Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681215 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5445 Dátum: 2011.01.04 20:20:27 »
Még egy kérdés:
A váltóolajat manuális váltóban hogyan tudom leengedni? Van külön csavar a leengedésre, vagy féltengelyeknél folyik csak ki?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5446 Dátum: 2011.01.04 20:21:29 »

Szíjak és görgők eredetiek, szelepek sem voltak állítva még. Pörgősség gyengébb lett, nyomaték nem változott. Fogyasztás jó, nyáron 6-7L, télen 8-9 L vegyes használatban( Budapest és környéke).

Üdv!
Szerintem érdemes lenne a csatlakozásokat az injektoroknál megfújni pl. wd40-nel, meg az összes villamos csatlakozást/biztosítékot, amit tudsz/mersz. A szelephézag-állítás periódusa a javítási szerint 90000 km: ezt nagyon ajánlom! (mellékeltem is a könyvből)
Gyertyahézagot szerintem 1 mm-re kell állítani, én legalábbis annyira fogom a könyv alapján.

caspian11

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5447 Dátum: 2011.01.04 21:12:31 »
Kérdés:

A visszapillantó tükrömben az üveg lötyög, rázkódik.
Elektromosan lehet állitani ha alulról kitámasztom valamivel.

Lehet ezzel kezdeni valamit megjavítani?



Egyik haveromnak Ford Mondeója van és neki is ez volt  a problémája neki visszapattant a tükör egy foglalatba és utána jó lett.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5448 Dátum: 2011.01.04 21:20:06 »
Hát ezt meg kellene nézni, akkor derül ki javitható-e, ha kitámasztod max letörik, tönkremehet az állitómotorod.

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5449 Dátum: 2011.01.04 21:38:12 »
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.

93-as Carina E 1.6 sedan 151000 km-el a motorjában hidegen erősebben, de bemelegedve is hallhatóan csörög 2500-as fordulatig , de csak menet közben és terhelve. Onnantól érezhetően meglódúl az autó. Szelepállításra gondoltam, ill. gyújtásproblémára is gyanakszom. Van vkinek ilyesmi problémája?

Hogyan állítják a szelepeket ezen a motoron? 4-AFE

Köszönöm előre is.
Rossz benzin,előgyujtás? Volt hasonlo problémám. :)
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5450 Dátum: 2011.01.04 21:39:23 »
Ehh...szelephézagállítási periódus mellékelése a könyvből, másodszorra talán sikerül  ;)
A szelephézag-állítás megfelelő méretű alátétek behelyezésével megy (Lada Szamaránál ugyanez), tehát nem a csavar-kontraanya megoldás van. Ha jól futottam át a javításiban, akkor a szívószelepeknél még a vezérműtengelyt is le kell venni hozzá.

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.04 21:56:07 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5451 Dátum: 2011.01.04 21:51:51 »
Mégvalami eszembe jutott:

Olvastam, hogy zöröghet a szivócsonk a Toyotákban.

A szívócsonkzörgés hogyan jelentkezik? Nekem kb. 2000-2500-ös fordulaton olyan hang jön elölről, mint mikor valami lemez el van szabadulva, rezonál.
A kipufogó egyben van, nem fúj ki.

Ha a szivócsonk zörög mi a teendő?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5452 Dátum: 2011.01.04 21:59:54 »
...
Szóval az első probléma a bal első kerék "búgása, morgása" volt.
Ezt kerékcsapággyal orvosolták ami 20 000Ft-ba került volt 11000-ért is de az nagyon gyenge minőségünek mondták igy egy közepes árfekvésüt választottam véleményem szerint ez aranyáron volt de nem találtam olcsobban/bardi,láng,unix/...
Na, ez már valami, ég és föld, amikor jó már :) Azt esetleg nem tudod, milyen csapágy van benne? Mármint a számára gondolok, csapágyboltban hátha lehet kapni olcsóbban, vagy ugyanannyiért jobbat...

fox888

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 228
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5453 Dátum: 2011.01.05 11:29:04 »
Még egy kérdés:
A váltóolajat manuális váltóban hogyan tudom leengedni? Van külön csavar a leengedésre, vagy féltengelyeknél folyik csak ki?

A dizel váltóján alul van leengedő csavar.

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5454 Dátum: 2011.01.05 13:42:26 »
Még egy kérdés:
A váltóolajat manuális váltóban hogyan tudom leengedni? Van külön csavar a leengedésre, vagy féltengelyeknél folyik csak ki?

Szia!

Mi kb. 2 hónapja cseréltük, asszem van alul leeresztő csavar. A betöltés érdekesebb volt, oda kellett cső meg tölcsér ha jól emlékszem, mert majdnem hogy oldalirányból, vízszintesen kellett tölteni, ha minden igaz.  :hmmmm:

2,6 liter környékén ment bele, és kapott XADO adalékot is - jó kérdés hogy ez használt-e neki valamicskét...  ::)

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5455 Dátum: 2011.01.05 13:43:50 »
Mégvalami eszembe jutott:

Olvastam, hogy zöröghet a szivócsonk a Toyotákban.

A szívócsonkzörgés hogyan jelentkezik? Nekem kb. 2000-2500-ös fordulaton olyan hang jön elölről, mint mikor valami lemez el van szabadulva, rezonál.
A kipufogó egyben van, nem fúj ki.

Ha a szivócsonk zörög mi a teendő?

Ilyen nekem is van, 2800 és 3000 között rezonál. Motortartó gumibakra gyanakszom, abból 1-2 el van már fáradva kicsit... Persze lehet, hogy kipuff-téma miatt van nálam is.  :D

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

boznor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • leginkább csak fentről kap vizet
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5456 Dátum: 2011.01.05 14:29:16 »
Még egy kérdés:
A váltóolajat manuális váltóban hogyan tudom leengedni? Van külön csavar a leengedésre, vagy féltengelyeknél folyik csak ki?
Szia!
Mi kb. 2 hónapja cseréltük, asszem van alul leeresztő csavar. A betöltés érdekesebb volt, oda kellett cső meg tölcsér ha jól emlékszem, mert majdnem hogy oldalirányból, vízszintesen kellett tölteni, ha minden igaz.  :hmmmm:2,6 liter környékén ment bele, és kapott XADO adalékot is - jó kérdés hogy ez használt-e neki valamicskét...  ::)
Szia! Én is kb 2 hónapja cseréltettem váltóolajat, alul van leeresztő, és vízszintesen a feltöltő, addig nyomtuk bele az anyagot (kell hozzá cső :)), amíg meg nem jelent a csavarnál az olaj.
LM 75W90 lett beletolva, kicsit könnyebb a váltás, de sajna az eredeti problémámat nem orvosolta, ami az, hogy nagyobb sebességnél nem hajlandó bevenni a köv. fokozatot. Ez konkrétan azt jelenti, hogy 50-nél alig bírom 2-ből 3-ba felrakni (a visszaváltás pedig kész rémálom), de a szerelő azt mondta, hogy kuplung nyomásnál rendesen kiemel (bármit is jelent). Akkor nem volt több időm ezzel foglalkozni, de úgy érzem, hogy előbb-utóbb kell. Üdv,

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5457 Dátum: 2011.01.05 14:47:58 »
Mi a váltód típusa? C150?
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5458 Dátum: 2011.01.05 14:54:16 »
Még egy kérdés:
A váltóolajat manuális váltóban hogyan tudom leengedni? Van külön csavar a leengedésre, vagy féltengelyeknél folyik csak ki?
Szia!
Mi kb. 2 hónapja cseréltük, asszem van alul leeresztő csavar. A betöltés érdekesebb volt, oda kellett cső meg tölcsér ha jól emlékszem, mert majdnem hogy oldalirányból, vízszintesen kellett tölteni, ha minden igaz.  :hmmmm:2,6 liter környékén ment bele, és kapott XADO adalékot is - jó kérdés hogy ez használt-e neki valamicskét...  ::)
Szia! Én is kb 2 hónapja cseréltettem váltóolajat, alul van leeresztő, és vízszintesen a feltöltő, addig nyomtuk bele az anyagot (kell hozzá cső :)), amíg meg nem jelent a csavarnál az olaj.
LM 75W90 lett beletolva, kicsit könnyebb a váltás, de sajna az eredeti problémámat nem orvosolta, ami az, hogy nagyobb sebességnél nem hajlandó bevenni a köv. fokozatot. Ez konkrétan azt jelenti, hogy 50-nél alig bírom 2-ből 3-ba felrakni (a visszaváltás pedig kész rémálom), de a szerelő azt mondta, hogy kuplung nyomásnál rendesen kiemel (bármit is jelent). Akkor nem volt több időm ezzel foglalkozni, de úgy érzem, hogy előbb-utóbb kell. Üdv,
Megoldas: Castrol SMX-S 75W-85

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5459 Dátum: 2011.01.05 15:12:24 »
Mégvalami eszembe jutott:

Olvastam, hogy zöröghet a szivócsonk a Toyotákban.

A szívócsonkzörgés hogyan jelentkezik? Nekem kb. 2000-2500-ös fordulaton olyan hang jön elölről, mint mikor valami lemez el van szabadulva, rezonál.
A kipufogó egyben van, nem fúj ki.

Ha a szivócsonk zörög mi a teendő?

Ilyen nekem is van, 2800 és 3000 között rezonál. Motortartó gumibakra gyanakszom, abból 1-2 el van már fáradva kicsit... Persze lehet, hogy kipuff-téma miatt van nálam is.  :D

Üdv,
F

Ahogyan olvasom, ez szinte minden Carinán előjön. Az enyémen is ez volt. A szerelő ott a motortartó bakra gondolt, ki is cseréltem, de nem az colt.
Nálam két dolog rezgett:
- leömlők előtt található hővédő lemez (egy fül el volt rajta törve)
- és a kipufogó

Az előző hangosabban, de azt sikerült teljesen megszüntetnem.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019