Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681046 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6225 Dátum: 2011.11.26 09:45:28 »
Nálam nagyon észrevenni hogy 10es vagy 5ös olaj van e benne. Nem is hittem volna....10essel sokkal gyorsabban bemelegszik
Ehh...akkor lehet, hogy mégis az olaj hűti nekem pluszban. Ha sikerül, megnézem, hol van ez a szelep. Remélem nem eldugott helyen, hanem az olajhűtő vezetéke tövében  :hmmmm:
Nem szívesen tennék 10w40-et bele :no:

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6226 Dátum: 2011.11.26 17:31:59 »
Sziasztok

Probaltam ma kicsit okosodni a gép ügyében:(
nem tul biztato.

természetesen amióta nem járok vele és az udvaron áll elsőre indul -8 ban is:S
de nem merem vele elhagyni az udvart:(

van még egy ötletem
lambda szonda?

hibakód továbbra sincs:(

köszi

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6227 Dátum: 2011.11.26 18:29:15 »
Sziasztok

Probaltam ma kicsit okosodni a gép ügyében:(
nem tul biztato.

természetesen amióta nem járok vele és az udvaron áll elsőre indul -8 ban is:S
de nem merem vele elhagyni az udvart:(

van még egy ötletem
lambda szonda?

hibakód továbbra sincs:(

köszi
Üdv!

Pontosan nem néztem végig az eddigi leírásaidat. Viszont hirtelen ötlet, hogy az indítórelét megnézted? Kép mellékelve.
A másik, hogy lehet tesztelni az üzemanyagrendszert a diagnosztikai csatlakozó két pontját (+B és FP) rövidre zárva, majd a gyújtást ráadva. Gondolom ez a +Battery és Fuel Pump akar lenni. Ezt még nem próbáltam, de leírás a második képen. Elvileg az üzemanyagszivattyút indítja, hogy lehessen nézni, van-e szivárgás, álló motor mellett. Legalább az kiderül, jó-e a pumpa...
Bosch vagy Denso a gyújtás? Mert gyújtókábel hiba is lehet mondjuk, vagy gyújtótrafó...De ne cseréld ki az autót, leírnád, vagy belinkelnéd, mi a pontos hibajelenség?
Szerintem lambdaszondától nem áll le.
De a relé helyét valaki nézze meg, aki nézte már az indítórelét,  mert ez Celica (4A-FE motorral...), de ki tudja, lehet ott van az indítórelé Carinában is???
Azt a +B és FP pontokat majd megnézem az enyémnél, vannak-e.

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.26 18:55:35 írta vd1234 »

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6228 Dátum: 2011.11.27 11:04:29 »
Simó!
Volt már több 4a-fe motoros Toyotám,igy talán segithetek kicsit!A lambdaszonda miatt a chek, világithat,de az autó nem áll meg!Számitógépet rárakva,a szonda diagramjából egyértelmüen látszik hogy rendesen dolgozik,vagy nem.Gyujtókábellel is volt már többször problémám,de annak az első hibajele mindig az volt,hogy terheléskor berángatott az autó.Az inditórelé csak akkor müködik,mikor az inditó dolgozik,menet közbeni leállást nem okoz.Viszont az üzemanyagszivattyunak is van reléje,és biztositéka,azokat érdemes lenne ellenőrizni.A 414-es oldalon leirt hibám,okozott olyat hogy gondolt egyet és nem indult,és menet közben is előfordult hogy megtorpant és leállt.Ugyhogy azt a testvezetéket is érdemes lenne ellenőrizni,kilámpázni!

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6229 Dátum: 2011.11.27 11:12:04 »
Nekem is van most rángatás problémám, a gyújtókábel ellenállásának kimérésével eldönthető, hogy cserés e?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6230 Dátum: 2011.11.27 12:37:19 »
El! 8-10 kOhm normális!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6231 Dátum: 2011.11.27 14:16:06 »
Nekem is van most rángatás problémám, a gyújtókábel ellenállásának kimérésével eldönthető, hogy cserés e?
Érdemes szemrevételezni, hogy óvatosan hajtogatva látszik-e rajta repedés, vagy ha hozzáér valamihez, nem kopott-e meg a szigetelés esetleg. Nálam egy-két helyen betekertem szigetelőszalaggal, ahol kidörzsölődhetne.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6232 Dátum: 2011.11.27 15:45:02 »
Simó:
Megnéztem, az enyémben van +B és FP pont kivezetve a diagnosztikai csatlakozónál.
Ki lehet próbálni, megy-e a benzinpumpa. Akkor már a biztosítékát is tesztelted gondolom  ;)

kissanya:

Megvan az a szelep, amit mondtál, legalábbis úgy gondolom:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1994_TOYOTA_CARINA+E_AT190L-AEMDKW_1502.html
A 15604 és ami alatta van még a rajzon, na ezt lehet, hogy megnézem, mert szerintem alulról ki lehet venni, és megnézni, nem túl koszos-e, és megszorult?
Próbálta valaki már megnézni ezt esetleg?
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.27 15:46:53 írta vd1234 »

sanka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6233 Dátum: 2011.11.27 20:12:32 »
Nekem is van most rángatás problémám, a gyújtókábel ellenállásának kimérésével eldönthető, hogy cserés e?

Még azt is lehet ,hogy sötétben belenézel a motortérbe!
Láttam már olyan rossz gyújtókábelt,hogy olyan volt a motortér belseje  mint egy tesla tekercs! 
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.27 20:15:14 írta sanka »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6234 Dátum: 2011.11.27 20:32:26 »
Nekem is van most rángatás problémám, a gyújtókábel ellenállásának kimérésével eldönthető, hogy cserés e?

Ez a rángatás megegyezik a nyári találkozón tapasztalttal?

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6235 Dátum: 2011.11.27 20:55:05 »
Igen még azóta nem volt alkalmam kideríteni az okát. Viszont nekem Bosch Super FR78X 4 pólusú gyertyám van, így vettem az autót, nem tudom milyen csúcs szuper hatása lehet főleg egy carina-ra, de szerintem lecserélem őket a hozzávaló NGK-ra.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6236 Dátum: 2011.11.27 21:11:11 »
Ilyen állapotban volt mikor kiszedtem még nyáron:

Szerintetek a fehéres szürkés lerakódás mit jelent?



[a csatolmányt egy admin törölte]
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6237 Dátum: 2011.11.27 21:12:19 »
Akkor ott a parkolóban ugye kipróbáltam én is a géped és az nem terhelésre rángat, ami a gyújtáshiba előjele lenne, hanem terhelésváltáskor van 1-2 rándulás.
Nézd meg a motor és váltótartó bakokat, mert attól előfordulhat simán!
Mindenképp számolj be!

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6238 Dátum: 2011.11.27 21:22:24 »
OK persze mindenképp, legkésőbb januárban viszem szerelőhöz és majd beszámolok, hogy milyen állapotban vannak a bakok, én annyira nem vágom, hogy mikor jó és mikor rossz (tapasztalat nulla).
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6239 Dátum: 2011.11.27 21:38:48 »
Még azt is lehet ,hogy sötétben belenézel a motortérbe!
Láttam már olyan rossz gyújtókábelt,hogy olyan volt a motortér belseje  mint egy tesla tekercs!
Jó ötlet!  :yes: