Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678053 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6165 Dátum: 2011.11.02 18:59:48 »
Kérdezném tőletek hogy vette -e már ki valaki fűtő radiátort?

Emlékeztem rá hogy Zé Balázs irta már, íme  :sorcerer::

Szia,
A klíma epárologtatóra, vagy a fűtőradiátorra gonolsz?
Sajnos, elég melós mindkettő!

Klíma elpár. (szerintem erre gondolsz, mert ez van a pllenszűrő után, ez koszolódik el kegyetlenül, ha nincsen előtte szűrő):
a klímagázt le kell engedni teljesen; a műszerfal jobb oldalát le kell bontani (kesztyűtartó le, ABS és motorvezérő doboz le, kardánbox le); a fűtés/szellőzés fehér műanyab blokkjából a ventilátor ki (3 csavar), majd a ventilátor házát is le lehet csavarni (emlékeim szerint 4 csavar; a legfelső eléggé láthatatlan helyen lesz, csak kitapogatni tudod majd). Ha ezel megvagy, akkor már le tudod csavarozni az elpárologtatót takaró fedelet. Közben pedig a motortér felöl a tűzfalon lévő klímacsőt csatalkozát megoldod (2 csavar); így már kivetető egy kis játékkal, finom agresszióval a klíma elpárologtatója.

Ha esetleg a fűtőradiátort is szeretnéd kitakarítani (pont tegnap kezdem el az én kocsimon ezt a műveletet), akkor a következő a menete:
hűtővizet a hűtőnél leengeded; lebontot a műszerfal alját a vezető oldalon (is), illetve a középkonzolból is ki kell szedni a rádiót, valamint fűtés/szellőzés kezelőszerveit tartó csavarokat is (alul/felül 2-2) is ki kell venni) , kardánbox ki (ha nincsen még az előző pont miatt kiszedve). lepattintod a radiátor két csövén lévő műanyg feledelet, leveszed a házhoz a csöveket rögzítő bilincset. Nagyon érdemes még a szőnyeget is felhajtanod (én kivettem az elő üléseket is ezen a ponton), mivel mikor megoldod a radiátor csőcsatlakoztatását (egy-egy "C" alakú gyűrű mindkét csövön, kb. 5 centire a radiátortól), akkor ki fog folyni vagy 1,5 liter hűtővíz, amennyiben a motorblokkból nem csavarod ki a leeresztő csavart). Ez után megintcsak finom aggresszióval szét tudod válsztani a két csődarabot (kb. 1,5 cm az "átlapolás" a csatlakoztatásnál) és ki tudod húzni a házból a fűtőradiátort.
Egyébként az én kocsimban sem volt klíma tavaly nyárig (ezáltal pollenszűrő sem); a fűtőradiátor nem volt olyan koszos, szóval, ezt a dolgot lehet, hogy khagyhatod.

Időben egyébként simán rá kell, hogy szánj egy teljes napot, de lehet, hogy az elpárologtató + fűtőradiátor kipuloclásával 2 nap is lesz a meló. Vagy csak én vagyok lassú? ::)

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6166 Dátum: 2011.11.02 22:42:35 »
Ez a radiátor kivétel elég vacak meló volt anno'.
Nekem is az volt a célom vele, hogy javítsak a fűtésem hatásfokán, de őszintén szólva, semmit sem javult a dolog.
Ja, még egy érdekesség: a japán Carina-ban még volt fűtéscsap, az angolokban már nincsen.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6167 Dátum: 2011.11.02 22:50:18 »
Viszont az ülésfűtés kapcsolóihoz, fűtőbetéteihez gyönyörűen be van kábelezve gyárilag a kocsi (mint ahogyan a klíma, az első fényszóró magasság állítás és  mosó kábelezése, az első szélvédő fűtés kábelezése, az első ködlámpák kábelezése is benne volt - holott ezek az "extrák" gyárilag nem voltak benne) . Ezért is fáj annyira a fogam erre az extrára  :yes: .
Dani,
Ha esetleg találsz gyári kapcsolókat a neten, megköszönöm, ha szólsz!  :clap:

[a csatolmányt egy admin törölte]
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6168 Dátum: 2011.11.03 12:54:42 »
Hahó hahó,
régóta nem jelentkeztem.
Talán (ne szóljam el magam) megoldódott a probléma.
Megkapta az uj (bontott) önindítót, bár egy szép vasárnapot választottunk a felszerelésre, hétfő reggel cserébe nem indult csak húzásra. De ez volt az utolsó alkalom kb. 2 hete minden indítást nagyon szépen tolerál.

Próbáltam üzemanyagszűrőt cserélni, de csak a felső csatlakozót bírtam lebontani, az alsót nem annyira össze van érve.
Valami ötlet hogyan tudom leszedni?

köszi

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6169 Dátum: 2011.11.03 21:13:55 »
Ez a radiátor kivétel elég vacak meló volt anno'.
Nekem is az volt a célom vele, hogy javítsak a fűtésem hatásfokán, de őszintén szólva, semmit sem javult a dolog.
Ja, még egy érdekesség: a japán Carina-ban még volt fűtéscsap, az angolokban már nincsen.
Akkor szét jön a nyillal jelölt helyen? Miért kell a rádiót meg a középkonzolt szétkapni?

[a csatolmányt egy admin törölte]
A következő is Toyota lesz.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6170 Dátum: 2011.11.03 22:40:01 »
Hahó hahó,
régóta nem jelentkeztem.
Talán (ne szóljam el magam) megoldódott a probléma.
Megkapta az uj (bontott) önindítót, bár egy szép vasárnapot választottunk a felszerelésre, hétfő reggel cserébe nem indult csak húzásra. De ez volt az utolsó alkalom kb. 2 hete minden indítást nagyon szépen tolerál.

Próbáltam üzemanyagszűrőt cserélni, de csak a felső csatlakozót bírtam lebontani, az alsót nem annyira össze van érve.
Valami ötlet hogyan tudom leszedni?

köszi

Jóminőségű rozsdaoldóval áztasd meg párszor, más megoldás nincs. Mondjuk én levágtam alul és gumicsővel egy másik szűrőt tettem fel.

jjani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6171 Dátum: 2011.11.04 00:28:04 »
Üdv mindenkinek !
Szomorú vagyok. Szeretett masinám orvul az útszélén hagyott   :cry: Kezdődött azzal, hogy kigyorsításkor egy pillanatra megtorpant.
Akkor még nem gyanakodtam, de egy fél másodpercet elgondolkodtatott a dolog, mert ilyet még nem tapasztaltam azelőtt.
Ezután még ment az autó úgy kb. 1 kilométert és leállt a motor. Még szerencse, hogy lámpa után voltam és így mindenki 100 méterekre lemaradt mögöttem, volt helyem és időm kievickélni a belső sávból az út szélére.
Erős a gyanúm, hogy valahol elakadt a tápanyag. A megtorpanásos leállás és amiatt is, hogy önindítózgatáskor nincs "benzinszag" .
Jó nyomon járok ? Mit tudok tenni házilag, hogy tényleg ez a baj, vagy esetleg a gyújtás vagy valami más baj kiderüljön ?

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6172 Dátum: 2011.11.04 08:38:07 »
Üdv mindenkinek !
Szomorú vagyok. Szeretett masinám orvul az útszélén hagyott   :cry: Kezdődött azzal, hogy kigyorsításkor egy pillanatra megtorpant.
Akkor még nem gyanakodtam, de egy fél másodpercet elgondolkodtatott a dolog, mert ilyet még nem tapasztaltam azelőtt.
Ezután még ment az autó úgy kb. 1 kilométert és leállt a motor. Még szerencse, hogy lámpa után voltam és így mindenki 100 méterekre lemaradt mögöttem, volt helyem és időm kievickélni a belső sávból az út szélére.
Erős a gyanúm, hogy valahol elakadt a tápanyag. A megtorpanásos leállás és amiatt is, hogy önindítózgatáskor nincs "benzinszag" .
Jó nyomon járok ? Mit tudok tenni házilag, hogy tényleg ez a baj, vagy esetleg a gyújtás vagy valami más baj kiderüljön ?
Nincs véletlenül utólag beépített indításgátlód? Nekem ugyan ezt csinálta. Hangulatától függően leállítgatta az AC pumpát. Kikötöttem.
A következő is Toyota lesz.

jjani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6173 Dátum: 2011.11.04 12:29:27 »
Nincs véletlenül utólag beépített indításgátlód? Nekem ugyan ezt csinálta. Hangulatától függően leállítgatta az AC pumpát. Kikötöttem.

Ne tudok róla, hogy lenne ilyenem. Én nem szereltem bele az biztos. Az autó 4 éve van a tulajdonomban, az idő alatt a tegnapi napig nem volt vele ilyen gondom. Sőt, semmilyen gondom nem volt vele.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6174 Dátum: 2011.11.04 12:34:23 »
üdv
Nézd meg van-e szikra, és a gyertyák benzinesek-e. Ha hideg a motor jobban dúsít, jobban észrevenni pár mp indítózás után.
Benzin van benne rendesen?

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6175 Dátum: 2011.11.04 20:09:48 »
Ne tudok róla, hogy lenne ilyenem. Én nem szereltem bele az biztos. Az autó 4 éve van a tulajdonomban, az idő alatt a tegnapi napig nem volt vele ilyen gondom. Sőt, semmilyen gondom nem volt vele.
Lehet hogy a AC pumpa ment tönkre. Nézd meg hogy nyomja -e a benzint! (Le kell venni a csövet) Ha nem és kapja a feszültséget, tönkre ment a pumpa. Egyszerű kicserélni, csak drága.
A következő is Toyota lesz.

jjani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6176 Dátum: 2011.11.04 20:28:01 »
üdv
Nézd meg van-e szikra, és a gyertyák benzinesek-e. Ha hideg a motor jobban dúsít, jobban észrevenni pár mp indítózás után.
Benzin van benne rendesen?

Kösz az ötletet, de sajna rá kellett döbbennem, hogy a gyertya kulcs valahol eltévedt.
Vasárnapig alszik a probléma, addig szerzek kulcsot is, aztán majd meglátjuk.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6177 Dátum: 2011.11.04 20:29:48 »
Megjavítottam az elvált ajtókárpitot.

[a csatolmányt egy admin törölte]
A következő is Toyota lesz.

jjani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6178 Dátum: 2011.11.04 20:36:25 »
Lehet hogy a AC pumpa ment tönkre. Nézd meg hogy nyomja -e a benzint! (Le kell venni a csövet) Ha nem és kapja a feszültséget, tönkre ment a pumpa. Egyszerű kicserélni, csak drága.

Köszi, majd lecsekkolom. De ugye nem kell kiszerelni a hátsó ülést vagy hasonló bontást elvégezni ? A haynes könyvben van róla pár közeli kép, hogy igen ott van és onnan kell kiszedni valahonnan, de nem teljesen tiszta számomra a hozzáférés. Ráadásul az én szervíz könyvemből
pont hiányzik a hátsó ülések macerálása rész.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6179 Dátum: 2011.11.04 20:41:30 »
Köszi, majd lecsekkolom. De ugye nem kell kiszerelni a hátsó ülést vagy hasonló bontást elvégezni ? A haynes könyvben van róla pár közeli kép, hogy igen ott van és onnan kell kiszedni valahonnan, de nem teljesen tiszta számomra a hozzáférés. Ráadásul az én szervíz könyvemből
pont hiányzik a hátsó ülések macerálása rész.
Tök egyszerű. A hátsó ülést fel kell tépni és a bal oldalon a fedél alatt van a benzinpumpa.
Az első, hogy kap -e üzemanyagot és szikrát?
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.04 21:10:19 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.