Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678094 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5895 Dátum: 2011.07.11 11:52:27 »
Sziasztok!

Ismét segítségre van szükségem. 97-es Carina E, 1.6b.
Akad a kormány. Végállástól - végállásig kb 4-6×. Kocsi felbakolva, motor nem jár. Levegőben még istenes, de a földön leszkakad a karom, mire áttekerem.
A szervó nem túl sokat segít rajta. Találkozott már valaki hasonló problémával? Ha igen, mi a tanácsotok?
Nincs kedvem kiszedni az egész kormányművet, a sz.szivattyút, leengedni a hidraulika folyadékot, majd feltölteni, pláne úgy, hogy lövésem sincs, mihez nyúljak először. Én valami mechanikai szorulásra gondolnék elsősorban, bár nem volt semmi akkut behatás ami előidézhette volna.
A probléma kb 5 nap leforgása alatt jelentkezett, szépen fokozatosan. Első nap csak néha volt kicsit nehéz tekerni, mára már kenyér és szalonna kell mielőtt beülök. :(

Köszönök mindet, szép napot
Ed.

Járó motornál a talajon, azért nem olyan könnyű tekerni, mint mondjuk menet közben! Állónál meg nagy erő kell!
Ha felbakolod és nem jár a motor, mint jelent a 4-6X akad? Hallani/érezni valami hangot?
Talpasokat, kormány gömbfejeket is érdemes megnézni, hátha vizet kaptak!
Járó motornál milyen a rásegítés, szaggat?
Szervoolaj milyen állapotú és mikor lett cserélve utoljára?

Irj, ha van fejlemény, megoldás!

Eddie

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5896 Dátum: 2011.07.11 16:47:56 »
Járó motornál érezni, hogy rásegít a szervó, de ugyanúgy akad. Vannak pontok (a már említett 4-6), amikor felnehezedik. Kanyarban elég veszélyes... Nem találkozott még senki ilyen gonddal?
És mint írtam, szépen, lassan, 5 nap alatt vált olyanná, hogy járó motoronál, szervó rásagítés mellett is kell hozzá bődület erő, hogy eltekerjem.
A szervófolyadék tiszta, mármint nem habos, vagy ilyenek, szépen mocorog a tartályban, amikor a dolgozik a szivattyú.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.11 18:48:27 írta kleingy »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5897 Dátum: 2011.07.11 17:09:24 »
A tisztát honann tudod? Mikor lett cserélve?
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.11 18:48:17 írta kleingy »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5898 Dátum: 2011.07.11 18:57:29 »
"Utoljára szerkesztve: Ma - 18:48:17 írta kleingy"

Valami baj van a hsz-ekkel?
????

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5899 Dátum: 2011.07.11 19:02:50 »
Hibásak voltak az idézetek, ráadásul egymást idéztétek (láncidézet), ami jelen beszélgetés esetén (mivel folyamatos és per pé csak ti beszélgettek, tehát könnyen követhető), felesleges. No para, ha ilyen van, bele szoktam javítani/törölni a felesleget. Másnál is. :)
         

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5900 Dátum: 2011.07.11 19:16:22 »
Hibásak voltak az idézetek, ráadásul egymást idéztétek (láncidézet), ami jelen beszélgetés esetén (mivel folyamatos és per pé csak ti beszélgettek, tehát könnyen követhető), felesleges. No para, ha ilyen van, bele szoktam javítani/törölni a felesleget. Másnál is. :)

ok

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5901 Dátum: 2011.07.11 19:38:13 »
Hali!

A kormánykardán nekem csinált két autómnál is ilyet. (offos autó volt mindkettő)
Bár ebbe nem tudom hol van, érdemes lenne megnézni, olajjal befújod, egy időre segít, de valszeg cserés, ha berágódik

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5902 Dátum: 2011.07.11 19:48:46 »
Hali!

A kormánykardán nekem csinált két autómnál is ilyet. (offos autó volt mindkettő)
Bár ebbe nem tudom hol van, érdemes lenne megnézni, olajjal befújod, egy időre segít, de valszeg cserés, ha berágódik

Belül a kormányoszlopon és kivül közvetlen a tűzfalnál is van ilyen pici kardánkereszt. A külső sanszosabb, mert szabadon érheti víz.

Eddie

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5903 Dátum: 2011.07.12 08:06:07 »
Köszönöm a tippeket mindenkinek, a hétvégén szétborítom a kardánokat, remélem megoldódik a gond.
Tudtok olcsó alkatrész-beszerzési forrást? Lehetőleg Pest megyében.

Még valami. Mi a francért nem pörög fel a motor? (4AFE). 130 a vége, azt is fél nap alatt éri el... Tudom, hogy sokrétű lehet a gond, de hátha van valakinek gyors ötlete.

Üdv,
Ed.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5904 Dátum: 2011.07.12 08:13:52 »
Köszönöm a tippeket mindenkinek, a hétvégén szétborítom a kardánokat, remélem megoldódik a gond.
Tudtok olcsó alkatrész-beszerzési forrást? Lehetőleg Pest megyében.

Még valami. Mi a francért nem pörög fel a motor? (4AFE). 130 a vége, azt is fél nap alatt éri el... Tudom, hogy sokrétű lehet a gond, de hátha van valakinek gyors ötlete.

Üdv,
Ed.

Ennek sok oka lehet! Próbálj esetleg hibakódot villogtatni, hátha ad támpontot.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5905 Dátum: 2011.07.12 08:18:29 »
...
Még valami. Mi a francért nem pörög fel a motor? (4AFE). 130 a vége, azt is fél nap alatt éri el... Tudom, hogy sokrétű lehet a gond, de hátha van valakinek gyors ötlete.

Üdv,
Ed.
Üdv!
A Kamikaze javasolta hibakódkiolvasás nagyon jó ötlet (enélkül nagyon sokesélyes a dolog), fontos információ lenne az is, hogy hogyan jelentkezett ez a hiba: hirtelen jelent meg vagy lassan, stb...Akkor talán hamarabb kiderítenénk, mi a baj.
Tippelgetni lehet: durván eltömődött légszűrő, bedugult kipufogó, esetleg rossz vezérlésszinkron, rossz szelephézag, gyújtórendszer hibája (trafó, gyertyák, előgyújtás), ECU probléma...jó lenne kicsit több info  a kérdésedhez.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.12 08:23:10 írta vd1234 »

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5906 Dátum: 2011.07.12 21:57:00 »
Párszor már megfigyeltem, mint például ma este is, hogy egy laza tizenöt-húsz  km-es autóút után csöpög a viz a kipufogóbol. Ez normális?  :hmmmm:
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5907 Dátum: 2011.07.12 23:57:45 »
Párszor már megfigyeltem, mint például ma este is, hogy egy laza tizenöt-húsz  km-es autóút után csöpög a viz a kipufogóbol. Ez normális?  :hmmmm:

Igen, az égés során keletkező kondenzvíz. ill hőmérsékletkülönbségből adódó vízpára

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5908 Dátum: 2011.07.15 19:37:56 »
Nekem is volt az elmult hetekben egy eléggé aggasztó hibajelenségem :wacko: ha ráadtam gyújtásra a kocsit és a start-ra ráfordítottam a kulcsot csak nyekkent egyet az önindító és egy mágneses mehanikus kattanó hangot adott az autó. Ezt 3-4 alkalommal is el kellett játszani mire beindult. Ma elvittem szakis ismerőshöz a kocsit, és mondta h az önindítóban behúzó mágneskapcsoló pozitív felénél az érintkező el van kopva cserélni kell, mer hosszútávon az önindítófog tönkre menni. Szóval a 250e olajcserével ez is meg lett csinálva. Azóta egyből start a kocsi ^.^ Ha nem pontossan fogalmaztam meg az önindítón belüli eszközt azért bocsika, de nem jegyeztem meg pontossan az alkatrész nevét :innocent:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5909 Dátum: 2011.07.15 21:29:36 »
Nekem is volt az elmult hetekben egy eléggé aggasztó hibajelenségem :wacko: ha ráadtam gyújtásra a kocsit és a start-ra ráfordítottam a kulcsot csak nyekkent egyet az önindító és egy mágneses mehanikus kattanó hangot adott az autó. Ezt 3-4 alkalommal is el kellett játszani mire beindult. Ma elvittem szakis ismerőshöz a kocsit, és mondta h az önindítóban behúzó mágneskapcsoló pozitív felénél az érintkező el van kopva cserélni kell, mer hosszútávon az önindítófog tönkre menni. Szóval a 250e olajcserével ez is meg lett csinálva. Azóta egyből start a kocsi ^.^ Ha nem pontossan fogalmaztam meg az önindítón belüli eszközt azért bocsika, de nem jegyeztem meg pontossan az alkatrész nevét :innocent:

A bronzkefék tudnak elkopni benne. Ha egy körülbelüli árat mondasz, hogy mennyi volt, esetleg megtudjuk.  ;)