Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678140 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6555 Dátum: 2012.02.24 20:59:53 »
Érdekes cikk.
Arra szerintem nem ad magyarázatot, hogy néha jó, néha meg fogy. Persze lehet, hogy a szelep hol működik, hol nem, ki tudja.
MTZ-n van hörgszelep a motoron, mikor az eldugulóban van, akkor folyik ott az olaj kifelé.
Múltkor ellenőriztem a PCV szelepet, elvileg jó. Csak egy irányba enged át viszonylag jól, másik irányba nem igazán. Carinában cserélhető, könnyen  :yes:
Azt lenne jó tudni, melyik henger felé nyílik a visszavezető cső a PCV szelepből? Meg hogy mennyi a szelep, mert ha nem drága, lehet, hogy jó lenne megpróbálni...megnézem azt a discodan-os cuccot szerintem  :yes:
Szerintem valami ilyesmi van benne (illetve ezek között van olyasmi):
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=corolla+pcv+valve&_sacat=0&_odkw=4afe+pcv+valve&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.24 21:21:21 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6556 Dátum: 2012.02.24 22:49:31 »
veres2!
Amikor a szívósort takaritottad, megfigyelted, meg tudtad nézni a belsejét valamennyire?
Azért kérdem, mert én azt figyeltem meg, hogy alapjáraton ketyeg a kocsi, jó hangja van, de ha a szívósor tetejére teszem a kezem, mintha halkabb lenne, esetleg zöröghet abban valami?

Illetve olyat tapasztalok, hogy ha télies hideg van, akkor bizonyos fordulaton és terhelésen furcsa rezonálást hallok, lehet hogy onnan.
Viszont jó időben sose.
Érti a fene...

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6557 Dátum: 2012.02.25 07:32:06 »
kamikaze!Nincsenek benne terelőlemezek,csak üres öntvény,úgyhogy szerintem nem onnan jön a hang.Viszont elég koszos volt,ráfért a tisztitás.4 csavar,és fémes tömités ,nem szakad el.Zavar egy kicsit hogy állt benne az olaj,még ha nem is volt is nagy mennyiség.Egyszer nekem is hirtelen hiányzott,nagyobb mennyiség(kb0,5l),azóta sem tapasztalok ilyen eltünést,és nem nagyon értettem,hova lett!Talán magyarázat rá ez a szelep,és lehet a magas alapjárat is innen fakad,mert ha nem zár rendesen a szelep,talán fals levegő is juthat be,és hol jó az alapjárat hol nem!Az olajfogyasztásom amúgy elviselhető(10000km-2liter 10-40-es castrolból)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6558 Dátum: 2012.02.25 19:07:52 »
Ilyen jelenséggel nem találkozott véletlen valaki?

Az autó egy helyben áll járó motorral, viszont pár másodpercenként (nem állandó időközzel) egyet berezonál az autó egy pillanatra (alvázon lábbal érezhető a legjobban, de hangra is észrevehető). Mintha egy henger néha néha kihagyna nagyon kis időre. Egyre jobban kezd már izgatni a dolog, hogy mi okozhatja, számomra rejtély.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6559 Dátum: 2012.02.25 19:39:05 »
Ilyen jelenséggel nem találkozott véletlen valaki?

Az autó egy helyben áll járó motorral, viszont pár másodpercenként (nem állandó időközzel) egyet berezonál az autó egy pillanatra (alvázon lábbal érezhető a legjobban, de hangra is észrevehető). Mintha egy henger néha néha kihagyna nagyon kis időre. Egyre jobban kezd már izgatni a dolog, hogy mi okozhatja, számomra rejtély.

Szvsz. gyertya, vagy nagyfeszkábel.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6560 Dátum: 2012.02.25 21:41:17 »
Köszi a tippeket Trotter! A gyertyák tuti jók mert újak, a gyújtókábelek ellenállás mérésével teljesen meg lehet bizonyosodni állapotukról? Azért 15 év alatt elöregedhettek, már kezdek azon gondolkodni, hogy kicserélem őket, az elosztófedelet, rotort esetleg gyújtótekercset is szép sorban vagy együtt. Még az is lehet, hogy közre játszanak a rángatásban is.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6561 Dátum: 2012.02.25 21:53:00 »
Amúgy ha veszel kábelt - fedelet - rotort, nagyon gagyit ne vegyél, mert esetleg szarabb lesz, mint az elhasználódott gyári.
Én ha veszek, majd gyárit fogok, BOSCH!

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6562 Dátum: 2012.02.25 22:22:06 »
Gagyi dolgokkal nem szoktam foglalkozni. Ha lenne rá lehetőség Japánból rendelnék Denso cuccokat.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6563 Dátum: 2012.02.29 20:06:31 »
Amúgy ha veszel kábelt - fedelet - rotort, nagyon gagyit ne vegyél, mert esetleg szarabb lesz, mint az elhasználódott gyári.
Én ha veszek, majd gyárit fogok, BOSCH!
Helyes, habár a Bosch-ról hallottam némi negatívumot. Az elektronikában nem nagyon vannak a toppon.  Jómagam egy légtömegmérőt fogtam ki, ami elhagyta magát, és 110E +ÁFA lett volna az új.  Fos-bos.  :ph34r:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

CarinaExli1994

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6564 Dátum: 2012.03.01 21:31:16 »
:helpsmilie:
Sziasztok! 94-es Carina E-ben a szervo eleg csunya zajt ad ki. Azt gondoljuk, olajat kellene bele tolteni. Meg tudna valamelyikotok mondani, melyik az a tartaly, amibe onthetjuk? Koszonom.
:helpsmilie:

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6565 Dátum: 2012.03.02 08:21:02 »
Tudja valaki miért írja ki a gép nekem ezt? Csak a TOYOTA oldalon csinálja.

[a csatolmányt egy admin törölte]
A következő is Toyota lesz.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6566 Dátum: 2012.03.02 08:26:56 »
Tudja valaki, hogy hogy kell leszerelni és mire kell vigyázni a légzság borításának a leszerelésekor. Készülök a CARINA találkozóra és bőrrel be szeretném bevonni a kormányt.
A következő is Toyota lesz.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6567 Dátum: 2012.03.02 09:03:25 »
Tudja valaki miért írja ki a gép nekem ezt? Csak a TOYOTA oldalon csinálja.

Internet explorer gyengélkedik. Próbáld meg másik böngészővel is (firefox, chrome). Egy ie frissítés talán megoldja a problémát.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6568 Dátum: 2012.03.02 09:22:44 »
Én a chorme-ot ajánlom, az sokkal kevesebb memóriát eszik mint a firefox :)
Zsolt68 sztem keresd Zé Balázs-t. Ő frankon vágja az ilyen bontásos dolgokat :)

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6569 Dátum: 2012.03.02 09:33:09 »
:helpsmilie:
Sziasztok! 94-es Carina E-ben a szervo eleg csunya zajt ad ki. Azt gondoljuk, olajat kellene bele tolteni. Meg tudna valamelyikotok mondani, melyik az a tartaly, amibe onthetjuk? Koszonom.
:helpsmilie:

Ha szemben állsz az autóval, bal oldalon teljesen hátul a tűzfalnál van. Egy fekete kupak van rajta, abban van a nívója. Nézd meg hidegen, jó-e a szint. Ha kevés az olaj, levegőt szív és attól nagyon csúnyán kerreg. Viszont ha utánaöntesz, lehet nem hallgat el azonnal, tekergesd kicsit a kormányt végállástól végállásig. Nekem csak az segített, hogy mentem egy kört az autóval, az alapjárati fordulat kevés volt a légtelenítéshez.