A magas alapjáratot sok minden okozhatja, akár falsch levegő is. A szívó csövezést át kellene ellenőrizni, illetve a pillangószelepet ki kellene tisztítani.
Ha a pillangószelep tisztítása után sem OK, akkor a PCV (Positive Crankcase Ventillation) szelepet kellene megtisztítani fékspray-vel, ez a motorba van becsavarozva, ez szabályozza a kartergáz kivezetését a pillangószelephez. Ezt megtalálod úgy, hogy keresel egy gumicsövet, ami a motorból indul és pillangószelepbe (vagy a szívócsőbe vagy a légszűrőházba) megy.
A szelep golyós rendszerű, ha megrázod, kerregnie kell az ide-oda mozgó kis golyónak. Ha rázásra nem mozog a golyó, akkor el van tömődve, ekkor egy pucolás segíteni szokott. Ha utána csörög benne a golyó, akkor helyesen működik. Ez a szelep a nagyon olajos kartergáztól szokott eltömődni, amúgy is érdemes 60-100e km-enként kipucolni. Az olajzabálós kocsiknál még gyakrabban.
Ha ez sem segít, akkor meg kellene nézni, hogy a gyertyák rendben vannak-e, de arra nem gyanakszom. Ha ezek mind OKÉsak, akkor elég gyanús, hogy az ECU a hibás.