Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681456 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Feri60

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5985 Dátum: 2011.09.17 14:14:25 »
Sziasztok!

Kormány szervószivattyúm /Carina E 2.0 GLI/ finoman morgott az utóbbi egy-két évben, főként kormányzás közben. Egyik reggel komoly sírás-rívásba kezdett, ezzel egyidőben nehézkeskes lett a rásegítés, valamint az olajtartályban gejzírként fröcskölt fel az olaj. Öt nap múlva elcsendesedett és teljesen megszűnt a rásegítés, de az olaj még mindig fröcsköl. Kérdésem az: van-e valakinek tapasztalata arról, hogy ilyen esetben azonnal cserélni kell-e a szívattyút, vagy érdemes apróbb dolgokat elkövetni pl: szervóolajcsere, vagy szívóoldal tömítettség vizsgálat stb vagy bármi...ami esetleg megmenthet a szivattyú cserétől. 

Előre is köszönöm, ha tud valaki segíteni!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5986 Dátum: 2011.09.17 14:54:35 »
üdv!
1-2 évvel ezelőtt, amikor először volt hangja, akkor kellett volna apróbb dolgokat elkövetni, pl: szervóolajcsere.
Valószínűleg azon már csak a csere segít.
Amúgy minimum 2 éve nem cserélted az olajat, de ha jól gondolom régebb óta.

Sanyaboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5987 Dátum: 2011.09.18 21:29:21 »
Üdv mindenkinek!

Egy régi problémám van a Carinámmal (1997, 4afe), és nagyon örülnék ha valaki tudna segíteni.

Motorféknél nagyon erős szelephangja van bizonyos motorfordulatnál (kerregő).  Álló helyzetben ha úgymond túráztatom, és esik vissza a fordulat ugyan az a jelenség.  Egy rövid ideig (kb. fél év) Avensis (1998, 4afe) motor volt benne, azzal is ugyan ezt produkálta.  10w40-es olajat használok, 10 000km-ként cserélem, 256 000km van benne, 5 éve vettem 186 000km-rel  Az Avensis motorban 190 000km volt. Szelphézagok jók, a vezérműtengely fogaskerék elő van feszítve, a két darabból álló fogaskerékben az előfeszítő gyűrű két vége közötti távolság a  megengedett érték felső határán van.   :hmmmm:  Tipp?

Előre is köszönöm!

boznor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • leginkább csak fentről kap vizet
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5988 Dátum: 2011.09.19 14:51:24 »
üdv!
1-2 évvel ezelőtt, amikor először volt hangja, akkor kellett volna apróbb dolgokat elkövetni, pl: szervóolajcsere.
Valószínűleg azon már csak a csere segít.
Amúgy minimum 2 éve nem cserélted az olajat, de ha jól gondolom régebb óta.
A Haynes féle cuccot gyorsan átlapozva, nem találtam semmit, hogy milyen sűrűn kell cserélni a kormányszervóban az olajat. Mikor kellene cserélni?

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5989 Dátum: 2011.09.19 16:14:02 »
üdv!
1-2 évvel ezelőtt, amikor először volt hangja, akkor kellett volna apróbb dolgokat elkövetni, pl: szervóolajcsere.
Valószínűleg azon már csak a csere segít.
Amúgy minimum 2 éve nem cserélted az olajat, de ha jól gondolom régebb óta.
A Haynes féle cuccot gyorsan átlapozva, nem találtam semmit, hogy milyen sűrűn kell cserélni a kormányszervóban az olajat. Mikor kellene cserélni?

Kell egyáltalán? Kezelési se írja hogy cserélni kellene, csak ellenőrízni és utántölteni ha szükséges.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5990 Dátum: 2011.09.19 17:18:46 »
Irja a kezelési!
20 E km-enként kell! Vagy 2 évet mondanék rá!
1600 Ft-ból 2x le lehet cserélni.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5991 Dátum: 2011.09.19 18:18:40 »
Üdv mindenkinek!

Egy régi problémám van a Carinámmal (1997, 4afe), és nagyon örülnék ha valaki tudna segíteni.

Motorféknél nagyon erős szelephangja van bizonyos motorfordulatnál (kerregő).  Álló helyzetben ha úgymond túráztatom, és esik vissza a fordulat ugyan az a jelenség.  Egy rövid ideig (kb. fél év) Avensis (1998, 4afe) motor volt benne, azzal is ugyan ezt produkálta.  10w40-es olajat használok, 10 000km-ként cserélem, 256 000km van benne, 5 éve vettem 186 000km-rel  Az Avensis motorban 190 000km volt. Szelphézagok jók, a vezérműtengely fogaskerék elő van feszítve, a két darabból álló fogaskerékben az előfeszítő gyűrű két vége közötti távolság a  megengedett érték felső határán van.   :hmmmm:  Tipp?

Előre is köszönöm!

Nekem annó a corollámban volt ugyanez a jelenség, már ha jól azonosítottam be. Én hallottam az utas térben. Akkor nekem is valami kettős kerékről (fogas vagy lend?) beszéltek, hogy laza a feszítése. De a szakik jobban értik ezt.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Sanyaboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5992 Dátum: 2011.09.20 23:30:48 »
Üdv mindenkinek!

Egy régi problémám van a Carinámmal (1997, 4afe), és nagyon örülnék ha valaki tudna segíteni.

Motorféknél nagyon erős szelephangja van bizonyos motorfordulatnál (kerregő).  Álló helyzetben ha úgymond túráztatom, és esik vissza a fordulat ugyan az a jelenség.  Egy rövid ideig (kb. fél év) Avensis (1998, 4afe) motor volt benne, azzal is ugyan ezt produkálta.  10w40-es olajat használok, 10 000km-ként cserélem, 256 000km van benne, 5 éve vettem 186 000km-rel  Az Avensis motorban 190 000km volt. Szelphézagok jók, a vezérműtengely fogaskerék elő van feszítve, a két darabból álló fogaskerékben az előfeszítő gyűrű két vége közötti távolság a  megengedett érték felső határán van.   :hmmmm:  Tipp?

Előre is köszönöm!

Nekem annó a corollámban volt ugyanez a jelenség, már ha jól azonosítottam be. Én hallottam az utas térben. Akkor nekem is valami kettős kerékről (fogas vagy lend?) beszéltek, hogy laza a feszítése. De a szakik jobban értik ezt.


És annó meg lett csinálva, és jó lett a corolla?

sanka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5993 Dátum: 2011.09.25 20:15:36 »
Üdv mindenkinek!
A napokban került hozzám egy carina E 1.6 xli  ! Cserélve lettek a következők:olaj és szűrő,váltóolaj,az összes szíj görgővel! Az lenne a kérdésem a kedves klubtagokhoz,hogy mit cseréljek és mit ellenőrizek még carinán?  Visszaolvasván a hozzászólásokból a szervőolajat is kellene,esetleg a hűtővíz,fékolaj? Előre is köszönet a segítségért!         

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5994 Dátum: 2011.09.25 20:44:17 »
üdv!

Érdemes ledobni a fék-kupplung folyadékot, ha túl sötét zaccos, hűtővizet is.



Gyertyák-kábelek, gyújtáselosztó-rotor vizsgálata.
Benzinszűrő, pollenszűrő, fékek átjáratása-kitisztítása- ellenőrzése méretre, gumi fékcsövek, futómű ellenőrzése elöl hátul is van mit nézni.  Rozsda felkutatása kezelése.
Szabadidős programnak kb egyenlőre ezeket javaslom, nem gondolom, hogy túlzás, mert így tud az ember készülni az esetleges kiadásokra és nem érik váratlan meglepetések!  ;)

Mennyiért sikerült beszerezni a kicsikét? Milyen állapotú a motor? Olajat milyet tettél bele?

Honnan irogatsz amúgy?
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.25 20:51:51 írta kamikaze555 »

sanka

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5995 Dátum: 2011.09.26 21:46:18 »
üdv!

Érdemes ledobni a fék-kupplung folyadékot, ha túl sötét zaccos, hűtővizet is.
http://www.kepfeltoltes.hu/110925/DSC00016_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Gyertyák-kábelek, gyújtáselosztó-rotor vizsgálata.
Benzinszűrő, pollenszűrő, fékek átjáratása-kitisztítása- ellenőrzése méretre, gumi fékcsövek, futómű ellenőrzése elöl hátul is van mit nézni.  Rozsda felkutatása kezelése.
Szabadidős programnak kb egyenlőre ezeket javaslom, nem gondolom, hogy túlzás, mert így tud az ember készülni az esetleges kiadásokra és nem érik váratlan meglepetések!  ;)

Mennyiért sikerült beszerezni a kicsikét? Milyen állapotú a motor? Olajat milyet tettél bele?

Honnan irogatsz amúgy?

Üdv!
  Köszönöm a gyors választ! Igen! Szabadidős programnak nem rossz! Úgy gondolod,hogy vigyem el egy állapotfelmérésre? Egyébként június végén volt vizsgáztatva gondolom ott ellenőrizték a fékeket és a futóművet!
Castrol olaj került a motorba! 178 000km van benne (feltéve ,ha nem tekerték vissza)! Hogy milyen állapotú a motorja? Átnézésre jó! Bővebben? Nem találtam rajta sehol olajfolyást, könnyen indul, szépen egyenletesen jár! Röviden ennyi! A képen az olaj, ha ilyen színű akkor cserélni kell? Milyen olajat javasolsz ezek cseréjére? Egyébként Bp-ről írogatok! További szép estét!
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.26 21:56:09 írta kleingy »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5996 Dátum: 2011.09.27 10:59:02 »
Fék kuplungba - DOT 4-es fékfolyadék kell, 2 évente érdemes cserélni, mert megköti idővel a vizet és felforrhat a féknél pl nagy fékezésekkor, esetleg a megkötött víz kikezdi a rendszer elemeit.
Műszakin jó kérdés, mennyire lelkiismeretesen nézték át vagy csak egyszerűen odavitték.
Én műszaki után is átnézetném, főleg ha új autó! Ha te nem tudod megtenni, keress egy jó hírű ügyes maszekot aki nem húz le mint sok helyen teszik!  :otlet:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5997 Dátum: 2011.09.27 15:46:30 »
Budapesti szerelőben tudok segíteni, ha gondolod. Keress akár PÜ-ben is.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

fox888

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 228
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5998 Dátum: 2011.09.29 10:51:17 »
Tegnapi nap levizsgázott az autóm.
Sikeresen vette az akadályt, csak kisebb dolgokra hívták fel a figyelmem.
Viszont érdekesen szituáció alakult ki a km óra állásával kapcsolatban.
Én majdnem pont egy évvel ezelőtt vettem az autót 195e km-rel.
A vizsgán megkérdezték a km óra állását mikor mondtam, hogy 205e furcsállóan néztek rám, mert a gép szerint 2 évvel ezelőtt volt benne 232e km. Érdemes autóvásárláskor megkérdezni egy vizsgahelyen is a km állást?
Az hogy a km óra állása nem valós, meg sem lepődök, de hogy mi értelme van ~50e km-rel visszaállítani az órát egy '94-es autón?

Simó

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5999 Dátum: 2011.09.29 11:48:50 »
Sziasztok

92 évjárat 1,6 XLi

Jelenség: nem indul
önindító forog de a motor nem forog meg. Tolásra huzásra 1 méter után járó motor.
egész éjszakai aksitöltés után 1.re indul
délutánig:(
kb. 5 indítást bír ki 8 órás aksitöltés
kapott uj aksit azzal is ez a jelenség
gyertyák szépek elosztó rendben
bikázásra sem indul

ötlet?