Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680986 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6210 Dátum: 2011.11.23 15:55:55 »
üdv mindenki!

Így a hideg beálltával a fűtést kezdtem firtatni. Adja a meleget, de nem úgy ahogy elvárnám...  :wacko: Bemelegszik, ahogy kell, kb 2-3 km alatt beáll a mutató, a maximális fűtés meg 10 km után érezhető. Nem azt mondom, hogy hősugárzó legyen, de csináljon már rendes meleget!
Igaz 2500-3000 a fordulattartomány, de nehogy már ezért kelljen forgatni, hogy legyen meleg...

Termosztátcserén gondolkodom, mert a fogyasztást is ronthatja, ha bizonytalanul melegszik/ hamarabb nyit...
Azt lassan, de nehezen kezdem megszokni, hogy bizonyos állásokban középről hideg is jön, de a meleget, az kivánja az utastér!

Nektek milyen a fűtés?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6211 Dátum: 2011.11.23 20:15:28 »
Nekem szerintem jó. Olyan 4 km után már volt rendes fűtés és meleg is általában. Mondjuk egy éve cseréltem termosztátot, de most, hogy új hűtő van benne, valahogy nehezebben éri el az üzemi hőfokot. Legalábbis más nem változott tavalyhoz képest, vagy lehet, hogy annyira nem figyeltem a réginél. De fűtés nem megy el hála Istennek, tavaly volt, hogy visszaesett a vízhőmérséklet menet közben, na akkor volt a termosztátcsere.

csabicsucsu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 51
  • Toyota Carina E 97'
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6212 Dátum: 2011.11.23 20:39:45 »
Nekem a fűtés kszabályzással van gondom.Nehezen tudom a hőfokot beállitani.vagy nagyon meleg vagy hideg.TIPP?

fox888

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 228
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6213 Dátum: 2011.11.24 09:54:02 »
A hideg idő beköszöntével felmerült 2 kérdés:
1. ékszíjat milyen időközönként "illik" cserélni?
2. az akkumulátoron meg lehet nézni, hogy mikori gyártású?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6214 Dátum: 2011.11.24 15:34:25 »
üdv fox888!
A hosszbordásszíjat/segédmeghajtószijakat évente vagy 20E km-enként kell ellenőrizni, ha az állapota indokolja cserélni.
Ha kézzel kiforditva repedéseket látni a belső felén vagy szemmel is látható sérülést, töredezést a külsején, érdemes cserélni!
ilyet:


Az akkun nem biztos, hogy rajta van a dátum, de nem az a fontos, hanem az állapota!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6215 Dátum: 2011.11.24 15:44:13 »
Ez a radiátor kivétel elég vacak meló volt anno'.
Nekem is az volt a célom vele, hogy javítsak a fűtésem hatásfokán, de őszintén szólva, semmit sem javult a dolog.
Ja, még egy érdekesség: a japán Carina-ban még volt fűtéscsap, az angolokban már nincsen.

Balázs!
Azóta milyen a fűtésed? Javitottál rajta valamivel? Nekem nem volt előtte pollenszűrő, de tükörrel benézve levél már nincsen, csak a lamellák vannak kicsit porral telitődve a párologtatón, de a klima jó!
Kérdésem még, hogy ha van gyárilag klima és ugye utána helyezkedik el a fűtőradiátor, akkor pollenszűrő nélküli használatkor mennyi szemetet kaphat a fűtés? Lerakódhat annyi kosz, hogy visszafogja a fűtés hatásfokát vagy a párologtató megfogja már előtte?  :?:
Ez a lehetőség van vagy termosztátot cserélek!

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6216 Dátum: 2011.11.24 15:55:18 »
Nem javítottam semmit; hiába éri el a hűtővíz hőmérője a középállást kb. 3 km után, érdemleges fűtés kb. 5-8 km után van.
Szerintem cserélj termosztátot, ha az nem segít, akkor meg ki kell venni a radiátort és kívül/belül alaposan átmosni
(ezt ahogyan írtam, megtettem tavaly nyáron, nem segített semmit).

Balázs!
Azóta milyen a fűtésed? Javitottál rajta valamivel?
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6217 Dátum: 2011.11.24 16:04:13 »
Ha neked nem segitett smmi, akkor nekem miért segitene?  :wacko:
Feleslegesen nem szerelek szét semmit!  :no:
A belső mosását megoldanám a helyén, de nem hiszem, hogy vizköves / lerakódásos lenne.
Megnézem még hogyan nyit, aztán csere lesz!
Köszi!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6218 Dátum: 2011.11.24 16:42:28 »
Nekem repedt volt a termosztát anno.
Most azon gondolkodok, hogy azért melegszik lassabban a motor, mert az olaj hűti le, ugyanis Eneos 5w40 ment bele a szerelés végén. Az olajhűtő körében meg nem biztos, hogy van termosztát  :hmmmm:, de majd ránézek toyodiy-en.
Lp nálad nincs ilyen, hogy lassabban melegszik, mint előtte?

sanka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6219 Dátum: 2011.11.24 16:56:46 »
Ha neked nem segitett smmi, akkor nekem miért segitene?  :wacko:
Feleslegesen nem szerelek szét semmit!  :no:
A belső mosását megoldanám a helyén, de nem hiszem, hogy vizköves / lerakódásos lenne.
Megnézem még hogyan nyit, aztán csere lesz!
Köszi!

A fiatom akkor csinált ilyet amikor levegős volt!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6220 Dátum: 2011.11.24 18:06:08 »
Nekem repedt volt a termosztát anno.
Most azon gondolkodok, hogy azért melegszik lassabban a motor, mert az olaj hűti le, ugyanis Eneos 5w40 ment bele a szerelés végén. Az olajhűtő körében meg nem biztos, hogy van termosztát  :hmmmm:, de majd ránézek toyodiy-en.
Lp nálad nincs ilyen, hogy lassabban melegszik, mint előtte?

A melegedéshez vajmi kevés köze van, hogy Eneos, vagy Castrol lötyög a karterban.  Esetleg inkább annak, hogy hidegebb van mostanában.

Tudtommal az olajkörben nincsen thermosztát.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6221 Dátum: 2011.11.24 20:16:55 »
A melegedéshez vajmi kevés köze van, hogy Eneos, vagy Castrol lötyög a karterban.  Esetleg inkább annak, hogy hidegebb van mostanában.

Tudtommal az olajkörben nincsen thermosztát.
Nem tudom, tavaly nem csinálta ennyire még ilyen hidegben sem. A változásokat foglaltam össze: új hűtő, új és más olaj. A hűtő és a hideg miatt nem hinném, hogy lehetne, mert a termosztát nem nyithatna ki idő előtt, és hiába hűtene jobban az új hűtő, nem megy bele a meleg víz. Ami kivihetné a motorból a meleget, az a motorolaj és a motorolajhűtő, logikusan végiggondolva. Esetleg még lehet, hogy egy év alatt kipurcan az új termosztát, vagy levegős a hűtőm, azt még megnézem.

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6222 Dátum: 2011.11.25 20:23:30 »
Sziasztok! Én ugy tudom hogy az olajhűtő körében nem termosztát van hanem 1 rugóterhelésű szelep.Ugye hideg motort nem kell túlhűteni és hideg olajnál nagyobb a nyomás,így a szelep zárva. Melegszik a moci higul az olaj a szelep nyit és megy az olajhűtőbe az olaj.Ennyi
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6223 Dátum: 2011.11.25 20:41:02 »
Kiváncsi lennék egyébként, mennyit hűt?
Volt hogy hosszabb útról megállva megfogtam, de max langyos lett.
Kisebb sebességű hajszolós vezetésnél biztosan segít azért, illetve magas fordulaton tartós hosszú úton.

Szoktam figyelni az olajhőmérőt:
Nekem nyáron pályán 83°C volt a max, ekkor kb 30°C volt kinn, 120-140-nél.
Városban kell pár km és beáll kb 60-65°C-ra vezetési stilustól forgalomtól függően.
Hosszabb távon nyugodt vezetéssel 60-70°C, 80-100km/h-val.

Most lesz termosztátcsere, szerintem befolyásolja az olajhőfokot is!
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.25 20:46:11 írta kamikaze »

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6224 Dátum: 2011.11.25 21:05:36 »
Nálam nagyon észrevenni hogy 10es vagy 5ös olaj van e benne. Nem is hittem volna....10essel sokkal gyorsabban bemelegszik
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.