Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678144 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5835 Dátum: 2011.05.18 21:27:24 »
A tegnap Bundi fórumtársunk járt nálam, egy indexrelé kicserélésével küzdött meg, remélhetőleg megszűnt a problémája!

Viszont az indexhez való relé keresése kapcsán megtaláltam egy vagy két, lila színű indító relét.
Ha gondolod, az ebay-esnél lényegesen kedvezőbb ajánlatért elviheted Dunakesziről - ha még nem oldódott meg a problémád.

Indító relé:))
Ebay-ről cca. 8000 ért angliából házhoz hozzák:)))
ha valakinek van ötlete hol kapok itthon olcsón ilyen lilás dobozt azt örömmel fogadom
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5836 Dátum: 2011.05.19 09:52:55 »
Csatolva az ABS hiba diagnosztizálásához némi segítség.
Ha japán gyártású a Carina-d és az első jeladó ment tönkre (ami sajnos igen valószínű), az elég kellemetlen.
Bontott jeladó gyakorlatilag nincsen; az új árát meg jobb, ha nem is tudod  :no:

Köszi szépen a segítséget a hibakereséshez, megpróbálom kideríteni, mi pusztult meg.
Egyébként angol gyártású a kisjány. Neked van bontott jeladód?
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5837 Dátum: 2011.05.19 11:40:50 »
Kivillogtattam az ABS hibakódot, 31 és 35 lett.
Ez ellentmondásos kicsit, nem?

Code 31
Malftmnction of right front wheel speed sensor signal. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness and connector.

Code 35
Open in left front or right rear wheel speed sensor circuit. Check speed sensor, sensor rotor, wiring harness and connector.

A kesztyűtartó mögött 4 csatlakozót találtam, gondolom a kéket és a felette levőt kéne nézni, viszont nem tudom hogy a lábakat
hogyan kéne kiszámolni, nem láttam rajta semmi jelölést. Melyik oldalról kell indulni (bal-jobb) és lentről vagy fentről kezdeni a számolást?
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5838 Dátum: 2011.05.19 19:22:47 »
Az a probléma, hogy a japán verzióhoz jó ez a kesztyűtartó mögötti két csati kimérésére szolgáló leírás;
és abban sem vagyok biztos, hogy a kivillogott hibakódok megegyeznek a japán és az angol verziónál.

Szóval vagy kellene szerezni egy angol verzióhoz való leírást, hogy ott a nagy fekete, ABS ECU-hoz (ami egyébként Bosch gyártmány a japán verzió Aisin-jével szemben) csatlakozóban melyik lábak jönnek az egyek kerekek jeladóitól,
vagy ami egyszerűbb, a kerekeknél kimérni a jeladók ellenállásait.
Az első kerekeknél a sárvédőnél lévő dobbetét tetejénél van a csatalkozó, hátul pedig a hátsó üléseknél lévő öveket tartó kárpitozott elemeket kell levenni, hogy a csatihoz hozzáférj.

Egyébként van bontott jeladóm angol verzióhoz.
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5839 Dátum: 2011.05.19 22:18:00 »
Az a probléma, hogy a japán verzióhoz jó ez a kesztyűtartó mögötti két csati kimérésére szolgáló leírás;
és abban sem vagyok biztos, hogy a kivillogott hibakódok megegyeznek a japán és az angol verziónál.

Szóval vagy kellene szerezni egy angol verzióhoz való leírást, hogy ott a nagy fekete, ABS ECU-hoz (ami egyébként Bosch gyártmány a japán verzió Aisin-jével szemben) csatlakozóban melyik lábak jönnek az egyek kerekek jeladóitól,
vagy ami egyszerűbb, a kerekeknél kimérni a jeladók ellenállásait.
Az első kerekeknél a sárvédőnél lévő dobbetét tetejénél van a csatalkozó, hátul pedig a hátsó üléseknél lévő öveket tartó kárpitozott elemeket kell levenni, hogy a csatihoz hozzáférj.

Egyébként van bontott jeladóm angol verzióhoz.

Képzeld, miután délelőtt levettem meg visszadugtam a csatlakozót, du mikor mentem a géppel, már nem világított az ABS visszajelző.
Kéne csinálnom egy ABS tesztet, hogy akkor most megjavult, vagy mi van ?:)
Júniusban elnézek egyébként Ürömre egy olajcserére, lehet megkérem a srácokat hogy egyúttal mérjék már ki az ABS jeladók ellenállását is.
Úgyis át akarom nézetni a kocsit, mert júliusban műszakira megy.
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5840 Dátum: 2011.05.21 08:36:25 »
Képzeld, miután délelőtt levettem meg visszadugtam a csatlakozót, du mikor mentem a géppel, már nem világított az ABS visszajelző.
Kéne csinálnom egy ABS tesztet, hogy akkor most megjavult, vagy mi van ?:)
Júniusban elnézek egyébként Ürömre egy olajcserére, lehet megkérem a srácokat hogy egyúttal mérjék már ki az ABS jeladók ellenállását is.
Úgyis át akarom nézetni a kocsit, mert júliusban műszakira megy.
Úgy tűnik, mégsem szűnt meg a probléma, tegnap kiugrottam Tescoba, odafele úton világított, visszafele meg nem.. Érdekes.
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5841 Dátum: 2011.05.21 10:49:56 »
Képzeld, miután délelőtt levettem meg visszadugtam a csatlakozót, du mikor mentem a géppel, már nem világított az ABS visszajelző.
Kéne csinálnom egy ABS tesztet, hogy akkor most megjavult, vagy mi van ?:)
Júniusban elnézek egyébként Ürömre egy olajcserére, lehet megkérem a srácokat hogy egyúttal mérjék már ki az ABS jeladók ellenállását is.
Úgyis át akarom nézetni a kocsit, mert júliusban műszakira megy.
Úgy tűnik, mégsem szűnt meg a probléma, tegnap kiugrottam Tescoba, odafele úton világított, visszafele meg nem.. Érdekes.

Meg kellene nézned az összes vezetékét a kocsin az ABS-nek, nem-e sérült meg a kábel vhol (megrághatta vmi esetleg). Nem köthető egybe semmivel a hiba megjelenése? Terepen fennakadás, járdaszegélynek ütközés, nagy kátyú? A hibaüzenetben az van, hogy az első kerekeknél lesz a hiba. Tehát a jeladó kerekeket is nézd meg, nem-e vmi odakerült, légrés rendben van-e?
Jó esetben csak valami kontakt hiba, a csatlakozókat nézd meg, nem-e kontakthibásak és fújjál is bele kontaktsprayt!
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.21 10:54:17 írta kamikaze555 »

vier

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 90
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5842 Dátum: 2011.05.22 15:25:45 »
Szia Ferke!

Sikerült ilyen cuccot szerezned? A Supra trend szerint nekem is ilyen kellene. Folyamatosan világít a motor lámpám, de semmi különös nem érezhető. Azt mondták, hogy a hibakód szerint a gyújtás marad ki. De a fogyasztásom maradt 7l/100km körül, szóval szerintem nem marad ki gyújtás. Az elektromos rajzok szerint a gyújtáselosztóból megy egy kábel az ECU-ba, ami azt mondja, hogy van-e gyújtás. Valószínüleg az elosztónak ez a része hibás. Próbából betettek egy másik gyújtáselosztót, és akkor jó volt.

Szóval nekem is egy ilyen Bosch 0237521060 kellene, de a gyári 150k, bontottat meg eddig nem találtam. Neked honnan sikerült végül venni?



mégsem ez az, a szerelősráccal beszéltünk és nem erről van szó, hanem erről a cuccról:
jeladó
Alkatrész száma: 1910002020 Bosch szám: 0237521060


vier

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 90
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5843 Dátum: 2011.05.23 12:57:16 »
Esetleg valaki tud segíteni honnan lehetne beszerezni ilyet bontottat?

Szia Ferke!

Sikerült ilyen cuccot szerezned? A Supra trend szerint nekem is ilyen kellene. Folyamatosan világít a motor lámpám, de semmi különös nem érezhető. Azt mondták, hogy a hibakód szerint a gyújtás marad ki. De a fogyasztásom maradt 7l/100km körül, szóval szerintem nem marad ki gyújtás. Az elektromos rajzok szerint a gyújtáselosztóból megy egy kábel az ECU-ba, ami azt mondja, hogy van-e gyújtás. Valószínüleg az elosztónak ez a része hibás. Próbából betettek egy másik gyújtáselosztót, és akkor jó volt.

Szóval nekem is egy ilyen Bosch 0237521060 kellene, de a gyári 150k, bontottat meg eddig nem találtam. Neked honnan sikerült végül venni?



mégsem ez az, a szerelősráccal beszéltünk és nem erről van szó, hanem erről a cuccról:
jeladó
Alkatrész száma: 1910002020 Bosch szám: 0237521060


ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5844 Dátum: 2011.05.23 17:47:57 »
Hali,

nekem végül gyári került bele szerintem, mert csak hajtották, hogy az a baja..
Német ebayen találtam egyet, ezt Mo-ra is postázza. Ez nekem ugyanannak tűnik.

Kérdezd meg ZéBalázst, nincs e neki bontott eladó. Vagy esetleg érdemes felhívni a bontókat, a Toyotaklub oldalán megtalálható a telszámuk.
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

vier

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 90
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5845 Dátum: 2011.05.24 10:10:18 »
Köszi Ferke, felvettem a kapcsolatot ZéBalázzsal.

Hali,

nekem végül gyári került bele szerintem, mert csak hajtották, hogy az a baja..
Német ebayen találtam egyet, ezt Mo-ra is postázza. Ez nekem ugyanannak tűnik.

Kérdezd meg ZéBalázst, nincs e neki bontott eladó. Vagy esetleg érdemes felhívni a bontókat, a Toyotaklub oldalán megtalálható a telszámuk.


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5846 Dátum: 2011.05.24 21:14:11 »
Üdv!
Sajnos saját ügyben kell irjak ide, ez az első nem várt hiba a Carinán.
Szóval a sebességmérő műszer elhallgatott, menet közben 0-t mutat, a megtett út sem megy...
Többszöri újraindítás nem használt, akkusaru levétel sem.
Hibakódnak a "42  Menetsebesség jeladó, nincs jel"- et villogja.
Volt valakinek hasonló?
A jeladót a váltó tetején találom ha minden igaz vagy az ABS szenzoroktól kap jelet?
Holnap nekilátok, most este már nem.
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.24 21:17:03 írta kamikaze555 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5847 Dátum: 2011.05.24 23:39:06 »
Üdv!
Sajnos saját ügyben kell irjak ide, ez az első nem várt hiba a Carinán.
Szóval a sebességmérő műszer elhallgatott, menet közben 0-t mutat, a megtett út sem megy...
Többszöri újraindítás nem használt, akkusaru levétel sem.
Hibakódnak a "42  Menetsebesség jeladó, nincs jel"- et villogja.
Volt valakinek hasonló?
A jeladót a váltó tetején találom ha minden igaz vagy az ABS szenzoroktól kap jelet?
Holnap nekilátok, most este már nem.

Na kimentem megnézni, a váltó tetején van egy 2 polusú jeladó, amit a Haynes javítási könyv Speed sensornak nevez, na az a tolatólámpa kapcsoló, teszteltem  :whistling:.
Hátul a váltón a tűzfal felé van egy 3 vezetékes csati, sanszos, hogy az lesz a menetsebesség adó.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5848 Dátum: 2011.05.25 10:22:47 »
Nekem a km-oran ugralt a mutato, mikor a jelado meghalt, 62e Ft lett volna ujonnan. Vegul 5e Ft-ert vettem egyet bontva, ami egy Hiace-ban volt elotte. Azota mukodik szerencsere tokeletesen. Nem ertem amugy, hogy mi ilyen draga rajta. Egy bicikli dinamoval egyenerteku a dolog, nem sokkal komolyabb szerkezet.

A motor mogott, lent van a valtoba beteve a jelado. Onna lehet felismereni, hogy osszesen 1 db csavar fogja a jeladot a valtoba es a jeladora ra van egy csatlakozo is huzva. Nem lehet szerintem nagyon elteveszteni.

Amelyik az ABS-bol szedi a jelet, ott a valto teteje le van dugozva, nincsen bent jelado. Amugy 99%, hogy a jelado ment tonkre, nem annyira ritka dolog, mint ahogyan az emberek gondoljak. Sajnos szetszedni, javitani nem lehet, csak egyben cserelni. Erdemes bontva venni, mert nagyon magas az uj ara a cuccosnak.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5849 Dátum: 2011.05.25 12:57:04 »
Nekem a km-oran ugralt a mutato, mikor a jelado meghalt, 62e Ft lett volna ujonnan. Vegul 5e Ft-ert vettem egyet bontva, ami egy Hiace-ban volt elotte. Azota mukodik szerencsere tokeletesen. Nem ertem amugy, hogy mi ilyen draga rajta. Egy bicikli dinamoval egyenerteku a dolog, nem sokkal komolyabb szerkezet.

A motor mogott, lent van a valtoba beteve a jelado. Onna lehet felismereni, hogy osszesen 1 db csavar fogja a jeladot a valtoba es a jeladora ra van egy csatlakozo is huzva. Nem lehet szerintem nagyon elteveszteni.

Amelyik az ABS-bol szedi a jelet, ott a valto teteje le van dugozva, nincsen bent jelado. Amugy 99%, hogy a jelado ment tonkre, nem annyira ritka dolog, mint ahogyan az emberek gondoljak. Sajnos szetszedni, javitani nem lehet, csak egyben cserelni. Erdemes bontva venni, mert nagyon magas az uj ara a cuccosnak.

Nekem ha szemben állasz a motorral a váltón van egy 6-os imbuszfejű dugózás, mellette jobbra 2 csatis tolatólámpakapcsoló (Haynes könyv hibásan ezt adja meg "speed sensor"-nak....
Hátul a váltó mögött a tűzfal felől, a diffin van egy 3 vezetékes csati, az megy rá egy jeladóra, amit egy csavar fog. (valószínű ez lesz az!)
Kérdés, hogy mielőtt kiveszem, multiméterrel meg lehet-e állapítani, hogy ő-e a bűnös vagy esetleg vezetékhiba?