Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681291 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5175 Dátum: 2010.10.12 08:59:18 »


Ami majd belekerül még: http://www.xado.hu/termekek.html#01

Ilyenen én is gondolokodom, ha nem öli meg a motort, ártani már nem árthat az enyémnek :)
Toyota Carina E 1.6 XLI

villanó

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 198
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5176 Dátum: 2010.10.12 15:41:46 »
Adamo_sx
Vajon tengerparton, homokba ásva tárolták ezt az autót?

üdv: Villanó
illanó

(Toyota Carina E Liftback XLI, 1.6, 1997)

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5177 Dátum: 2010.10.12 16:00:11 »
Váltó olajcsere óta könnyebben veszi a fokozatokat, szombaton gumicsere volt: a hátsó gumik jöttek előre, elsők hátra, mormogás megmaradt...  :cry:
Kerékcsapágynak, féltengelynek, egyéb forgó futómű alkatrésznek milyen hangja van, ha már kezdi megadni magát?  :helpsmilie:

Még egy hiba, amire tippet várnék:
Negyedikben, ötödikben motorfék után gázadásra ránt egyet-kettőt a gép - a régóta emlegetett gyújtókábelre gyanakszom.  :hmmmm:

Kuplung érzésre rendben van, pontos, precíz, jól fog, szaga nincs, a gép se kék, se fehér füstöt nem ereget (reggelente látszik persze a kipuff gáz, és a kipufogó végéből pici víz csöpög, odatartott zsebkendőt rugdossa, nem egyenletes az alapjárat 1000 ford/perc alatt).

Fogyasztás 7,5 - 8 között (teletankos méréssel).

Ötlet?  :helpsmilie:

Köszi, üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5178 Dátum: 2010.10.12 22:12:01 »
Hát, ha az autók mesélni tudnának... Bár, talán jobb, ha nem tudom...
Vajon tengerparton, homokba ásva tárolták ezt az autót?

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5179 Dátum: 2010.10.12 22:16:34 »
Hol kezdjek hozzá a magas alapjárat megszüntetéséhez?
Emlékeim szerint az alapjárat nem állítható. Nem tudom, hogy a lambda szonda befolyásolhatja-e (szerintem nem), de ha falsch levegőt szív valahol, az megemelheti.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5180 Dátum: 2010.10.13 14:42:10 »
A magas alapjáratot sok minden okozhatja, akár falsch levegő is. A szívó csövezést át kellene ellenőrizni, illetve a pillangószelepet ki kellene tisztítani.

Ha a pillangószelep tisztítása után sem OK, akkor a PCV (Positive Crankcase Ventillation) szelepet kellene megtisztítani fékspray-vel, ez a motorba van becsavarozva, ez szabályozza a kartergáz kivezetését a pillangószelephez. Ezt megtalálod úgy, hogy keresel egy gumicsövet, ami a motorból indul és pillangószelepbe (vagy a szívócsőbe vagy a légszűrőházba) megy.

A szelep golyós rendszerű, ha megrázod, kerregnie kell az ide-oda mozgó kis golyónak. Ha rázásra nem mozog a golyó, akkor el van tömődve, ekkor egy pucolás segíteni szokott. Ha utána csörög benne a golyó, akkor helyesen működik. Ez a szelep a nagyon olajos kartergáztól szokott eltömődni, amúgy is érdemes 60-100e km-enként kipucolni. Az olajzabálós kocsiknál még gyakrabban.

Ha ez sem segít, akkor meg kellene nézni, hogy a gyertyák rendben vannak-e, de arra nem gyanakszom. Ha ezek mind OKÉsak, akkor elég gyanús, hogy az ECU a hibás.

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5181 Dátum: 2010.10.14 12:01:16 »
Ilyenen én is gondolokodom, ha nem öli meg a motort, ártani már nem árthat az enyémnek :)

No betoltam a motorba az első kör XADO-t. Üzemmelegen motor lekapcs, olajtöltőbe cucc benyom, sapi visszateker, indítás, min 5 perc alapjáraton járatás. Ebből csináltam 10 percet, aztán 15km-es kocsikázás.

Egyelőre nagy hatást nem érzékelek, mintha lehelletnyivel később gyulladna az economy sárga visszajelző dombon felfelé - persze lehet hogy csak beképzelem a dolgot...  :hmmmm:

"Jó hír", hogy egy kezeléshez 3 tubusra van szükség, ez cirka 13-15e HUF-ot jelent összesen, és 100-150km-enként kell a másodikat illetve a harmadikat betölteni, 1500 km futása után tekinthető befejezettnek a kúra.

Váltóba még nem sikerált beapplikálni, mert nem ért ránk a mester, egyedül meg inkább nem állnék ennek neki.  :nonono:

Hát kíváncsi leszek.

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5182 Dátum: 2010.10.14 12:13:30 »
Kíváncsian várom a fejleményeket.

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5183 Dátum: 2010.10.14 12:24:31 »
No betoltam a motorba az első kör XADO-t. Üzemmelegen motor lekapcs, olajtöltőbe cucc benyom, sapi visszateker, indítás, min 5 perc alapjáraton járatás. Ebből csináltam 10 percet, aztán 15km-es kocsikázás.

Én ma megyek venni :)

Ha járattam a motort 5 percet utána fontos, hogy mennyi idő alatt teszem bele azt a 200km, mert most csak városba használom kemény 6 km-es utakra.

Meg én is szeretnék a váltóba is, mert mióta beletöltöttem a Castrol SMS-X olajat, mentem vele kb 700km-et és most a harmadik sebesség kicsit karcos :?:

Lehet kihozta a lerakodásokat :)
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.14 12:27:35 írta balu28 »
Toyota Carina E 1.6 XLI

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5184 Dátum: 2010.10.14 13:03:11 »
Ha járattam a motort 5 percet utána fontos, hogy mennyi idő alatt teszem bele azt a 200km, mert most csak városba használom kemény 6 km-es utakra.
Szerintem tökmindegy...  :hmmmm:

Elvileg 3 tubussal kéne venni egy teljes motor-kezeléshez.

Az első tubust üzzemeleg motorba betolod, utána hagyod alapjáraton min. 5 percig. Ezután rád van bízva hogy mész-e vele vagy nem, de  írd fel a km-óra állást.  :)

A második tubust az első kezelés után 100-150km-rel írja hogy alkalmazzuk ugyanígy, a harmadikat pedig a második után 100-150km-rel.

Azt írta hogy olajat ne cserélj (értelemszerűen) amíg kezelgetsz, és 1500km-nek (vagy 50 üzemórának asszem) kéne eltelnie az első tubus után, hogy befejezett legyen a téma.  :yes:

Ergo lehetőleg ne olajcsere előtt ess neki a dolognak!  :lol:

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5185 Dátum: 2010.10.14 14:07:33 »

Ergo lehetőleg ne olajcsere előtt ess neki a dolognak!  :lol:

Nálam olyan nincs, 1000km-enként utántöltök 1 liter, így értelmét veszti az olajcsere :D
Toyota Carina E 1.6 XLI

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5186 Dátum: 2010.10.14 14:22:36 »

Ergo lehetőleg ne olajcsere előtt ess neki a dolognak!  :lol:

Nálam olyan nincs, 1000km-enként utántöltök 1 liter, így értelmét veszti az olajcsere :D
Jah, de attól még le kell cserélni az olajat, nem szabad azt csinálni, hogy sosem cseréled le, mert úgyis frissül az alapon. Az olajszűrő eltömődik és maradék olaj is egyre rosszabb lesz. Nagyon sokan befürödtek már azzal, hogy ette a kocsi az olajat nagy mértékben, ezért nem cserélték azt le szinte sosem.

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5187 Dátum: 2010.10.14 14:30:10 »
A magas alapjáratot sok minden okozhatja, akár falsch levegő is. A szívó csövezést át kellene ellenőrizni, illetve a pillangószelepet ki kellene tisztítani.

Ha a pillangószelep tisztítása után sem OK, akkor a PCV (Positive Crankcase Ventillation) szelepet kellene megtisztítani fékspray-vel, ez a motorba van becsavarozva, ez szabályozza a kartergáz kivezetését a pillangószelephez. Ezt megtalálod úgy, hogy keresel egy gumicsövet, ami a motorból indul és pillangószelepbe (vagy a szívócsőbe vagy a légszűrőházba) megy.

Ezekhez hogy is férek hozzá? A pillangószelep azon a részen van, ahol a gázbowden vége?  :?:

A PCV megleséséhez gondolom le kell kapni a szelepfedelet...  :hmmmm:

Képet esetleg tudnál belinkelni?

Nagyon köszi előre is!

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5188 Dátum: 2010.10.17 09:06:09 »
Hali!
Meg tudná valaki mondani, miért nem fűt a hátsó ablakfűtés. A tápfeszültséget magkapja, áram nem megy át rajta, ellenállást nem mértem. Le van fóliázva. Lehete hogy az tönkretette?
A következő is Toyota lesz.

ezoz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5189 Dátum: 2010.10.17 15:15:21 »
Váltó olajcsere óta könnyebben veszi a fokozatokat, szombaton gumicsere volt: a hátsó gumik jöttek előre, elsők hátra, mormogás megmaradt...  :cry:

Kerékcsapágynak, féltengelynek, egyéb forgó futómű alkatrésznek milyen hangja van, ha már kezdi megadni magát?  :helpsmilie:

Köszi,
üdv,
F

A kerékcsapágynak pont ilyen mormogó hangja van. Sokszor jellemző rá, h ha mész a kocsival mondjuk 50 körül, és pl az út ívét követve kanyarodsz, akkor hangosabb vagy halkabb lesz a mormogás, a csapágyra jutó terhelés miatt.
Féltengelyt úgy tudod próbálni, h teljesen kitekered a kormányt jobbra v. balra és lassan teszel egy kört. utána  a másik irányba is és akár tolatva is. A rosszalkodó féltengely ilyenkor recsegő, kattogó hangot ad.   
Toyota Carina Є Liftback GLI, 2.0, 1998