Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681171 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5490 Dátum: 2011.01.09 14:48:23 »
Nekem a héten szedték ki az eredeti "flexit", és tettek be egy olyat mint a képen a középső. Azaz balról a harmadik. Vagy jobbról a harmadik? Na mindegy. [rohog]
Kipufogóhang megszűnt. valamint megszünt a morgó hang, ami 2500 fordulat körül erősödött fel. (Már korábban írtam.)
Az hogy melyik fordulaton erősödik fel az változó, attól függ, hogy a rés mekkora és a kiáramló levegő melyik rezonanciával egyezik.
Igaz nekem a katalizátor is ki volt herélve, kapott egy újat.
Az ,hogy csendesebb lett az egyértelmű. (imádom most a hangját a gépnek) de szerintem jobban is húz.
Vagy csak érzéki csalódás, hogy nincs az a bödön hangja.
Prius 2 - a mosolygós autó.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5491 Dátum: 2011.01.09 15:36:15 »
Bocs az amatőr kérdésért de a szelephézag-ellenőrzés mire jó?
Ha már hézagolunk... a 4AFE motornál a hézagot hidegen vagy melegen kell megmérni és milyen futásteljesitmény után kell megtenni?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5492 Dátum: 2011.01.09 17:04:53 »
Bocs az amatőr kérdésért de a szelephézag-ellenőrzés mire jó?
Ha már hézagolunk... a 4AFE motornál a hézagot hidegen vagy melegen kell megmérni és milyen futásteljesitmény után kell megtenni?
Mindenhol azt találtam eddig, hogy hidegen kell nézni (még a motorháztetőre belülről gyárilag felragasztva is), azt is 90.000 km-enként. Állítólag nem nagyon kell állítani a gyakorlatban, de erről nincsen tapasztalatom.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5493 Dátum: 2011.01.09 17:37:54 »
Valami nagy Carina guru elárulhatná, hogy a 4A-FE 1.6 XLI-nél mi célt szolgál a következő alkatész. A nevét nem tudom, de nem flexicső véleményem szerint.  :hmmmm:

Tehát, motor -> leömlő - > első kippufogó csatlakozás (2 csavaros) -> ami ezután jön alkatrész annak a szerepe érdekelne (egy kis ""tartály""-nak tűnő flexicső szerű összehegesztett, kb 100 mm átmérőjű és 30-40mm széles henger alakú doboz. Látszólag nem lyukas, de belőle puffogó hang hallatszik, kipufogót befogva enyhén kifúj, alapjáraton hallhatóan idegesitő lyukaskipufogós hangja van.
Azt fontolgatom, hogy kivágom és csö megy a helyére. :yes:

Nemhogy kivedd, az a rezonátor, nagyon fontos szerepe van. Emlékeim szerint kettő is van belőle. Írd be a keresőbe, hogy rezonátor, taby jó régen leírta, hogy mire is jó a két dobozka.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5494 Dátum: 2011.01.09 17:51:40 »
Trotter!

Rákerestem a rezonátor szóra, végigolvastam a hsz-eket, de nem találtam róla itt érdemlegeset.

Neten még megnézem, de elvileg a rezonátor a motor rezgései csillapitja, de mondom ezt hiába cibálom meg, beton mintha csak cső lenne ott. Annyi különbséggel, hogy kipfuj hozzáférhetetlen helyen.
Max veszek egy pici flexicsövet amik az előbbi képeket szerepeltek.
De inkább sima cső.
Azért ha találsz vmit irást arról mi egyéb fontos funkciója van neki ird meg!  :D

Mazso-m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5495 Dátum: 2011.01.09 18:01:49 »
Sziasztok! Sikerült leszedni a középkonzolt, és a kikopott légterelő szivacsos lapocskákat kiszedni. Ennek folyományaként szükségem lenne egy ilyen lapátra, mert sikerült a kis pöckét letörni a jobb oldalinak. Zé Balázs, lenne elfekvőben?

Szia!

Nekem is eltört az egyik mikor kiszedtem, de két komponensű ragasztó tökéletesen megfogta.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5496 Dátum: 2011.01.09 18:33:13 »
Zé Balázsnak köszönöm az ülés felajánlást.
Sajna nekem másmilyen a huzatom és akkor ajtó kárpitot is cserélnem kellene, + az enyém magasság állítós.
Még futok néhány kört. Kösz!

Viszont kellene mégvalami: A BE ajtó ablakának gumi tömítése, ami belül van, felül körbe. Vagy az egyben van a külsővel?
Nekem belül van megszakadva és hiányos. Erős a szélzaj és a hidegbefúvást is lehet érezni.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5497 Dátum: 2011.01.09 18:49:53 »
Trotter!

Rákerestem a rezonátor szóra, végigolvastam a hsz-eket, de nem találtam róla itt érdemlegeset.

Neten még megnézem, de elvileg a rezonátor a motor rezgései csillapitja, de mondom ezt hiába cibálom meg, beton mintha csak cső lenne ott. Annyi különbséggel, hogy kipfuj hozzáférhetetlen helyen.
Max veszek egy pici flexicsövet amik az előbbi képeket szerepeltek.
De inkább sima cső.
Azért ha találsz vmit irást arról mi egyéb fontos funkciója van neki ird meg!  :D

Ez a szívózajt optimalizálja és magát a levegőt is szabályozza,  vagyis, ha kiiktatod akkor megváltoztatod a beálításokat, akár még hibaüzenetet is dobhat az ECU.  Nem véletlenül tették azt oda a kicsi sárga mérnökök, hidd el annak ott a helye.

Namost, ahogy olvasom a HSz-edet, Te nem véletlenül a kipufogó flexicsövére érted a rezonátort?  Mert az egyik a rezonátor a levegőszűrő előttii szívórendszer része, míg a flexicső a tűzkarikával a kipufogó rendszer eleme. :hmmmm:   A kettő meg nem ugyanaz. :hug:
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.09 18:52:09 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5498 Dátum: 2011.01.09 19:15:42 »
Az egyik gumi az ajtók küső peremén fut végig, ahol a kasztnival érintkezik.
A másik - feltehetően erre gondolsz - az üvegket veszi körbe; pontosabban ebben futnak az ablaküvegek.
Ez egyben van, nincsen külön külső és belső része; tudok adni ilyet.
A cseréjéhez eléggé szét kell szedni az ajtót: belső kárpit, cseppfogó fólia le, majd az üveget kivenni (2 csavar rögzíti a mozgató mechanikához),
így lehet hozzáférni a gumihoz. Ki a régi, be az új, vissza minden; kb. 2 óra munka; ha már sokadszorra csinálod, akkor megvan 1-1,5 óra alatt is.

Viszont kellene mégvalami: A BE ajtó ablakának gumi tömítése, ami belül van, felül körbe. Vagy az egyben van a külsővel?
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5499 Dátum: 2011.01.09 19:26:56 »
Trotter!

Rákerestem a rezonátor szóra, végigolvastam a hsz-eket, de nem találtam róla itt érdemlegeset.

Neten még megnézem, de elvileg a rezonátor a motor rezgései csillapitja, de mondom ezt hiába cibálom meg, beton mintha csak cső lenne ott. Annyi különbséggel, hogy kipfuj hozzáférhetetlen helyen.
Max veszek egy pici flexicsövet amik az előbbi képeket szerepeltek.
De inkább sima cső.
Azért ha találsz vmit irást arról mi egyéb fontos funkciója van neki ird meg!  :D


Ez a szívózajt optimalizálja és magát a levegőt is szabályozza,  vagyis, ha kiiktatod akkor megváltoztatod a beálításokat, akár még hibaüzenetet is dobhat az ECU.  Nem véletlenül tették azt oda a kicsi sárga mérnökök, hidd el annak ott a helye.

Namost, ahogy olvasom a HSz-edet, Te nem véletlenül a kipufogó flexicsövére érted a rezonátort?  Mert az egyik a rezonátor a levegőszűrő előttii szívórendszer része, míg a flexicső a tűzkarikával a kipufogó rendszer eleme. :hmmmm:   A kettő meg nem ugyanaz. :hug:


Én a kipufogó flexiére gondolok, de képet is mellékeltem erről, gondoltam egyértelmű.
Természetesen tudom, hogy a szivócsőnél ez kell!

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5500 Dátum: 2011.01.09 19:47:20 »
1.
A vonóhorogról kell műbizonylat, tehát akárhonnan nem szerezhetsz. Felszerelés után azonnal műszakira kell vinni, tehát ilyen vonóhorog felrakást érdemes a műszakira időziteni.
2.
A leffulladásközeli állapot azt jelenti, hogy majdnem megáll a motor, tehát a generátor amit a motor hajt is lassabban fog forogni, ergo nem tölt, és leesik a feszültség is.
Ez normális jelenség, de miért bénázol a kupplunggal? 1-2 elindulás után meg lehet szokni az új kupplungot.
3.
Igen az a flexicső a Carinán. Érdekes, mert én nem látok rugalmasságot benne.
Amúgy egy klasszikus flexicső igy néz ki, valószinű, hogy ebben a hengerben van hasonló, de beszámolok ha kivágtam onnan.
Megint kösz Kami!
Sejtettem, hogy valami papír kell a vonóhorogról. Azért bénázok a kuplungal, mert motoros vagyok. Tanuló korom óta nem tudok lábbal kuplungolni ha fáradt vagyok, (reggel pl.) de ezt hadjuk! Flexicsővel kapcsolatban: Erre gondoltam, hogy nem láttam hasonlót a motor alatt mint a képen valamint, nekem is jön be a börrögés 120-130 körül. Kíváncsian várom a tapasztalataidat a flexicsővel kapcsolatban.
A következő is Toyota lesz.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5501 Dátum: 2011.01.09 19:50:13 »
"Tanuló korom óta nem tudok lábbal kuplungolni ha fáradt vagyok"

Ilyenkor kézzel kuplungolsz??  [rohog]
---

120-130 körül már más is zöröghet, nem biztos, hogy az az.
Alapjáraton valaki hallagtózik alatta (aknából) a segitő meg befogja a kipufogó végét és a száját!  :tt2:

Ilyet veszek arra jutottam, mert olyan kis aranyos  :):



[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.09 19:52:30 írta kamikaze555 »

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5502 Dátum: 2011.01.09 19:50:45 »
A vonóhorogról kell műbizonylat, tehát akárhonnan nem szerezhetsz.

A hivatalosan így van, de általában a vizsgahelyeken meg szokták oldani a műbizonylat hiányát.
Erre számítok én is. Ha nem túl drága, inkább "frankón".
A következő is Toyota lesz.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5503 Dátum: 2011.01.09 20:00:57 »
"Tanuló korom óta nem tudok lábbal kuplungolni ha fáradt vagyok"
Ilyenkor kézzel kuplungolsz??
120-130 körül már más is zöröghet, nem biztos, hogy az az.
Alapjáraton valaki hallagtózik alatta (aknából) a segitő meg befogja a kipufogó végét és a száját!  :tt2:
Ilyet veszek arra jutottam, mert olyan kis aranyos  :):
Helyesbítek! Nem tudok olyan jól, mint kellene. Pl. mint te "hallagtózni".  ;)
Akkor, ezek szerint 50 mm az átmérő, ami kell hozzá? Mennyiért találtál?
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.09 20:05:17 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5504 Dátum: 2011.01.09 20:12:01 »
Jah nem tom mennyi az átmérő. Holnap mielőtt megyek, megmérem, de azt már tuti be lehet hegeszteni.
CO-val nincs lehetetlen!  :D

Tényleg nagyon hallom ezeket a kipufogó dolgokat. Volt hogy olyan kocsinak furcsa hangját hallottam, amin pár hónap után jött a tulaj, hogy most már ő is hallja. (flexicső...)