Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681146 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6255 Dátum: 2011.11.28 23:52:15 »
Mentem ma az autóval és fura jelenséget figyeltem meg. A kormány tekerése közben (pl. végállástól végállásig) egyenetlen mozgása volt a kormánykeréknek, tehát a mozgás által nem egy szabályos kört rajzol le, hanem amolyan íveset (mintha tojás mozogna). Talán olyasmi lehet mint amikor az alufelniket görgőzni kell, mert nem egyenletesen szabályos kör mentán forognak a kerekek.
Mi lehet a baj?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6256 Dátum: 2011.11.29 00:00:43 »
Semmi, az összes autó ilyen.  :winkiss:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6257 Dátum: 2011.11.29 00:24:55 »
Komolyan? Hogy ez eddig annyira fel sem tűnt, nem gyenge. Amúgy meg ne akarjak akkor már hibákat képzelni egy tökéletes autóba  :cry: :) 
Persze azért érdekes, hogy miért így tervezik, biztosan vannak olyan autótípusok ahol ez annyira nem észrevehető.
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.29 00:34:06 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6258 Dátum: 2011.11.29 00:51:29 »
Az utat figyeld inkább!  ;)

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6259 Dátum: 2011.11.29 12:16:47 »
Gyanús, hogy valami 'elmelegszik' a gyújtásban. Hall jeladó simán lehet, esetleg trafó végfok.
Hall adó teszt -> 3 lába van (+) (0) (-). A középső (0) láb a jel, ezen négyszögjelnek kell jönnie, legegyszerűbben egy 12V-os LED-del vizsgálható.
Összedugott állapotban a középső kábelt "megbökve" (pl injekciós tűvel) a LED egyik lábát rákötni, a másikat akku minuszra, így indítózás alatt villogni kell a LED-nek.
ARRA FIGYELJ, HOGY A LED POLARITÁSÉRZÉKENY, NEM MINDEGY A PLUSZ-MINUSZ, ILLETVE PRÓBALÁMPÁVAL TILOS MÉRNI A HALL ADÓT, MERT AZ IZZÓ NAGY ÁRAMA TÖNKRETEHETI!!!

Küzdök majd estére! Nagyon köszönöm
Hol keressem a halat?:)
http://www.toyodiy.com/parts/diag_AuRaLR.png

ezen rajta van valahol?:)



kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6260 Dátum: 2011.11.29 13:06:43 »
Denso gyújtásod van. Ez azt jelenti, hogy nem Hall jeladós, hanem egy mágneses jeladó van a gyújtáselosztóban, illetve az elosztó tartalmazza egy egységben a trafót és gyújtásmodult is.

Sajnos ehhez még nem volt szerencsém, de utánanézek neked!
Annyit tudok igy hirtelen, hogy a jeladó ellenállásának 200-800 Ohm-nak kell lennie.

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6261 Dátum: 2011.11.29 13:31:42 »
Denso gyújtásod van. Ez azt jelenti, hogy nem Hall jeladós, hanem egy mágneses jeladó van a gyújtáselosztóban, illetve az elosztó tartalmazza egy egységben a trafót és gyújtásmodult is.

Sajnos ehhez még nem volt szerencsém, de utánanézek neked!
Annyit tudok igy hirtelen, hogy a jeladó ellenállásának 200-800 Ohm-nak kell lennie.

nagyon köszönöm

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6262 Dátum: 2011.11.29 23:20:27 »
Simó!
Ahogy igértem:

A leirás szerint hidegen ezek az értékek, mérd meg hidegen-melegen és amikor leáll is!
Egyenlőre ezt nézd meg és mindenképpen számolj be, mert érdekel a téma!

[a csatolmányt egy admin törölte]

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6263 Dátum: 2011.11.29 23:35:33 »
Segitséget kérnék!Az alapjáratom melegen1500.Hidegen beinditva1100.Könnyen indul,egyenletesen jár,hidegen-melegen.Ha nagyon finoman adok gázt,kicsit rángat,ha jobban nyomom neki akkor szabályzásig egyenletesen,erősen gyorsit,fogyasztás rendben.Hibaüzenet nincs.Bosch szervizben volt,ott sem volt hibaüzenet,igaz akkor még nem volt ennyire magas az alapjárat,csak kb1000,és akkor még néha beállt 800-ra is!Lambdaszonda cserélve,új NGK-ra.gyertyák újak,BKR6EYA,lerakódás olaj nincs.Folytószelepház,alapjárati motor kitakaritva.Járó motornál az alapjárati motorról lehuzva a vezetéket,jól hallhatóan változik a szivászaj,dolgozik.Gyertyakábelek kimérve,rendben vannak.Vákumcsövek épek.Motorbakok,jók,a hütő felőli új.Várnék ötleteket,tanácsokat! :helpsmilie:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6264 Dátum: 2011.11.29 23:38:45 »
A szonda és a gyertya új, ha jól olvasom. Előtte volt magas alapjárat? Mióta lett ilyen?
A gyertya vagy a szonda csere óta?
A szonda csere után volt ECU reset?

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6265 Dátum: 2011.11.30 07:02:30 »
Szondacsere után reset volt.Vásrlástól nem tökéletes az alapjárat,de csak néha volt magasabb,akkor is csak olyan 1000,vagy 1100,de az esetek nyolcvan százalékában,működött rendesen.Megkapta az új gyertyákat,ugyanaz.Aztán járó motornál,lehuzva a vezeték,az alapjárati motorról,emiatt ujra reset,ugyanugy magas.Tegnap szétszedve,alaposan kitakaritva,a folytószelepház,ujra megnézve az alapjárati motor az is kitisztitva,vezetéket lehuzva hallani ahogy nyit zár,vákumcsövek ellenőrizve,szivócső ellenőrizve,nem szakadt sehol a gumi,gyertyák kivéve szépek,barnásak,ujra reset(1 órára levéve a saru)Inditás,ugyanugy magas az alapjárat,hibaüzenet nincs!

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6266 Dátum: 2011.11.30 07:12:58 »
Igazából nem köthető semmihez mikortól magas.Talán az utolsó előtti reset óta,ennyire magas.Utána voltam hosszabb úton is,de nem változott,és a tegnapi takaritás,sem segitett.

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6267 Dátum: 2011.11.30 09:14:18 »
Simó!
Ahogy igértem:

A leirás szerint hidegen ezek az értékek, mérd meg hidegen-melegen és amikor leáll is!
Egyenlőre ezt nézd meg és mindenképpen számolj be, mert érdekel a téma!

Estére megmérem Kami köszi!

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6268 Dátum: 2011.11.30 12:07:57 »
Simó!
Ahogy igértem:

A leirás szerint hidegen ezek az értékek, mérd meg hidegen-melegen és amikor leáll is!
Egyenlőre ezt nézd meg és mindenképpen számolj be, mert érdekel a téma!

A hidegent az értem.
A melegennél arra gondolsz, hogy állítsam le én a kocsit amikor kb. 70 fok körüli a víz és mérjek ugy egyet?
A leállt az is világos:)

köszi

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6269 Dátum: 2011.11.30 12:54:10 »
Igen csak hogy tudd, milyen melegen.