Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681111 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6240 Dátum: 2011.11.27 21:42:29 »
Igen még azóta nem volt alkalmam kideríteni az okát. Viszont nekem Bosch Super FR78X 4 pólusú gyertyám van, így vettem az autót, nem tudom milyen csúcs szuper hatása lehet főleg egy carina-ra, de szerintem lecserélem őket a hozzávaló NGK-ra.
A gyertya színe szerintem nem is olyan rossz, viszont fontos lenne tudni, mennyit használták eddig?
Volt már itt ilyen, hogy gyertyacsere megoldotta a gondot. NGK BKR6EYA, azt hiszem ez van nekem is és bele való. 0,8mm-1mm hézaggal (nekem előbbi van most).


netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6241 Dátum: 2011.11.28 09:27:02 »
20ezer km van benne biztosan, én ennyit mentem az autóval, hogy a gyertyák összesen mennyit kaptak azt nem tudom, de úgy olvastam, hogy ezek a 4 pólusú változatok 60ezer km-t is kibírnak. Ettől függetlenül cserélni fogom őket, mert úgy a biztos.
Mi a véleményetek ezekről a több pólusú gyertyákról?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6242 Dátum: 2011.11.28 09:39:31 »
20ezer km van benne biztosan, én ennyit mentem az autóval, hogy a gyertyák összesen mennyit kaptak azt nem tudom, de úgy olvastam, hogy ezek a 4 pólusú változatok 60ezer km-t is kibírnak. Ettől függetlenül cserélni fogom őket, mert úgy a biztos.
Mi a véleményetek ezekről a több pólusú gyertyákról?
Én a platina, vagy iridium fajtákról tudom, hogy ilyen távokat tudnak. Szerintem ezt nem a pólusszám határozza meg. A kocsiba a gyári ajánlott gyertyát teszem (tudtommal amit írtam, az az, ha nem, javítsatok). Nem olyan drága, akkora olajban ment, hogy a szerelőnek kinyíltak a szemei, tehát nem is tervezek változtatni rajta, mert bejött eddig  ::)
Persze nem azt jelenti, hogy nem jók ezek a többpólusúak, csak nem próbágatom  :whistling: Biztosat bizonytalanért... ;)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6243 Dátum: 2011.11.28 09:48:26 »
Ilyen állapotban volt mikor kiszedtem még nyáron:

Szerintetek a fehéres szürkés lerakódás mit jelent?

Nem igazán megfelelő a hőérték. Egy pöppet magasabb hőértékű kell a Carinába, mint a képen szereplő.
Őzbarnának kellene lennie, és lerakódás-mentesnek. Na jó, minimális lekódás lehet, dejellemzően nem a pólusokon, hanem a karimánál.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6244 Dátum: 2011.11.28 12:41:08 »
Netferry!
Egyszer kell megvenni és akkor 'biztos', hogy rendben lesz minden, fogyasztás-működés stb. Vegyél bele NGK-t vagy Densot!


---

Nos ma megtörtént a termosztát csere! Már nem gyári volt benne szerintem, bár nem egyértelmű milyen márka.
82°C-on nyit papír szerint mindkettő.
Kifőztem őket egyszerre vízben.
Eredmény:
Az új BEHR (német) márkájú és a régi egyaránt 82°C-on nyitottak, viszont mikor lehűlésnél figyeltem a zárást, ott mutatkozott különbség...
A BEHR 76°C-on teljesen bezárt, a régi 69-70°C-nál  :eek: :wacko:.
Tehát a motorban kisebb hőfokot engedett elvileg.
Valójában a fűtés miatt cseréltem, mert nem volt meggyőző, most igy álló helyben picivel jobbnak tűnt, na majd menet közben! :)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6245 Dátum: 2011.11.28 14:49:40 »
Kami ez jó teszt volt :)

Én meg kicsit utánakutakodtam gyertya témában. NGK leírása alapján a gyertyán levő fehéres-szürkés réteg nem ártalmas, teljesen normális jelenség az üzemanyagban lévő adalékok miatt.

http://www.ngkeurope.com/en/technology-in-detail/spark-plugs/diagnosis/defects/
http://www.origo.hu/motorrevu/20091005-motortechnika-a-gyujtogyertya-ellenorzese.html

Viszont spec szerint a hézag 1.1mm-re van állítva ennél a gyertyánál, és még az is lehet, hogy a hőérték sem stimmel (erről nem találtam pontos infot). Fosch adatlap szerint 30ezer km-nél ajánlott a csere, vd1234 igazad van attól még, hogy több pólusú nem biztos, hogy tovább is bírja (pedig mi más is lenne a lényege, na mindegy).
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6246 Dátum: 2011.11.28 17:39:34 »
...
Viszont spec szerint a hézag 1.1mm-re van állítva ennél a gyertyánál, és még az is lehet, hogy a hőérték sem stimmel (erről nem találtam pontos infot). Fosch adatlap szerint 30ezer km-nél ajánlott a csere, vd1234 igazad van attól még, hogy több pólusú nem biztos, hogy tovább is bírja (pedig mi más is lenne a lényege, na mindegy).
Nekem az az érzésem, hogy végső soron az, hogy vegyék meg az ilyen "jól kinéző" gyertyát. Nagyobb gyújtóenergia nem lesz tőle, alapból nem bírja tovább, ha slusszos lesz, a többi póluson sem lesz szikra, szóval ez a véleményem az eddigiek alapján. Öcsém is vett, nem nagyon lett jobb, mint a "hagyományos" fajtától.

Nekem az NGK BKR6EYA, amit itt olvastam, hogy jó bele, eddig bejött, és 0,8mm-es hézaggal jobb, mint 1mm-essel. Mást nem próbáltam.
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.28 17:43:40 írta vd1234 »

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6247 Dátum: 2011.11.28 17:47:51 »
Igen ilyet veszek a héten.  0.8mm-es a gyári előírt hézagméret. A sima változat 0.8mm-es alapból, de van egy BKR6EYA-11 típusszámú is az gondolom az 1.1mm-es.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6248 Dátum: 2011.11.28 18:22:01 »
Igen ilyet veszek a héten.  0.8mm-es a gyári előírt hézagméret. A sima változat 0.8mm-es alapból, de van egy BKR6EYA-11 típusszámú is az gondolom az 1.1mm-es.
Hát ezt nem tudom. De a hézagot sk szoktam állítani  ::)
Amúgy szerintem jól jársz vele. Annak idején Simsonban vált be először az NGK, aztán Samarában, Marutiban, Toyotában, még a kapálógépbe is azt tettünk  :yes: Van francia gyártmány is (meg más is biztos), azzal sem volt bajom, de a japán az igazi  :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.28 18:24:28 írta vd1234 »

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6249 Dátum: 2011.11.28 18:47:46 »
Hát ezt nem tudom. De a hézagot sk szoktam állítani  ::)
Amúgy szerintem jól jársz vele. Annak idején Simsonban vált be először az NGK, aztán Samarában, Marutiban, Toyotában, még a kapálógépbe is azt tettünk  :yes: Van francia gyártmány is (meg más is biztos), azzal sem volt bajom, de a japán az igazi  :clap:
Múlkor egy autóboltostól azt hallottam hogy amire Francia gyártás van írva, kínai hamisítvány.
És itt van egy link is.
http://www.kovacsauto.hu/fs_main.php?fsurl=http%3A//www.kovacsauto.hu/hasznosinfo.php%3Flink%3Dngk_gyertya/ngk_gyertya
Nem tudom mennyire igaz.
A következő is Toyota lesz.

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6250 Dátum: 2011.11.28 20:24:14 »
Sziasztok

miután megnéztem a gyertyákat megtisztítottam
mértem gyujtókábleket (2.esen nem tudtam mérni semmit)
szépen alapjáraton járt az udvaron az öreglány,
egészen addig amig a viz el nem érte az üzemi hőfokot és akkor leállt magától..
nem is indult ujra viszont kivillogtattam a hibát

14es  :clap:
ha jól nézem akkor
14    Turbocharger Pressure.
14    Ignition signal.

tehát az első megoldást kizárhatjuk ha jol gondolom mert benzines a szekér
gyújtásjel hiba?
hogy tovább?
trafó lesz?

ja megnéztem az AC is működött szépen a B+ és a Fp rövidzárral

köszi köszi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6251 Dátum: 2011.11.28 20:49:09 »
Érdekes. Biztosan nem turbós a gép?  :D De végre van haladás  :clap:
Szerintem Szerintem gyújtásjel lesz - megérzés  :whistling: A gyújtáselosztó tövétől ami kijön csatlakozó, azt fújd meg kontkatspray-vel!
Kezdjük az olcsóbb részekkel  ;) Ha nem jön be, esetleg jeladóhiba (meg kell mérni, könyvben leírták, kamikaze szerintem meg fejből tudja), aztán trafó. Megint nem tudom, Bosch vagy Denso gyújtásod van?
A  2-esen nem tudtál mérni semmit az mit jelent? Szakadt a kábel ??
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.28 20:51:09 írta vd1234 »

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6252 Dátum: 2011.11.28 22:06:36 »
Érdekes. Biztosan nem turbós a gép?  :D De végre van haladás  :clap:
Szerintem Szerintem gyújtásjel lesz - megérzés  :whistling: A gyújtáselosztó tövétől ami kijön csatlakozó, azt fújd meg kontkatspray-vel!
Kezdjük az olcsóbb részekkel  ;) Ha nem jön be, esetleg jeladóhiba (meg kell mérni, könyvben leírták, kamikaze szerintem meg fejből tudja), aztán trafó. Megint nem tudom, Bosch vagy Denso gyújtásod van?
A  2-esen nem tudtál mérni semmit az mit jelent? Szakadt a kábel ??

na a meg kell mérni könyvben lerak szerint az érdekelne:)
ez kicsit amatőr lesz nem tudom milyen a gyujtásom:) a önindtó az denso az tuti
a kettes lehet hogy szakadt szakadásvizsgáló sem ment át rajta de külön kivéve a gyertya azért nyom némi szikrát.
holnap este jeletkezem a fejleményekkel.

furcsa, azért ha eléri az üzemi hőfokot a viz csak akkor jeletkezik a dolog. egyébként hibát sem jelez ki hideg motorral...

na küzdök tovább köszi
ű

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6253 Dátum: 2011.11.28 22:56:36 »
Nekem az az érzésem, hogy végső soron az, hogy vegyék meg az ilyen "jól kinéző" gyertyát. Nagyobb gyújtóenergia nem lesz tőle, alapból nem bírja tovább, ha slusszos lesz, a többi póluson sem lesz szikra, szóval ez a véleményem az eddigiek alapján. Öcsém is vett, nem nagyon lett jobb, mint a "hagyományos" fajtától.

Nekem az NGK BKR6EYA, amit itt olvastam, hogy jó bele, eddig bejött, és 0,8mm-es hézaggal jobb, mint 1mm-essel. Mást nem próbáltam.

Elvileg azért a több pólus, hogy biztosabb legyen az ívképződés. Magyarul 3 lehetősége van a 3 pólusnál az áramnak, merre menjen. Ennyi.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6254 Dátum: 2011.11.28 23:04:35 »
na a meg kell mérni könyvben lerak szerint az érdekelne:)
ez kicsit amatőr lesz nem tudom milyen a gyujtásom:) a önindtó az denso az tuti
a kettes lehet hogy szakadt szakadásvizsgáló sem ment át rajta de külön kivéve a gyertya azért nyom némi szikrát.
holnap este jeletkezem a fejleményekkel.

furcsa, azért ha eléri az üzemi hőfokot a viz csak akkor jeletkezik a dolog. egyébként hibát sem jelez ki hideg motorral...

na küzdök tovább köszi
ű

Gyanús, hogy valami 'elmelegszik' a gyújtásban. Hall jeladó simán lehet, esetleg trafó végfok.
Hall adó teszt -> 3 lába van (+) (0) (-). A középső (0) láb a jel, ezen négyszögjelnek kell jönnie, legegyszerűbben egy 12V-os LED-del vizsgálható.
Összedugott állapotban a középső kábelt "megbökve" (pl injekciós tűvel) a LED egyik lábát rákötni, a másikat akku minuszra, így indítózás alatt villogni kell a LED-nek.
ARRA FIGYELJ, HOGY A LED POLARITÁSÉRZÉKENY, NEM MINDEGY A PLUSZ-MINUSZ, ILLETVE PRÓBALÁMPÁVAL TILOS MÉRNI A HALL ADÓT, MERT AZ IZZÓ NAGY ÁRAMA TÖNKRETEHETI!!!