Engem továbbra is zavar, sőt mióta új flexicső van, még jobban mint eddig a 2700-2800 körüli fordulatnál jelentkező rezonancia. Már (szinte) mindenféle megoldás érdekel!
Nem tudom, megoldódott-e a problémád. Már korábban leírtam az én esetemet, de megteszem most is, hátha előrébb visz a megoldáshoz, bár a te autód már '98-as, az enyém régebbi volt. Jó Lada taxi hangra emlékeztetett bizonyos ford. számon. El volt repedve ez a csuklószerű rész, és ez adta a hangot. Garanciában kicserélték egy olyan darabra, melyre egy ellensúly volt hegesztve. Ennek az volt a szerepe, hogy elhangolja a csőnek a rezonancia frekvenciáját, így a rezgéstől nem tudott megrepedni ez a csukló. Az első szériás japánoknál ez típushiba volt. A későbbi japán Carináknál ez már gyárilag benne volt. Egyébként a ráncfelvarrott Ave I.-ben is így van megoldva, nem a szövött flexi csővel. Ha nem ilyenre cserélted volna, megkérdezném, hogy rajta van-e az ellensúly, mert volt itt valaki, akinek letört.
Nekem a csere megoldotta a problémát. A belinkelt képen lévő laposvasas merevítésre így utólag már nem emlékszem. Ha lesz megoldás, írd le, kíváncsi vagyok rá.
Ja, azért is jó lenne egy akna, mert ha álló helyzetben is csinálja adott fordulaton, lehetne látni, v. hallani a zaj helyét. (Nem ér-e hozzá valamihez a cső?) Pl. régi Ladámon az Y cső egy adott fordulaton hozzáért az önindító hővédő lemezéhez, de csak ha ment az autó, álló helyzetben hiába nyomtam a gázt. Na ehhez kellett egy profi, hogy ezt megmondja. Szerencsére volt ilyen, ő tartotta nekünk "felhasználóknak" a Lada szerelési tanfolyamot. Még egy ötlet: nincs eltörve belül a katalizátor, vagy nem a dobban vált le egy-két lamella? A fém nagyon vezeti a hangot, máshol is hallhatod, mint ahol keletkezett.