Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681468 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5100 Dátum: 2010.08.17 20:12:14 »
Pesten én 1985-óta a Megyeri út és Meggyfa utca sarkára járok futóművet beállítani.  Ezt nyugodtan ajánlom, precíz és pontos. Gyanítom, hogy nálad megmondja azt is, hogy mit kell cserélni a futóműben, amit a szomszédos műhelyben meg is csinálnak, ha akarod.  Persze ez utóbbi csak opció.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5101 Dátum: 2010.08.17 21:13:19 »
Nagyon jól jött ez a leírás, bár kicsit későn bukkantam rá  : :)
A hétvégén én is javítottam az enyémen a hátsó ködlámpa kapcsolót. Ugyanez volt a gondja (persze a leírást később találtam meg, addigra már kicseréltem a benne levő mikrokapcsolót, meg a kondit is (22uF/35V)). Kiszedtem a relét, hogy kimérjem, meg megkerestem a gyártót és a típusát: Taiko gyártmány, 07-FXE-10MN típus, ha valakinek kellene. A NYÁK kihúzásához segítség, ha a műanyag házat alul-felül óvatosan összanyomjuk, így az oldalai széthajlanak és könnyen kicsúszik. Ha valamit ki/vissza forrasztotok, arra ügyeljetek, hogy csak alacsony alkatrészeket használtok, illetve a relét a NYÁK szintjére vissza kell forrasztani, mert különben nem fog beférni a házba.
Meg kicseréltem az égőt is benne LED-re, ha már itt tartottam: ~620 Ohm-os ellenállás + 3mm-es fehér LED. Kicsit talán túl erős is lett, 20-30%-kal nagyobb ellenállás is mehetne bele. A LED lábát úgy hajlítottam meg, hogy a foglalatot berakva a kapcsolóba pont előre (mármint a kapcsolóból kifelé) világítson.
Ja, ha lehúzzátok a ködlámpa kapcsolót, nem világít a tompított sem (és még kitudja mi nem...).
Én ma javítottam.
- Kapcsoló kiszed
- Nyomógomb kipattintása, a két kis fül fogja:http://kepfeltoltes.hu/view/091207/DSCF2054_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
  Van mögötte egy rugó, vigyázz nehogy elpattanjon!
- Panel kiszedése http://kepfeltoltes.hu/view/091207/DSCF2053_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
- Általában a relé forrasztása törik el, nekem is ott volt, de igazából csak mikroszkóp alatt látszott. http://kepfeltoltes.hu/view/091207/DSCF2051_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
- Hibás forrasztás javítása. Érdemes odafigyelni, hogy a relé felfeküdjön a panelra, így kevésbé terheli a forrasztást a rázkódás.
- Kapcsoló összeszerelése, visszaszerelése.

A színezést kiszedtem, mert ugye pirossal Mickey ír csak, tudod a hagyományok! Trotter




gabemotors

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5102 Dátum: 2010.08.18 10:01:34 »
Sziasztok!
4AFE 1.6-os blokkom van,szegény keverékes,hibakód szerint lambda szonda csere,milyet tehetek bele?2 autósbolt szerint a 4 vezetékes NGK univerzális jó lesz...Más kell ebbe,mint a nem szegény keverékesbe?Kivettem a régit,az valami bontóból származó,Mitsubishi...Tud valaki tanácsot adni?
Eddig is alapjáraton egyenetlenül járt,bepöffögött 1-1 henger és volt benne 1 nyomatékhiány bizonyos fordulaton(alacsony,ha nem gyorsítottam,csak tartottam a gázt,néha kihagyott...)...Ez már keverési hiba lehetett szondából adódóan?
Előre is köszi!
Kárpáti Gábor

repeti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5103 Dátum: 2010.08.18 12:23:57 »
Ez hol is van pontosan?

Pesten én 1985-óta a Megyeri út és Meggyfa utca sarkára járok futóművet beállítani.  Ezt nyugodtan ajánlom, precíz és pontos. Gyanítom, hogy nálad megmondja azt is, hogy mit kell cserélni a futóműben, amit a szomszédos műhelyben meg is csinálnak, ha akarod.  Persze ez utóbbi csak opció.
Corolla 1.6 Compact AE101

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5104 Dátum: 2010.08.18 17:39:59 »
Idézet
Szia, és grat a kocsihoz  :yes: ! Meg szabad kérdezni, hogy mibe került?...
Szia!

490 ezerért vettem, és JT-s az alvázszáma, tehát még tényleg Japánban gyártott. Szerintem a ludas vagy az lesz a rángatásra, amit Te írtál (a fojtószelep egyenlő a pillangó szeleppel?), vagy lambda szonda. Az autó szerintem nem ázik be, mert azóta csak az anyósoldali ülésnél lett vizes (azóta nem volt nagy eső csak a klímát használtuk), tehát tényleg a klíma kondenzvize nem tud elfolyni. Majd a fogyasztásra leszek kíváncsi.
A másik tényleg igaz, hogy ebbe az autóba platinum gyertya való, mert 2 boltba is azt mondták, aminek darabja 5 ezer. Elvileg 17 ezerrel ezelőtt lett benne cserélve és 6EBKS kódú van benne. A másik, hogy nem szabvány méretű gumik vannak rajta(185/60 R14) és így nem mér jól a kilométer óra (10, 15-tel mutat többet).
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.18 18:52:09 írta kleingy »
Toyota Carina E 1.6 XLI

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5105 Dátum: 2010.08.18 17:43:39 »
Na én is elfelejtettem kitörölni a sallangot ::)
Toyota Carina E 1.6 XLI

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5106 Dátum: 2010.08.18 17:52:50 »
Na én is elfelejtettem kitörölni a sallangot ::)
Akkor arra ott van a módosítás gomb, ami fél óráig él  ;)

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5107 Dátum: 2010.08.19 08:41:12 »
...
Meg kicseréltem az égőt is benne LED-re, ha már itt tartottam: ~620 Ohm-os ellenállás + 3mm-es fehér LED. Kicsit talán túl erős is lett, 20-30%-kal nagyobb ellenállás is mehetne bele. A LED lábát úgy hajlítottam meg, hogy a foglalatot berakva a kapcsolóba pont előre (mármint a kapcsolóból kifelé) világítson.
Ja, ha lehúzzátok a ködlámpa kapcsolót, nem világít a tompított sem (és még kitudja mi nem...).
en 1 kohmos ellenallast hasznaltam, de meg igy is gondolkoztam az 1,2 kohmoson...
Lehettem volna halasz ...

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5108 Dátum: 2010.08.19 12:11:28 »
Középkonzolt kikaptam és lehúztam a hátsó ködlámpa, hátsóablak fűtés és elakadásjelző kapcsolóját (a szent japán kvarcóráé nem adta magát, feszegetni nem akartam).

Nem hiba, csak összefüggés:
Ha leveszitek az elakadásjelző kapcsolóját, nem megy az index.  :innocent:
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5109 Dátum: 2010.08.19 13:51:26 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5110 Dátum: 2010.08.19 14:21:57 »
Sziasztok!
4AFE 1.6-os blokkom van,szegény keverékes,hibakód szerint lambda szonda csere,milyet tehetek bele?2 autósbolt szerint a 4 vezetékes NGK univerzális jó lesz...Más kell ebbe,mint a nem szegény keverékesbe?Kivettem a régit,az valami bontóból származó,Mitsubishi...Tud valaki tanácsot adni?
Eddig is alapjáraton egyenetlenül járt,bepöffögött 1-1 henger és volt benne 1 nyomatékhiány bizonyos fordulaton(alacsony,ha nem gyorsítottam,csak tartottam a gázt,néha kihagyott...)...Ez már keverési hiba lehetett szondából adódóan?
Előre is köszi!
Kárpáti Gábor
Szia!
Ugyanez van nálam is, bár nem szegénykeverékes a gép. Kiadta a 21-es és a 25-ös hibakódot ***onda, szegény a keverék). Előtte gyújtáskábelre tippeltünk, mert az egyik henger alapjáraton néha kihagy, ilyenkor érezni a kasztnin is hogy beremeg.  :excl:
Nem gyári a kipufogócsonkom, úgyhogy kicsit keresgélni kellett a szondát, de most már tisztán látszik rajta hogy az egyik vezeték meg van szakadva. Elvileg ma megpróbáljuk javítani, holnap beszámolok a fejleményekről!  :D

Univerzális lambdaszondáról érdekelne engem is vélemény - állítólag rossz a reakcióideje. Persze nyilván ezt is tipusa válogatja. Szegénykeverékesről viszont az a hír járja, hogy nincs utángyártottban, csak bontóban (néha) a gyári meg 100k.
Dzsó bácsinak és Flintnek van asszem LeanBurn-ös paripája, ők többet tudnak erről mesélni.  :szemez:
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5111 Dátum: 2010.08.19 16:30:57 »

Itten, ni!
[/quote]

No ezt kipróbálom akkor én is jövő héten. A másik tudtok mondani nekem valami rendes szakit Pesten, aki megnézné az autóm, mert annyira nem értek hozzá, hogy magam derítsem ki a rángatás okát, de nem szeretnék olyanhoz menni, akinek az az elsődleges célja, hogy minél többet gomboljon le rólam!
Toyota Carina E 1.6 XLI

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5112 Dátum: 2010.08.19 21:30:09 »
Szerintem a ludas vagy az lesz a rángatásra, amit Te írtál (a fojtószelep egyenlő a pillangó szeleppel?), vagy lambda szonda. Az autó szerintem nem ázik be, mert azóta csak az anyósoldali ülésnél lett vizes (azóta nem volt nagy eső csak a klímát használtuk), tehát tényleg a klíma kondenzvize nem tud elfolyni. Majd a fogyasztásra leszek kíváncsi.
A másik tényleg igaz, hogy ebbe az autóba platinum gyertya való, mert 2 boltba is azt mondták, aminek darabja 5 ezer. Elvileg 17 ezerrel ezelőtt lett benne cserélve és 6EBKS kódú van benne. A másik, hogy nem szabvány méretű gumik vannak rajta(185/60 R14) és így nem mér jól a kilométer óra (10, 15-tel mutat többet).
Fojtószelep = pillangószelep, igen.

Első körben tényleg ennek a környékét tisztíttatnám meg, az amúgy is hasznos ennyi idős autónál. Ha marad a rángatás, lehet keresgélni tovább.

Platina gyertya akkor kell bele, ha szegénykeverékes a motor. A kluboldalon a képeim között nézd meg, van kép mindkét fajta motorról, az alapján meg tudod határozni, milyen van a tiédben.

Gumik: a gyári mérettel (185/65x14) is csal a sebességmérő, csak valamivel kisebb mértékben. Ez normális dolog. Viszont így a km-számlálód is csal, az viszont a gyári mérettel pontos.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zoly28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5113 Dátum: 2010.08.23 20:41:48 »
Sziasztok!

Múlthét végén megállt az autó,és nem volt hajlandó beindulni.
Nem rohantam egyből szerelőhöz,mert az most nem fér bele a költségvetésbe.(Jön a Baba)
Szóval több tesztelés és hibakeresés után (Ac pumpa,Főtengely jeladó,Hall jeladó,Gyujtás elosztó fedél,rotor,riasztó,biztositékok Stb...)Az impulzus megvolt a trafó bemenetén,de szikra nem jött ki a trafóból.
Az új elég drága 25-30 ezer ft. A bontókban pedig nincs jelenleg,nade az igazi poén hogy mivel szükség van a kocsira áthidaló megoldás a Lada Samara trafó :lol: :otlet:Ezzel most megy még nem szerzek valahonnan egy bontottat olcsón. Ja és ez 3000ft volt +1000ft a főkábel!


balu28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #5114 Dátum: 2010.08.24 20:38:11 »

Nekem a 116LE-ős változat van, ami nem szegénykeverekés, ha jól tudom, de javítsatok ki ha tévedek.

Ma voltam egy szerelőnél, mondom rángat a gépállat meg kéne nézni, aszongya, hát ahhoz ők nem értenek vigyem márkaszervízbe  [rohog]
Mondom legalább az alapjárati motort tisztítsák ki, aszongya lehet attól rosszabb lesz, hát mondom kész, akkor inkább hagyjuk :D

Tényleg nem tud valaki Pesten egy megbízható szerelőt, aki ért is a típushoz?
Toyota Carina E 1.6 XLI