Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681489 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6000 Dátum: 2011.09.29 12:34:25 »
Tegnapi nap levizsgázott az autóm.
Sikeresen vette az akadályt, csak kisebb dolgokra hívták fel a figyelmem.
Viszont érdekesen szituáció alakult ki a km óra állásával kapcsolatban.
Én majdnem pont egy évvel ezelőtt vettem az autót 195e km-rel.
A vizsgán megkérdezték a km óra állását mikor mondtam, hogy 205e furcsállóan néztek rám, mert a gép szerint 2 évvel ezelőtt volt benne 232e km. Érdemes autóvásárláskor megkérdezni egy vizsgahelyen is a km állást?
Az hogy a km óra állása nem valós, meg sem lepődök, de hogy mi értelme van ~50e km-rel visszaállítani az órát egy '94-es autón?

Sajnos a km óra állást nem adják ki ilyen célra!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6001 Dátum: 2011.09.29 12:37:45 »
Sziasztok

92 évjárat 1,6 XLi

Jelenség: nem indul
önindító forog de a motor nem forog meg. Tolásra huzásra 1 méter után járó motor.
egész éjszakai aksitöltés után 1.re indul
délutánig:(
kb. 5 indítást bír ki 8 órás aksitöltés
kapott uj aksit azzal is ez a jelenség
gyertyák szépek elosztó rendben
bikázásra sem indul

ötlet?


Üdv!
Jól értem, hogy csak az indítómotor forog, a lendkereket (motort) pedig nem forgatja meg?  :hmmmm:
Mindenképpen az indítómotort kell szemügyre venni először. Le kell venni és megnézni hogyan működik. Előfordulhat a behúzótekercs hibája, vagy a fogaskoszorú a lendkeréken.
Valami előzménye volt a dolognak, pl járó motorra ráindítás stb???  :?:

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6002 Dátum: 2011.09.29 13:07:23 »
Sziasztok

92 évjárat 1,6 XLi

Jelenség: nem indul
önindító forog de a motor nem forog meg. Tolásra huzásra 1 méter után járó motor.
egész éjszakai aksitöltés után 1.re indul
délutánig:(
kb. 5 indítást bír ki 8 órás aksitöltés
kapott uj aksit azzal is ez a jelenség
gyertyák szépek elosztó rendben
bikázásra sem indul

ötlet?


Üdv!
Jól értem, hogy csak az indítómotor forog, a lendkereket (motort) pedig nem forgatja meg?  :hmmmm:
Mindenképpen az indítómotort kell szemügyre venni először. Le kell venni és megnézni hogyan működik. Előfordulhat a behúzótekercs hibája, vagy a fogaskoszorú a lendkeréken.
Valami előzménye volt a dolognak, pl járó motorra ráindítás stb???  :?:

Ilyen előzmény nem volt gyakorlott felhasználó vagyok

a bendix érintkezők vannak megkopva nem tudom, hogy ez okozhatja e a bajt

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6003 Dátum: 2011.09.29 20:39:50 »
Ilyen előzmény nem volt gyakorlott felhasználó vagyok

a bendix érintkezők vannak megkopva nem tudom, hogy ez okozhatja e a bajt


A +, és - csatlakozásokat ellenőrizném le az önindítón, kasztnin, akkusarukban!
Ha a behúzótekercs érintkezői elkopnak, elégnek, nem zárja az indítómotor áramkörét, ezért a motor nem, vagy nem mindig működik.
Egyébként az indítómotor normál sebességgel forgatja a motort?

volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6004 Dátum: 2011.09.29 22:12:09 »
Ilyen előzmény nem volt gyakorlott felhasználó vagyok

a bendix érintkezők vannak megkopva nem tudom, hogy ez okozhatja e a bajt


A +, és - csatlakozásokat ellenőrizném le az önindítón, kasztnin, akkusarukban!
Ha a behúzótekercs érintkezői elkopnak, elégnek, nem zárja az indítómotor áramkörét, ezért a motor nem, vagy nem mindig működik.
Egyébként az indítómotor normál sebességgel forgatja a motort?



az önindító forog rendesen...
viszont ma az uj aksival elsőre indult (kb. 8szor)
most éjszakára feltettem töltőre remélem holnap is mükszik majd

viszont van egy fekete doboz a (szemből állva) bal gólyalábtorony mögött a homlokfalon egy vastag kábelköteg megy a befecskendezéshez.. na ez a valami ciripel most is pedig nincs a kulcs a kocsiban....

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6005 Dátum: 2011.09.29 23:41:57 »
Az az EVAP vagy másnéven tankszellőztető tartály. A tankban elpárolgott benzingőz van belevezetve és alkalmasint visszaáramoltatva a szívótérbe. Vákuum alatt van a tank, így ellenőrzi a rendszer tömitettségét. (tanksapka levételkor szisszennie kell!)
Érdekes zümmögő hangokat hallat néha leállitott motornál, kivett kulcsnál is.

A problémádhoz nincs köze!  :otlet:

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6006 Dátum: 2011.09.30 09:51:22 »
Az az EVAP vagy másnéven tankszellőztető tartály. A tankban elpárolgott benzingőz van belevezetve és alkalmasint visszaáramoltatva a szívótérbe. Vákuum alatt van a tank, így ellenőrzi a rendszer tömitettségét. (tanksapka levételkor szisszennie kell!)
Érdekes zümmögő hangokat hallat néha leállitott motornál, kivett kulcsnál is.

A problémádhoz nincs köze!  :otlet:

:) köszönöm
hát szisszenni szokott a tank bőven a mostani benzináraknál:DD

viszont csodák csodája elsőre indul az eszköz bár éjjel ujra töltön volt majd ma nem teszem fel megnézem meddig bírja a hétvégén így..

köszi

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6007 Dátum: 2011.09.30 10:04:39 »
Ha tekeri az indítót, nem az akkuval van a gond... Esetleg a töltésed mérd meg.
Inkább az indító és kontaktusaival lehet probléma.
Mindenesetre ird meg a megoldást!

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6008 Dátum: 2011.09.30 12:04:30 »
Ha tekeri az indítót, nem az akkuval van a gond... Esetleg a töltésed mérd meg.
Inkább az indító és kontaktusaival lehet probléma.
Mindenesetre ird meg a megoldást!

megtörtént
13,89

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6009 Dátum: 2011.09.30 13:05:40 »
Most azért a töltést választottad, mert az legegyszerűbb?  :lol:
Pedig nem az lesz a baj... bár
Az akku és az indító közötti kábelvégek megcsiszolása-kontaktozása a következő "legegyszerűbb" lépés, illetve akkor már mérj rá közvetlen a generátornál is a töltésre, ha magasabb a fesz, mint az akkunál itt is lehet csiszolni a csatlakozásokat  :yes:  :D !

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6010 Dátum: 2011.09.30 14:42:26 »
Most azért a töltést választottad, mert az legegyszerűbb?  :lol:
Pedig nem az lesz a baj... bár
Az akku és az indító közötti kábelvégek megcsiszolása-kontaktozása a következő "legegyszerűbb" lépés, illetve akkor már mérj rá közvetlen a generátornál is a töltésre, ha magasabb a fesz, mint az akkunál itt is lehet csiszolni a csatlakozásokat  :yes:  :D !

érzem jó hétvége lesz ez :clap:
 [rohog]

köszi

boznor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • leginkább csak fentről kap vizet
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6011 Dátum: 2011.09.30 16:34:41 »
...Kérdésem az lenne, hogy honnan lehet új, de jófajta hűtőt normális áron beszerezni?
Sztem a 30-40 jó ár.  ::) Legalábbis sok-sok éve a Kadettemhez 20-ért csak román gyártmányú volt és ez volt a legolcsóbb.  :lol:
Sziasztok!
Nissens, vagy Valeo legyen a kiválasztott? Van valami tapasztalatotok? A Unix-nál a J.Deus a legolcsóbb, de azt szerintem látatlanban is kihagyom.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6012 Dátum: 2011.09.30 18:59:00 »
Nissens illik a Toy-hoz.  A Johnny D-t nem ismerem, pedignem két éve  nézegetem az utángyártott cuccokat.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6013 Dátum: 2011.09.30 22:03:49 »
A Unix-nál a J.Deus a legolcsóbb, de azt szerintem látatlanban is kihagyom.
4 éve ilyen került a gépembe, nekem semmi bajom nincs vele, azóta 100ekm-t mentem probléma nélkül.
mesti

Sanyaboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6014 Dátum: 2011.10.02 11:58:37 »
Nem tudom ,hogy bikáztok. Az aksi sarukat kötitek össze? Ha igen akkor probáljátok meg úgy is ,hogy a bika aksi negatívját nem az autó aksi negatívjára csíptetitek hanem a motorra. Mert az is lehet ,hogy nem jó a karosszéria és a motor közötti testkábel érintkezése (korrózió). Ha jól emlékszem a vastagabb a valahol a  váltónál a vékonyabb a vezérműfedél környékén a hengerfejre csatlakozik. Minden vezetéket le kell kötni és meg kell tisztítani fémtisztára! Aksi saruk, testkábelek mind két végét (motor,kasztni) önindító kábel. Ha az új aksi ezután is lemerül akkor valami leszívja! Úgy tudod lemérni ,hogy jó e a rendszer ha lekötöd a negatív sarut és egy ellenállásmérőt, multimétert beraksz a lekötött saru és az aksi negatívja közé. Nyugalmi állapotban 0,1 ampert kell mutatnia ha ennél több tovább kell keresni a hibát. Ezt a mérést érdemes megcsinálni kábel ellenőrzés, tisztítás ellőt is mert akkor látszik, hogy változott e valami. 
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.02 12:04:01 írta Sanyaboy »