Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678036 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4740 Dátum: 2010.02.08 20:06:47 »
Kösz a képet, remélem figyelted, honnan szedtem :)
Ja-ja  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Johny2220

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4741 Dátum: 2010.02.13 09:35:18 »
Helló, mindenikek.
Tud esetleg valaki infót arról ,hogy hol található a termosztát a hűtőrendszerben?
Nekem egy 1.6XLi 1997-ess szedánom van.
És be krepált a termosztátom, amit ki szeretnék cserélni.
Előre is kösz  az infókat.


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4742 Dátum: 2010.02.14 13:43:03 »
Helló, mindenikek.
Tud esetleg valaki infót arról ,hogy hol található a termosztát a hűtőrendszerben?
Nekem egy 1.6XLi 1997-ess szedánom van.
És be krepált a termosztátom, amit ki szeretnék cserélni.
Előre is kösz  az infókat.
Klikk ide, aztán klikk a 12-es pontra.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4743 Dátum: 2010.02.16 00:45:28 »
Gondolkodunk egy Corolla E10-es vagy egy Carina E vásárlásán a páromnak. Nincs energiám mint a 300 oldalt végignézni, bár sokat beleolvastam.

Mik a típushibái egy Carina E-nek? Mire kell extrán odafigyelni?

Utoljára, de nem utolsó sorban: ha valaki tud jó állapotú eladó kocsit, az szóljon!

Köszönöm!

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4744 Dátum: 2010.02.16 10:08:24 »
Bocsánat, hogy beleszólok, de ha ifjú hölgy az illető, lehet, hogy az E10 kezelhetőbb méret, nem? Vagy a Carina lenne a csalási gép is?
Gabe 254.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4745 Dátum: 2010.02.16 10:39:12 »
Gondolkodunk egy Corolla E10-es vagy egy Carina E vásárlásán a páromnak. Nincs energiám mint a 300 oldalt végignézni, bár sokat beleolvastam.

Mik a típushibái egy Carina E-nek? Mire kell extrán odafigyelni?

Utoljára, de nem utolsó sorban: ha valaki tud jó állapotú eladó kocsit, az szóljon!

Köszönöm!
Flexicső, ablakemelő szétugorhat, széthajtott gépek olajevősek. Igazából nem tudok mit mondani, nekem cska az első kettővel volt dolgom.

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4746 Dátum: 2010.02.16 13:05:10 »
Japán gyártású (alvászszám: JT..., '92-től '95 közepéig) Carina típushibái (saját tapasztalatok alapján is):
- olajfogyaszás nagy eséllyel előfordulhat (gyűrűknél), főleg az 1.6-os motoroknál
- az ablakmosótartály (néha a kiegyenlítő tartály is) a sárvédő szélénél repedezett (megeszi az UV sugárzás)
- a vízhűtő (amennyiben még nem lett cserélve) műanyag felső részén a hajszálrepedések miatt szivároghat
- a hátsó futómű (lengéscsillapítók, szilentek) jó eséllyel már elfáradtak
- ha ABS-es az autó, akkor ellenőrízni a működését (első jeladók hibája gyakori)
Előnyei:
+ igényesebb beltéri anyagok
+ japán beszállítók által gyártott alkatrészek
+ szubjektív vélemény: összességében szebb / minőségibb autók az angol gyártással szemben

Angol gyártású (alvászszám: SB...) Carina típushibái (olvasottak / saját tapasztalat alapján):
- lemattult első fényszórók
- belső ajtókárpitok felválnak
- gyújtáskapcsoló hiba (valeo gyártmány...)
- hátsó ködlámpakapcsoló, quarz óra, fűtés/szellőzés kezelőszervek működésképtelensége
Előnyei:
- javított biztonság (dupla légzsák, övfeszítők)
- olajfogyasztás terén javult a helyzet

Mindkét gyártás esetén előforduló hibák:
- elektromos ablakemelők mechanikus hibái
- lambda szonda hiba (főleg a szegénykerevérkes 4A-FE esetén költséges probléma)
- km-óra meghibásodása
- első fékek megszorulása

De természetesen, mint minden ilyen korú autónál, az adott példány előélete a mérvadó!

Mik a típushibái egy Carina E-nek? Mire kell extrán odafigyelni?

Köszönöm!
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4747 Dátum: 2010.02.16 14:26:25 »
ezt szépen összeszedted. amugy én e10re szavaznék. a carina a klima és a nagyobb méret miatt jonn
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4748 Dátum: 2010.02.16 16:17:48 »
Köszönöm a segítséget és a tapasztalatok leírását!

Azért, ahogy elnézem, eléggé sok a hibalehetőség. Azért a hűtő szivárgása eléggé gázos, meg az olajfogyiból is elegünk van már...

Az 1.8-as és a 2.0-es is hajlamos az olajzabálásra? Melyik a megbízhatóbb? Illetve a 2.0 kb mennyit fogyaszt normál vezetési stílust feltételezve?

Eddig a Carina tetszik jobban, meg ebből nagyobb a választék, mint az E10-esből... A méret tekintetében a minél nagyobb a jobb.

farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4749 Dátum: 2010.02.16 21:34:09 »
Sziasztok!Pár napja észrevettem,hogy a szellőztető motor felől egyenetlen ,nyikorgó hang hallatszik a legkisebb,egyes fokozatban,kettes és nagyobb fokozatban nem.Gondolom csapágyas lett.Valaki tapasztalt már hasonlót?

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4750 Dátum: 2010.02.16 21:58:13 »
Az 1.8-as meglehetősen ritka darab Magyarországon, az 1.6-os motorral mutat rokonságot felépítését tekintve.
Olajfogyasztás nem tudom, hogy mennyire jellemzi; nekem a 2.0 csipegeti az olajat (500km-en 1 dl 5W-40 Magnatec elfogy - remélem, hogy a következő, más típusú olajból kevesebb fogy majd).

Fogyasztás: eddig 6,28 a minimum, 8,54 a maximum; az elmúlt 28ezer km átlaga 7,05 l/100km (kb. 70% országút, a többi rövidebb városi utak, kb. 10% Bp);
átlagnál finomabb vezetéssel (kevés fék, hamar felkapcsolás).

Méretben nem fogsz csalódni (főleg kombi, vagy liftback esetén, ahol a pakolhatóság is remek).

Köszönöm a segítséget és a tapasztalatok leírását!

Azért, ahogy elnézem, eléggé sok a hibalehetőség. Azért a hűtő szivárgása eléggé gázos, meg az olajfogyiból is elegünk van már...

Az 1.8-as és a 2.0-es is hajlamos az olajzabálásra? Melyik a megbízhatóbb? Illetve a 2.0 kb mennyit fogyaszt normál vezetési stílust feltételezve?

Eddig a Carina tetszik jobban, meg ebből nagyobb a választék, mint az E10-esből... A méret tekintetében a minél nagyobb a jobb.
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4751 Dátum: 2010.02.17 00:46:29 »
500 km-en 1 deci olajfogyasztás az nem sok, az 1 liter /5000 km. Az még tűrhető, pláne Magnatec-ből. Eneos 5W-40-et kell beletolni, azzal tutira jobb lesz.

Nem fogyaszt ezek szerint sok benzint a moci. A 2.0 lesz szerintem a mi gépünk. Azon belül meg egy Liftback kellene az asszonynak.


Astir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4752 Dátum: 2010.02.17 08:02:13 »
Köszönöm a segítséget és a tapasztalatok leírását!

Azért, ahogy elnézem, eléggé sok a hibalehetőség. Azért a hűtő szivárgása eléggé gázos, meg az olajfogyiból is elegünk van már...


Én nem tudatosan vettem carinát, de nem bántam meg. Méretét kicsit nagynak találtam, mivel 80%-ban menyasszonyom használja városban, 8km-n. Szerencse hamar megszokta, és parkolni is ügyesen parkol vele, mikor meg hosszabb utakra megyünk, akkor meg kényelmesen elférünk.
Nekem eddig a b.e. ablakemelőm krepált be, 7500-ért szereztem japán bontottat, kicseréltem, szépen működik, a vízhűtőm keletkezett egy kisebb repedés (bár erre rásegített valószínű egy baleset is), munkadíjjal együtt 23.000-ért vadonatúj lett benne, baleset miatt le kellett cserélnem az első fényszórókat, 23.000 körül volt az is összesen, és a hátsó ködlámpa kapcsolóm vacakolt még, fél órát rászánva megcsináltam. Ezen kívül semmi "komolyabb" bajom nincs vele, olaj fogy, de nem vészes, benzinnel spórol, megbízható, én örülök neki, hogy megvettem, pedig óra szerint van benne 300.000  :wacko: , de műszakin nem vacakoltak, szerelő nem talált benne semmi vészeset. Egyedül még a hátsó szilentek kezdtek el kicsit kopogni, ha minden jól megy, 2000 FT/db -ért tudok szerezni, és nem nagy munka kicserélni.
Szóval összegezve, régi autóknál lesznek bajok, nagyon ritka olyan használt autót találni, amiben minden patent, de ezek a szerelési költségek nem kerülnek sokkal többe egy új autó olajcseréjénél, és hasznáét autóban ennél sokkal jobban mellé lehet nyúlni! Meg gondolom azt mondanom se kell, hogy bármilyen típusú/korú használt autót veszel, félre kell tenni rá 50-100 ezret átíratásra, olajcserére, szűrök cseréjére, kuplung csere se kizárt, gyertyákból se rossz, ha tudod, hány km van bennük.

boznor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • leginkább csak fentről kap vizet
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4753 Dátum: 2010.02.17 10:19:32 »
Én is F Astra elképzelésekkel vágtam neki az autóvásárlásnak tavaly :). De a feleségem ezt is tele tudja pakolni. A szokásos szíjcseréken kívül lett motorolaj csere, a hátső silentbakok, meg elöl 1-2 axiálrúd csere. Mint megtudtam az egyik előző postból, az első fék megszorulása előfordul, az én is átéltem. Ekkor egyúttal ki lett cserélve a jobb első féknyereg, a 2 féktárcsa, meg a betétek, meg új fékolaj. A biztonság kedvéért a hűtővizet is lecseréltettem a téligumi felrakásakor(a hőfoka elvileg még jó volt). A váltó elég lassú, ezzel tudok együtt élni, de a 2-est kicsit nehezen eszi az esetek többségében. Ennek kell még utána nézni kicsit. Az autót 217 000 km-rel vettem, ami talán még hihető is lehet. Nekem az olajfogyás 10 000km-en a max-ról lement a min-ig. Ezek kb 200 000 Ft-ba fájtak, remélem a következő év olcsóbban fog kijönni...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4754 Dátum: 2010.02.17 19:21:40 »
Váltóolajcsere segíthet a dolgon. Hogy mit tegyél bele, azt az általános/olajos topicban megtalálod, nemrég volt etekintetben ajánlás.  :winkiss:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.