A kerekeket le kell szedni es akkor mar szemmel is lathato a rendszer. Altalaban a csapaggyal egybeepitett konzolra van felcsavarozva a szenzor, es a csapagyra vagy egy azzal egybeepitett tarcsara van a bordazas kialakitva, ami alapjan a szenzor erzekeli a forgo mozgast. Nem lehet elteveszteni, mert a szenzorokba vezetekek futnak be.
A regebbi kocsikban sima magneses szenzor van, ami a bicikli km-orajahoz hasonloan mukodik. A Hondakat szereltem ABS-ileg, ott 0,1-0,3 mm-re kell lennie a magneses szezornak a bordazastol.
Vannak ma mar optikai elven mukodo rendszerek is, itt a koszolodas szerintem nagyobb esellyel zavarja be a rendszert.
Lehet az is, hogy a bordazas tele van kosszal, rozsdadarabokkal es ez zavarja be a rendszer mukodeset. En a gyari javitasi utmutatoban leirtak szerint ellenoriznem a hezagot es kipucolnam a rendszert, beleertve a bordak kozotti hezagokat is.
Termeszetesen lehet, hogy valamelyik szenzor hibas vagy eloregedett, illetve kontakt hiba is lehet. Azert is gondolok meg a kontaktra, mert a hirtelen gyorsitaskor elmozdulo vezetek idezhet elo atmeneti jelkiesest. Ezert erdemes lenne a vezetekeket is megmozgatni kicsit, hogy ettol nem valtozik-e valami. Lehet, hogy allandoan egni fog a lampa, lehet, hogy vegleg megszunik a bajod. Ekkor azonban sejtheto, hogy a vezetekekben van a hiba, igy kozelebb kerultel a megoldashoz.