Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681568 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5730 Dátum: 2011.03.03 15:18:20 »
Sziasztok,

Remélem tud segíteni nekem valaki egy érdekes problémával kapcsolatban.
Egy ideje alacsony sebességnél gázadásra világít az ABS lámpám. Valamiért úgy érzem hogy ez kihat az autó teljesítményére is.
Lehet hogy csak a szenzor lehet hibás vagy koszos, de őszintén azt sem tudom hol találom. 1997 es 2000ccm TD

Köszi
Lazlo
Valszeg kapott egy utest a jelado vagy koszos vagy meglazult. Es mikor elindulsz nagyobb gazzal, akkor megmozdul a jelado. De lehet, hogy butasag, amit irtam.

lazlo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5731 Dátum: 2011.03.03 15:20:15 »
Sziasztok,

Remélem tud segíteni nekem valaki egy érdekes problémával kapcsolatban.
Egy ideje alacsony sebességnél gázadásra világít az ABS lámpám. Valamiért úgy érzem hogy ez kihat az autó teljesítményére is.
Lehet hogy csak a szenzor lehet hibás vagy koszos, de őszintén azt sem tudom hol találom. 1997 es 2000ccm TD

Köszi
Lazlo
Valszeg kapott egy utest a jelado vagy koszos vagy meglazult. Es mikor elindulsz nagyobb gazzal, akkor megmozdul a jelado. De lehet, hogy butasag, amit irtam.


Esetleg tudod hogy hol találom ezt az érzékelőt hogy le tudjam ellenőrizni?

Köszi

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5732 Dátum: 2011.03.03 15:42:49 »
A kerekeket le kell szedni es akkor mar szemmel is lathato a rendszer. Altalaban a csapaggyal egybeepitett konzolra van felcsavarozva a szenzor, es a csapagyra vagy egy azzal egybeepitett tarcsara van a bordazas kialakitva, ami alapjan a szenzor erzekeli a forgo mozgast. Nem lehet elteveszteni, mert a szenzorokba vezetekek futnak be.

A regebbi kocsikban sima magneses szenzor van, ami a bicikli km-orajahoz hasonloan mukodik. A Hondakat szereltem ABS-ileg, ott 0,1-0,3 mm-re kell lennie a magneses szezornak a bordazastol.

Vannak ma mar optikai elven mukodo rendszerek is, itt a koszolodas szerintem nagyobb esellyel zavarja be a rendszert.

Lehet az is, hogy a bordazas tele van kosszal, rozsdadarabokkal es ez zavarja be a rendszer mukodeset. En a gyari javitasi utmutatoban leirtak szerint ellenoriznem a hezagot es kipucolnam a rendszert, beleertve a bordak kozotti hezagokat is.

Termeszetesen lehet, hogy valamelyik szenzor hibas vagy eloregedett, illetve kontakt hiba is lehet. Azert is gondolok meg a kontaktra, mert a hirtelen gyorsitaskor elmozdulo vezetek idezhet elo atmeneti jelkiesest. Ezert erdemes lenne a vezetekeket is megmozgatni kicsit, hogy ettol nem valtozik-e valami. Lehet, hogy allandoan egni fog a lampa, lehet, hogy vegleg megszunik a bajod. Ekkor azonban sejtheto, hogy a vezetekekben van a hiba, igy kozelebb kerultel a megoldashoz.

lazlo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5733 Dátum: 2011.03.03 15:48:08 »
A kerekeket le kell szedni es akkor mar szemmel is lathato a rendszer...
Húú nagyon köszönöm!
Sokat segítettél!

« Utoljára szerkesztve: 2011.03.03 15:53:12 írta kleingy »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5734 Dátum: 2011.03.03 15:54:14 »
Hát ez részletes volt.  :clap:
Prius 2 - a mosolygós autó.

Xmodule

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
  • Toyota Carina II GLI 2.0
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5735 Dátum: 2011.03.03 20:04:35 »

hali.

segitsegeteket kernem, mert mar teljesen tanacstalan vagyok. szoval a problema egy kezifek beallitas lenne. mult evben csereltem fekpofakat hatul, es azota nem fog a kezifek..tegnap huztam a bowdenen is de semmi. siman ha gurulok (havon) nem blokkolja a kereket hanem gurul tovabb. kezifekes indulasnal meg kcsit erölködik a motor aztan elindul siman. szoval szerintem azert ennel jobban kene fogjon. mondjuk en nem hasznalom sosem de a vizsgan emiatt nem ment at.

masik meg hogy hatso kipuffogo dobot kell csereljek.. hogyan megy ennek a folyamata? van valami amire nagyon oda kell figyelni?

köszi elöre is. amugy egy ´91 -es Carina II esem van.
Azonos modellnél azonos problémám volt. Kézifékbovden csere  segitett a bajon.
[/quote]

Mármint melyik? mind a 3?
(amugy ma megjött az uj hatsó kipuffogo dob. persze miert is menne könnyen a közepsö dobnak a vege ahol ra kellene csatlakozzon a hatso dob letört mint egy fogpiszkállo...el volt mar rohadva. most valami ilyen slagos megoldast keresek amivel a ket csövet össze tudom kötni, mert felek ha hozza nyulok a közepsö kipuffnak akkor ott a katalizator talalkozasanal nagy problemak lesznek a rozsda miatt. igy nem mozgatom inkabb)

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5736 Dátum: 2011.03.04 10:53:11 »
Sziasztok!

Jó hírek, kerékcsapágyak, motorolaj cserélve.  :D

A régi csapágy konkrétan el is volt törve, de végre megint halkan suhanunk.  :tt2:

Köszi mindenkinek a segítséget a szimeringes kérdésre!

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5737 Dátum: 2011.03.04 19:59:43 »


Mármint melyik? mind a 3?
Nem, csak a bal hátsó volt berohadva és blokkolta az egész rendszert.
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5738 Dátum: 2011.03.04 22:20:22 »
Na, ez jó tapasztalat, köszi!

Apropó tapasztalat. Ma kipróbáltuk a gépet először az előgyújtás-beállítás óta. Ahogy írtam, alapból 8 fok volt 10 fok helyett. Na most már 10fok.  Hát most lehet mondani, hogy beképzelem, de jobb lett. Jobban megy, még csendesebben duruzsol, és érezhetően kevesebb gázzal megy ugyanúgy: jobban tartja a nyomatékot, adott útszakaszon a jól ismert emelkedőkön szinte alig gyullad ki a narancssárga lámpa, nem is csörög be, szóval szuper lett hála Istennek! Valahogy egy olyan különleges kis sivító hangja lett magasabb fordulaton, de pontosan nem figyeltem meg a tartományt, fokozottabb terhelés alatt (intenzív gyorsításkor pl.) . Nagyon tetszik! Lehet Palaczk, hogy annak idején ezt emlegetted?  Néhány hiper-szuper L-es autót megtréfáltam, egyet megvillogtam, nem rossz egy 94-es géptől  ;) Ha az ember nem használja ki a plusz erőt, akkor még üzemanyagot is lehet spórolni. Mindenkinek javaslom a beállítását!
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.04 22:27:19 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5739 Dátum: 2011.03.04 22:54:46 »
Még valamit kihagytam. Otthon az udvarban elég sokat kell manőverezni a fedett helyig. Nem szeretek nagy gázzal manőverezni, inkább kis gázzal "finomkodok". Elég sűrűn lefullasztottam a gépet ilyenkor (is ::)). Most a finomkodáskor, meg általában sem fullad le a gép. Röviden szólva nehezebben fullad le, mint régen.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5740 Dátum: 2011.03.05 22:46:55 »
Egyre tip-topabb lesz a géped.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5741 Dátum: 2011.03.06 08:45:49 »
Az...csak pont tegnap vettem észre, hogy a baloldali ködlámpa helyét eltakaró műanyag fedelem eltűnt...lehet, hogy valaki levette pakoláskor :cry:??? Idegesítő, mert ott szépen bekúszhat most a trutyi a motortérbe, nem olyan kis nyílás. Kellene egy, vagy esetleg egy pár, mert a másik is érdekesen áll  :helpsmilie:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5742 Dátum: 2011.03.16 15:58:40 »
Üdv!

Cserélte már valaki az első lengőkar hátsó szilentjét Carinában?
Ezt:

Csak azért érdekelne, mert nem tudom a talpas csavarja mennyire szeret belerohadni a csonkállványba.

Ezt be kell játszanom, utána mehet a futóműveshez finomhangolásra. Kicsit húz jobbra a gép.

[a csatolmányt egy admin törölte]

Isti2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5743 Dátum: 2011.03.20 10:12:44 »
Hali! Már cseréltem többen is, eddig mindig fényesek voltak a csavarok! :D

Isti2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5744 Dátum: 2011.03.20 10:13:20 »
A szilentet meg érdemes befűrészelni, úgy könnyen kijön!