Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678094 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

datapex

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5265 Dátum: 2010.11.11 15:06:41 »
Nekem nem segített semmit, hogy kicseréltük a szelepszárszimeringeket, csak megszabadultam egy szép pénzösszegtől. Mennyi olajat eszik 1000km-en az a autód?


Kb jó fél litert, amióta 15 W 50-es olaj van bent, ami állitólag sűrűbb. Előtte bevette néha az 1 litert is. Ennek ellenére jól megy az autó. Illetve mivel fogyasztja az olajat ezért ilyen maszadékokat veszek bele mint valvoline 15w 50 vagy botond 20 w 50. Mit érdemes esetleg ami csökkentheti az olajfogyasztást?

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5266 Dátum: 2010.11.11 15:14:17 »

Kb jó fél litert, amióta 15 W 50-es olaj van bent, ami állitólag sűrűbb. Előtte bevette néha az 1 litert is. Ennek ellenére jól megy az autó. Illetve mivel fogyasztja az olajat ezért ilyen maszadékokat veszek bele mint valvoline 15w 50 vagy botond 20 w 50. Mit érdemes esetleg ami csökkentheti az olajfogyasztást?


Én nem vagyok szakértő, de szerintem ezen már csak a motorgenerál javithat.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5267 Dátum: 2010.11.11 15:15:25 »
Ezek olyan durva olajok ebbe a motorba, hogy már csak a legvégső esetben szabad beletenni nagygenerál előtt.  :eek:
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5268 Dátum: 2010.11.11 15:43:11 »
Kb fél éve Kormánytekerésnél "sir" a szervó rendesen. Hidegben jobban, melegebb időben kevésbé. Kormány nem forgatása esetén is, van benne egy kis enyhe "siró" hang.
Idézet

Van elegendő szervo olaj a tartályban? Akkor szokott "sírni", ha fogyóban van.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5269 Dátum: 2010.11.11 22:03:03 »
Kb jó fél litert, amióta 15 W 50-es olaj van bent, ami állitólag sűrűbb. Előtte bevette néha az 1 litert is. Ennek ellenére jól megy az autó. Illetve mivel fogyasztja az olajat ezért ilyen maszadékokat veszek bele mint valvoline 15w 50 vagy botond 20 w 50. Mit érdemes esetleg ami csökkentheti az olajfogyasztást?

Ha lehet ne használj ilyen vastag olajakat, főleg ne télen. Vegyél 10w40-esből valami olcsóbbat, de azért ne tecsosat :) Mondjuk a GM-es 5 lityisben elég olcsó.
Nekem is eddig 1000km-eren megevett 1litert. Töltöttem bele Xadot, és a hegesztésnél be lett kenve a motor valami trutymóval, ami tömíti. Most úgy néz ki jobb a helyzet. Nem tudom pontosan melyik mennyit segített. A xadot meg lehet próbálni, ha szánsz a dologra 10ezret. Nem biztos hogy használ. A gyűrüzés meg olyan dolog, hogy neked kell eldönteni, megér-e ennyit az autó, vagy inkább utánatöltögeted. A gyűrűzés önmagában se biztos, hogy jó megoldás, mert hallottam már olyant is, hogy csak gyűrűzték a motort komplett motorgenerál helyett és 10ezer km múlva ugyanúgy ette az olajat, mert kicsit mozgott a gyűrű és bedarálta.
Toyota Carina E 1.6 XLI

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5270 Dátum: 2010.11.12 00:23:57 »
Kb egy éve vagyok tulajdonosa egy 1994-es kiadású 116 lovas 1,6 benzin Carinának.
Kb fél éve Kormánytekerésnél "sir" a szervó rendesen. Hidegben jobban, melegebb időben kevésbé. Kormány nem forgatása esetén is, van benne egy kis enyhe "siró" hang. Másik gondom, hogy eszi az olajat. Normális vezetési stilusnál alig alig. Ha sokat ketyereg alapjáraton, és gázt adok, akkor szép nagy füstöt tud dobni, ha orral kicsit lejtősen áll az autó akkor alapjáraton is elkezd füstölögni. Több helyről hallottam, hogy tipushiba és meg kellene gyűrűzni. Nem lehet hogy "csak" szelepszárszimeringes? Még egy zavaro gond. Nagyobb uthibáknál olyan mintha  teljesen berugozna az eleje és felütközik a rugó. Lengéscsillapítókat megnézettem gépen szervizben. Rugó kilágyulhat?
Igen, a rugó is meglágyulhat egy idő után, bár ilyesmit inkább a lengéscsillapító szokott okozni (attól függetlenül is, hogy esetleg gépen még jó).

Az olajfogyasztáson csak a gyűrűzés segít ezeknél a motoroknál. Nagyon sokan beleestek már ebbe a csapdába, hogy kicseréltették a szelepszár-szimeringeket (hozzá nem értő szerelőkkel, akik nem ismerték a hiba valódi okát), és nem vagy csak alig csökkent az olajfogyasztás. A gyűrűknél eszi, ezek a korai (japán) Carina E 1.6-osok különösen hajlamosak erre. Ha ezekből a horror vastag olajokból is bevág neked fél litert 1000 km-en, akkor itt már csak a mielőbbi javítás a megoldás. Mert ezek az olajok a motor minden egyéb mozgó, kopó alkatrészét is rombolják, szóval ha még halogatod a dolgot, akkor a végén lehet belőle csapágyazás és egyéb nyalánkságok is. Ha pedig beletennél egy kevésbé káros, mondjuk 10 W-40-es olajat, azt meg már eszetlen mértékben fogyasztaná. Szóval nincs mese, meg kell csináltatni.

A kormányszervó-szivattyúd lehet, hogy cserés lesz.

Hány kilométer van ebben az autóban? Ezek olyan 300+ ezres tünetek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

datapex

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5271 Dátum: 2010.11.12 12:44:09 »
Üdv


A szervoban van elég olaj. Majd meglátjuk meddig birja. A Gépben óra alapján 254.000 km van (223 ezerrel vettem) , de eléggé "suttyó tuning" kinézete volt a gépnek mikor vettem. Akkor is ette az olajat kb ugyanennyit mint most. Szóval ugy stagnál a gép. A rugózás megoldódott, mert a torziós rugó gumiszilent csere után tutti a felfüggesztés. A gm olajat megpróbálom + az adalékot.


Kösz mindenkinek

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5272 Dátum: 2010.11.12 15:04:26 »
Próbáld meg, de itt úgy írják, hogy mit kellene megcsinálni a motoron, hogy több Carinával is ez a tapasztalat, szóval érdemes lenne inkább a tényleges, saját tapasztalatokra hagyatkozni, nem pedig a nem hozzáértőre hallgatni.  :flowers:
Arról nem is beszélve, amit Palaczk is ír, hogy hamarosan miket fog még ez az iszonyat vastag olaj tönkretenni. Így meg jóval drágább lesz a későbbi javítás...
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5273 Dátum: 2010.11.12 17:11:20 »
A gm olajat megpróbálom + az adalékot.
Milyen GM olajat? Milyen adalékot? Ne kísérletezz ilyenekkel. Értsd meg, hogy ezeknél a motoroknál típushiba a gyűrűk ellágyulása által okozott túl nagy olajfogyasztás; viszont azzal, hogy hosszú távon túl vastag olajokkal járatod a motort (10 W-40-nél vastagabbat semmiképpen sem lenne szabad tartósan használni benne), lassan, de biztosan kinyírod a motor egyéb, még egészséges alkatrészeit is. A kérdés az, hogy meddig akarod megtartani az autót. Ha mondjuk csak egy-másfél évig, akkor azt mondom, hogy keress valami vállalható minőségű (márkás) 15 W-40-est és azt töltögesd bele (ennél is vastagabbat, tehát 15 W-50-es vagy pláne 20 W-50-est semmiképpen!). Utána meg add el. De ha hosszabb távra tervezel vele, akkor egyértelműen anyagilag is jobban jársz, ha megcsináltatod a motort. Olyan szerelővel, akinek nem ez lesz az első ilyen munkája.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5274 Dátum: 2010.11.12 18:02:06 »
Az önindítós kérdéshez cak annyit, hogy nem SZÉNKEFE van benne, hanem BRONZKEFE. A szén nem bírná a nagy amperszámot, igénybevételt.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5275 Dátum: 2010.11.13 17:31:05 »
Vili h. bronz,csak azért irtam szénkefét mert ugy érthetöbb h. miröl beszélek. :)
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5276 Dátum: 2010.11.13 19:34:36 »
Legyünk pontosak, mert nemcsak értők olvassák a topicot! ;)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5277 Dátum: 2010.11.13 20:15:39 »
OK mester  :)
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5278 Dátum: 2010.11.14 23:10:06 »
Ha még emlékeztek, elégett a testkébelem a motor és a kaszni között a nívópálcánál. Nem értettem, miért hol az a testkábel ami elviseli az indítómotor áramát. Tényleg az akksi és a sebváltó között van, de lötyögött a csavaron, az alsó kötésnél. A "állatja" berakott egy hosszabb csavart, meghúzta és részéről ennyi volt. Csak a saru forgott a csavaron. Csiszolás, bronzkefézés, féktisztító, WD40, rövidebb csavar.

Megjavítottam a ködfény lámpa kapcsolóját. (a három közül a balszélső) Állítólag ezeket környezetbarát szempontból, ólommentesen forrasztják. Ridegek, eltörnek. Átforrasztottam a relé (kis fekete doboz) csatlakozóit. A négyből kettő el vol törve. Csak erős nagyítóval látszik. Most működik. Ha valaki szétszedi, vigyázzon! Ki fog esni egy rugó és egy pöckösrugó. Érdemes bekenni szilikonzsírral, a csúszó felületeket.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.14 23:12:22 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5279 Dátum: 2010.11.15 21:54:03 »
Zsolt68: Az ablakfűtés dolgozik már?
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D