Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678102 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5190 Dátum: 2010.10.17 23:40:22 »
A kerékcsapágynak pont ilyen mormogó hangja van. Sokszor jellemző rá, h ha mész a kocsival mondjuk 50 körül, és pl az út ívét követve kanyarodsz, akkor hangosabb vagy halkabb lesz a mormogás, a csapágyra jutó terhelés miatt.
Ezek alapján kerékcsapágy lesz, köszi a tippet!  :otlet: Sacc/kb -20 rongy, öröm-boldogság!  :flowers:

Persze mivel ez még nem lenne elég, most épp kiégett a rendszámtábla világításom is.  :censored:

Hogy kellene leműteni ezt a blokkot hogy izzót cserélhessek benne? Elvileg 4 csavar tartja, de ezek kitekerése után sem adta meg magát. Ha az egészet le akarom szedni akkor meg 2 fém tartja ha jól éreztem - feszegetni nem akartam. Néztem, hogy pattintós-e a tokozása a két fehér téglalapnak, ami alatt van az 1-1 izzó, de nem jött le.

Ötlet?  :helpsmilie:

Köszi,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5191 Dátum: 2010.10.18 09:14:07 »
Liftback-en belülről kellett cserélni a rendszámtábla izzókat. Múlthéten cseréltem, én is kivűlről próbáltam először. Belül pattintós kisablak alatt volt az izzó, gyorsan cserélhető. Gondolom a sedannal is hasonló lehet.
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.18 09:15:46 írta Thomasino »

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5192 Dátum: 2010.10.18 10:10:12 »
Liftback-en belülről kellett cserélni a rendszámtábla izzókat. Múlthéten cseréltem, én is kivűlről próbáltam először. Belül pattintós kisablak alatt volt az izzó, gyorsan cserélhető. Gondolom a sedannal is hasonló lehet.
Köszi, meglesem!  :clap:

Decemberben műszaki vizsga, úgyhogy remélem nem folytatja ezt a tendenciát a pezsimetál hölgy!  [rohog]
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5193 Dátum: 2010.10.18 12:17:00 »
Nekem is ugyanilyen a gép, színre, motorra, korra, csak nekem már Novemberbe kell vinni műszakira :)

Hogy funkcionál a Xado? A váltóba is raktál már?
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.18 12:39:24 írta kleingy »
Toyota Carina E 1.6 XLI

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5194 Dátum: 2010.10.18 12:51:23 »
Nekem is ugyanilyen a gép, színre, motorra, korra, csak nekem már Novemberbe kell vinni műszakira :)

Hogy funkcionál a Xado? A váltóba is raktál már?

Akkor nővérek a gépek!  :lol:

Jaja, XADO bekerült a váltóba is, de egyelőre nem hallok különbséget, mivel a (valószínűleg kerékcsapágy által generált) menetzaj elnyomja...  :wacko:

Kerékcsapágy-témában néztem UNIX-ot, SKF-ből van nekik első szett cirka 20 rugóért. Többre számítottam, benéztem valamit?  :hmmmm:

Közben meglestem a rendszámtábla világítás problémáját: lekaptam a csomagtartó kárpitját (pár rögzítő patent bánta), és így hozzá lehet férni simán. Fordítani kell a foglalaton 90 fokot és kiengedi. Hazafelé veszek izzót és csere.  :clap:

Ezekre a patentokra van korszakalkotó ötletem, valamilyen műanyag vagy keményebb gumigyűrű (grommet) kéne, azt bepattintani, és alátéttel + csavarral rögzíteni a cuccot.  ;)

Ha már le van szedve lehet erre is applikálok valamilyen extra hőtükrös szigetelést (nincs pénz Dynamat-ra, nem vagyok én Chip Foose  [rohog] ).

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5195 Dátum: 2010.10.19 09:52:08 »
Rendszámtábla világítás megoldva, bár a Norautóig kellett menni izzóért (cirka 750 HUF ráfordításával egy pár Philips Energy Saver került be - elvileg 15%-kal kevesebbet fogyaszt, bár szerintem nem ettől olvad az Antarktisz).  :devil:

Benzinkúton csak készletben volt drágáért (1500-3500 HUF között), Tecsóban volt kék illetve zöld színben - erre legalább ráírták hogy forgalomban nem használható...  :lol:

Üdv,
F

94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5196 Dátum: 2010.10.19 13:13:40 »
Hogy funkcionál a Xado? A váltóba is raktál már?

Balu28, betoltad már Te is, javult az olajfogyás?  :)
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5197 Dátum: 2010.10.19 16:22:18 »
Ma voltam a Makrai motornál, de csak holnap lesz. Megkérdeztem mit javasolnak az esetemben, azt mondták, hogy szerintük is necces erre a motorra rákölteni 150ezret, mert ugye egyszer már besült. Erre a cuccra, azt mondták, hogy 50% az esély, hogy segít, mert ugye nagy valószínűséggel a gyűrűknél eszi. De azt mondták egy próbát mindenképp megér. Kiváncsi leszek.
Megint megmértem a fogyasztást telitankos módszerrel, csak Pesten a jó dugokban használva 9,5liter, végülis ekkora autótól és motortól nem rossz :)

Még egy kérdés, arra is gondoltam, hogy nem mind a motor eszi az összes olajat, hanem a hegesztésnél olajos, de nem konkrétan folyik, hanem olajsár van ott. Az lehetséges, hogy ott kijön és elpárolog egy része és csak sár marad úgymond? Mert ugye ott csak akkor van olaj, ha megy a motor és akkor ugye meleg is, gondolom ezért nincs az autó alatt olajfolt, de lehet ez hülyeség.
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.19 16:24:46 írta kleingy »
Toyota Carina E 1.6 XLI

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5198 Dátum: 2010.10.19 22:09:18 »
Zsolt68!
Az ablakfűtés témához: a testelést, és a +12 voltot multiméterrel ellenőrizted? Írtad hogy le van fóliázva az üveg. Ebben az esetben csak a szélső bevezetéseken tudsz méricskélni,
ahol a vezeték a szélvédőhöz csatlakozik. Próbálj egy vezetékkel  ezekhez a csatlakozókhoz egyenként villanyt vezetni az akkuról!  A polaritásra vigyázz!
Lehet hogy műszerrel minden oké, de terhelés alatt egy rossz csatlakozás miatt kevés az áram!
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5199 Dátum: 2010.10.20 12:50:19 »
Zsolt68!
Az ablakfűtés témához: a testelést, és a +12 voltot multiméterrel ellenőrizted? Írtad hogy le van fóliázva az üveg. Ebben az esetben csak a szélső bevezetéseken tudsz méricskélni,
ahol a vezeték a szélvédőhöz csatlakozik. Próbálj egy vezetékkel  ezekhez a csatlakozókhoz egyenként villanyt vezetni az akkuról!  A polaritásra vigyázz!
Lehet hogy műszerrel minden oké, de terhelés alatt egy rossz csatlakozás miatt kevés az áram!
Kösz! Mondasz valamit. A testet nem ellenőriztem. :D
De miért nem mértem semmi ellenállást a két oldalon. Nem csak műszerrel, hanem kislámpával is meg van a 12V. Világított. Nem csak a csatlakozókon hanem a függőleges részen is az ablak két oldalán. Hozzáteszem villanyszerelő a szakmám. Elősször arra gondoltam a fóliát az ablakon vágták körbe és elvágták a vékony fűtőszálakat, ezért kicsit megkapartam a szélét, de beljebb is volt kontaktus. Valahol a fólia alatt tűnik el az áram útja. Node mind a 14!!! szálon? Egyszerűen nem értem.  :hmmmm:
Arra gondolok, hogya fólia anyaga megzabálta vegyi úton a fűtőszálakat. Felnyomja az agyam, lehúzom a fóliát és kiderül mi a helyzet.
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.20 13:00:42 írta Zsolt68 »
A következő is Toyota lesz.

carina e 2.0

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5200 Dátum: 2010.10.21 16:03:57 »
Sziasztok
Valaki cserélt már szelepfedéltömítést 2.0-es 3S-FE motoron 96-os angol Carinában?
Nekem most aktuális lenne de nem igazán találom a rögziő csavarokat.
Valaki tudna segíteni a témában? Egy robbantott rajz lenne a legjobb.Vagy annyira szét kell szedni hogy inkább szerelő csinálja??
Mi a meglátásotok??

tzar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5201 Dátum: 2010.10.21 20:59:14 »
Sziasztok
Valaki cserélt már szelepfedéltömítést 2.0-es 3S-FE motoron 96-os angol Carinában?
Nekem most aktuális lenne de nem igazán találom a rögziő csavarokat.
Valaki tudna segíteni a témában? Egy robbantott rajz lenne a legjobb.Vagy annyira szét kell szedni hogy inkább szerelő csinálja??
Mi a meglátásotok??
Én már szedtem le egy párszor.
A gyertyák furatainál lévő 4db nagy méretű (30-as v. 32-es) anya fogja a szelepfedelet.
Nem túl nehéz, de ha nem sokat szereltél, akkor bízd olyanra aki csinált már ilyet. (Ennek nem kell feltétlen szerelőnek lenni.)
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1996_TOYOTA_CARINA+E_ST191L-BEMNKW_1104.html

juhasz068

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 121
  • Carina 1.6 xli 95" 85kw
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5202 Dátum: 2010.10.21 22:56:09 »
Motorgenerál elvégezve a Carinámon!Elötte olajfogyi 1000Km/1lityi.Kompresszió ez év tavaszán lett mérve 12,5 és13 között volt,pontosan
nem emlékszem hengerenként mért értékekre.Én is úgy gondoltam hogy öntögetem az olajat bele.De már nagyon zavart,és én melóba járok
havi 2400km,aggódtam nehogy legyen vmi. baja. Megkérdeztem pár szerelőt köztük márkaszervizet is,itt azt mondták hogy teljes generál kell motorfúrás meg minden.Gondolhatjátok milyen áron!!!Maradt a mezei szerviz !Motor szétszed, kiderült hogy beragadtak a gyűrűk !!Hát akkor csere ami ilyenkor kell.
Gyűrűgarnitúra,szelepszár szimeringek, hajtókarcsapágyak,tömítések,olaj stb.Mindez jó áron 116k-ért két nap alatt,ezzel semmi bajom!
Csakhogy nem teljesen örülök,ugyanis most lett a motornak egy kis hangja a szelepek felől hallani egy kis  tick-tick.et ami előtte nem volt Ő azt mondta hogy nézzek meg más carinákat is "mert ezeknek lehet hogy ilyen a hangjuk, vagyis ez normális" De ha van valami csak vigyem vissza! Itt jön a kérdésem! Igaza van a szerelőnek?Várom hozászolásotokat!!!
Üdv.

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5203 Dátum: 2010.10.22 09:21:00 »
Csakhogy nem teljesen örülök,ugyanis most lett a motornak egy kis hangja a szelepek felől hallani egy kis  tick-tick.et ami előtte nem volt

Ilyen tick-tick nálam is van, az injektorok felől. Leginkább alapjáraton hallani, picit pörgetve már nem.  :szemez:

Persze nekem 1000 alatti fordulaton rugdossa a kasztnit a motor, de ez simán lehet, hogy gumibak probléma.  :hmmmm:

Két egymástól független szaki szerint is rendben van a motor járása teljesen, és különben is, "mit várok egy 200.000 km-t futott, 4 hengeres motortól"?

Mondjuk ez utóbbival nem értek egyet, bár tényleg jobb lenne 5 vagy 6 henger!  :lol:
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5204 Dátum: 2010.10.22 18:02:32 »
Az én motoromnál is van tik-tik, de ez a legkisebb baja :lol:
A másik az én kasztnimat is ugynúgy rángatja a motor, gondolom vagy motortartóbak, vagy alapjárati motor.
Toyota Carina E 1.6 XLI