Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681470 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

lajos

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6135 Dátum: 2011.10.27 21:25:21 »
Helyileg merre vagy ?
Helyileg Esztergom.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6136 Dátum: 2011.10.27 21:31:03 »
Gyújtáskor villan aztán alszik, akkor elvileg jó.
Megnézem. Eddig nem tűnt fel, csak most hogy hátulról néztem a lyukba.
A következő is Toyota lesz.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6137 Dátum: 2011.10.28 08:42:53 »
   Gyárilag ki van merevitve, csak el volt törve.
Amint aknára tudok állni, megnézem ezt a meverítőt.
Alulról keressem?
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6138 Dátum: 2011.10.28 10:19:11 »
Talán, még emlékeztek rá, hogy problémám volt a benzinszint mérővel és a kopogásszenzorral. Tegnap átnéztem a műszerfalat. A benzinszintmérő tengelyére cseppentettem egy kis WD40-et. Tökéletes lett. A jobb alsó sarokban találtam 4 db ellenállást amik túlmelegedtek és a forrasztásuk leolvadt a NYÁK-ról. Újra forrasztottam őket és azóta nem gyullad ki a "kishelikopter" lámpa. A végén egész egyben lesz a kocsi.
A következő is Toyota lesz.

sv400

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6139 Dátum: 2011.10.28 11:46:53 »
Sziasztok!

   A héten vásároltam egy 93-as évjáratú Toyota Carina E 1.6 XLI típusú személygépkocsit és olyan problémám lenne, amikor teljesen kitekerem a kormányt visít a szervója. Az ismerőseim között szintén vannak Carinások és állítják ez sajnos típusbetegség, mert már próbáltak ékszíjat cserélni, de hiába. Azért érdekelne más véleménye is hátha tudna segíteni!
   Amúgy idáig nem tűnik rossz vételnek igaz még nincs 1 hete a nevemen. Két nap alatt 700km mentem vele gond nélkül. Mikor megvettem rá másnap a termosztátot kellett cserélni mert állandóan nyitva maradt hát igen ez még a jobbik eset! A tulaj korrekt volt mert az új termosztát már be volt készítve a kesztyűtartóba. Szerdán a motorolajt, fagyállót és persze a szűrők lettek lecserélve. A pollenszűrő behelyezése kicsit kitolt velünk mivel a helye üres volt és nem tudtuk hogyan kell behelyezni mert ugye 2db szűrőből áll és sajnos a behelyezést a szűrő dobozán sem tüntették fel, de cirka ¾ óra alatt azért rájöttünk.

Előre is köszönöm a válaszokat!


Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6140 Dátum: 2011.10.28 11:55:09 »
Sziasztok!

   A héten vásároltam egy 93-as évjáratú Toyota Carina E 1.6 XLI típusú személygépkocsit és olyan problémám lenne, amikor teljesen kitekerem a kormányt visít a szervója. Az ismerőseim között szintén vannak Carinások és állítják ez sajnos típusbetegség, mert már próbáltak ékszíjat cserélni, de hiába. Azért érdekelne más véleménye is hátha tudna segíteni!
   Amúgy idáig nem tűnik rossz vételnek igaz még nincs 1 hete a nevemen. Két nap alatt 700km mentem vele gond nélkül. Mikor megvettem rá másnap a termosztátot kellett cserélni mert állandóan nyitva maradt hát igen ez még a jobbik eset! A tulaj korrekt volt mert az új termosztát már be volt készítve a kesztyűtartóba. Szerdán a motorolajt, fagyállót és persze a szűrők lettek lecserélve. A pollenszűrő behelyezése kicsit kitolt velünk mivel a helye üres volt és nem tudtuk hogyan kell behelyezni mert ugye 2db szűrőből áll és sajnos a behelyezést a szűrő dobozán sem tüntették fel, de cirka ¾ óra alatt azért rájöttünk.

Előre is köszönöm a válaszokat!
Szia!
Engem ért a megtiszteltetés hogy köszönthetlek a klubban, bár még én is fiatalnak számítok. Ismerősek az általad leírt dolgok. Elismerem, könnyen vetted az első akadályokat.
A szervó sikításával ne foglalkozz, nekem is néha csinálja. (bár ezt majd az okosabbak leírják) Jól választottál. Nekem előtte VW volt. Ha az utcán meglátok egyet már rosszul vagyok. Imádom a TOYOTÁ-t. Kérdezz bátran, elég műszaki emberek vannak a fórumon.
A következő is Toyota lesz.

sv400

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6141 Dátum: 2011.10.28 13:03:57 »
Szia Zsolt!

Köszönöm a köszöntést!

lajos

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6142 Dátum: 2011.10.28 13:18:58 »
Amint aknára tudok állni, megnézem ezt a meverítőt.
Alulról keressem?
Felülről is látni, a leömlőcsonk és a kipufogó cső csatlakozásnál, a blokk oldalához van rögzitve.

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6143 Dátum: 2011.10.28 14:09:46 »
Nekem is visított a szervóm,de szíj és olajcsere+1 kis metabond(kinek mi vált be)és nem sípol csak szusszan 1-et ha tökig alászedem.

boznor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • leginkább csak fentről kap vizet
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6144 Dátum: 2011.10.28 15:42:27 »
Nekem is visított a szervóm,de szíj és olajcsere+1 kis metabond(kinek mi vált be)és nem sípol csak szusszan 1-et ha tökig alászedem.
Nekem az vált be, hogy amikor ütközésig kitekerem, akkor nem ráfeszítek, hanem egy nagyon kicsit visszaengedek a kormányon, és egyből nincs hangja a szervónak. Ettől még nem változik a fordulókör, csak csendben teszi a dolgát.

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6145 Dátum: 2011.10.28 16:57:11 »
Engem továbbra is zavar, sőt mióta új flexicső van, még jobban mint eddig a 2700-2800 körüli fordulatnál jelentkező rezonancia. Már (szinte) mindenféle megoldás érdekel!  :helpsmilie:
Nem tudom, megoldódott-e a problémád. Már korábban leírtam az én esetemet, de megteszem most is, hátha előrébb visz a megoldáshoz, bár a te autód már '98-as, az enyém régebbi volt. Jó Lada taxi hangra emlékeztetett bizonyos ford. számon. El volt repedve ez a csuklószerű rész, és ez adta a hangot. Garanciában kicserélték egy olyan darabra, melyre egy ellensúly volt hegesztve. Ennek az volt a szerepe, hogy elhangolja a csőnek a rezonancia frekvenciáját, így a rezgéstől nem tudott megrepedni ez a csukló. Az első szériás japánoknál ez típushiba volt. A későbbi japán Carináknál ez már gyárilag benne volt. Egyébként a ráncfelvarrott Ave I.-ben is így van megoldva, nem a szövött flexi csővel. Ha nem ilyenre cserélted volna, megkérdezném, hogy rajta van-e az ellensúly, mert volt itt valaki, akinek letört.
Nekem a csere megoldotta a problémát. A belinkelt képen lévő laposvasas merevítésre így utólag már nem emlékszem. Ha lesz megoldás, írd le, kíváncsi vagyok rá.
Ja, azért is jó lenne egy akna, mert ha álló helyzetben is csinálja adott fordulaton, lehetne látni, v. hallani a zaj helyét. (Nem ér-e hozzá valamihez a cső?) Pl. régi Ladámon az Y cső egy adott fordulaton hozzáért az önindító hővédő lemezéhez, de csak ha ment az autó, álló helyzetben hiába nyomtam a gázt. Na ehhez kellett egy profi, hogy ezt megmondja. Szerencsére volt ilyen, ő tartotta nekünk "felhasználóknak" a Lada szerelési tanfolyamot. Még egy ötlet: nincs eltörve belül a katalizátor, vagy nem a dobban vált le egy-két lamella? A fém nagyon vezeti a hangot, máshol is hallhatod, mint ahol keletkezett.
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.28 17:15:17 írta gbucus »

lajos

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6146 Dátum: 2011.10.28 17:57:47 »
Nem tudom, megoldódott-e a problémád. Már korábban leírtam az én esetemet, de megteszem most is, hátha előrébb visz a megoldáshoz, bár a te autód már '98-as, az enyém régebbi volt. Jó Lada taxi hangra emlékeztetett bizonyos ford. számon. El volt repedve ez a csuklószerű rész, és ez adta a hangot. Garanciában kicserélték egy olyan darabra, melyre egy ellensúly volt hegesztve. Ennek az volt a szerepe, hogy elhangolja a csőnek a rezonancia frekvenciáját, így a rezgéstől nem tudott megrepedni ez a csukló. Az első szériás japánoknál ez típushiba volt. A későbbi japán Carináknál ez már gyárilag benne volt. Egyébként a ráncfelvarrott Ave I.-ben is így van megoldva, nem a szövött flexi csővel. Ha nem ilyenre cserélted volna, megkérdezném, hogy rajta van-e az ellensúly, mert volt itt valaki, akinek letört.
Nekem a csere megoldotta a problémát. A belinkelt képen lévő laposvasas merevítésre így utólag már nem emlékszem. Ha lesz megoldás, írd le, kíváncsi vagyok rá.
Ja, azért is jó lenne egy akna, mert ha álló helyzetben is csinálja adott fordulaton, lehetne látni, v. hallani a zaj helyét. (Nem ér-e hozzá valamihez a cső?) Pl. régi Ladámon az Y cső egy adott fordulaton hozzáért az önindító hővédő lemezéhez, de csak ha ment az autó, álló helyzetben hiába nyomtam a gázt. Na ehhez kellett egy profi, hogy ezt megmondja. Szerencsére volt ilyen, ő tartotta nekünk "felhasználóknak" a Lada szerelési tanfolyamot. Még egy ötlet: nincs eltörve belül a katalizátor, vagy nem a dobban vált le egy-két lamella? A fém nagyon vezeti a hangot, máshol is hallhatod, mint ahol keletkezett.
Helo. Most hogy mondod nekem is volt ellensúly, a gumibak és a flexicső között de már letörött. A törött merevitő cseréje igy is meg oldotta a problémát.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6147 Dátum: 2011.10.28 18:01:56 »
Felülről is látni, a leömlőcsonk és a kipufogó cső csatlakozásnál, a blokk oldalához van rögzitve.
Lehet hogy már túl sötét van hozzá (holnap megnézem újra), vagy az első generációs japánokon nincs ilyen, de én nem látok semmiféle összeköttetést a blokkal...  :hmmmm:
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6148 Dátum: 2011.10.28 18:04:36 »
Fémszövetesre lett cserélve a gyári, de ezzel is rezonál. Sőt a régi már meggyengülttel nem volt ilyen hangja.
Egyénként az autó 0 km-től a családban van és mindig megvolt ez a hang.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

lajos

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6149 Dátum: 2011.10.28 18:13:59 »
Fémszövetesre lett cserélve a gyári, de ezzel is rezonál. Sőt a régi már meggyengülttel nem volt ilyen hangja.
Egyénként az autó 0 km-től a családban van és mindig megvolt ez a hang.
Lehet hogy a ráncfelvarrás után van igy, és pont ezért. Azért nézd meg alaposan a hővédő lemez takarja.