Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681557 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5430 Dátum: 2011.01.03 19:02:16 »
Üdv!

1996 után a CArinákból kikerült a fordulatszámmérő mellől az ECONOMY lámpa zöld-narancs jelzőfény.
Sajna nekem sincs már benne. ('97)

Akinek van mi a tapasztalata, ér valamit ha figyel rá az ember. Illetve mi alapján dolgozhat ez ? Utólag nem lehetne hasonlót betenni?
Jó móka lenne, tetszene!  :clap:
Nekem még benne van hála Istennek, működik is! Ha jól tudom, úgy működik, hogy a szívótorokban nézi a vákuumot. Szamarában sima mutatós vákuummérő volt: ha a pillangószelep viszonylag jól zárta a torkot, és nagy volt a vákuum (a szelep után), akkor volt gazdaságos álláson (itt zöld ugye). Ha odaléptem neki, és a szelep nyitott, lecsökkent a vákuum (és persze nőtt a beáramló levegő és benzin mennyisége), akkor nagy fogyasztást jelzett (itt narancs). Itt elég egyszerű ez a kétállapotú megoldás, Szamaránál analóg volt, láttad a folyamatot is :) De már ez is segít kissé!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5431 Dátum: 2011.01.03 20:21:11 »
....
Holnap leírom mi volt.

Ha van kedvetek lehet találgatni addig mi lehetett a probléma.

üdv

[/quote]
 Mit lehet nyerni?  :lol:
Prius 2 - a mosolygós autó.

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5432 Dátum: 2011.01.03 23:22:09 »
Hali, történt már valakivel, hogy nem tudta visszazárni az ablakot, mert be volt fagyva? Nekem ma nagy nehezen sikerült kiolvasztanom, de meg lehet ezt valahogy előzni? Vagy ha már megtörtént, van valami bevált praktikus módszer a jégtelenítésre? Az autó felfűtése (ami ilyenkor általában segít) ugyanis baromi nehéz nyitott ablaknál.
Vagy ha pl. más okból megy tönkre az ablakemelő, ki lehet valahogy támasztani az ablakot úgy, hogy a kocsit magára tudjam hagyni? 

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5433 Dátum: 2011.01.04 09:34:16 »
Hali, történt már valakivel, hogy nem tudta visszazárni az ablakot, mert be volt fagyva? Nekem ma nagy nehezen sikerült kiolvasztanom, de meg lehet ezt valahogy előzni? Vagy ha már megtörtént, van valami bevált praktikus módszer a jégtelenítésre? Az autó felfűtése (ami ilyenkor általában segít) ugyanis baromi nehéz nyitott ablaknál.
Vagy ha pl. más okból megy tönkre az ablakemelő, ki lehet valahogy támasztani az ablakot úgy, hogy a kocsit magára tudjam hagyni? 

Szia!

[OFF]
Trotter66 mindjárt jön, és mondja hogy kend be vazelinnel!  [rohog]  :devil:
No nem akarom bántani, mert amúgy rengeteg hasznos tippet adott már!  :yes:
[ON]

Ablak kitámasztáshoz egy méretes fadarab, némi gyorskötöző, és már meg is oldottad...  :)

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

auranoir

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5434 Dátum: 2011.01.04 11:40:19 »
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.

93-as Carina E 1.6 sedan 151000 km-el a motorjában hidegen erősebben, de bemelegedve is hallhatóan csörög 2500-as fordulatig , de csak menet közben és terhelve. Onnantól érezhetően meglódúl az autó. Szelepállításra gondoltam, ill. gyújtásproblémára is gyanakszom. Van vkinek ilyesmi problémája?

Hogyan állítják a szelepeket ezen a motoron? 4-AFE

Köszönöm előre is.

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5435 Dátum: 2011.01.04 12:25:07 »
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Szia!

Mióta csinálja ezt? Rángat is, vagy csak csörög? Erőtlen is alacsony fordulaton? Vezérműszíj + görgő csere volt valamikor? Ez a km állás elég hihetetlen egy 93-as autótól...

Olajat eszegeti, szokásos dolgok (gyertyák, gyújtókábel, gyújtáselosztó, injektor csatlakozások) ellenőrzésén már túl vagy?

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5436 Dátum: 2011.01.04 15:41:04 »
Üdv fórumtárak!

Normális az, hogy a tank visszajelzőm ha lenn van az utolsó csik előtt, már világit a lámpa?
Tettem rá 10 litert és az első csikra felment, de be-be villant a sárga útközben. Ilyen érzékeny a jeladója vagy szarakodik?

Tehát a képen látható adagra rátettem 10 litert és mentem vele 152 km-t, de már ráért az utolsó fehér vonalra  :wacko:. Elértem a kútig!!

20 liter után pontosan a feléig lett a tank. Nem 60 literes?  :wacko: (vagy csak nem lineárisan mutatja?)
Jah és amikor levettem a tanksapkát vákuumos volt, szóval összeszivta kicsit, ez nem normális.
Inkább a műszer érdekelne, másnak is ilyen-e vagy csak nekem?
köszi!

[a csatolmányt egy admin törölte]

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5437 Dátum: 2011.01.04 16:19:04 »
kamikaze555 nekem is produkált hasonlót a benzinmutató, amit feltöltöttél képen nekem ott kezdett már pislogni és mikor elérte az alsó csík közepét onnantól kezdett világítani. Másik Carinás ismerősöm azzal igazolta, hogy neki ha telitankolja a verdát és még a benzincsőbe is belemegy 2-3 liter neki a mérőmutató a legfelső csík felett van egy kicsivel, és akkor azért kezd el előbb világítani. Én nem nagyon játszogattam el vele. Általában mindig az utolsó negyed felénél elmegyek tankolni :)

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5438 Dátum: 2011.01.04 17:44:23 »
Üdv.az "E" betü felsö csücskénél még nem dadog a motor,simán megy még 3-5 km-ert :D ::)  Nekem csak akkor világít a kis sárga lámpa amikor kedve van :no: Még annyi hogy a gyujtokábelt szeretném kimérni.Milyen értékeket kell hogy kapjak ( 1-es kábel x;2-es kábel y stb...)elvileg a hossz változás miatt kell hogy az ellenállásuk is változzon :hmmmm: asszem.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5439 Dátum: 2011.01.04 18:02:09 »
Üdv.az "E" betü felsö csücskénél még nem dadog a motor,simán megy még 3-5 km-ert :D ::)  Nekem csak akkor világít a kis sárga lámpa amikor kedve van :no: Még annyi hogy a gyujtokábelt szeretném kimérni.Milyen értékeket kell hogy kapjak ( 1-es kábel x;2-es kábel y stb...)elvileg a hossz változás miatt kell hogy az ellenállásuk is változzon :hmmmm: asszem.

Üdv!

Kiváncsiságból én is megmértem az ellenállásukat a gyertyakábeleknek.
Tudtommal 3-6 kOhm még elmegy, de ezeket mérve 5.44 kOhm - 9 kOhm-ig változó volt az ellenállás, amit kicsit sokallok. Talán a zavarszűrő miatt ennyi?
Működésben eddig nem vettem észre semmit. Érdemes esetleg cserélni vagy addig nem, amig nincs probléma belőle?
Tudtommal 3-6 kOhm a max elfogadott ellenállás, onnan problémát is okozhat!
Mérd meg te is kiváncsi vagyok!

MSN-re is felvehetsz ha gondolod, ott is értekezhetünk!

auranoir

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5440 Dátum: 2011.01.04 18:40:22 »
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Szia!

Mióta csinálja ezt? Rángat is, vagy csak csörög? Erőtlen is alacsony fordulaton? Vezérműszíj + görgő csere volt valamikor? Ez a km állás elég hihetetlen egy 93-as autótól...

Olajat eszegeti, szokásos dolgok (gyertyák, gyújtókábel, gyújtáselosztó, injektor csatlakozások) ellenőrzésén már túl vagy?

Üdv,
F

Szia!

A km valós, apám újonnan vette az autót, én 8 évesen 80e km-el vettem át Tőle. Hétvégén használom, egyébként céges autóval járok.

Motorféknél 1500rpm körül gázadásnál megrándul időnként, inkább hideg motornál. Olajfogyasztás normális, télen 5w40, nyáron 10w40-et használok, 10e-ként cserélem az olajat. Gyertyák NGK bkr6yae 0.8 mm, kiszedve lerakódás nélküliek, enyhén barnásak. Egy gy.kábelt megrágtak de bemérésnél nem találták hibásnak. Rotort cseréltem. Injektor csatlakozást nem néztem, mit kell nézni /csinálni?
Szíjak és görgők eredetiek, szelepek sem voltak állítva még. Pörgősség gyengébb lett, nyomaték nem változott. Fogyasztás jó, nyáron 6-7L, télen 8-9 L vegyes használatban( Budapest és környéke).
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.04 18:57:58 írta auranoir »

caspian11

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5441 Dátum: 2011.01.04 18:43:10 »
Irtam, hogy szólok ha visszajöttem a szervizből.

Szóval az első probléma a bal első kerék "búgása, morgása" volt.
Ezt kerékcsapággyal orvosolták ami 20 000Ft-ba került volt 11000-ért is de az nagyon gyenge minőségünek mondták igy egy közepes árfekvésüt választottam véleményem szerint ez aranyáron volt de nem találtam olcsobban/bardi,láng,unix/

A második probléma a gáz-benzin lefulladása, akadozás, rángatás volt elég egyenletlen volt az alapjáratom igy használtam a kocsit egy másfél évig de egyre rosszabb lett igy nem lehetett tovább várni vele megcsináltattam.
Itt kitisztitottak minden létező fúvókát, megnézték a gyujtást tettek bele fagyállót ezt nem tudom , hogy volt kevés benne majd kikell tapasztalni állitolag befolyásolja a gázos viselkedését ha már picit kevesebb van benne.

Eredmény: Össze sem lehet hasonlítani az autó viselkedését végre nem zuhan le a fordulatszámmérő ha benyomom a kuplungot most szépen jóval lassabban esik le.
Annyira egyenletes lett igy az autó mintha nem is ugyanaz lenne.A nagy zugás az elejéből tudtam, hogy jóval csöndesebb lesz ha megcsináktatom.


Kérdés: ha nincs gyujtáson a kocsi akkor is világit a zöld kis óra?

üdv

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5442 Dátum: 2011.01.04 18:59:05 »
igen 1 -et kattintasz a gyujtás kapcsolon és a légzsákkal együtt működésbe lép.nálam így van.(1 katt-légzsák;ora, 2.katt gyujtás;3.katt inditás.asszem) ::)
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.04 19:04:44 írta chefbacsi »

Mazso-m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5443 Dátum: 2011.01.04 19:03:19 »
Sziasztok!

Csináltatott már valaki közületek kuplung munkahenger felújítást?
Érdekelne mi lett az eredmény.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5444 Dátum: 2011.01.04 20:00:26 »
fullmoon:  Látlak, zsivány, látlak! :D :D
Kamikazee: Teljesen normális a benzinórád, ez ilyen. De nemcsak a Carina E ilyen, hanem az öszes Toy.  Mondjuk nekem a Dai benzinórája is ugyanez, már rég lefeküdt a mutató és akkor gyullad ki csak a lámpa és akor még olyan 30 km anyag van benne. :hug:

A Tiéd meg előbb világít, onnantól olyan 100 km van még benne, de taby ennek a nagy tudója, azt hiszem már leírta egyszer itt pontosan, hogy honnan mennyi.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.