Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680994 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

csoky78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
  • 93' 2,0 gli 3sfe
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4950 Dátum: 2010.04.30 17:20:47 »
Halihó mindenkinek!
Lenne egy kérdésem. Szerelt már ki valaki Carinából hőcserélőt? Mekkora bontással jár, kb mennyi idő?
Ok:93' 2,0 gli Carinám előző kedves tulaja ::), elfelejtett pollenszűrőt cserélni. Mostanra a hőcserélő úgy néz ki mint egy filcborítású kárpitelem(kitapogattam). Ki kellene szerelnem, kitakarítanom(büdös), visszaraknom.  Nem vagyok fakezű, de érdemes-e szakember nélkül hozzáfogni?    Várom hozzáértők tanácsait. Üdv Csoky
Ki a Toyotát szereti, rossz ember nem lehet!
Minden autó Toyota akar lenni!

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4951 Dátum: 2010.05.03 21:52:33 »
Hát hogy légtelenítettetek ti?
2 emberes. Átlátszó cső a légtelenítő csavarra. Egyik megnyitja a légtelenítőt, a másik lenyomja a pedált padlóig. Utána légtelenítő zár, pedál felenged. Innentől ismételni amíg tiszta buborékmentes fékfolyadék nem jön a fékből.

Bocs, félreérthető voltam. Csináltam nem egyszer, csak azt nem értem, hogy közben mi az a művelet ami közben a fékrásegítő elromlana, esetleg a motor rángatását okozná. Max. ha olyan hosszú a cső, hogy a kipufogón keresztül beér az égéstérbe  :szemez:

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4952 Dátum: 2010.05.04 07:20:56 »
Szia,
A klíma epárologtatóra, vagy a fűtőradiátorra gonolsz?
Sajnos, elég melós mindkettő!

Klíma elpár. (szerintem erre gondolsz, mert ez van a pllenszűrő után, ez koszolódik el kegyetlenül, ha nincsen előtte szűrő):
a klímagázt le kell engedni teljesen; a műszerfal jobb oldalát le kell bontani (kesztyűtartó le, ABS és motorvezérő doboz le, kardánbox le); a fűtés/szellőzés fehér műanyab blokkjából a ventilátor ki (3 csavar), majd a ventilátor házát is le lehet csavarni (emlékeim szerint 4 csavar; a legfelső eléggé láthatatlan helyen lesz, csak kitapogatni tudod majd). Ha ezel megvagy, akkor már le tudod csavarozni az elpárologtatót takaró fedelet. Közben pedig a motortér felöl a tűzfalon lévő klímacsőt csatalkozát megoldod (2 csavar); így már kivetető egy kis játékkal, finom agresszióval a klíma elpárologtatója.

Ha esetleg a fűtőradiátort is szeretnéd kitakarítani (pont tegnap kezdem el az én kocsimon ezt a műveletet), akkor a következő a menete:
hűtővizet a hűtőnél leengeded; lebontot a műszerfal alját a vezető oldalon (is), illetve a középkonzolból is ki kell szedni a rádiót, valamint fűtés/szellőzés kezelőszerveit tartó csavarokat is (alul/felül 2-2) is ki kell venni) , kardánbox ki (ha nincsen még az előző pont miatt kiszedve). lepattintod a radiátor két csövén lévő műanyg feledelet, leveszed a házhoz a csöveket rögzítő bilincset. Nagyon érdemes még a szőnyeget is felhajtanod (én kivettem az elő üléseket is ezen a ponton), mivel mikor megoldod a radiátor csőcsatlakoztatását (egy-egy "C" alakú gyűrű mindkét csövön, kb. 5 centire a radiátortól), akkor ki fog folyni vagy 1,5 liter hűtővíz, amennyiben a motorblokkból nem csavarod ki a leeresztő csavart). Ez után megintcsak finom aggresszióval szét tudod válsztani a két csődarabot (kb. 1,5 cm az "átlapolás" a csatlakoztatásnál) és ki tudod húzni a házból a fűtőradiátort.
Egyébként az én kocsimban sem volt klíma tavaly nyárig (ezáltal pollenszűrő sem); a fűtőradiátor nem volt olyan koszos, szóval, ezt a dolgot lehet, hogy khagyhatod.

Időben egyébként simán rá kell, hogy szánj egy teljes napot, de lehet, hogy az elpárologtató + fűtőradiátor kipuloclásával 2 nap is lesz a meló. Vagy csak én vagyok lassú? ::)




Lenne egy kérdésem. Szerelt már ki valaki Carinából hőcserélőt? Mekkora bontással jár, kb mennyi idő?
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

tzar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4953 Dátum: 2010.05.04 13:40:36 »
Bocs, félreérthető voltam. Csináltam nem egyszer, csak azt nem értem, hogy közben mi az a művelet ami közben a fékrásegítő elromlana, esetleg a motor rángatását okozná. Max. ha olyan hosszú a cső, hogy a kipufogón keresztül beér az égéstérbe  :szemez:
Pl. ha pumpálásnál megsérül a rásegítő és ott fals levegőt szívna be. Bár akkor a rásegítő se működne jól, annak viszont semmi baja.

farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4954 Dátum: 2010.05.06 16:22:06 »
Holnap sor kerül a vezérműszíj cseréjére!Mennyi időt vesz igénybe kb.?Most fogom először cserélni egy gyakorlatias szerelő ismerősömmel.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4955 Dátum: 2010.05.06 16:49:35 »
Corollán minden szíj cseréje 3 óra volt.
         

istvan.kovacs6

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4956 Dátum: 2010.05.06 22:06:02 »
Sziasztok!

A héten kicseréltem a trapézkarokon a gömbcsuklókat, és a jobb oldali trapézkarnál eléggé elrongyolódott a gumi alkatrész lásd a képen.
A kérdésem az, hogy ezt lehet-e javítani (remélem lehet) vagy csak a trapézkarral együtt cserélni?

Üdv.
István



tzar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4957 Dátum: 2010.05.07 22:59:47 »
Sziasztok!

A héten kicseréltem a trapézkarokon a gömbcsuklókat, és a jobb oldali trapézkarnál eléggé elrongyolódott a gumi alkatrész lásd a képen.
A kérdésem az, hogy ezt lehet-e javítani (remélem lehet) vagy csak a trapézkarral együtt cserélni?

Üdv.
István
Lehet külön cserélni.
4eFt körül lehet kapni.

istvan.kovacs6

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 20
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4958 Dátum: 2010.05.08 07:00:31 »
A kérdésem az, hogy ezt lehet-e javítani (remélem lehet) vagy csak a trapézkarral együtt cserélni?
Lehet külön cserélni.

Köszönöm a választ, megnyugtattál.
Ha jól sejtem, megfelelő  célszerszámmal ki kell ütni a lengőkarból és visszaütni az újat?

Üdv.
István

tzar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4959 Dátum: 2010.05.08 14:48:53 »
Köszönöm a választ, megnyugtattál.
Ha jól sejtem, megfelelő  célszerszámmal ki kell ütni a lengőkarból és visszaütni az újat?

Üdv.
István
Préselni kell, de már a lengőkart is elég nehéz kiszedni.
Én szerelőhöz vittem, mert nem boldogultam vele.

farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4960 Dátum: 2010.05.09 19:19:25 »
Túl vagyok a vezérlés és a fékek cseréjén.A fékhatás nagyon jó lett.Viszont fékezéskor lüktet a pedál,nagyon fura.Majd csak jövő héten tudok visszamenni a szerelőmhöz.Mire utalhat a jelenség?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4961 Dátum: 2010.05.09 19:39:03 »
Túl vagyok a vezérlés és a fékek cseréjén.A fékhatás nagyon jó lett.Viszont fékezéskor lüktet a pedál,nagyon fura.Majd csak jövő héten tudok visszamenni a szerelőmhöz.Mire utalhat a jelenség?
Hm. Első blikkre hullámos a tárcsa. Másodikra valami nem stimmel az összerakásnál.
Harmadikra (az első): xar minőségű tárcsát vettél, ami az első vasalásnál vetemedett. Nagyon lüktet, vagy csak erősebb (intenzívebb) fékezéskor?
Milyet sikerült?
Ha Brembo és olcsó volt, akkor azok hajlamosak vetemedni.
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.09 19:40:40 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4962 Dátum: 2010.05.10 21:24:08 »
Túl vagyok a vezérlés és a fékek cseréjén.A fékhatás nagyon jó lett.Viszont fékezéskor lüktet a pedál,nagyon fura.Majd csak jövő héten tudok visszamenni a szerelőmhöz.Mire utalhat a jelenség?
a vezerlesrol erdeklodnek hogy milyen markaju volt, mik voltak a csomagban csomagban es mennyi volt az anyagar ... mar ha nem vagyok indiszkret.
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.10 21:27:31 írta tomahawk »
Lehettem volna halasz ...

farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4963 Dátum: 2010.05.11 14:46:46 »
Túl vagyok a vezérlés és a fékek cseréjén.A fékhatás nagyon jó lett.Viszont fékezéskor lüktet a pedál,nagyon fura.Majd csak jövő héten tudok visszamenni a szerelőmhöz.Mire utalhat a jelenség?
a vezerlesrol erdeklodnek hogy milyen markaju volt, mik voltak a csomagban csomagban es mennyi volt az anyagar ... mar ha nem vagyok indiszkret.
Szeva!A vezérléshez nem szettet vettem.Vásároltam egy bosch vezérmű szíjat 5000Ft és egy Luk feszítő görgőt 10900Ft,ennyi.A többi szíjat majd később cserélem le még jó állapotban vannak.Az alkatrészeket a Meteor autós boltban vettem.

farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4964 Dátum: 2010.05.11 14:49:35 »
Túl vagyok a vezérlés és a fékek cseréjén.A fékhatás nagyon jó lett.Viszont fékezéskor lüktet a pedál,nagyon fura.Majd csak jövő héten tudok visszamenni a szerelőmhöz.Mire utalhat a jelenség?
Hm. Első blikkre hullámos a tárcsa. Másodikra valami nem stimmel az összerakásnál.
Harmadikra (az első): xar minőségű tárcsát vettél, ami az első vasalásnál vetemedett. Nagyon lüktet, vagy csak erősebb (intenzívebb) fékezéskor?
Milyet sikerült?
Ha Brembo és olcsó volt, akkor azok hajlamosak vetemedni.
Valószínűleg hullámos lesz a tárcsa.Azt ugyanis nem vettem,csak lemarattam egy esztergályossal,mivel még így is 25mm vastag maradt.Hétvégén levesszük és megnézzük.Köszönöm a tanácsot!