Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678088 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5625 Dátum: 2011.01.29 10:37:42 »
Nem azt mondtam, hogy a nagy kartergázt a nagy előgyújtás okozza, úgy látszik javítanom kell a kommunikációm egyértelműségén. Tehát:
Nem az okozza. Viszont ha nagy az előgyújtás, akkor megnövekedhet a kartergáz mennyisége is (ez nem jelenti azt, hogy meg is kell növekedjen), de ez sok tényezőtől függ.

Viszont ha piros szinű az autó, lehet, hogy van benne légzsák is nem?
Ne viccelődjünk. Amúgy jól mulatok :D!  :clap:
---

Viccen kivül:
Ha meg tudod indokolni, az előgyújtás miben befolyásolja a kartergáz mennyiségét, aláirlak!
Bírom, amikor valaki hirtelen nem ért valamit és nekiáll poénkodni. Bocs, biztos az influenza csökkentette le az ingerküszöbömet. A múltkor is szerinted azt mondtam, a használat folyamán növelni kell a gyertyahézagot, pedig közel sem az volt, mind1. Nem kell aláírni, attól függetlenül leírom:

Az előgyújtás szükségességét remélem nem kell elmagyarázzam hozzá.
Ha az előgyújtás jóval (tehát pl. 10fok helyett mondjuk 20 és fölötte akár!) a szükséges pillanat előtt történik, akkor a hengerben korán beinduló égés fokozza a nyomást (az optimálishoz képest ugyebár), amire még rátesz az is, hogy a dugattyú még mindig a felső holtpont felé tart, tehát a nyomást még tovább növeli. Mivel minden dugattyúnak van vesztesége (tehát átenged gázt minden dugó a hézagoknál), így a tervezetthez képest számottevően megnövekedett nyomás a veszteséget fokozza, tehát nő a kartergáz mennyisége. Ez minden motornál van, kopottabb motoroknál természetesen sokkal jobban észrevehető mértékben. Ez van, ha hihetetlennek is tűnik, Nexiánál is ugyanez volt, beállítás után megszűnt. A Toyota is Otto motor, nem hinném, hogy itt másképpen működnének a dolgok. Nem biztos, hogy gyűrűzni kéne egyből a motort, mert ugyebár alapból általában ilyen hiba miatt nagy az. Ezért kérdeztem rá, hogyan jött elő ez a hiba, csak még válasz nem jött rá. De egy előgyújtás-próbaállítás ingyen van.
Jó mulatást!
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.29 10:42:42 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5626 Dátum: 2011.01.29 10:51:44 »
de most nézem, hogy szükséges leírnom, mi az előgyújtás, miért is van szükség rá, de úgy, hogy nem nézek utána, hát tessék:
Adott éghető anyag-oxidálószer keverék lángterjedési sebessége ismert. Ebből következően meghatározható, milyen időpontban kell a keveréket meggyújtani, hogy a munkavégzési ütemben a táguló gáz  optimálisan fejtse ki hatását, lehetőleg tökéletesen elégjen és ne hátráltassa a motort (akkor fejtve ki erőt, amikor már a forgás ellen dolgozna). A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a felső holtpont előtt gyújtjuk meg a keveréket (minimum fordulatszámtól determinálva), mivel az égés során kialakuló tágulás ekkor végzi optimálisan az erő leadását, elég a keverék teljesen, stb. Kalorikus gépek hőkörfolyamataira remélem nem kell kitérjek, pl. Carnot diagramok - ha nem így írják, bocs, nem nézhettem utána tudod...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5627 Dátum: 2011.01.29 12:29:24 »
"Ha az előgyújtás jóval (tehát pl. 10fok helyett mondjuk 20 és fölötte akár!) a szükséges pillanat előtt történik, akkor a hengerben korán beinduló égés fokozza a nyomást"
Ha jóval nagyobb az előgyújtás mint kellene, akár be sem tud indulni a motor, megfogja a robbanás a felfelé tartó dugót.

Ezzel a mondattal van még probléma:

"A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy a felső holtpont előtt gyújtjuk meg a keveréket (minimum fordulatszámtól determinálva), mivel az égés során kialakuló tágulás ekkor végzi optimálisan az erő leadását, elég a keverék teljesen"

onnan javitanám, hogy:
"mivel az égés során kialakuló tágulás ekkor végzi optimálisan az erő leadását, elég a keverék teljesen"
Nem akkor végzi optimálisan az erőleadást, hanem abban a pillanatban kell elkezdeni a keverék begyújtását (szikra), hogy mire a dugatyyú a felső holpontra ér minél nagyobb százalékban begyulladjon a benzin-levegő keveréke, hogy amikor a dugó már lefelé indulna, akkor kapja a "lökést lefelé", munkát végezzen és ne előbb vagy később (utógyújtás).
Gondolj bele, ha az előirtnál sokkal nagyobb az előgyújtás, akkor az egész keverék meggyullad már a felső holtpont előtt, kialakul a max égési nyomás és a dugót visszalökheti, "nem tud beindulni a motor".

"Adott éghető anyag-oxidálószer keverék lángterjedési sebessége ismert. Ebből következően meghatározható, milyen időpontban kell a keveréket meggyújtani.."

Ez eddig oké, de mi van a pillanantnyi tényezőkkel? A terhelés függvényében a modern motorok változtatják az előgyújtást.
Alapjáraton mondjuk kell 5° az előgyújtásnak, FHP előtt 5 °-kal gyújtja meg  a keveréket, (akkor KEZD el égni).
Ahogy növeljük a tehelést, ill. fordulatszámot, kevesebb idő áll rendelkezésre a teljes keverék meggyulladásához, tehát növelni kell az előgyújtás szögét ahhoz, hogy mire a dugattyú a felső holtpontba ér, már begyulladjon a keverék jelentős része, onnét pedig nyomást fejtsen ki a lefelé haladó dugóra.
Egy mondatban, az égéshez idő kell, minél kevesebb az idő az égésre, annál nagyobb kell hogy legyen az előgyújtás értéke.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5628 Dátum: 2011.01.29 16:14:32 »
Az összes "javítanivalód" mondandóját tekintve ajánlom az első gondolatot: "ismert a lángterjedési sebesség". Akármilyen dinamikus tényezőket elő lehet hozni, akkor is ez az alap. Például etanolnál nagyobb előgyújtás kell, mert ott kisebb a lángterjedési sebesség. Most hadd ne menjek végig minden variáción...tehát tudom, miről beszélsz innen kezdve.
A másik. Tekerd már el direkt a gyújtáselosztót 30 fokra FHP elé (de elég csak végpontig, itt nem tudom, mennyi az), lássam azt a modern elektronikát, ami ezt az előgyújtás alapot jól visszaállítja neked. Lehet van, de nem 94-es Carinában. Ha ilyen frankón beállítaná az elektronika, minek kellene tudni kézzel állítani? Mert Carinán is van ilyen lehetőség.
Még egyszer: nem azt mondtam, ez a gép baja. Azt mondtam, ez is lehet, érdemes figyelembe venni, mint lehetőséget, nem pedig kihagyni egyszerűen azért, mert nem tetszik.
Egyébként szervízben a Nexiánál 30 és 40 fok közöttire mondták az előgyújtást (a gyújtáselosztón beállítva illetve itt elállítódva) és beindult, mert nyilván az elektronika próbált csinálni valamit, de megoldani ugyebár nem sikerült neki. Cserébe volt kartergáz, füst, 2-3-szoros fogyasztás, alig felpörgő motor...innen jutott eszembe, hátha itt is ez van és segítek vele, nem pedig akadémikus vitákat folytatni olyan dologban, ami megtörtént, hogy megtörténhetett-e?
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.29 16:28:32 írta vd1234 »

carina e 2.0

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5629 Dátum: 2011.01.29 20:04:47 »
Sziasztok.
Érdeklődnék mennyi a jó alapjárati fordulat üzemi hőmérsékletű motornál /2.0 3S-FE/ nekem kb 500.
Jó ez igy?? Én egy kicsit alacsonynak találom, egyébként ha valami fogyasztot pl: világitást ráadom akkor emelkedik ahogy kell, és hdegen is 1300 körül pörög, de félek hogy esetleg a generátornak kevés az 500-as fordulat ahoz hogy rendesen töltsön.
Van valami állitási lehetőség szerintetek?? Vagy nem kell?

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5630 Dátum: 2011.01.29 21:16:58 »
Hello!  Nálam hidegen 1700, melegen 600. Ritkán pl.lámpánál pillanatnyilag leesik 500-ra a fordulat de az már kellemetlen mert rázza a kasznit(ebböl is figyelek fel a tul alacsony alapjáratra).
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5631 Dátum: 2011.01.30 09:49:23 »
Sziasztok.
Érdeklődnék mennyi a jó alapjárati fordulat üzemi hőmérsékletű motornál /2.0 3S-FE/ nekem kb 500.
Jó ez igy?? Én egy kicsit alacsonynak találom, egyébként ha valami fogyasztot pl: világitást ráadom akkor emelkedik ahogy kell, és hdegen is 1300 körül pörög, de félek hogy esetleg a generátornak kevés az 500-as fordulat ahoz hogy rendesen töltsön.
Van valami állitási lehetőség szerintetek?? Vagy nem kell?

A gyári érték: 700 rpm (+)(-) 50rpm.
500-as fordulat az azt jelenti, hogy a generátor 1000-ret forog kb [2x-es áttétel] és azon még nem igazán tölt rendesen. (nem gerjed fel)

carina e 2.0

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5632 Dátum: 2011.01.30 17:45:30 »
Köszi az infókat, Nekem nem rázza a kasznit ezen a fordulaton és a motor sem remeg a motortérben.Nem lehet hogy a fordulatszám mérő csal?? A gázbovdenen van valami állitási lehetőség hogy ugy növeljem az alapjáratot?
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.30 18:03:56 írta kleingy »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5633 Dátum: 2011.01.31 09:14:51 »
Üdv!
Nekem ugyan 4A-FE motor van, de egy lehetőség eszembe jutott:
úgy tudom, hogy az alapjáratot a motorvezérlő elektronika állítja. Ennek ellenére a fojtószelepállás-visszajelző jeladónál láttam állítási lehetőséget, vagyis ha ez mondjuk eltérő értéket jelez vissza a valóstól, el tudom képzelni, hogy az beleszól az elektronikának, amikor beállítja az alapjáratot. Az meg főleg, ha a jeladó mondjuk kontakthibás. De állítgatás előtt mindenképpen meg kell jelölni a jelenlegi helyzetet egyértelműen, ha nem ez csinálta, akkor ugyanoda vissza lehessen állítani.
De lehet, hogy tényleg csak csal a mutatód  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.31 09:26:58 írta vd1234 »

Isti2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5634 Dátum: 2011.01.31 20:33:23 »
Sziasztok.
Érdeklődnék mennyi a jó alapjárati fordulat üzemi hőmérsékletű motornál /2.0 3S-FE/ nekem kb 500.
Jó ez igy?? Én egy kicsit alacsonynak találom, egyébként ha valami fogyasztot pl: világitást ráadom akkor emelkedik ahogy kell, és hdegen is 1300 körül pörög, de félek hogy esetleg a generátornak kevés az 500-as fordulat ahoz hogy rendesen töltsön.
Van valami állitási lehetőség szerintetek?? Vagy nem kell?

A gyári érték: 700 rpm (+)(-) 50rpm.
500-as fordulat az azt jelenti, hogy a generátor 1000-ret forog kb [2x-es áttétel] és azon még nem igazán tölt rendesen. (nem gerjed fel)

Ha nincs elegendő töltés, világítana a töltéslámpa!

Isti2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5635 Dátum: 2011.01.31 20:38:54 »
Üdv!
Nekem ugyan 4A-FE motor van, de egy lehetőség eszembe jutott:
úgy tudom, hogy az alapjáratot a motorvezérlő elektronika állítja. Ennek ellenére a fojtószelepállás-visszajelző jeladónál láttam állítási lehetőséget, vagyis ha ez mondjuk eltérő értéket jelez vissza a valóstól, el tudom képzelni, hogy az beleszól az elektronikának, amikor beállítja az alapjáratot. Az meg főleg, ha a jeladó mondjuk kontakthibás. De állítgatás előtt mindenképpen meg kell jelölni a jelenlegi helyzetet egyértelműen, ha nem ez csinálta, akkor ugyanoda vissza lehessen állítani.
De lehet, hogy tényleg csak csal a mutatód  ;)

Véletlenül nem az alapjárati motorra gondoltál, hogy ott van állítási lehetőség?

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5636 Dátum: 2011.01.31 20:42:34 »
Sziasztok.Bocsi,hogy nem reagáltam eddig.Köszönöm Vd1234;Trotter66;Kamikaze555;Dgh gyors reagálását :flowers: Elég éles vita alakult ki... Ma lementem a kocsihoz ,hogy a javasolt dolgokat végignézzem.Kezdtem a gyújtáselosztóval.(megérzés) November végén lett kicserélve 300km-t mentem vele és így néz ki(csatolva).Akkusarut levettem.mértem gyújtáskábelt:1 henger:8,49Kohm.2.henger:7,61Kohm.3.henger:5,97Kohm.4.henger:5,39Kohm.A tps sensor 1.05-2,70 kohm akadás nélkül(vill.szerelö vagyok) nem tudom jó-e?Holnap megyek reklamálni a Bárdihoz és folyt.köv.Még1x köszönöm.

[a csatolmányt egy admin törölte]

Isti2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 81
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5637 Dátum: 2011.01.31 20:56:17 »
Sziasztok.Bocsi,hogy nem reagáltam eddig.Köszönöm Vd1234;Trotter66;Kamikaze555;Dgh gyors reagálását :flowers: Elég éles vita alakult ki... Ma lementem a kocsihoz ,hogy a javasolt dolgokat végignézzem.Kezdtem a gyújtáselosztóval.(megérzés) November végén lett kicserélve 300km-t mentem vele és így néz ki(csatolva).Akkusarut levettem.mértem gyújtáskábelt:1 henger:8,49Kohm.2.henger:7,61Kohm.3.henger:5,97Kohm.4.henger:5,39Kohm.A tps sensor 1.05-2,70 kohm akadás nélkül(vill.szerelö vagyok) nem tudom jó-e?Holnap megyek reklamálni a Bárdihoz és folyt.köv.Még1x köszönöm.

Ez szép! Hála égnek nekem még nem kellett hozzányúlni, pedig a gyári japán van benne.

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5638 Dátum: 2011.01.31 20:59:31 »
Ez nagyon gáz!
Ki gyártotta a rotort?
Úgy látom nemcsak szétégett, mechanikai sérülése is van.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.31 21:04:17 írta dgh »
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5639 Dátum: 2011.01.31 21:19:40 »
Ez nagyon gáz!
Ki gyártotta a rotort?
Bárdinál vettem,csak azt kérdezte,hogy Bosch rendszerű?Mondtam igen és a kezembe nyomta...
A fedél is lett cserélve.érdekes,hogy a 2-es 4-es pont között sok a törmelék de az 1 és 3-as pont között meg semmi :?:
Lehet nem dolgozik szorgalmasan az egyik henger?
Kérdeztétek,hogy hogyan indult a jelenség."Szép lassan hónapok alatt" volt  javulás mikor cseréltem a rotort szíjakat stb.Lehet már beépités után megadta magát a rotor és azért romlott tovább?holnap meglátom ::) Ugy tudom ezeket a fedeleket nem lehet rosszul felrakni(próbálgattam de csak 1  féle képpen ment föl)

[a csatolmányt egy admin törölte]