Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678074 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5775 Dátum: 2011.04.08 15:41:45 »
Más szempontból is le van szegény robbanva, nem tervezek vele hosszútávon, inkább csak az érdekelne, hogy fennál-e a veszélye pl. annak, hogy egyszer a kerék előbb fog odaérni az úticélhoz mint én stb. Pár hónapig kellene még kibírnia, addig próbálom megúszni, hogy rá kelljen költeni.
A lengéscsillapító hibája miatt nem eshet ki a kerék. De azért csinálhat vicces dolgokat, ha pl. teljesen megszorul és "kitámaszt" a teleszkóp. Szóval csak óvatosan!

Mit jelent, hogy "kitámaszt" ? Csak a rugózás szűnik meg, vagy a kerék szorul meg, esetleg lesüpped az autó féloldalra?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5776 Dátum: 2011.04.08 17:08:21 »
Mit jelent, hogy "kitámaszt" ? Csak a rugózás szűnik meg, vagy a kerék szorul meg, esetleg lesüpped az autó féloldalra?
A teló megszorul egy adott pozícióban. Onnantól fogva az a kerék nem képes függőlegesen mozogni. Ennek hatását a menettulajdonságokra talán el lehet képzelni...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TheBigTJ

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5777 Dátum: 2011.04.09 20:29:18 »
Szegénykeverék témára még nemjöttem rá, mutatok pár képet, hátha ti jobban vágjátok.
Úgytudom más a gyertyahézag a két motornál.

Szeva!

Jaja, más gyertyahézag és más gyertyatípus is (szegénykeverékesbe platinás gyertya, jó drága).  :censored:

Erről a képről tényleg nehéz lenne megmondani, igazából a szívósor és injektorok motorba való csatlakozásáról kellene kép.  :hmmmm:

Amúgy ez egy frissen mosott verzió? Mármint feltűnően tiszta minden...  :D

Üdv,
F



Hali
Csinálok akkor képet majd onnan is.
Nem frissen mosott blokk, csak szeretem ha nem szivárog az olaj sehonnan, és most végre körbeértem szivárgásügyileg, most patent a motorja..  :cool2:


Amúgy a hátsó fékkel kinlódok egy ideje....
elég idegesítő
van egy túlbuzgó autómata fékpofa állítóm a jobb hátsó dobban.... :1eye:
Erősebb fékezésnél nagyon ráspanolja magát a fékdobra, és szorul, de csak a jobb oldali
de annyira, hogy felemelve alig bírom elforgatni a kereket olyankor..
Most kapott pedig új fékdobot, és betétet, kézifékkötelek rendben.

Ilyenkor felemel, kerék le, dob le, spanolón két 2-3 kattanásnyit visszaállítok, és megint jó kb 3 hétig...
Minden ötlet érdekel...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5778 Dátum: 2011.04.15 14:07:49 »
Sziasztok!
A műszerfalon azok a visszajelzők amik a gyújtás ráadásakor világítanak, menet közben néha bevillannak (egyszerre)
A műszerfalat kiszereltem, a csatlakozókat befújtam kontaktsprével, a fóliához csatlakozó csavarokat meghúztam, de a hiba megmaradt.
A motortérben az elektromos csatlakozók belső része újszerű, és teljesen pormentes, oxidációmentes.
Valami ötlet hogy mit nézzek meg,vagy esetleg találkozott valaki ilyen esettel?
Köszönöm.
A gyújtáskapcsolódnak nincs érintkezés hibája?
Prius 2 - a mosolygós autó.

csoky78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
  • 93' 2,0 gli 3sfe
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5779 Dátum: 2011.04.17 19:58:15 »
Sziasztok!
A műszerfalon azok a visszajelzők amik a gyújtás ráadásakor világítanak, menet közben néha bevillannak (egyszerre)
A műszerfalat kiszereltem, a csatlakozókat befújtam kontaktsprével, a fóliához csatlakozó csavarokat meghúztam, de a hiba megmaradt.
A motortérben az elektromos csatlakozók belső része újszerű, és teljesen pormentes, oxidációmentes.
Valami ötlet hogy mit nézzek meg,vagy esetleg találkozott valaki ilyen esettel?
Köszönöm.
A gyújtáskapcsolódnak nincs érintkezés hibája?
Nézesd meg a generátorod és környékét. Én a céges Hiace-al jártam így.
Ki a Toyotát szereti, rossz ember nem lehet!
Minden autó Toyota akar lenni!

csoky78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
  • 93' 2,0 gli 3sfe
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5780 Dátum: 2011.04.17 20:05:06 »
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy lehet megnézni, hogy lóg-e a hátsó toronyszilent? Köszi előre is.
Ki a Toyotát szereti, rossz ember nem lehet!
Minden autó Toyota akar lenni!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5781 Dátum: 2011.04.17 20:13:42 »
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy lehet megnézni, hogy lóg-e a hátsó toronyszilent? Köszi előre is.

Mozgasd/ inkább rángasd meg az egész rugóstagot és a kocsi leengedett állapotában nem szabad mozognia.
Belül esetleg figyelje valaki ill. ott is meg kell rángatni amennyire lehet.

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5782 Dátum: 2011.04.17 22:57:40 »
Nézesd meg a generátorod és környékét. Én a céges Hiace-al jártam így.
Köszönöm a tippeket! Töltéssel nincs gond, de meg fogom nézni ha lesz rá időm.
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.18 08:52:58 írta kleingy »
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5783 Dátum: 2011.04.18 10:11:07 »
Sziasztok!

Futóművel, kormányművel, szervóval kapcsolatos gondjaim vannak:

A bal első kerekem nem állítható gyári értékre, befelé dől, a gumit egy vékony sávban eszi is.

Most elő jött egy olyan probléma, hogy balra kanyarodásnál előbb mély morgó, majd magas fémes súrlódó hangot ad a jobb első kerék.

Pénteken akkor ment egyenesen a kicsike, ha a kormány egy laza 10-15 fokkal balra volt fordítva.

Előzmények:
-fél éve lett fékbetét és féktárcsa, jobb első spirálrugó cserélve
-1 hónapja első kerékcsapágyak és bal oldai féltengelycsukló csere
-1 hete bal első talpas gömbfej csere

kb. 2 hete megint ráz a kormány 80-90-es tempónál ha fékezek.

Most szombaton voltam futómű beállításon, ott azt mondták, hogy balesetveszélyes hibát nem látnak, beállították, nem tudták gyári értékre állítani a bal elsőt, továbbra is befelé dől, 0,5 fokkal a max. gyári értéken felül.

Szóval halmozottan kezdek idegbajt kapni.  :helpsmilie:

Bármilyen ötletet szívesen fogadok (azon kívül, hogy adjam el, vagy gyújtsam fel, mert az nem lesz).  ;)

Előre is köszi!

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5784 Dátum: 2011.04.18 13:04:03 »
fullmonn:

Nekem -horribile dictu - Marutinál akkor volt ilyen külső oldali gumievés, amikor a lengőkar szilent odavolt. Itt azt hiszem két szilent is van a lengőkarnál, de még nem volt dolgom vele hála Istennek. Az a lényeg, hogy valamelyik elem kopása miatt a kerék alja befelé tud mozdulni, ezért kopik a külső fele, és a jelek szerint már nem is állítható a dőléssel, annyira beengedi :(
A jobb első keréknél pedig kerékcsapágyra gyanakodnék így elsőre, de mivel azt cserélted és gondolom zsírozva is van, lehet, hogy egyszerűen a fék csinálja (pl. túl közel van a fékpofa a tárcsához).

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5785 Dátum: 2011.04.18 13:34:05 »
En a lengokarok szilentjeire gyanakszom. A fek kizart reszemrol, az melegszik, a tarcsat hullamositja, de nem okoz felrekopast.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5786 Dátum: 2011.04.18 13:45:03 »
A fémes hangra írtam a féket, nem a félrekopásra  :flowers:

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5787 Dátum: 2011.04.18 15:59:34 »
fullmonn:

Nekem -horribile dictu - Marutinál akkor volt ilyen külső oldali gumievés, amikor a lengőkar szilent odavolt. Itt azt hiszem két szilent is van a lengőkarnál, de még nem volt dolgom vele hála Istennek. Az a lényeg, hogy valamelyik elem kopása miatt a kerék alja befelé tud mozdulni, ezért kopik a külső fele, és a jelek szerint már nem is állítható a dőléssel, annyira beengedi :(
A jobb első keréknél pedig kerékcsapágyra gyanakodnék így elsőre, de mivel azt cserélted és gondolom zsírozva is van, lehet, hogy egyszerűen a fék csinálja (pl. túl közel van a fékpofa a tárcsához).

A kerék teteje mozdult befelé, mert a belső íven eszegeti a gumit.  :cry:

Kerékcsapágy elvileg rendben van, azt azért cseréltem, mert már morgott.  ;)

Szilent nem rossz ötlet, meglessük!   :otlet:

Viszont mindez a bal kerékre vonatkozik, a nagy kérdés, hogy mi okozza a következőt:
-jobb első kerék a kormány balra tekerésénél álló helyben morgást okoz, még a végállás előtt
-lassú tempójú kanyarodásnál kb ugyanekkora kormányfordulatnál (balra) sebességfüggően fémes nyikorgás, dörzsölődésre utaló sikítás hallatszik
-ha mindeközben még rugózik is a kocsi, akkor aztán komplett szimfónia játszik (nyikorog, sikít, morog az egész)!  [rohog]

A fék az jó kérdés a jobb keréknél, gondoltam rá én is, hogy a fék mögötti védőlemez (eléggé korrodált) elhajolhatott és beleér valamibe - remélem a féktárcsába, és akkor vehetek abból megint egy pakkot.  :censored:

Szóval elég összetett a témakör...

Felmerült az ötlet, hogy szervó olajat kellene cserélni, ebből csak a gyárit javasolták, merthogy érzékeny a drága az olajra. Haynes-ben lestem, de nem írták mennyi kellene bele (ott ATF olajat írtak). 1-1,5-2 liter?  :whistling:

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5788 Dátum: 2011.04.18 16:06:06 »
Vagy gombfej hiba van szerintem es/vagy szilent. A gombfejek szoktak ropogni a kanyarokban, ha jobban el van tekerve a kormany.

Ha jol tudom, akkor a szervoba Dexron II-es vagy III-as minositesu ATF valo. Nincsen olyan, hogy csak a gyari jo bele, ha ez a specifikacio, nalam is Castrol ATF van a szervoban.

A szervoban levo olajat egyebkent elvileg sosem kell cserelni, az nem okozhat ilyen hibat. A szervo hangosabb, kormanytekeresre jobban sikit, illetve nehezebb picit a kormanyt tekerni, ha oreg az olaj. De nem ropoghat attol meg.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5789 Dátum: 2011.04.18 17:17:51 »
fulmonn

Át kéne nézni az összes szilentet, gömbfejet, csapágyat stb, egyszóval a futóműben mindent. Toronycsapágyakat is. Kormányszervó-szivattyút is. Így kellene beazonosítani a hangforrást - amúgy a jobb keréktől jövő hangot tényleg okozhatja,  hogy a védőlemez hozzáér a tárcsához, de akkor ennek a védőlemezen látszania is kéne.

Ha minden frankó, és a futóművet mégsem lehet jól beállítani, akkor alkalmasint egy korábbi karambol miatt nem stimmel a kocsi geometriája  ::) ... Ez esetben huzatópadon lehetne korrigálni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )