Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680918 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

csabicsucsu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
  • Toyota Carina E 97'
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6660 Dátum: 2012.05.05 20:53:37 »
1997.09.
1.6

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6661 Dátum: 2012.05.05 20:59:50 »
Heló mindenkinek. Friss belépö vagyok, és a decemberi hozzászólásokat láttam meg a neten. AZ alapjárat ingadozás nekem is bejátszott, termosztátot kellett cserélni, azóta jó. A mutatón alig lehetet
észrevenni. 1 évembe került. Nem evett meg az ideg. Csak egy kicsit.
Szeretettel üdvözlünk a fórumon!
Várjuk a hozzászólásaidat.

carina e 2.0

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6662 Dátum: 2012.05.05 21:12:14 »
1997.09.
1.6
Hello.
Köszi a gyors választ, a termosztát csere nálam is aktuális lesz,ezért érdeklődtem de sajnos sem az évjárat sem a köbcenti nem azonos, bár mondjuk attól még termosztát lehet azonos.

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6663 Dátum: 2012.05.05 22:31:09 »
Sziasztok! Urak sima 1.6 benzinnél a nívó max min között mennyi olaj van? Literben, nem centiben  :D Köszi
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6664 Dátum: 2012.05.05 22:41:26 »
Sziasztok! Urak sima 1.6 benzinnél a nívó max min között mennyi olaj van? Literben, nem centiben  :D Köszi

1
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

szumó

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6665 Dátum: 2012.05.06 13:48:51 »
Üdv.
Mekkora motor van a gépedben? És mikori kiadásu??

1995,07 
1,6 4A-FE

dgatto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6666 Dátum: 2012.05.09 19:26:42 »
Sziasztok!

Új vagyok a fórumon és én is egy toyota megszállott vagyok.Egy carinánk van 94-es még japó 4afe motor.350e km van benne, 10w40 olajat használok már vagy 10 éve mióta megvettük.A probléma a következő vele:4000 km alatt(olajcsere óta)3 liter olajat evett meg.Multhéten megnéztem csak kiváncsiságból, hogy mennyi olaj van benne(gondolván, hogy biztos rendben van hiszen nem rég volt olajcsere...) nagyon meglepődtem, mert ahogy kihúztam a szintjelzőt nem hogy a minimumig nem ért az olaj, de még a pálcáig sem ért fel.Nem értem,hogy miért nem jelzett az olaj lámpa a műszerfalon!?Lehet hogy annyi még volt az alján, hogy az olajpumpa beleért?Vagy szárazon jártam a kocsival?Azonnal feltöltöttem háromnegyedig.Minden nap nézem a szintet, de már kezd megint leesni.A kipufogó vége tiszta korom.Ez az olaj jele ugye?Füst színén annyira nem látszik, hogy kék lenne.Mit javasoltok ebben az esetben?Motor generál mennyibe fáj kb?Kompressziót hétvégén mérek....

Köszi
András

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6667 Dátum: 2012.05.09 20:43:05 »
üdv a fórumon!

Nem akarok találgatni, de a 10W-s olaj sem volt túl jó választás...

Olajszintet azért minimum hetente érdemes megnézni...

A szintet mindig maxra töltsd, kivéve ha csakis rövidtávon használod, itt a higlásra (benzinnel) is kell helyet hagyni.
Biztos vagy benne, hogy a motorban tűnik el az olaj és nem tömitetlen a rendszer valahol, olajfolyás formájában.

Mindig ugyanott, egyenes talajon, leállitás után 5-10 perc várakozás után, nézed a szintet?

A kormos kipufogó a keverékképzésre utal, ami nem feltétlenül probléma, ha egyébként nincs panasz,, az autók többsége ilyen!
KIVÉVE ha olajos-kormos, mint a kétütemű motoroké!

Az olajnyomás kontroll-lámpa csak a minimális olaj (nyomás) meglétét felételezi, az olajnyomás nagyságát és az olaj mennyiségét nem lehet ellenőrizni vele!


Ha ez a lámpa kigyullad, föleg menet közben, szinte boritékolható a drága motorjavitás...
Olaj hiányában max rövidtávon tudsz elközlekedni vele, de a hosszabb távon biztos megállna!

Egyébként ha túl gagyi az olaj, amiatt is fogyhat, de az autója is válogatja, még a jót is csippentheti, ezt ki kell kisérletezni.


Sanszos, hogy a te géped is a szériahibás lágy gyűrűk miatt eszi az olajat, illetve a szelepszárszimmeringek is közrejátszhatnak!
Ha hosszú táva tervezel a Carinával, érdemes rááldoznod a generált, mert ilyen autód nem lesz többet!

Amúgy egyik ismerős csinált egy ugyanilyen autót, azon nagygenerál volt, de ha te is megcsináltatnád a
- fötengely csapágysor
- gyűrűszett
- hengerfej felújitást
- esetleg vezérlés csere

kb 120-130-ból megállna az anyag saccra, a meló meg 40-50 minimum.
Ez nem kevés, de ha azt nézed, hogy utána elmegy még 3-400 ezret (5w olajjal!), már nem is olyan sok!

A döntés a tiéd, a segitségünkre számithatsz!

Honnan irsz?

dgatto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6668 Dátum: 2012.05.09 21:16:09 »
Tisztelt Kamikaze!

Köszönöm a válaszod.Tudom, hogy 5w jobb választás lett volna most így visszaolvasva,mostmár hiába raknék bele azt mert mégjobban enné.Valvoline 10w40 full syntethic van benne 10 éve.A rendszer nem tömitetlen, sehol nincs folyás.Se főtengely szimering, se leeresztő csavar, se semmi.Szóval csak a motor eszi meg.Mindig egyenes talajon nézem és mindig ugyanott lehűlt motornál.Nem tudtam, hogy ezeknek van lágy gyűrű szériahibája.Azt hittem, hogy ez végülis normális egy benzin motornál ha már elmegy 350et egy generál illik.Hol lehet gyári és a jó minőségű, nem "lágy gyűrűt" venni?Utángyártottban nem bízok, hamár szétszedem a motort nem szeretném pár ezer km mulva megint szétszedni utánygyártott alkatrészek miatt.A baj az, hogy ebben a helyzetben 100-150et nem tudok generálra költeni.

Van egy másik variációm, kiváncsi vagyok mit szólsz hozzá.Van a családban még egy carina ami totálkár(oldala,hátulja) és lassan 10 éve áll a kertben.Ugyanez a 4afe motor 180e km.Totálkár után ment a motor, de azóta egyszer sem volt beindítva.Érdemes szerinted vele foglalkozni?
Köszi

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6669 Dátum: 2012.05.09 21:36:09 »
Mindenképp érdemes ránézni, bár a nedvesség bejuthatott a hengerekbe, ami nem szerencsés, esetlegesen a gyürükre nézve.
Ha ennyi idöt állt, már el lehetnek öregedve a tömitések, olaj beiszaposodva...
Mikori évjárat, nehogy az is ez a széria legyen? Esetleg szétszedni és ha használható valami azt beépiteni.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6670 Dátum: 2012.05.09 21:48:51 »
Kedves dgatto!

Mintha én írtam volna a motorom állapotáról...!
Megkérnélek valamire:
Belenéznél a hengerekbe a gyertyanyílásokon keresztül? Meg hogy milyen a gyertyák színe, az is érdekelne. Az enyémben a 3-as eszi az olajat, a dugó tetején tocsog az olaj, a gyertya fekete. A többi dugó teteje száraz, a gyertyák tiszták.
Az előző tulaj 10w40-nel ment vele 308.000 km-t   :nonono:

Én mostanában szeretném megcsinálni, ezért leírom összefoglalásképpen:
Most nemrég találtam a vaterán Mahle gyűrűszettet 11.000Ft-ert kaptam meg. Ezek kemény gyűrűk állítólag:
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/motorikus_alkatresz/motoralkatresz_henger_hengerfej/toyota_carina_e_1_6_16_v_komplett_gyurukeszlet_1570225691.html
Szerintem külföldről rendelték, amúgy márkaszervízben van gyári (horror áron), de talán a fekmester.hu-n is van, azt nem tudom, milyen.
A felső tömítéskészlet, hengerfej-csavar készlet (mindkettő Elring), Ina vezérlésszett, Dayco hosszbordásszíjak olyan 60 ezer a Bárdinál. Néhány segítőkész Kolléga itt a fórumon rendelkezik kedvezménnyel, így akár 36000-ért is megkaphatod a fentieket.
Egy jó leírás még kellhet:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/em.pdf
Hengerfej felújításhoz  jól jön még egy kis csiszolópaszta, meg szelepszárszimering-fogó, és egy szeleprugó-összenyomó. Meg egy jó szerszámkészlet-csomag és nyomatékkulcs meg gyűrű-összehúzó is elkel. Meg egy akna, esetleg egy komolyabb emelő, mert fekve nagyon kiábrándító...
Valószínűleg pár hézagállító lapkát is kell venni (7-800 pénz/db), szakálmetálnál van.

Ahogy lesz időm, neki szeretnék állni megcsinálni, minden cucc itt figyel már hála Istennek. Ha van tapasztalatod, nem akkora ördöngösség.
Ha szerelő csinálja, akkor bizony sokért fogja, elég nagy munka. Én itthon elszórakozok rajta, talán még Öcsém is segít majd ;)

Szóval ha tudod, egyeztessünk, nálad van-e tocsogós henger, nagyon érdekelne  :hmmmm:

A régi beépítéséről: (kicsit OFF)
Öcsém Nexiájához vett egy alkatrészautót, aminek a motorja olyan 8 éve nem ment. A dugók jobb állapotban voltak, mint a rendes autójáé. Egy gyűrű sem volt leragadva! A gyűrűket lecserélte (azok pont kopáshatáron voltak), dugók hajtókarral együtt mentek át az alkatrészautóból a rendes autójába. A csapágyakat persze átcserélte bennük. Ha nem full rozsda, és nincs leragadva, meg nem kopott, elvileg át lehet rakni, de egy gyűrűhorony-pucolás után a gyűrűcsere az igazi talán: a dugó nem, de a gyűrűk korrodálhatnak az állásban. Neki most jó, hála Istennek.
Annyit rontottam el, hogy a termosztátban van egy fityegő elem, ami sajnos felül volt, és bebillent, kitámasztotta a tányért, és nem zárt a termosztát. Ha nem így fordítom, semmi baj, erre figyelni kell, ha fekszik a termosztát, és a Carinánál is fekszik. De ez szerintem a termosztát hibája, mert olyan helyre tették, meg olyan hosszú az a pöcök, hogy be tud támasztani.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.09 22:00:44 írta vd1234 »

dgatto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6671 Dátum: 2012.05.10 10:14:39 »
Tisztelt Kamikaze !

Akkor azt mondod, hogy ez sem ilyen egyszerű.Ezek a gyűrűk nem rozsdamentesek?Milyen tömítések lehetnek elöregedve?Főtengely, szelepszárszimeringek?Amugy 96 vagy 97es évjárat ha jól emlékeszem.Én úgy gondoltam, hogy kézzel körbe forgatom a motort párszor ha sikerűl,és ha igen akkor egy olajcsere és ha beindúl akkor lehet átrakni,plusz még egy vezérmű csere.Mit tudnék hasznosítani a motor belsejéből?
Köszönöm válaszod

dgatto

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6672 Dátum: 2012.05.10 10:20:29 »
Tisztelt vd1234!

Megfogom nézni, még remélhetőleg hétvégén a hengereket és értesítelek melyik milyen állapotú illetve a gyertyák milyenek.Neked mennyit ment el a motor?Szerszámok megvannak a ami kell a generálhoz, csak az alkatrészt kell megvennem.Köszi a linkeket és a segítséget.

TheBigTJ

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6673 Dátum: 2012.05.10 13:22:46 »
Sziasztok

4A-FE motort szeretnék gázosítani.

ma rákérdeztem, 200 a szett, de kell rá típusengedélyt csinálni, ami 20 eft, ezután vinni műszakira.
jelenleg 9 litert eszik átlagban, ezután 10 várható. Bő 1 év és visszahozza az árát, a jelenlegi használat mellett.


Kérdezném tőletek, hogy ebbe a motorba van valakinek gázos rendszer szerelve, simán üzemel vele, mire kell figyelni?
Egyéb költségekre mire kell számítani?

Üdv: TJ

madmisi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6674 Dátum: 2012.05.10 14:07:35 »
Sziasztok

4A-FE motort szeretnék gázosítani.

ma rákérdeztem, 200 a szett, de kell rá típusengedélyt csinálni, ami 20 eft, ezután vinni műszakira.
jelenleg 9 litert eszik átlagban, ezután 10 várható. Bő 1 év és visszahozza az árát, a jelenlegi használat mellett.


Kérdezném tőletek, hogy ebbe a motorba van valakinek gázos rendszer szerelve, simán üzemel vele, mire kell figyelni?
Egyéb költségekre mire kell számítani?

Üdv: TJ

Április elején került az autóba Lovato Easy Fast rendszer pótkeréktartállyal. Nekem is 200 e HUF volt az ár, de ebbe már benne volt az egyedi engedély is. Azóta 2345 km-t mentem az autóval most 7.49l/100km a fogyasztásom előtte benzinből 5,7-6 l volt .
Ha megkapod az NKH-tól az egyedi engedélyt 1 éven belül kell vinned műszakira (Ez egy "kiskapu"!!! Én ki is használom mert nekem még 1,5 év műszaki van az autón.) Plusz költség nekem eddig nem volt semmi, majd 20 e. km után kell gázszűrőt cserélni + a majd a műszaki, de én húzom ameddig lehet.