Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680966 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6435 Dátum: 2012.01.05 18:32:15 »
Nos kedves kolléga nem akarlak elkeseríteni, de ez sokkal komolyabb gond is lehet. Nekem a régi swiftem csinálta ugyanezt, én kicseréltem rajta a komplett gyujtást, nem javult meg. Sőt, többen azt mondták rá hogy hengerfej probléma, egy kompressziómérés talán közelebb visz a megoldáshoz.
Hát én amatőr vagyok, de a kompressziónak nem biztos, hogy sok köze van ahhoz, hogy van-e szikra  :flowers:

MartensDr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6436 Dátum: 2012.01.05 18:48:06 »
Hát én amatőr vagyok, de a kompressziónak nem biztos, hogy sok köze van ahhoz, hogy van-e szikra  :flowers:

Szerintem nem írta le senki hogy nincs szikra.Vagy csak nem vettem észre?
Nekem hasonló problémám volt,mint leírtam,más autóval. Nekem ezt autószerelők javasolták hogy kompressziót kellen méretni,mielőtt bármi mást kicserélünk,az közelebb vihet a megoldáshoz
Nekem a szikrával faxa volt minden :)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6437 Dátum: 2012.01.05 18:56:56 »
Pedig van köze a kompresszióhoz a szikrának!
Példának okáért, ha gyenge a gyújtószikra valami miatt, az a nagyobb nyomás (sűrítés) miatt jobban kiadja magát.
Tipikus, hogy kivéve van szikra a gyertyán, benn a helyén már nincs, de ugye azt nem látni  :flowers:...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6438 Dátum: 2012.01.05 19:17:13 »
Szerintem nem írta le senki hogy nincs szikra.Vagy csak nem vettem észre?
...
Szervusztok!

Problémám van a Carina E 1.6 jármüvem motorjával.
Sajnos sokszor gázadásra ledadog, de tegnap már miután mentem vele 8 km, majd megálltam 5-10 percre nem is indult el. Egy ismerössel megnéztük, szikra nem volt,
...

Szerintem nem vetted észre, de velem is előfordult többször ilyen  :flowers: meg fog is  :yes:
Pedig van köze a kompresszióhoz a szikrának!
Példának okáért, ha gyenge a gyújtószikra valami miatt, az a nagyobb nyomás (sűrítés) miatt jobban kiadja magát.
Tipikus, hogy kivéve van szikra a gyertyán, benn a helyén már nincs, de ugye azt nem látni  :flowers:...
Így van, de használattól általában (a teljes összejáródás után) csökkenni szokott a kompresszió. Az meg nem "oltja" úgy az ívet  ;) Igazad van, mivel nem írtam ugyan oda, de nyilván a lecsökkent kompressziót gyanítva javasolták a mérését a szerelők, nem azért, hogy megnövekedett-e?
De valóban sokszor van ilyen hiba, hogy kinnt van, bennt meg nincs szikra (kimondani is szörnyű, de ezt már Simsonon megtanultam, és lám, négyütemű motoroknál, komoly vezérléseknél is megvan ez, mert többen szóvá teszik, nemár összehasonlítsuk a kétüteműt a négyüteművel  :flowers:  :innocent:) , itt azonban kinnt sem volt szikra. Összetett dolog ez, mindketten tudjuk ezt Kamikaze mester  :yes: De Te mit javasolsz egyébként a hibára?
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.05 19:23:21 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6439 Dátum: 2012.01.05 19:26:44 »
Ezt  ;)
Nem akartam ismételni!  :whistling:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6440 Dátum: 2012.01.05 19:32:26 »
Ezt  ;)
Nem akartam ismételni!  :whistling:
Bocsánat...erre pont nem is gondoltam  ;) pedig Te tudod pontosan ezeket a méréseket  :yes:

tothandor80

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6441 Dátum: 2012.01.05 19:58:58 »
Azt nem tudom melyik gyújtásom van, majd jobban szemügyre veszem, de a jármű 1996.01 gyártású 73 kw-os motor vagyis ha jól tudom ez a szegény keverékes.

No megnéztem, Denso felirat virít az elosztón, és még egy érdekesség, hogy most kb 2 fordult és beindult hidegen, megfordultam az udvarban, hagytam melegedni, és amikor elérte az üzemi hőfokot elkezdtem "túráztatni". Nos ahogy "rárántottam" a gázt "bedadogott". viszont ha lassan adagolva pörgettem fel akkor nem. Viszont ami még kérdés lehet: a szívótorokban a fojtószelep háznál a víz melegíti a szívótorkot. Ott sziszegő hangot hallottam.
Lehet hogy a víz beszivárog a torokba szerintetek? Holnap lehet leszedem és benézek oda, és a szikrát jobb ha még egyszer megnézem egy régebbi gyertyával, mert amúgy lehet hogy a csavarnál nem húzott át amihez az ismerősöm odanyomta.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6442 Dátum: 2012.01.05 20:33:12 »
No megnéztem, Denso felirat virít az elosztón, és még egy érdekesség, hogy most kb 2 fordult és beindult hidegen, megfordultam az udvarban, hagytam melegedni, és amikor elérte az üzemi hőfokot elkezdtem "túráztatni". Nos ahogy "rárántottam" a gázt "bedadogott". viszont ha lassan adagolva pörgettem fel akkor nem. Viszont ami még kérdés lehet: a szívótorokban a fojtószelep háznál a víz melegíti a szívótorkot. Ott sziszegő hangot hallottam.
Lehet hogy a víz beszivárog a torokba szerintetek? Holnap lehet leszedem és benézek oda, és a szikrát jobb ha még egyszer megnézem egy régebbi gyertyával, mert amúgy lehet hogy a csavarnál nem húzott át amihez az ismerősöm odanyomta.
Ha hól emlékszem, ilyen a szegénykeverékes rotorja:

Úgy tudom, hogy ahhoz valami spéci drága gyertya is kell. Biztos, hogy jó gyertyák vannak benne?
Amit leírtál:
A hűtővíz is fogy?
Szerintem akkor is gyújtásprobléma, talán éppen itt is trafó. Főleg, ha a gyertyák bele valók.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6443 Dátum: 2012.01.05 21:12:07 »
Szegénykeverékes gyújtásához kis infó:
A csatolt képen az van, hogy platinás gyertya kell bele...
FLInt fórumtársnak szintén Lean-burn a 4A-FE, esetleg vele tárgyalhatnál  :otlet:
Ezt ha letöltöd, benne van a mérés is:
discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/ig.pdf
Egyébként NGK BCPR5EY-t javasol (nem szegénykeverékeshez), ez meglep. Nem tudom, de ránézésre nem fér bele...


[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.05 21:25:58 írta vd1234 »

tothandor80

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6444 Dátum: 2012.01.05 21:25:08 »
Szegénykeverékes gyújtásához kis infó:
A csatolt képen az van, hogy platinás gyertya kell bele...
FLInt fórumtársnak szintén Lean-burn a 4A-FE, esetleg vele tárgyalhatnál  :otlet:

Előkerestem az AUTODATA-ban mit írnak hozzá, és összehasonlítottam azzal amit az Unixnál ajánlottak hozzá.
Én is NGK gyertyákat vettem de más tipusszámút mint az autodata ír. Amit ajánl, az tényleg drágább, 5000 Ft/ darabáron van. BKR6EP helyett van most benne BKR6EYA.
Azért leveszem majd a fedelet aztán megnézem a rotort hogy néz ki, amúgy a  trafót is szerintem az elosztóházban találom meg.
OK megkeresem a fórumtársat.
Köszönöm neked!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6445 Dátum: 2012.01.05 21:30:58 »
Előkerestem az AUTODATA-ban mit írnak hozzá, és összehasonlítottam azzal amit az Unixnál ajánlottak hozzá.
Én is NGK gyertyákat vettem de más tipusszámút mint az autodata ír. Amit ajánl, az tényleg drágább, 5000 Ft/ darabáron van. BKR6EP helyett van most benne BKR6EYA.
Azért leveszem majd a fedelet aztán megnézem a rotort hogy néz ki, amúgy a  trafót is szerintem az elosztóházban találom meg.
OK megkeresem a fórumtársat.
Köszönöm neked!
Igen, Densonál a fedél alatt van a trafó. Nekem van benne BKR6EYA. A rotorom meg ilyen:

Örülök, ha segíthettem  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.05 21:33:39 írta vd1234 »

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6446 Dátum: 2012.01.05 23:41:57 »
Először is egyértelmüen el kellene dönteni,hogy szegénykeverékes a motor,vagy sem.Nemrég voltak képek a fórumon,a két motorról látszanak a külömbségek.Ha szegénykeverékes,akkor platina gyertya kell bele,a sima okozhat gyujtásproblémákat,teljesitményvesztést,rángatást.egy darabig birja a sima is,de nem véletlenül irja a platinagyertyát ehhez a tipushoz.NGK-ból az N1-BKR6EP-13 kell bele,1.3mm elektródahézaggal.A BKR6EYA a sima motorhoz való.Arra nagyon kicsi az esély hogy a viz beledolgozzon,a folytószelepházba,és akkor láthatóan fogyna a hűtőviz a kiegyenlitőből.Az alapjárati motornál,van egy tömités ami klönválasztja a vizet  a levegőjáratoktól.Ha ezt szétszeded,akkor egy tisztitás,nem árthat.Videó erről a fórumon!A sziszegés lehet hogy egyszerü szivászaj!Viszont a szivócsövet,és a vákumcsöveket nem ártana ellenőrizni,nincs e valamelyik megsérülve.Ugyanilyen rángatásom volt,a corollámmal(4A-FE)hidegen jó volt,melegen finoman gyorsitva jó,ahogy odaléptem neki rángatott,egyenletes fordulatnál jó volt,csak terhelésre jött elő.A gyujtókábel volt a hibás.Korom sötétben,meleg motornál,gázt adva látszott,az egyik gyujtókábelen,kékes villódzás,mintha ,,aurája"lett volna a kábelnek,a másiknál pedig látszott ahogy áthúz a kábel.A kábeleket kicserélve rögtön,jó lett.Ha kábelt cserélsz,akkor érdemes mindegyiket. Ja ,és  nézd meg hogy nem villog e ki valamilyen hibaüzenetet.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.05 23:43:53 írta veres2 »

tothandor80

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6447 Dátum: 2012.01.06 13:01:49 »
Először is egyértelmüen el kellene dönteni,hogy szegénykeverékes a motor,vagy sem.Nemrég voltak képek a fórumon,a két motorról látszanak a külömbségek.Ha szegénykeverékes,akkor platina gyertya kell bele,a sima okozhat gyujtásproblémákat,teljesitményvesztést,rángatást.egy darabig birja a sima is,de nem véletlenül irja a platinagyertyát ehhez a tipushoz.NGK-ból az N1-BKR6EP-13 kell bele,1.3mm elektródahézaggal.A BKR6EYA a sima motorhoz való.Arra nagyon kicsi az esély hogy a viz beledolgozzon,a folytószelepházba,és akkor láthatóan fogyna a hűtőviz a kiegyenlitőből.Az alapjárati motornál,van egy tömités ami klönválasztja a vizet  a levegőjáratoktól.Ha ezt szétszeded,akkor egy tisztitás,nem árthat.Videó erről a fórumon!A sziszegés lehet hogy egyszerü szivászaj!Viszont a szivócsövet,és a vákumcsöveket nem ártana ellenőrizni,nincs e valamelyik megsérülve.Ugyanilyen rángatásom volt,a corollámmal(4A-FE)hidegen jó volt,melegen finoman gyorsitva jó,ahogy odaléptem neki rángatott,egyenletes fordulatnál jó volt,csak terhelésre jött elő.A gyujtókábel volt a hibás.Korom sötétben,meleg motornál,gázt adva látszott,az egyik gyujtókábelen,kékes villódzás,mintha ,,aurája"lett volna a kábelnek,a másiknál pedig látszott ahogy áthúz a kábel.A kábeleket kicserélve rögtön,jó lett.Ha kábelt cserélsz,akkor érdemes mindegyiket. Ja ,és  nézd meg hogy nem villog e ki valamilyen hibaüzenetet.

A képet még nem találtam meg, de egy német oldalon írtak szerint a 1996-tól készült 73 kw-os motrok "magermix" vagyis szegénykeveréküek.Az egyém is 73kw-os teljesítményü.
A sötétben való ellenörzés kipróbálom, a hibaüzenet kiolvasás nekem még kihívás, vagy belemélyedek vagy lehet hogy megkeresem egyik forumtársunkat (Sördög).
Kábelt amúgy is csak szettben lehet vásárolni, föleg ha újat veszek.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6448 Dátum: 2012.01.06 13:20:12 »
Nem szegénykeverék:



Szegénykeverék:

Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6449 Dátum: 2012.01.06 13:21:58 »
A képet még nem találtam meg, de egy német oldalon írtak szerint a 1996-tól készült 73 kw-os motrok "magermix" vagyis szegénykeveréküek.Az egyém is 73kw-os teljesítményü.
A sötétben való ellenörzés kipróbálom, a hibaüzenet kiolvasás nekem még kihívás, vagy belemélyedek vagy lehet hogy megkeresem egyik forumtársunkat (Sördög).
Kábelt amúgy is csak szettben lehet vásárolni, föleg ha újat veszek.
Asszongya:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=16.msg349579#msg349579

Hibaüzenet kiolvasása meg szerintem ugyanaz, mint a normálnak. Gyújtás nélkül összekötni a diagnosztikai csatlakozó E1 és TE1 lábát, ezután csak a gyújtást ráadva a műszerfalon nekiáll villogni a motorikon. Ha csak folyamatosan villog, akkor nincs hibakód. Ha van, akkor szünetek is vannak a villogásban, ezek értelmezésére pár oldallal visszább felraktam a táblázatot elvileg.