Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678094 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

Johny2220

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5130 Dátum: 2010.09.07 17:04:03 »
Heló mindenkinek.
Valaki cserélt már Carina E -ben lengőkart? 
Mert mi ki cseréltük de mint kiderült a bontási művelet közben, hogy a nagy tányér
szilentetben van egy plusz fém hüvely.
Ami azt segíti, hogy pontosan középre kerüljön a berakásnál.
Csak az a probléma, hogy nem lehet kapni ilyet.
Vagy esetleg ha tudna valaki megoldást ?
Megköszönném.
Előre is köszi.

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5131 Dátum: 2010.09.07 20:14:17 »
Bocs de hozzászolásom e részét nem rád értettem. ::)
Csak azért jöttem elő a tengelytáv témával, mert némi összefüggést sejtettem a kocsi első-hátsó tengelytávolsága, és az autó fordulóköre között. Persze az is lehet, hogy jobban ki lett tekerve a kormány :)
Újra lemértem és ugyanazok a méretek. :no:
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5132 Dátum: 2010.09.08 13:46:25 »
Sziasztok!

Tegnapi napon levettem a motorolaj betöltő nyílás sapkáját és érezhető kipufogógáz szaga volt.  :hmmmm:

Eddig nem figyeltem meg hasonlót, lehet hogy a hidegebb idő miatt van, vagy kezdjek aggódni?  :?:

Tippeket előre is köszi!

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5133 Dátum: 2010.09.08 15:26:32 »
Sziasztok!

Tegnapi napon levettem a motorolaj betöltő nyílás sapkáját és érezhető kipufogógáz szaga volt.  :hmmmm:

Eddig nem figyeltem meg hasonlót, lehet hogy a hidegebb idő miatt van, vagy kezdjek aggódni?  :?:

Tippeket előre is köszi!

Üdv,
F

kartergáza minden autónak van, akkor van gáz, ha nagyon nagy a kartergáz. Nézd meg a kartergáz visszAVEZETŐ CSÖVET, MENNYI BENNE A LERAKÓDOTT PÁRA, wazz kapszlokk!!!  :whistling:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5134 Dátum: 2010.09.08 16:05:55 »
kartergáza minden autónak van, akkor van gáz, ha nagyon nagy a kartergáz. Nézd meg a kartergáz visszAVEZETŐ CSÖVET, MENNYI BENNE A LERAKÓDOTT PÁRA, wazz kapszlokk!!!  :whistling:

Köszi, meglesem!  :yes:
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

Kasu

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 680
  • Gas pedal fuck3r |Carina E fanatic
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5135 Dátum: 2010.09.10 21:55:48 »
addig nem kell indexelni :DDDDDD
Addig egy kereszteződés sincsen?
De, csak addig egyenesen megy!
Kasu: bocs a belevau-ért  ::)
ui.: városközpont ?!  :clap:

körforgalom :D

OFF. ujtelepi szokas nekem az h bemegyek a "varosba"

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5136 Dátum: 2010.09.12 22:21:35 »
Sziasztok!

Ha kb 1000km (fele város, fele autópálya) alatt a maxról lement a minimumra aa nívópálcán az olajszint, az ha jól sejtem azt jelenti, hogy a gép benyelt kb 1lityi olajat. Ilyen esetben mit lehet tenni a motor generálon kívül? Van esetleg olyan olaj amiből kevesebbet ehet? Most 10w40-es Castrol Magnatec van benne. Létezik, hogy egy 220ezret futott motor ennyi olajat egyen? Most egy kicsit elkeseredtem:( Ja és az akku is meghalt a gépben csak, hogy jó legyen :cry:
Toyota Carina E 1.6 XLI

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5137 Dátum: 2010.09.12 22:47:44 »
Sziasztok!

Ha kb 1000km (fele város, fele autópálya) alatt a maxról lement a minimumra aa nívópálcán az olajszint, az ha jól sejtem azt jelenti, hogy a gép benyelt kb 1lityi olajat. Ilyen esetben mit lehet tenni a motor generálon kívül? Van esetleg olyan olaj amiből kevesebbet ehet? Most 10w40-es Castrol Magnatec van benne. Létezik, hogy egy 220ezret futott motor ennyi olajat egyen? Most egy kicsit elkeseredtem:( Ja és az akku is meghalt a gépben csak, hogy jó legyen :cry:
Castrol High Mileage? :)
6000 Ft környéke 4 liter :)
Józsi vagyok :-)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5138 Dátum: 2010.09.13 00:20:53 »
Sziasztok!

Ha kb 1000km (fele város, fele autópálya) alatt a maxról lement a minimumra aa nívópálcán az olajszint, az ha jól sejtem azt jelenti, hogy a gép benyelt kb 1lityi olajat. Ilyen esetben mit lehet tenni a motor generálon kívül? Van esetleg olyan olaj amiből kevesebbet ehet? Most 10w40-es Castrol Magnatec van benne. Létezik, hogy egy 220ezret futott motor ennyi olajat egyen? Most egy kicsit elkeseredtem:( Ja és az akku is meghalt a gépben csak, hogy jó legyen :cry:
A motornál azt kellene megnézni, hogy nem folyik-e valahol a kocsiból az olaj. Az is lehet, hogy nem csak megeszi a motor, hanem elfolyik a tömítések és/vagy a szimeringek mentén.

Ha sehol sem folyik az olaj, akkor el kell kezdeni erősen spórolni a motorgenerálra. Addig az alábbi olajakkal járjál: Eneos 0W-50 vagy Mobil1 5W-50 vagy Castrol Edge Sport 10W-60. A lényeg, hogy legalább 50-es melegoldalú olajat használjál, ami szintetikus és jó minőségű. Ezzel vissza lehet picit szorítani az olajfogyasztást, de csodát csak a motorgenerál csinál.

Ha az olaj a szimeringeknél vagy a tömítéseknél folyik, akkor ott kell cserélni a hibás alkatrészeket először, az valószínűleg sokat javít a helyzeteden.
« Utoljára szerkesztve: 2010.09.13 00:22:34 írta B.S. »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5139 Dátum: 2010.09.13 08:05:04 »
Arról is volt szó, hogy ez a nagyon vastag olaj hosszú időn át használva többet árt mitn használ. Tehát tényleg csak annyi ideig kéne használni, amíg meg nem csinláltatja az ember a motort (pár hónap). Rosszul tudom?
         

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5140 Dátum: 2010.09.13 09:11:15 »
Jól tudod! :sorcerer:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5141 Dátum: 2010.09.13 10:54:17 »
Ha 1.000 km alatt megeszik a kocsi 1 liter olajat, az iszonyatosan sok. Az tönkreteszi a lambda-szondákat, a katalizátort, az egész motor tiszta koksz lesz, megnő a kartergáz, tele megy a pillangószelep lerakódásokkal, stb. Ez nagyon káros mindenre, jobban, mintha a kenés hatásfoka csökken picit.

Ennél már az is jobb, ha sűrűbb olajat használ, mert akkor ugyan nem annyira jó a kenés, azonban kisebb terhelés éri az említett alkatrészeket. Ennek a motornak már úgy is mindegy, annyi olajat eszik, ha még 1 évig 50-es vagy 60-as olajjal jár, akkor sem lesz semmi sem, ugyanúgy meg kell gyűrűztetni így is, meg úgy is hamarosan. Nem fog az 50-es olajtól tönkremenni jobban 1 évnyi használat alatt sem, ugyan úgy kell majd javítani, mintha most csinálnák: minden szimeringet, csapágyat és tömítést ki kell cserélni a gyűrűkön túlmenően.

Ezen felül egy sűrűbb olajból kevesebb fogy, így kevesebb pénzbe is kerül az utántöltögetés. Ha nincsen most pénze javításra, akkor használjon szerintem sűrűbb olajakat, de azért belátható időn belül csináltassa meg a motort.

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5142 Dátum: 2010.09.13 11:02:43 »
Köszi a tanácsokat ma viszem a gépet doktorhoz és ott majd kiderül mi a helyzet, de szerintem is inkább elfolyik valahol, legalább is remélem, mert ha nem akkor nagyon rácsesztem a kocsival, mert 1 hónapja vettem :censored:
Toyota Carina E 1.6 XLI

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5143 Dátum: 2010.09.13 18:34:29 »
No elvileg egy szelepszár szimering csere megfogja oldani a nagy olajfogyasztást.

A másik az 1.6-os 116le-ős motorhoz jó az NGK 6BKR6ES gyertya? Mert most ez van benne, de interneten azt találtam, hogy platinum gyertya való a gépbe, aminek ugye darabja 5ezer és a kódja: 5BKR6EP. Csak a platinum jó bele, vagy az olcsó gyertya is megteszi, mert egy kicsit rángat a gép?
Toyota Carina E 1.6 XLI

madmisi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 111
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5144 Dátum: 2010.09.13 20:01:21 »
Egy kérdés a SZAKIKHOZ!!!  :helpsmilie:
A szelepszár szimeringeket ki tudom cserélni a 4AFE motornál, a hengerfej levétele nélkül???   :?:  :otlet:

A kérdés még mindig ÉL!  :helpsmilie:
Nekem is egy kicsit csipegeti az olajat, (3-4000 km-ként 1 l). Valaki???  :surrender:  :surrender:  :surrender: