Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678027 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5565 Dátum: 2011.01.19 09:12:42 »
Ha még meg van a "kuplungrázásod" haladéktalanul orvosold!
Mikor jelentkezik ez a kuplungrázás pontosan?
Én a céges OFF Carismán érzem, hogy amikor kinyomom a kuplungot, fogáspont környékén maszírozza a talpam (1.9 diesel).
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5566 Dátum: 2011.01.19 10:00:01 »
Üdv!
Zsolt68:
Akkor az a szerelő kissé eltájolta magát...

Kuplungrázás:
Marutis tapasztalatot tudok még csak mondani, ott kupluncsere alkalmával szabályozni szokták a lendkereket. Érdekes dolog, mert az ember azt gondolja, hogy ez "örökös" és nem kell szabályozni, dehát a gyakorlat mást mutat. Meglepő nekem is, de erre tudok gondolni, hogy ha felengedéskor a fogás környékén ráz a kuplung, akkor ott ilyen jellegű probléma lehet. Tehát nem elég ezek szerint kicserélni a tárcsát-szerkezetet-csapágyat sem, hanem minimum ellenőrizni kell a lendkerék síkját. Ha nem jó, akkor szabályzás. Mondom, érdekes, Toyotánál nem gondoltam volna, Marutinál még szódával elmegy...Esetleg motor- és váltótartó gumibakok még azok, amik eszembe jutnak, hogy okozhatják esetleg a jelenséget.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5567 Dátum: 2011.01.19 18:37:21 »
Üdv!
Zsolt68:
Akkor az a szerelő kissé eltájolta magát...

Kuplungrázás:
Marutis tapasztalatot tudok még csak mondani, ott kupluncsere alkalmával szabályozni szokták a lendkereket. Érdekes dolog, mert az ember azt gondolja, hogy ez "örökös" és nem kell szabályozni, dehát a gyakorlat mást mutat. Meglepő nekem is, de erre tudok gondolni, hogy ha felengedéskor a fogás környékén ráz a kuplung, akkor ott ilyen jellegű probléma lehet. Tehát nem elég ezek szerint kicserélni a tárcsát-szerkezetet-csapágyat sem, hanem minimum ellenőrizni kell a lendkerék síkját. Ha nem jó, akkor szabályzás. Mondom, érdekes, Toyotánál nem gondoltam volna, Marutinál még szódával elmegy...Esetleg motor- és váltótartó gumibakok még azok, amik eszembe jutnak, hogy okozhatják esetleg a jelenséget.

Valami félreértés történt. Ez a remegés kb 3x történt meg. Félig jött fel a pedál és remegést éreztem. Máskor, működött. Többnyire csúnya, fémes hang jött a motortérből váltás után. Egy idő múlva megszünt. Nagyon kíméltem az autót. (max. 2500-al pörgeztem a motort) Tegnap egy bénán parkoló taxis miatt gyilkoltam a kuplungot. Kb. még 10 váltást bírt ki. Holnap megcsinálják és minden kiderül. Infót, képet felteszek.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.19 18:39:54 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5568 Dátum: 2011.01.19 18:41:06 »
Ha még meg van a "kuplungrázásod" haladéktalanul orvosold!
Mikor jelentkezik ez a kuplungrázás pontosan?
Én a céges OFF Carismán érzem, hogy amikor kinyomom a kuplungot, fogáspont környékén maszírozza a talpam (1.9 diesel).
Fölengedett kuplungnál éreztem.
A következő is Toyota lesz.

Yopofa

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5569 Dátum: 2011.01.19 19:36:53 »
Sziasztok!

Nekem egy kicsit más problémám van: néha, ha felkapcsolom a helyzetjelzőt, felkapcsol a hátsó ködlámpa. Különösen, ha sokat nem ment a kocsi... gondolom, EMC probléma, valami kondi bekrepált... cseréljem a nagykondit (22 uF)?


Nagyon jól jött ez a leírás, bár kicsit későn bukkantam rá  : :)
A hétvégén én is javítottam az enyémen a hátsó ködlámpa kapcsolót. Ugyanez volt a gondja (persze a leírást később találtam meg, addigra már kicseréltem a benne levő mikrokapcsolót, meg a kondit is (22uF/35V)). Kiszedtem a relét, hogy kimérjem, meg megkerestem a gyártót és a típusát: Taiko gyártmány, 07-FXE-10MN típus, ha valakinek kellene. A NYÁK kihúzásához segítség, ha a műanyag házat alul-felül óvatosan összanyomjuk, így az oldalai széthajlanak és könnyen kicsúszik. Ha valamit ki/vissza forrasztotok, arra ügyeljetek, hogy csak alacsony alkatrészeket használtok, illetve a relét a NYÁK szintjére vissza kell forrasztani, mert különben nem fog beférni a házba.
Meg kicseréltem az égőt is benne LED-re, ha már itt tartottam: ~620 Ohm-os ellenállás + 3mm-es fehér LED. Kicsit talán túl erős is lett, 20-30%-kal nagyobb ellenállás is mehetne bele. A LED lábát úgy hajlítottam meg, hogy a foglalatot berakva a kapcsolóba pont előre (mármint a kapcsolóból kifelé) világítson.
Ja, ha lehúzzátok a ködlámpa kapcsolót, nem világít a tompított sem (és még kitudja mi nem...).
Én ma javítottam.
- Kapcsoló kiszed
- Nyomógomb kipattintása, a két kis fül fogja:http://kepfeltoltes.hu/view/091207/DSCF2054_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
  Van mögötte egy rugó, vigyázz nehogy elpattanjon!
- Panel kiszedése http://kepfeltoltes.hu/view/091207/DSCF2053_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
- Általában a relé forrasztása törik el, nekem is ott volt, de igazából csak mikroszkóp alatt látszott. http://kepfeltoltes.hu/view/091207/DSCF2051_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
- Hibás forrasztás javítása. Érdemes odafigyelni, hogy a relé felfeküdjön a panelra, így kevésbé terheli a forrasztást a rázkódás.
- Kapcsoló összeszerelése, visszaszerelése.

A színezést kiszedtem, mert ugye pirossal Mickey ír csak, tudod a hagyományok! Trotter
Yopofa

----------------
2006- Carina E xli, '97, 1.6, v.szurke
(((2003-2006 Skoda 120L :-)))
2001-2002  Camry LE, '86, 2.0, s.kek

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5570 Dátum: 2011.01.19 20:05:06 »
Szinte mindenki találkozott hasonló problémával. A NYÁK forrasztó ónjából, környezetvédelmi okból kihagyták az ólmot. Rideg, könnyen törik. Elősször át kellene forrasztani pl. a relét 4 lábát. Úgy mint a megjegyzésedben!
A következő is Toyota lesz.

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5571 Dátum: 2011.01.20 23:42:27 »
Üdv,
A klíma kompresszor feszítő görgője csapágyas és szeretném kicserélni, de autósboltokban 22-25eFt-os ajánlatokat kaptam rá. Drágának tartom ezt az összeget egy csapágyért, tudja valaki hogyan úszhatnám meg olcsóbban?
Csaba
Szia Csaba! Nehogy kiadj annyi pénzt érte! Az autósbolt nem csak a csapágyat, hanem a szíjtárcsát is adná a csapággyal együtt, emiatt olyan drága, pedig csak a csapágyat kell cserélni, a tárcsát nem. A tárcsában eredetileg NSK 6301 DU2 típusú csapágy van, de tökéletesen jó helyette pl. a FAG 6301 2RS, ez ugyan olyan mint a gyári, nagyon jó minőségű és csak 1600 HUF. Ez a méret létezik más gyártmányokban is, pl. SKF, csak az a lényeg, hogy két oldalról gumi tömítéssel zárt csapágy legyen. A csapágyat gyerekjáték kicserélni, mert csak egy Seeger gyűrű tartja a helyén. Olcsó (200-300 Ft) csapágyat ne vegyél, mert csak a szívás van vele. Jó bütykölést!
Toyotáról csak jót vagy semmit...

GuMiSZu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 73
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5572 Dátum: 2011.01.21 09:06:49 »
Szia,

Nekem Corollám van, de szerintetek a Carina 4A-FE motorjához tartozó lambda szonda jó lesz az enyémhez is? a felfogatása kicsit más...

Köszi

Corolla XLI  '93 1,6 4a-fe "hecsbekk"
Corolla Verso  SOL '03 1,8 1ZZ

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5573 Dátum: 2011.01.21 10:06:18 »
Szerintem a két motor ebben az esetben ugyanúgy működik, ezért a lambda szondának is ugyanolyannak kell lennie. Hát csak a vas kiképzést kell megoldanod.Mert van egyébként elfekvőben egy carina Lszondád?
Prius 2 - a mosolygós autó.

Tííítusz

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5574 Dátum: 2011.01.21 20:58:44 »
Hali,

előjött az első motorikus hibám a Corollámmal (17éves) 1.6 4Afe
karácsonykor valahol tankoltam, és utána kicsit rángatózott közepes terhelésnél. Raktam bele máshol benzint, utána lecsökkent ez a hiba.
Tagnap raktam bele 1/2 E85 1/2 95ös kombót 8hogy a maradék dzsuva is kimenjen)(eddig nem volt vele soha gond ment mint ahogy kell)
De most...
-Pöcre indul
-az első 2 percben nincs gond, de utána olyan mintha meg akarna fulladni. Tehát nem pörög fel, nincs erő benne, aztán hitrtelen elindul. Tő gázra is meg meglódul (de városban elég gáz). az alapjáratom az eddigi ~870 környékéről leesett melegen 500 környékére és iszonyat rángat/ingadozik... 

mit nézzek meg legelőszőr? gyertyát cseréltem már, de az szép volt(procelánosra égett fogyasztásom is normál 8 környékén városba)

köszönöm a sürgős helpet..

most olvastam: légtömegmérő?

Hali!
Problémám pont ugyanez volt két hete az 1.6-os Carinámmal. Tünetek dettó. Én is tippeltem első körben erre-arra, de az első manőver,amit kigondoltam, hogy hidegen beindítva elkezdem lehúzogatni a gyertyapipákat és figyelem lesz-e változás. Ugyanis lehűlt motornál beindítás után olyan volt egy darabig, mint ha egy henger nem menne. És láss csodát, ahogy húzom ki a legelső pipát járó motornál, csak úgy húzott át oldalra. Megrepedt a pipa belső része. Két menet (többel nem tudod visszadugni)  szigszalag kb 5 centi magasságig és azóta doxaóra. Jót röhögtem a szitun, hogy első érintésre meglett a hiba :)

Pepe18

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5575 Dátum: 2011.01.22 11:39:03 »
Sziasztok!
Van nekem egy 94-es 2.0d carina E-m!
Jelentkeztek problémái amire nem tudok rájönni hogy mi okozhatja.
A problémák a következőek: - Vízhőfok kiakad
                                           - Nincs izzitásviszajelzés /izzítás folyamatosan megy míg be nem indítom/
                                           - Nincs fordulatszám viszajelzés
                                           - Önindító inditás után beragad! /önindító szétlett szedve kicserélve a kopó alkatrészek!/
remélem valaki tud segíteni, előrreis köszönöm!
Szépnapot!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5576 Dátum: 2011.01.22 11:49:04 »
A kábelezést kell ellenőrizni első körben, izzítórelét, a többi ebből adódóan.

tzar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5577 Dátum: 2011.01.22 13:45:31 »
A problémák a következőek: - Vízhőfok kiakad
                                           - Nincs izzitásviszajelzés /izzítás folyamatosan megy míg be nem indítom/
                                           - Nincs fordulatszám viszajelzés
                                           - Önindító inditás után beragad! /önindító szétlett szedve kicserélve a kopó alkatrészek!/
Vízhőfok kiakad: Forrasztása elrepedt az órának, vagy szakadt az egyik tekercse.
Nincs izzítás visszajelzés: Izzó kiégett?
Nincs fordulatszám visszajelzés: Dízelnél nem tudom mi adja a jelet. Lehet jeladó, kábelezés vagy szintén forrasztási hiba.
Önindító indítás után beragad: Szét kell, szedni bezsírozni. Ha ez már megtörtént, de mégsem jó, akkor kiszedett állapotban meg kell nézni hol akad, szorul, nincs-e eltörve a rugó, működik a szabadonfutó.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5578 Dátum: 2011.01.22 18:43:46 »
Ha még emlékeztek rá!!!
Tegnapelőtt megjavították a kuplongomat. Fotó mellékelve. Szét ment a kuplungtárcsa.

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.22 19:14:08 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5579 Dátum: 2011.01.22 18:59:13 »
Nagyon kemény  :surrender:
Most semmi rázás?