátum: 2012.05.14 17:06:20 »
Ha nem fogy sokkal jobban akkor rakom bele az 5w40-et.Meleg garázsban van az autó télen.És nyáron is.De még kb 3000 km olajcseréig.
Köszönöm válaszod.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6700 Dátum: 2012.05.15 00:32:34 »

Nemrég volt szerencsém újra vezetni majd 600 km-t és azt tapasztaltam, hogy 1800 alatt mind egyenletes sebességnél, de főleg finom gyorsításnál, mint ha elszegényedne a keverék, be-be rángat. Nyilván ez kisebb sebességi fokozatban jobban érezhető, de ötödikben is jelen van. Sokszor tapasztalom, hogy motorfék üzemben is be-be ránt, de ezt csak néha csinálja.
Ami viszont szinte minden esetben előfordul, a váltásnál, egyből kettőbe. Kuplung fel és amikor nyomom a gázt , amíg túl nem jut a 1800-2000-es fordulaton szinte folyamatosan tudja csinálni.
- hidegen is, melegen is, hidegen kicsit talán jobban, ha jó meleg, akkor már finomabban lehet vezetni, de itt is előfordul



b.c. !
Itt is írnak erről a jelenségről :
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=392.msg471953#msg471953és én is szenvedek ezzel időnkét.
A gyújtásnál kerestem a hibát de nem jött be. Abban már szinte biztos vagyok, hogy a benzin minősége nagyon beleszól ebbe a hibába. Mielőtt nagyobb költségekbe mennél ajánlom valami jobb benzin rátankolását. Néhány km után érezhető volt a javulás. Azóta a spuri adalékot is használom. Próbáltam elhagyni, de az utolsó tankolás óta egy nagyon kicsit ismét érzem a rángatást. Ismét kapott egy keveset. Csökkent a rángatás.
A másik ötletet Te adtad, mivel írtad, hogy korábban a befecskendező csere megoldotta a problémát ezért hamarosan benevezek egy ultrahangos tisztításra. Szerintem ha egy kicsit romlik a porlasztás minősége és a benzin is rosszabb, ráadásul hideg a motor az elég kedvező a rossz égésnek.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6701 Dátum: 2012.05.15 08:15:27 »
Én azért nem saccolok a benzinre (bár lehetne), mert másnak is van carina-ja, más is tankol ezeken a kutakon, mégis van olyan, akinek normálisan működik.

Megmondom őszintén, nekem van egy nagyon rossz sejtésem, amivel sokakat elszomoríthatok.
Ha nem az injektorok lesznek (lerakódás, lakkosodás, kopás, stb), amik talán éppen az ultrahangos cuccal tisztíthatók, akkor tippelem még a motorvezérlőt.
Nem tudom, hogy menyire van ellátva elektrolit kondikkal, vagy egyéb öregedni képes elektronikai kütyükkel, de, ha ott lesz a gond akkor kénytelenek leszünk megbékélni a hibával.
Egyelőre azt mondom, hogy próbáljuk meg az ultrahangos injektor tisztítást.
Nekem még meg vannak a BOSCH injektorok azokkal bepróbálom a történetet.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6702 Dátum: 2012.05.15 09:46:02 »
Ha visszaolvasod a fórumokat ez a hiba állandóan téma, de igazán sosem lett meg a megoldás. 2 éve figyeltem fel erre amikor már 3. ban alig ment fel egy emelkedőre. Azt hittem, hogy elpusztult a járgányom. Aztán feltűnt, hogy a környékemen mindenki szenved, hogy nem megy, rángat stb. Most beszéltem egy barátommal, kiderült, hogy ismét kicsit rángat a mazdája, de nem különösebben foglalkozik vele. Rákérdeztem, hogy tankolt-e. Borítékolható volt a válasz. :)
Nekem most tényleg annyira picit csinálja, hogy ezzel már én sem foglalkoznék, de most rá fogok nyomni egy fél tank 98-ast. Csak kb 200Ft plusz költség.
Az ECU-ban levő kondik öregedése akár tényleg valós probléma lehet, de én bízok a japán minőségben. Ez azért nem PC minőség.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6703 Dátum: 2012.05.15 10:53:25 »
Az igen, de nekünk  fos BOSCH van!  :no:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6704 Dátum: 2012.05.15 11:12:48 »
Egyébként engedjétek meg, hogy felvessek még egy elméletet, amennyire az előzőek, ennek is van létjogosultsága.
Sajnos ez is tapasztalati tényeken nyugszik, bár én is csak olvastam róla. Megjegyzem "jó német autó" volt a beteg.

Szóval az talán mindenki számára ismert, hogy talán minden típus, de a japókra jellemzően igaz, hogy a lamda jelét a magasabb fordulatszám tartományokban is használják. Ugyanis a környezetvédelmi előírások nem csak az alapjárati értékekre vonatkoznak, hanem egy működési tartományban kell a gáznak jónak lenni.

Tegyük fel, hogy a 4 injektorból csak az egyik nem zár rendesen. Nem durván, csak egy kicsit. Padlógáznál ennek hatása nem lesz. De kis mennyiségeknél?
Ez nyilvánvalóan növeli az össz CO-t, amit mér a lamda szonda a kipufogóban. Az ECU erre úgy reagál (jogosan) és a carina szimultán rendszerére ez különösen igaz, hogy elkezdi elvenni az adagokat. Mindtől!
Ergo lesz egy rosszul égő hengerem, ami azért rossz, mert szar a beporlasztás, meg lesz 3 olyan, ami meg túl szegényet kap az egy rossz miatt.
Szóval ez így kerek, csak arra nem emlékszem, hogy ez a hiba alapjárati gondot okozott-e. Elvileg ugye kellet, hogy okozzon.

NO, de ez csak egy kis technikai info volt, nem valószínű, hogy itt is ez lesz a gond, de ez a hiba is tud ilyet produkálni.

Nekem egyelőre a mikrohullámú forró fürdőben, működtetős tisztítás látszik megoldásnak. Ha túl vagyok rajta és ki is sikerült próbálnom mindenképpen jelentkezem.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.15 11:14:28 írta b.c. »