Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681459 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Zoly28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5940 Dátum: 2011.07.20 21:46:45 »
Úgy értem, ha pont olyat nem találok elérhető áron, hanem mondjuk Samara-hoz vagy más típushoz gyártottat kell vennem és a csatik nem stimmelnek, hanem ahogy mondtad "maszekolni" kell őket. Mert ha tudom, hogy ami most nálam van annak csak a csatijai nem kompatibilisek akkor legegyszerűbb, ha azt kezdem el maszekolni, csak jó lenne biztosnak lenni abban, hogy nem csinálok vele nagyobb kárt.

Garantálni nem lehet, hogy jó lesz, bár Zoly28 tapasztalata bizakodásra ad okot  :) Kell szerezni egy belevaló csatlakozót, azt rátenni a mostani helyére. Azt kell megmérni, hogy a megadott értékeket adja-e az új trafó (primer és szekunder oldali ellenállás - ha ezek nem stimmelnek egy ésszerű határon belül, mondjuk +-10 esetleg +-20%-ig, akkor nem erőltetném. A primer mindenképpen lényeges, a szekunder annyira nem zavarna), és meghatározni, melyik a primer pozitív és negatív,  úgy kell bekötni a csatlakozót. Meg a felszerelés pontjai hol vannak, mennyire tudod az eredeti helyére felerősíteni.  Ezután lehet összerakni és kipróbálni.
Sziasztok!

Szóval az értékekre már nem emlékszem pontossan,de akkoriban utánnaástam én is és műszer szerint mind a primer,mind a szekunder tekercs jó értéket mutat csak épp már a kimenetén sincs szikra :nonono:
A lada trafónak nagyobb a primer (12v) tekercs ellenálása majdnem a duplája mint az eredeti,de ettől csak kevésbé van leterhelve a jeladó elektronika, ugyanúgy müködik vele.
Mivel csak ideiglenes megolásnak szántam én a meglévő csatiból egy 2 eres kábellel álltam ki (viz ellen jól leszallagoztam) aminek a másikfelére csúszósarut préseltem.
Mellesleg az eredeti kábel ami az elosztóba megy nem volt jó hozzá igy azt is vettem 1000ft volt és nekem az akku tetejénél kötegelő fogja a trafót,mert rövid a gyujtókábelem.
A lada trafó hegeres fém burkolatú,jelölve van rajta a +15v.
Megnéztem a linket a trafókról,bár nincs mindenhol kép de én is próbáltam a 12ezrest nem stimmel a csatija.Sajnos 95% hogy a 38ezres való bele ebből a listából.

Zoly28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5941 Dátum: 2011.07.20 22:01:14 »
Sziasztok!

Most 2 és fél éve van nálam a kislány (1996-os) és lehet abban valami hogy a Japánban Densoval szerelt carinák megbizhatóbbak.(Bár azoknak sajnos nem adnak kék piktogrammot,csak pirossat.)
Eddig ami tönkrement az a lambda szonda,1db injektor és legutobb a trafó,ez mind Bosch.Jó talán a lambda szonda a Densonál sem örök. :nonono:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5942 Dátum: 2011.07.21 09:50:49 »
Igaz, hogy a gyújtótrafónál feltüntetett értékek mérésekor akkor is rossz lehet a trafó, ha megfelel a mérés alapján. Sajnos házilag multiméterrel átütést nem tudunk mérni, így a legbiztosabb a próba, az mérés nélkül is kiadja, ha rossz. Azért javasoltam, hogy a primernél kellene nézni, megjelenik-e a 12V-os impulzussorozat: mert ha ez van és nincs szikra, akkor trafócsere. Az is igaz, hogy nagyobb primer ellenállás kevésbé terheli a gyújtókört, viszont kisebb a teljesítmény is. Ki kell próbálni, és ha nálad bevált, valószínűleg hasonló gyújtásnál is be fog.

Egyébként a Denso-ról annyit tudok mondani, hogy nekem az eredeti elosztófedél és rotor volt benne 308000 (háromszáznyolcezer) km után, mikor lecseréltem őket, mert az elosztófedélen a pólusok porladtak és a rotor vége is szivacsossá lyukadt. Hibát nem produkált, de nem akartam kockáztatni vele. Azért meghagytam, nem dobtam ki, mert az eredeti Denso rotor enyhén szólva is brutális az új Facet-hez képest, ami egy játék az előzőhöz képest. Bosch-sal nincs tapasztalatom.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.21 09:52:32 írta vd1234 »

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5943 Dátum: 2011.07.22 16:26:58 »
Úgy értem, ha pont olyat nem találok elérhető áron, hanem mondjuk Samara-hoz vagy más típushoz gyártottat kell vennem és a csatik nem stimmelnek, hanem ahogy mondtad "maszekolni" kell őket. Mert ha tudom, hogy ami most nálam van annak csak a csatijai nem kompatibilisek akkor legegyszerűbb, ha azt kezdem el maszekolni, csak jó lenne biztosnak lenni abban, hogy nem csinálok vele nagyobb kárt.

Garantálni nem lehet, hogy jó lesz, bár Zoly28 tapasztalata bizakodásra ad okot  :) Kell szerezni egy belevaló csatlakozót, azt rátenni a mostani helyére. Azt kell megmérni, hogy a megadott értékeket adja-e az új trafó (primer és szekunder oldali ellenállás - ha ezek nem stimmelnek egy ésszerű határon belül, mondjuk +-10 esetleg +-20%-ig, akkor nem erőltetném. A primer mindenképpen lényeges, a szekunder annyira nem zavarna), és meghatározni, melyik a primer pozitív és negatív,  úgy kell bekötni a csatlakozót. Meg a felszerelés pontjai hol vannak, mennyire tudod az eredeti helyére felerősíteni.  Ezután lehet összerakni és kipróbálni.
Sziasztok!

Szóval az értékekre már nem emlékszem pontossan,de akkoriban utánnaástam én is és műszer szerint mind a primer,mind a szekunder tekercs jó értéket mutat csak épp már a kimenetén sincs szikra :nonono:
A lada trafónak nagyobb a primer (12v) tekercs ellenálása majdnem a duplája mint az eredeti,de ettől csak kevésbé van leterhelve a jeladó elektronika, ugyanúgy müködik vele.
Mivel csak ideiglenes megolásnak szántam én a meglévő csatiból egy 2 eres kábellel álltam ki (viz ellen jól leszallagoztam) aminek a másikfelére csúszósarut préseltem.
Mellesleg az eredeti kábel ami az elosztóba megy nem volt jó hozzá igy azt is vettem 1000ft volt és nekem az akku tetejénél kötegelő fogja a trafót,mert rövid a gyujtókábelem.
A lada trafó hegeres fém burkolatú,jelölve van rajta a +15v.
Megnéztem a linket a trafókról,bár nincs mindenhol kép de én is próbáltam a 12ezrest nem stimmel a csatija.Sajnos 95% hogy a 38ezres való bele ebből a listából.

Hát, most szereztem bele ugyanolyan bontott trafót, de azzal sem akarja az igazságot  :cry:
A kábel sincs szakadás.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.22 16:39:48 írta yng »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5944 Dátum: 2011.07.22 16:38:13 »
Hát, most szereztem bele ugyanolyan bontott trafót, de azzal sem akarja az igazságot  :cry:

Az egyértelműség kedvéért:
Van a gyújtótrafó bemenetén 12V-os impulzussorozat, amikor indítózol? Ha van, akkor lehet, hogy ez a trafó sem jó.

DE: Ne vidd bele az elosztóba a gyújtótrafó nagyfesz kábelét, hanem abban (a gyújtótrafó kábelében) nézd meg egy gyertyával, van-e szikra. Mert ha az elosztófedél vagy a rotor a ludas, akkor jó trafó esetén is a nagyfeszt a földre küldi és nem lesz szikrád. Bár nem látom, de gyertya bedug, menetes részét ráfogod testre (lehetőleg ne elektronika mellett közvetlenül), valaki indít, szikrát nézed. Ha a gumit fogod, nem ráz meg, de ha megráz valahogy, akkor sem lesz bajod tőle - nekem még nem volt hála Istennek. Az autó ne legyen sebességben! Csak meglesz, mi a gond!
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.22 16:43:57 írta vd1234 »

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5945 Dátum: 2011.07.22 16:53:18 »
Hát, most szereztem bele ugyanolyan bontott trafót, de azzal sem akarja az igazságot  :cry:

Az egyértelműség kedvéért:
Van a gyújtótrafó bemenetén 12V-os impulzussorozat, amikor indítózol? Ha van, akkor lehet, hogy ez a trafó sem jó.

DE: Ne vidd bele az elosztóba a gyújtótrafó nagyfesz kábelét, hanem abban nézd meg egy gyertyával, van-e szikra. Mert ha az elosztófedél vagy a rotor a ludas, akkor jó trafó esetén is a nagyfeszt a földre küldi és nem lesz szikrád. Bár nem látom, de gyertya bedug, menetes részét ráteszed testre (lehetőleg ne elektronika mellett közvetlenül), valaki indít, szikrát nézed. Csak meglesz, mi a gond!

Asszem nézte már szaki a a bemeneti kábelt, de megnézem most én is. A fekete-fehéret kell nézni? Kihúzhatom a trafóból, vagy ezt is bökni kell?
A szikra a kábel testhez (majdnem)érintésével lett nézve, a gyertyát hogy hozom össze a trafó nagyfesz kábelével?
 

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5946 Dátum: 2011.07.22 17:09:00 »
A két kábel között kell nézni, az a legbiztosabb. Én megbökném, mert feszültségmérővel méred, ami elég nagy ellenállású ahhoz, hogy nem fog bezavarni.
Elvileg fekete-narancs és fekete-fehér a két kábel színe. Fekete-narancs a föld. Könyv szerint.

A nagyfesz miatt írtam, hogy nem látom...de nem tudod bedugni a gyertya fejét a nagyfeszkábelbe, oda, ami az elosztó közepébe menne? Csak beférne oda valahogy nem? Kézzel rászorítani, a menetes felét a gyertyának földre és próba.

Mindenesetre a kapcsolás szerint van egy kondenzátor a föld körben. Erre mennek rá az injektorok földvezetékei is. Ha az szállt el (ami jellegéből adódóan talán nem csinálna ilyet, de ki tudja), akkor is lehet, hogy nincs szikra, de akkor az injektorok sem mennek. Ám úgy emlékszem, azt mondtad, hogy az injektorok mennek.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.22 17:13:27 írta vd1234 »

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5947 Dátum: 2011.07.22 20:50:36 »
A két kábel között kell nézni, az a legbiztosabb. Én megbökném, mert feszültségmérővel méred, ami elég nagy ellenállású ahhoz, hogy nem fog bezavarni.
Elvileg fekete-narancs és fekete-fehér a két kábel színe. Fekete-narancs a föld. Könyv szerint.

A nagyfesz miatt írtam, hogy nem látom...de nem tudod bedugni a gyertya fejét a nagyfeszkábelbe, oda, ami az elosztó közepébe menne? Csak beférne oda valahogy nem? Kézzel rászorítani, a menetes felét a gyertyának földre és próba.

Mindenesetre a kapcsolás szerint van egy kondenzátor a föld körben. Erre mennek rá az injektorok földvezetékei is. Ha az szállt el (ami jellegéből adódóan talán nem csinálna ilyet, de ki tudja), akkor is lehet, hogy nincs szikra, de akkor az injektorok sem mennek. Ám úgy emlékszem, azt mondtad, hogy az injektorok mennek.

Sajna nincs hozzávaló gyertyakulcsunk. Mennek az injektorok.
Az tudtuk most megnézni, hogy a trafó bemeneti kábelei között van egy állandó feszültség, ha gyújtás is van. Szakadás nincs egyik trafóban sem. Annyit néztünk még meg, hogy ha a trafó egyik bemenetét az aksi egyik pólusára kötjük, a másikat pedig az aksi másik pólusához érintjük egy pillanatra, akkor a trafóból kimenő gyújtáskábel testhez közel rakva szikrát ad.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.22 20:59:29 írta yng »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5948 Dátum: 2011.07.22 21:22:18 »
Kicsi, ha jól emlékszem 16-os gyertyakulcs kell hozzá.
A jelek szerint a trafó jó, az impulzust kellene megnézni a primeren indítózás közben, 4-5 LED sorban, polaritáshelyesen bőven elég, ahogy már írva is volt itt: a LED-ek úgy villognak majd, ahogy menne a szikra.
Elosztófej-rotor részt kellene átnézni, nincs-e tele kosszal, grafitporral, nincs-e szétégve...akár egy csere sem akkora összeg ezeknél. Elosztófej helyzetét, kábeleket jó összejelölni előtte.

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5949 Dátum: 2011.07.22 21:46:38 »
Kicsi, ha jól emlékszem 16-os gyertyakulcs kell hozzá.
A jelek szerint a trafó jó, az impulzust kellene megnézni a primeren indítózás közben, 4-5 LED sorban, polaritáshelyesen bőven elég, ahogy már írva is volt itt: a LED-ek úgy villognak majd, ahogy menne a szikra.
Elosztófej-rotor részt kellene átnézni, nincs-e tele kosszal, grafitporral, nincs-e szétégve...akár egy csere sem akkora összeg ezeknél. Elosztófej helyzetét, kábeleket jó összejelölni előtte.

A ledeket a hová kell kötni? A fekete-fehér és a fekete-narancs kábel közé? Ha igen, akkor ezt elég a kábelkimeneten trafó rákötése nélkül?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5950 Dátum: 2011.07.22 22:21:35 »
A ledeket a hová kell kötni? A fekete-fehér és a fekete-narancs kábel közé? Ha igen, akkor ezt elég a kábelkimeneten trafó rákötése nélkül?
Igen, mármint a gyújtótrafó primer tekercsére (polaritáshelyesen), remélem nálad is ezek a színek, mert ebben nem erősítettél még meg...én azt javaslom, hogy a trafó is legyen rajta.  Ha szépen villognak, akkor elosztófej-rotor a baj 99%-ra szerintem.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5951 Dátum: 2011.07.22 23:05:09 »
Üdv!
Ha kihúzol egy gyertyakábelt, azt csont nélkül rá lehet kötni a trafóra, a másik végébe egy működő gyertya és látod van-e ecet.
A Hall jeladó most jó vagy nem biztos? Ledet a középső lábára, (itt kell megbökni, de ha szikével kissé megblankolod, akkor sem lesz semmi gond, utána leszigeteled).
A led-et nem kell sorbakötögetni, bemész egy villamossági boltba, ahol árulnak ledet is, és olyat kérj, hogy 10mm-es 12V-os LED, ezt lehet használni 12-14V-on is ellenállás nélkül!
Viszont a polaritásra figyelj! A Hall középső lába és az akku negatív között mérj, a biztonság kedvéért próbáld meg mindkét irányba fordítani a Ledet!

http://www.ledmaster.hu/led/dip-led/10-mm/bj8104uw-288/4

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5952 Dátum: 2011.07.22 23:29:30 »
A ledeket a hová kell kötni? A fekete-fehér és a fekete-narancs kábel közé? Ha igen, akkor ezt elég a kábelkimeneten trafó rákötése nélkül?
Igen, mármint a gyújtótrafó primer tekercsére (polaritáshelyesen), remélem nálad is ezek a színek, mert ebben nem erősítettél még meg...én azt javaslom, hogy a trafó is legyen rajta.  Ha szépen villognak, akkor elosztófej-rotor a baj 99%-ra szerintem.


Ledeket egyelőre nem tudtam sehonnan leakasztani, viszont rámértem indítózás közben a kétszínű kábelekre és 9-10 V között mozgó értékeket mutatott közöttük. Indítózás nélkül gyújtás alatt 12 V.
Az akku negatív pólus és a gyújtáskábel között is valamivel alacsonyabb, de kis (max. 1 V) határok között mozgó értékek voltak.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5953 Dátum: 2011.07.23 01:48:34 »
Ledeket egyelőre nem tudtam sehonnan leakasztani, viszont rámértem indítózás közben a kétszínű kábelekre és 9-10 V között mozgó értékeket mutatott közöttük. Indítózás nélkül gyújtás alatt 12 V.
Az akku negatív pólus és a gyújtáskábel között is valamivel alacsonyabb, de kis (max. 1 V) határok között mozgó értékek voltak.
Kamikaze jól mondja gondolom, neki Bosch gyújtása van  :flowers: LED-eket úgy csináld, ahogy könnyebb neked
A gyújtótrafó primerjénél 0 és 12V közötti értékek kell(ene) legyenek, de ezt multiméterrel nem igazán lehet követni.
Az utolsó mondatod nem egyértelmű: a föld és a gyújtótrafó primerjének negatív pontja között érted a max. 1V-ot?

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5954 Dátum: 2011.07.23 02:14:43 »
Ledeket egyelőre nem tudtam sehonnan leakasztani, viszont rámértem indítózás közben a kétszínű kábelekre és 9-10 V között mozgó értékeket mutatott közöttük. Indítózás nélkül gyújtás alatt 12 V.
Az akku negatív pólus és a gyújtáskábel között is valamivel alacsonyabb, de kis (max. 1 V) határok között mozgó értékek voltak.
Kamikaze jól mondja gondolom, neki Bosch gyújtása van  :flowers: LED-eket úgy csináld, ahogy könnyebb neked
A gyújtótrafó primerjénél 0 és 12V közötti értékek kell(ene) legyenek, de ezt multiméterrel nem igazán lehet követni.
Az utolsó mondatod nem egyértelmű: a föld és a gyújtótrafó primerjének negatív pontja között érted a max. 1V-ot?


Az első esetben a kétszínű kábelek végeit multival összekötve 9-10 V között mozgott indításkor.
A második esetben az akku negatív pólusa és a trafóból kijövő gyújtáskábelre kötöttem a multimétert. Asszem 8 V körül mozgott minimálisan.
A ledek milyen gyorsan kellene hogy villogjanak? Szerintem a multi kb. fél másodpercenként frissíti  kijelzőn amit éppen mér. Ha már a trafó előtt is szinte állandó feszültséget ad, abból lehet a hiba okára következtetni?