Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681478 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6600 Dátum: 2012.03.05 13:32:22 »
Hy

Megnéztem neked a szineket!
Tehát a lambdaszonda vezetékszinei nálam:

Ugy irom, ahogy szonda felöl a csatlakozó felé, majd a gyári kötegbe érkeznek a vezetékek:


1. fehér (szonda fütés) - csatlakozó -  rózsaszin       #      2. fekete (jelvezeték) - csatlakozó - fehér

3. fehér - (szondafütés) - csatlakozó - kék                 #      4. szürke (jeltest) - csatlakozó - narancssárga

A szondafütés pluszt minuszt mérd ki egy leddel, mert nem mindegy!

igy képzeld el a csatlakozót:

1 - 2
3 - 4



Illetve néztem az elosztót, azon belül magának a Hall adónak már csak  a fém lábai vannak, szinek nélkül.

Na ezt igazán nagyon köszönöm! Pont ezzel volt gondom... A kábelkötegben emlékeim szerint ugyanezek a színek vannak. Csak mivel nekem a csatlakozó szét volt oxidálódva rákerült egy japáné, amiben megint mások a színek. De így már egyértelmű! Még 1x köszi. Megpróbálom a gyújtásnál lévő csatit lefényképezni, mire gondolok.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6601 Dátum: 2012.03.05 16:15:26 »
:whistling:
 :yes:

Oké, akkor ez Carina specifikus. Én már nem emlékezem, hogy nálam hogy volt. Nem kellett kinytni a motorháztetőt túl sűrűn.  :hug:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6602 Dátum: 2012.03.05 23:16:50 »
Én is csak vízcserénél tapasztaltam.  :D

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6603 Dátum: 2012.03.05 23:55:15 »
Újabb érdekesség. Az autó indítása után kb 2 perc múlva kiakadt a vízhőfok mérőm. Gondoltam biztos rossz az érzékelő. Volt a donorban, beletettem, eredmény ugyanaz. Mérgemben vettem 2000-ért egy újat, de azzal is ugyanez. A vízhőfok max 30 fok lehet, amikor a hőfokmérő megindul és meg sem áll a legfelső holtpontig. Valakinek valami ötlet?
Én is így jártam. Legközelebb, amikor kiakad, kopogtasd meg a plexit, de ha vársz, vsz. akkor is kis idő múlva visszaáll. nálam legalább is ez járja. Valami elektromos zűr okozhatja a műszerfalban. Én már nem foglalkozom vele.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6604 Dátum: 2012.03.06 08:12:16 »
Említettem, hogy alapjáraton néha kicsit beremeg az autó, így viselkedik a fordulatszám ekkor (igaz még nem krónikus a betegség, de azért már észrevehető). 0:40-nél kell figyelni!


Igazából én sem tudtam kinézni amit akartál mutatni. De ha arra gondolsz, hogy időnként leesik a fordulat annyira, hogy ott már remeg a motor az mekem is van. Ezt az elektromos dolgot el tudom képzelni, csak valahogy ki kellene figyelni. Én észrevettem, hogy még azt is megérzi, ha a fékre rálépek álló helyben. Vagy a felhúzott ablak kapcsolóját felhúzom.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6605 Dátum: 2012.03.06 08:16:56 »
Igen már üzemmeleg, nem kapcsolt be semmi, fojtószelep takarítás már megvolt, a kipufogón is lehet látni, hogy köpköd néha. Az érdi motordiagnosztikás oldalán ezeket írták:

"Gyakori panasz: a motor -főleg alapjárat környékén- érezhetően rázza a kocsiszekrényt.
Ennek - az esetek túlnyomó részében - nincs köze az alapjáratszabályzáshoz.
Nemritkán egy -vagy több- hengerben tökéletlen égés, égéskimaradás lép fel. Ennek számos oka lehet: ilyen pl. a gyertya, a gyújtáskábel (ahol még van), a befecskendező szelep vagy annak vezérlése, tömítetlenség (falls levegő szívás), kompresszió hiány, hidrotőkék kitámasztása, szomszédos hengerek "egymásba dolgozása", túl szegény vagy éppen túl dús keverék, (ennek az okai igen szerteágazóak), de hibaokként előfordulhat a motortartó bakok, kéttömegű lendkerék hibája is. "

Bizonyára ezek közül lesz valamelyik. Egyébként profi hely lehet, sok info van a honlapon is: www.injektor.hu
Azért ez is két dologról beszél, mert motortartó bak és kéttömegű lendkerék miatt nem esik le az alapjárat.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6606 Dátum: 2012.03.06 13:30:52 »
Azért ez is két dologról beszél, mert motortartó bak és kéttömegű lendkerék miatt nem esik le az alapjárat.

Egyrést kettőstömegű lendkeréknek hívják, másrészt a benzinesben is létezik ilyen?? Idáig úgy tudtam, hogy csak a CD dieselek sajátossága a kettőstömegű lendkerék.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6607 Dátum: 2012.03.06 14:35:38 »
Érdekes, ezt én is így tudtam, de most böngésztem a neten, egy helyen azt olvastam, hogy pl. az X-Type 6 hengeres, benzines, manuális váltósban is kettős tömegű lendkerék van. A fene se érti ezt...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6608 Dátum: 2012.03.06 18:19:31 »
Ezek szerint egy-két benzines autóba is bekerül. Szerencsére még 90-es években nem volt divat.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/04/29/minek_nekunk_kettostomegu_lendkerek/?rnd=206
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

eagleeye

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6609 Dátum: 2012.03.06 18:26:17 »
Én is így jártam. Legközelebb, amikor kiakad, kopogtasd meg a plexit, de ha vársz, vsz. akkor is kis idő múlva visszaáll. nálam legalább is ez járja. Valami elektromos zűr okozhatja a műszerfalban. Én már nem foglalkozom vele.
Nálam is így kezdődött, kezdetben elég volt néha kopogtatni, aztán már annyira sz@r lett ,hogy volt hogy több órán át rosszul mért és a kopogtatásra csak másodpercekre állt helyre, rendkívül bosszantó volt, főleg, hogy én is megjártam, h vettem új hőfokérzékelőt bele - feleslegesen...egyszer kivettük a műszerfalból az órát és hátul megpucoltuk kissé a csatlakozásokat, néhány hétig jó volt, aztán minden elölről.
Adtam az egésznek még egy esélyt és újra kiszedtem, de most leszedtem hátul majdnem az egész áramkörös fóliát és megpucoltam portól, kosztól és a fóliát kissé megbenzineztem.Visszaszerelés után aznap nem volt változás, de másnap helyre koppant és azóta gátlástalanul hibátlan a mutató :) Remélem így is marad, ez lassan már egy hete. Ha valakit bosszant, érdemes még egy utolsó, lelkiismeretesebb tisztitást megpróbálni, nekem úgy tűnik bevált, ha nem kiabálom el  ::) most stabilnak tűnik eléggé ;)

Amúgyis a Carinánál azt vettem észre, hogy sokszor nincs komoly baj, csak szeleburdiskodik a kicsike és törődést vár csak, amit aztán meghálál  :)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6610 Dátum: 2012.03.06 18:31:14 »
Igazából én sem tudtam kinézni amit akartál mutatni. De ha arra gondolsz, hogy időnként leesik a fordulat annyira, hogy ott már remeg a motor az mekem is van. Ezt az elektromos dolgot el tudom képzelni, csak valahogy ki kellene figyelni. Én észrevettem, hogy még azt is megérzi, ha a fékre rálépek álló helyben. Vagy a felhúzott ablak kapcsolóját felhúzom.

Nem látványos, lényeg, hogy kicsit megemelkedik a fordulatszám mikor a motor egy pillanatra berázza a kocsiszekrényt. Valami biztos nem stimmel, de majd előbb utóbb kiderül.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6611 Dátum: 2012.03.10 20:51:12 »
Nem látványos, lényeg, hogy kicsit megemelkedik a fordulatszám mikor a motor egy pillanatra berázza a kocsiszekrényt. Valami biztos nem stimmel, de majd előbb utóbb kiderül.
Ha te emeled meg a fordulatszámot gázadással, épp csak annyira, akkor is beremeg?
Prius 2 - a mosolygós autó.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6612 Dátum: 2012.03.10 21:28:25 »
Ilyet special nem próbáltam, de szerintem nem. Igazából pont fordítva lehet a dolog, hogy a beremegés miatt (vagyis ami ezt idézi elő) nő meg a fordulatszám picit.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6613 Dátum: 2012.03.13 19:24:03 »
Sziasztok!

Szeretném megkérdezni a véleményeteket,a következő problémáról: az autó 130 körül, de csak gyorsításnál,
beremeg,lassabb tempónál nem vettem észre, az autó nem húz semerre, futóművét most állíttattam be.
Viszont azt vettem észre, ha dugóban állok és bekapcsol a második ventilátor is a hűtőn, akkor is jelentkezik a remegés.
Kérdem én , lehetséges , hogy elfáradt valamelyik hűtőtartó gumibak és ez okozza remegést?
  Nekem is hasonló problémám volt, van. Nekem azt mondták hogy motortartó gumibakk, amit el is tudok képzelni de még nem sikerült orvosolni. Esetleg ha te kiszűrted a hibát és sikerült orvosolni akkor az érdekelne engem is. Van nekem egyéb is.  :cry:  Már irtam egyszer h. a bal féltengelyem nagyobb ívben történö forduláskor néha kattog.  Kipróbáltam üres parkolóban telyesen betűrt kormánynál bárhogy eröltetem meg sem nyikkan. Tavaly porvédö gumi cserével volt szervizben az adott féltengelyel. Ezt követő kb 1500-2000 km után kezdődött. Lehet-e egy rosszul visszahajtott csavar vagy valami hasonló az oka ami esetleg akad azon a bizonyos íven?  :hmmmm: 
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6614 Dátum: 2012.03.13 19:32:07 »
üdv
Bizony megeshet, hogy a gagyi féltengelygumiharang - bilincs vagy a slendrián felszerelés, esetleg mikor berugózik a futómő, beleér valamibe a bilincs!
(Az is lehet, hogy pont abban a szögben szól csak, igy kopott el...)