Az első esetben a kétszínű kábelek végeit multival összekötve 9-10 V között mozgott indításkor.
A második esetben az akku negatív pólusa és a trafóból kijövő gyújtáskábelre kötöttem a multimétert. Asszem 8 V körül mozgott minimálisan.
A ledek milyen gyorsan kellene hogy villogjanak? Szerintem a multi kb. fél másodpercenként frissíti kijelzőn amit éppen mér. Ha már a trafó előtt is szinte állandó feszültséget ad, abból lehet a hiba okára következtetni?
Carinánál nem tudom pontosan, de hozzávetőlegesen 100-as percenkénti fordulatszám az, amit teker az önindító. Ebből kiindulva, mivel két fordulatonként van gyújtás hengerenként és négy henger van, percenként 200 szikra van, ami másodpercenként 200/60 szikra, vagyis több, mint 3. Ezt multiméterrel szerintem nem lehet mérni rendesen, ilyen gyorsan nem képesek frissíteni általában. A LED-ek elég gyorsan kell villogjanak, ha a trafó primerén vannak. A nagyfeszkábelen olyan 20000V körül szokott lenni, arra rámértél multiméterrel és túlélte...akkor vagy nincs szikra, vagy nem élte túl mégsem, de ez elég "érdekes" nekem. Valami szuper védelem lehet a műszeredben, ha tényleg jól értem ezt a dolgot!
Szerintem amit bemásoltam a könyvből, azokat mérd meg a jeladótól kezdve, vizsgáld meg az elosztófejet és a rotort, kábeleket, gyertyákat, különben nem találod meg, mi a hiba.