Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681179 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

rupalaszlo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 57
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5700 Dátum: 2011.02.15 18:25:49 »
A szelepfedél tömítésem rossz az 1. gyertyánál.
Amikor kiszedtem a gyertyát feltűnt, hogy ott olaj van.
A gyertyapipán meg szépen látszik, hogy ködöl kifelé az olaj. Már csak gondolom, hogy azért van.
Egy tömítés szett, ami tartalmazza a 4 gyűrűt 13000Ft. Az q sok.
Tud valaki mást?

Adok alkatrész tippet: http://www.bardiauto.hu 
http://www.toyotaalkatresz.hu
Ezeken a helyeken próbáld meg, vagy Google...
De szerintem minél előbb cseréld ki, és utána nem lesz vele gond.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5701 Dátum: 2011.02.15 18:57:50 »
Ha már kuplung a téma :) nekem meg azt csinálja, hogy amikor engedem fel a kuplungot, akkor ha a fogásponton csúsztatom, akkor olyan vonyító hangot ad, mint csubakka :)
Nekem is hasonló hangja volt. Széthullott. Menetközben, visszaváltásnál is csinálja?
Csak 1- és 2-esben csinálja, de gondolom azért, mert csak itt csúsztatom a kuplungot, ha pl. lámpánál gurulok 10-zel, és ott 2-esbe rakom, akkor nagyobb gáz+kuplung felengedése lassan. Vagy pl, ha emelkedőn indulok 1-es nagyobb gáz+kuplung lassan; ilyenkor vonyít addig, amig a tapadásponton éppen túljut, tehát kb 1-2 mp.

Nálam is ez a helyzet, de nem mindig visit indulásnál!  ::)

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5702 Dátum: 2011.02.15 20:27:00 »
Nem azt mondtam ,hogy ne nézesse meg csak annyit hogy akármit csinálsz 1 idő után az angol gyártású Carinák kuplungjának  fura hangja van. Mindegyiknek!
Én meg nem azt mondtam, hogy azt mondtad, hogy ne nézesse meg.
A fórumon több helyen olvastam, hogy a kuplungnak van hangja. Megnyugtatott (bár nem tudtam milyen hangról van szó). Én ráfaragtam és nem szeretném, ha más is így járna. Döntse el a hang tulajdonosa mit tesz!
A következő is Toyota lesz.

boznor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • leginkább csak fentről kap vizet
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5703 Dátum: 2011.02.16 09:51:58 »
Csak 1- és 2-esben csinálja, de gondolom azért, mert csak itt csúsztatom a kuplungot, ha pl. lámpánál gurulok 10-zel, és ott 2-esbe rakom, akkor nagyobb gáz+kuplung felengedése lassan. Vagy pl, ha emelkedőn indulok 1-es nagyobb gáz+kuplung lassan; ilyenkor vonyít addig, amig a tapadásponton éppen túljut, tehát kb 1-2 mp.
Nálam is ez a helyzet, de nem mindig visit indulásnál!  ::)
Normál indulásnál nekem se csinálja, csak azokban a speciális esetekben, amiket fenn vázoltam, tehát amikor nagyobb gázt nyomok, ergó nagyobb terhelést kap a kuplung felengedéskor. Persze, gondolkozok rajta, hogy meg kéne nézetni, de gondolom, ez motorkivétellel jár, ami sok idő, és még több pénz. Most lakásvásárlással, és felújítással, berendezéssel a családi kassza ki van nullázva, így egy ilyen tétel jelenleg nem nagyon férne bele.

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5704 Dátum: 2011.02.16 12:35:13 »
Nálam is ez a helyzet, de nem mindig visit indulásnál!  ::)

Nekem is visit amióta nálam van 1-2 hetente egyszer talán, de nem tudtam még mihez kötni az eltelt 40e km alatt.

carina e 2.0

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5705 Dátum: 2011.02.18 15:44:41 »
Sziasztok.
Valaki tudna nekem segíteni abban hogy a 2.0 3S-FE  motoros carinákon a termosztáton mi a pontos megnevezése annak a 2db visszajelző gombának és valamelyik befolyásolja a meleg motor alapjáratát?? /Még mindig azon küzdok hogy 500-rol legalább 750-re emelkedjen/
A másik dolog pedig hogy ma megtaláltam egy kis "kütyüt" ami légszürő és a torony között lógott két vezetéken, és érdekes modon pont bele passzol a légszűrő házon lévő kis lukba.
Mi ennek a funkcioja??Mi változik ezek után a gép működésében???

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5706 Dátum: 2011.02.18 15:52:01 »
Sziasztok.
Valaki tudna nekem segíteni abban hogy a 2.0 3S-FE  motoros carinákon a termosztáton mi a pontos megnevezése annak a 2db visszajelző gombának és valamelyik befolyásolja a meleg motor alapjáratát?? /Még mindig azon küzdok hogy 500-rol legalább 750-re emelkedjen/
A másik dolog pedig hogy ma megtaláltam egy kis "kütyüt" ami légszürő és a torony között lógott két vezetéken, és érdekes modon pont bele passzol a légszűrő házon lévő kis lukba.
Mi ennek a funkcioja??Mi változik ezek után a gép működésében???
A 2 visszajelző a motorhőmérséklet jeladó lehet.
A légszűrőházba passzoló jeladó a beszivott levegő hőmérséklet jeladója, fontos info az ECU-nak, ez alapján (is) állitja be a keverési arányt.

carina e 2.0

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5707 Dátum: 2011.02.18 15:56:27 »
Sziasztok.
Valaki tudna nekem segíteni abban hogy a 2.0 3S-FE  motoros carinákon a termosztáton mi a pontos megnevezése annak a 2db visszajelző gombának és valamelyik befolyásolja a meleg motor alapjáratát?? /Még mindig azon küzdok hogy 500-rol legalább 750-re emelkedjen/
A másik dolog pedig hogy ma megtaláltam egy kis "kütyüt" ami légszürő és a torony között lógott két vezetéken, és érdekes modon pont bele passzol a légszűrő házon lévő kis lukba.
Mi ennek a funkcioja??Mi változik ezek után a gép működésében???
A 2 visszajelző a motorhőmérséklet jeladó lehet.
A légszűrőházba passzoló jeladó a beszivott levegő hőmérséklet jeladója, fontos info az ECU-nak, ez alapján (is) állitja be a keverési arányt.
Köszi, megérdeklődöm mibe kerűl.
Vagy lelehet ellenőrizni valahogy hogy rendesen müködnek??

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5708 Dátum: 2011.02.18 16:59:26 »
Sziasztok.
Valaki tudna nekem segíteni abban hogy a 2.0 3S-FE  motoros carinákon a termosztáton mi a pontos megnevezése annak a 2db visszajelző gombának és valamelyik befolyásolja a meleg motor alapjáratát?? /Még mindig azon küzdok hogy 500-rol legalább 750-re emelkedjen/
A másik dolog pedig hogy ma megtaláltam egy kis "kütyüt" ami légszürő és a torony között lógott két vezetéken, és érdekes modon pont bele passzol a légszűrő házon lévő kis lukba.
Mi ennek a funkcioja??Mi változik ezek után a gép működésében???
A 2 visszajelző a motorhőmérséklet jeladó lehet.
A légszűrőházba passzoló jeladó a beszivott levegő hőmérséklet jeladója, fontos info az ECU-nak, ez alapján (is) állitja be a keverési arányt.
Köszi, megérdeklődöm mibe kerűl.
Vagy lelehet ellenőrizni valahogy hogy rendesen müködnek??

Persze, hogy lehet. diagnosztikai műszerrel élőadat olvasással kiirja a mért értékeket.
Vagy pontatlanabb tájékoztató jellegű -> multiméterrel ellenállásmérés.

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5709 Dátum: 2011.02.18 20:22:33 »
Szerintem a folytószelep háznál az alapjárati állító rendszernél lehet a probléma.
Nekem van minden alkatrészem 3S-FE motorhoz; ha esetleg Dunakeszi felé jársz,
megpróbálhatjuk a cseréjét.
Köszi, megérdeklődöm mibe kerűl.
Vagy lelehet ellenőrizni valahogy hogy rendesen müködnek??

[a csatolmányt egy admin törölte]
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

carina e 2.0

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5710 Dátum: 2011.02.20 12:08:19 »
Szerintem a folytószelep háznál az alapjárati állító rendszernél lehet a probléma.
Nekem van minden alkatrészem 3S-FE motorhoz; ha esetleg Dunakeszi felé jársz,
megpróbálhatjuk a cseréjét.
Köszi, megérdeklődöm mibe kerűl.
Vagy lelehet ellenőrizni valahogy hogy rendesen müködnek??
köszi Balázs, én is ezt a részét nézegettem a gépnek, de semmi ötletem nem volt, mert külsöre minden ok most legalább tudom mégis hova nyuljak.
Majd jelentkezem hogy mit találtam, és ha kell hogy legyen az alkatrész biznisz.

Carina E 1.6

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5711 Dátum: 2011.02.26 20:56:44 »
Szerencsére nekem még komoly gondom nem volt a II. kedvesemmel.Az olajcserén kívül csak a féktárcsát kellett felszabályoztatnom ennyi :clap:
Carina e 1.6 XLI

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5712 Dátum: 2011.03.01 10:44:34 »
Sziasztok!

Szereztem 2 db kerékcsapágyat (Nachi) előre, viszont a doboz nem tartalmaz semmi mást csak a csapágyat.

Tudom, ez most érdekesen hangzott...  [rohog]

A kérdés, hogy kell-e még nekem bármi más a cseréhez? Gondolok itt bármilyen tömítésre, szimeringre, zéger-gyűrűre, akármire.

Előre is köszi a segítséget!

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

ssuti

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5713 Dátum: 2011.03.01 12:14:12 »
A kérdés, hogy kell-e még nekem bármi más a cseréhez? Gondolok itt bármilyen tömítésre, szimeringre, zéger-gyűrűre, akármire.

Ha jól emlékszem nekem volt benne szimering + egy tasakban kenőzsír (überkirály Japanparts) A zsírt nem is értettem, gumiharangba pont elég lenne. Eltettem bontatlanul későbbre, szimeringet cseréltük. Csapágyban volt kenőanyag rendesen.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.01 12:16:36 írta kleingy »

BlAcK LuJi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5714 Dátum: 2011.03.01 12:48:59 »

Szervusztok!
Eddig csak read-only módban voltam, most sajnos van kérdeznivalóm is:

1.6-os, '93-as benzin-gáz üzemű Toyota Carinám hideg időben (is) pöccre indul gázzal, de 5-6 perc után iszonyatosan elkezd rázni előre-hátra, mintha nem kapna minden pillanatban üzemanyagot, és kis fordulatnál le is fullad. Mindez eltart olyan 10 percig, majd a probléma megszűnik, és ismét tökéletesen működik az autó. Mi lehet a probléma?
Még egy kérdésem lenne: mitől lehet, hogy benzines üzemmódra átkapcsolva nem működik, nem szívja fel a benzint? AC-pumpa?
Kb. 10 éve csak gázzal volt használva (semmi benzin - a volt tulaj elmondása szerint), nekem ez az első telem a Carinával.

Előre is köszönöm,
üdv: Lajos