Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681126 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4815 Dátum: 2010.03.21 17:12:09 »
Srácok S.O.S. Segítség kell.
A bal oldali villanyablakom ablakom betekerte a bowdent. Eddig semmi gáz szétkaptam, kiszedtem a "tekerő szerkezetet", megigazítottam. Király lett. Erre mikor raknám össze, a felső bowden kiugrott a helyéről, valahonnan fentről. Gőzöm sincs hogy honnan....! Mi kezdjek vele? Hova kell bekasztani ill. hogyan mert be sem látok oda és még be sem férek. Haynes semmit nem ír ilyen gondról.
Valaki segítsen, hogyan tovább?

en meg csak ott tartok hogy egyaltalan hogyan kell egy levenni a belso karpitot, es ha mar levettem ohgyan teszem vissza ugy hogy majd ne zorogjon.  8]]]  nalam az ablakemelok szorulnak kicsit, es gondoltam egy kis wd40 javitana a probleman.  
szal en nem ertek hozza, de ha leveszed a masik oldali karpitot, nem latszik hova van beakasztva  a  bowden?
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.21 17:15:43 írta tomahawk »
Lehettem volna halasz ...

tzar

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 89
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4816 Dátum: 2010.03.23 09:15:15 »
Sziasztok Srácok,

egy kis apró probléma jött elő a Carinám-nál!

Az első: olajfolyás  :ph34r:

A jobb első kerék mellett ca. 5-8cm átmérőjű olajfoltot találtam. Megnéztem a motorteret, az olaj mintha vagy a hengerfejnél vagy pedig az elosztófedélnél szivárogna az olaj...esetleg főtengely szimmeringnél...  :ph34r:
Elő szokott ez fordulni a Carinánál?

A másik: menet közben hol ritkán, hol gyakrabban felvillan a műszerfalon a hátsó ködlámpa narancssárga jelzőlámpája.
Ha megnyomon a hátsó ködlámpa kapcsolóját akkor elalszik, de később ca. 30-45 perc múlva ismét felvillan... Ez mi lehet?

Amúgy teljesen beleszerettem az autóba! Imádom! Élmény vele minden km...  :wub:

De az az olajfolyás az idegesít!!!
 

A ködlámpa kapcsoló javítás itt le van írva: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=19.msg291641#msg291641

Kárpit leszedés: a kilincsnél és a fogantyú aljában, az első ajtóban a műszerfalra rácsukódó felületen vannak a csavarok, azokat kell kicsavarni. Ablakemelő kapcsolót kell kipattintani lehúzni a csatlakozóját. Ezután lehet lepattintani a kárpitot kb. 10 műanyag patent tartja.
Az ablakemelő csúszósínjét, bowdenjét érdemesebb zsírozni, a gumi vezetőt pedig megtisztítani és teflon spray-el befújni.
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.23 09:32:43 írta tzar »

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4817 Dátum: 2010.03.23 15:07:58 »
Srácok S.O.S. Segítség kell.
A bal oldali villanyablakom ablakom betekerte a bowdent. Eddig semmi gáz szétkaptam, kiszedtem a "tekerő szerkezetet", megigazítottam. Király lett. Erre mikor raknám össze, a felső bowden kiugrott a helyéről, valahonnan fentről. Gőzöm sincs hogy honnan....! Mi kezdjek vele? Hova kell bekasztani ill. hogyan mert be sem látok oda és még be sem férek. Haynes semmit nem ír ilyen gondról.
Valaki segítsen, hogyan tovább?

en meg csak ott tartok hogy egyaltalan hogyan kell egy levenni a belso karpitot, es ha mar levettem ohgyan teszem vissza ugy hogy majd ne zorogjon.  8]]]  nalam az ablakemelok szorulnak kicsit, es gondoltam egy kis wd40 javitana a probleman.  
szal en nem ertek hozza, de ha leveszed a masik oldali karpitot, nem latszik hova van beakasztva  a  bowden?
Én azt javaslom, amíg működik ne szedd szét! Jó az. Hagy szoruljon. ;)
Én nem bírtam rendesen összeszerelni. Igaz azért mert szerintem, valami eltört a bowden beakasztójánál. Marad a légkondi!
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4818 Dátum: 2010.03.24 19:15:20 »

A ködlámpa kapcsoló javítás itt le van írva: http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=19.msg291641#msg291641

Kárpit leszedés: a kilincsnél és a fogantyú aljában, az első ajtóban a műszerfalra rácsukódó felületen vannak a csavarok, azokat kell kicsavarni. Ablakemelő kapcsolót kell kipattintani lehúzni a csatlakozóját. Ezután lehet lepattintani a kárpitot kb. 10 műanyag patent tartja.
Az ablakemelő csúszósínjét, bowdenjét érdemesebb zsírozni, a gumi vezetőt pedig megtisztítani és teflon spray-el befújni.

Köszönöm az infót! Én azt gondoltam először, hogy kiégett a lámpa. De ezek szerint csak kontakthiba. Köszönöm az infót! 

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4819 Dátum: 2010.03.24 19:33:13 »

Biztos vagy benne, hogy az az olaj a te autódból jött  ;) ? Ha ekkora tócsát hagy maga alatt, csupa olaj kéne legyen maga a motor is.

Ködlámpa: a kapcsolóval lesz a gond, ezekkel szokott lenni, a többiek már jópárszor írtak róla... Majd biztos előbb-utóbb elolvassa valaki, aki orvosolt már ilyet.

Elöszőr is bocs a késői reagálásért. Szabin voltam...

Az olaj ténylegesen az én autómból folyik. Saját garázsba állok.
Begurultam a Toyota szervízbe. Megnézték de nem egyértelmű egyenlőre még nekik sem.

A blokk hátsó oldalfala (tűzfal felöli) kb. a hengerfej síkjától lefele  nyirkos - olajos. Leszedték az elosztófedelet, neme onnan szivárog és a "menetszél" szétteríti a blokk oldalán. De nem azt volt. Főtengely szimmering ellenőrizve, az szintén jó.
Le lett mosva amennyire tudták a blokkot és egy hét múlva visszamegyek és megnézik a friss olajfolyás nyomokat.
Marad mint lehetséges hibaforrás: olajteknő tömítés, hátsó szimmering és a hengerfej...

De ha a hengerfejnél lenne tömítettlen akkor a motor nem lenne egy kicsit erőtlen?
Amúgy kb hogy nézz ki egy egészséges 2.0 motor "menetteljesítménye"?

Nálam 5.-ben
2500 ford/percnél 100 km/h
3500 ford/percnél 120 km/h
4500 ford/percnél 160 km/h

Ez kb. normális?
 

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4820 Dátum: 2010.03.24 19:37:36 »
A motor hibájától nem fog a váltóáttétel megváltozni. Újkorában és 30 évesen is ugyan annyit pörög pontosan egy adott sebességnél, adott fokozatban. Amiből le lehetne szűrni, hogy a motor mennyire van jó menetdinamikai állapotban:
- 0-100 gyorsulás ideje
- 80-120 gyorsulás ideje
- végsebesség, stb...

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4821 Dátum: 2010.03.24 19:44:47 »
A végsebessége kb. hol van, ill. hol kellene lennie egy jó állapotban lévő 2.0 Carinának? 200km/h? 220km?
 

 

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4822 Dátum: 2010.03.24 20:27:18 »
A végsebessége kb. hol van, ill. hol kellene lennie egy jó állapotban lévő 2.0 Carinának? 200km/h? 220km?
Az enyimé gps szerinti 207et tudott mikor néztem, de a 198at nagyon hamar elérte még novemberbe is. Ja ez 1,6 :)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4823 Dátum: 2010.03.24 20:29:21 »
A végsebessége kb. hol van, ill. hol kellene lennie egy jó állapotban lévő 2.0 Carinának? 200km/h? 220km?
 
Szóval a tiednek kell tudni vagy 210-et alaphangon, de szerintem 220-at is.

Az én Corollám is viszi a 200-zat, pedig csak 1,4-es.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4824 Dátum: 2010.03.24 20:30:52 »
A végsebessége kb. hol van, ill. hol kellene lennie egy jó állapotban lévő 2.0 Carinának? 200km/h? 220km?
 
Szóval a tiednek kell tudni vagy 210-et alaphangon, de szerintem 220-at is.

Az én Corollám is viszi a 200-zat, pedig csak 1,4-es.
Az enyimé nem szokványos  :tt2: 9,7 alatt tudja a 0-100at na jó mostanában nem teszteltem, de még 3-4 éve Mr.Dyno-val mérve ennyit tudott a 201 m 11 sec alatt lett meg 105ig gyorsulva.
Elvileg 4A-GE be való injektoraim vannak...
« Utoljára szerkesztve: 2010.03.24 20:37:30 írta taby »

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4825 Dátum: 2010.03.24 20:37:48 »
A végsebessége kb. hol van, ill. hol kellene lennie egy jó állapotban lévő 2.0 Carinának? 200km/h? 220km?
 
Szóval a tiednek kell tudni vagy 210-et alaphangon, de szerintem 220-at is.

Az én Corollám is viszi a 200-zat, pedig csak 1,4-es.
Gps szerint?

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4826 Dátum: 2010.03.24 20:38:12 »
Az én Corollám is viszi a 200-zat, pedig csak 1,4-es.

1.4-es Corolla viszi a 200-at? Az komoly! Gratula hozzá!
Most, hogy kijött a jóidő lemérem én is.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4827 Dátum: 2010.03.24 20:47:17 »
A végsebessége kb. hol van, ill. hol kellene lennie egy jó állapotban lévő 2.0 Carinának? 200km/h? 220km?
 
Szóval a tiednek kell tudni vagy 210-et alaphangon, de szerintem 220-at is.

Az én Corollám is viszi a 200-zat, pedig csak 1,4-es.
Gps szerint?
Óra szerint mentem vele 200-zat, de szerintem még bírta volna, csak várni kellett volna egy évet. 180-190-ig határozottan gyorsul, utána várni kell.

Fater E12-esével mentem sík úton az M7-esen végre 205-öt óra szerint, de ehhez fél év kellett kb. Volt ez vagy 4-5 éve, mikor még fizetni sem kellett...
Lejtőbe ment 215-öt óra szerint az E12-es, persze padlón egy óra után... A valós eredmény kb 6 kph-val alacsonyabb, ha lenullázom a fedélzetit, akkor pontosat ír ki átlagsebességnek.

Ebből gondolom, hogy az én kocsim többet megy, mert jobban megy érezhetően, mint az E12-es... Az enyémmel úgy mentem 190et, hogy 4 nagy darab ember volt benne és a csomija fullra volt pakolva, olyannyira, hogy lecsukni is fél óra matekozás után lehetett. Ekkor sem a motor tűnt gyengének, hanem a fék. Volt, hogy vizet kapott, azt a körforgó előtt nem tudtam megállni, hiába tapostam izomból. Elérte azt az alsó ütközési pontot, amikor is a padló alatt 1-2 centivel hirtelen megakad, onnantól nem volt tovább hová nyomni. A kerekek meg messze nem csúsztak a vizes betonon. Szerencsére nem jött senki sem, de nem tudtam volna megállni. Az E12-essel ilyen sosem fordulna elő, ott izomból lassít a 4 tárcsa...

Szóval a teszteléssel csak okosan, mert meg is kell tudni állni a kocsival...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4828 Dátum: 2010.03.24 20:56:37 »
Corolla E12-es este a M7-esen lejtőben...  :D Én toltam neki, a tesóm meg fotózta.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4829 Dátum: 2010.03.24 20:58:56 »
Még egy autómnál sem próbáltam ki hogy mennyi a vége. Valahogy sohasem izgatott, de ez biztos az én defektem  :)