Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681142 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4695 Dátum: 2010.01.08 19:29:02 »
Sziasztok!

A hozzáértőkhöz lenne egy kérdésem.
A fekvőrendőrökön átkelve némi nyikorgást ad ki szegény  carinám. De csak ilyen mocsok, hideg időben. Nyáron, a melegben nem jelentkezik a hang. Ez mi a ráktól van? :helpsmilie:

Szinte 100%, hogy a hátsó keresztsatb. gumiszilentjei nyekeregnek. WD40-et nekik, a szervízbe nekem is ezt csinálták. Ez akkor érvényes, ha amúgy rendben vannak, nem szakadtak.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4696 Dátum: 2010.01.10 13:48:25 »
Sziasztok!

A hozzáértőkhöz lenne egy kérdésem.
A fekvőrendőrökön átkelve némi nyikorgást ad ki szegény  carinám. De csak ilyen mocsok, hideg időben. Nyáron, a melegben nem jelentkezik a hang. Ez mi a ráktól van? :helpsmilie:
Különféle futómű-alkatrészek adhatják ki, amik ugye a hidegben kicsit jobban szorulhatnak, kicsit kevésbé lehetnek rugalmasak, mint melegben. Nem kell aggódni miatta, normális dolog.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4697 Dátum: 2010.01.12 20:15:45 »
Hello
Utána néztem a hátsó futóművem néhány szilentjének... Sajnos ősz óta tudom hogy ez így nem igazán klappol (kopog is rendesen a futómű).
Alkatrész forgalmazókat kérdeztem, azt mondták hogy ezt a szilentet önmagában nem tudják beszerezni, csak a stabilizátor pálcával együtt! Aminek darabja a legolcsóbb helyen is 36.000 FT!!! BRUTÁL! Bontottat meg nem akarok...
Egy helyen felajánlottak olyat is, hogy elviszik és belepréselnek-vulkanizálnak valami szilentszerű dolgot - aszonták' az IVECOnál már bevált!!! :wacko:
Nemtom mitévő legyek, de amíg ezt nem csináltatom meg fölöslegesen újíttatom fel a lengéscsillapítót, a futóműbeállításról már nem is beszélve!

Nézzétek a képet! A gumiszilent egy része szétrepedt és ki is esett - a kép bal oldali részén!

[a csatolmányt egy admin törölte]
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4698 Dátum: 2010.01.12 20:17:30 »
Mitévő legyek?

[a csatolmányt egy admin törölte]
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4699 Dátum: 2010.01.12 20:26:30 »
Ez sajnos ennyibe kerül, mert tényleg csak egyben kapható (Ave-ba még több darabja...).  :no: Gézu azt mondja, a b) verziót talán érdemes lenne kipróbálni, ha van pozitív tapasztalat vele.
         

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4700 Dátum: 2010.01.12 20:54:03 »
Igen! A vulkanizálós dolgot kell megpróbálni, ha megbízható a hely. Én az Avémon szintén a durva ár miatt nem cseréltem ki őket. (a két futómű pedig kb. azonos) :)
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4701 Dátum: 2010.01.12 21:17:41 »
Mitévő legyek?
Ezt a szilentet elvileg tényleg csak a karral együtt lehet cserélni, ezért ilyen drága. De!!! Két dolog.

1: Könnyen lehet, hogy NEM emiatt kopog a futóműved. Carinán a hátsó stabilizátor szilent-garnitúrája, és/vagy a hátsó stabilizátor-pálca (egyik vagy mindkettő) miatt szokott kopogni; ha a legrosszabb eset jön be és ezeket mind cserélni kell, az is kijön kb. max egy húszasból.

2: A szilentet fel lehet újítani; vannak erre specializálódott cégek, pl. 1/282-4700. Persze ehhez ki kell szerelni a kart és oda kell vinni hozzájuk, szóval addig áll az autó, és macera van vele; de pár ezresért megcsinálják.

Én először az 1. pontban felsorolt dolgokat nézetném meg (olyan szerelővel, aki látott már néhány Carinát); szükség szerint cseréltetném, és csak ha továbbra is van panasz, akkor foglalkoznék a lengőkar-szilenttel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4702 Dátum: 2010.01.12 21:38:23 »
Mitévő legyek?
Ezt a szilentet elvileg tényleg csak a karral együtt lehet cserélni, ezért ilyen drága. De!!! Két dolog.

1: Könnyen lehet, hogy NEM emiatt kopog a futóműved. Carinán a hátsó stabilizátor szilent-garnitúrája, és/vagy a hátsó stabilizátor-pálca (egyik vagy mindkettő) miatt szokott kopogni; ha a legrosszabb eset jön be és ezeket mind cserélni kell, az is kijön kb. max egy húszasból.

2: A szilentet fel lehet újítani; vannak erre specializálódott cégek, pl. 1/282-4700. Persze ehhez ki kell szerelni a kart és oda kell vinni hozzájuk, szóval addig áll az autó, és macera van vele; de pár ezresért megcsinálják.

Én először az 1. pontban felsorolt dolgokat nézetném meg (olyan szerelővel, aki látott már néhány Carinát); szükség szerint cseréltetném, és csak ha továbbra is van panasz, akkor foglalkoznék a lengőkar-szilenttel.
Hát nekem "általános autószerelők" javasolták hogy nézzem meg ezt a szilent dolgot. Azt mondták a legtőbb autónál ha ez van, akkor szilent szokott lenni. Bár nem tudom ők hány Carinát láttak eddig!
Ezen a telefonon milyen segítséget tudok kapni? Felújításon a vulkanizálós témát érted Te is?
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.12 21:40:31 írta olahtomi »
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4703 Dátum: 2010.01.12 21:54:11 »
Mitévő legyek?
A kép alapján úgy tűnik mintha szivárogna a fékolaj, de lehet hogy tévedek!
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4704 Dátum: 2010.01.12 21:54:20 »
Hát nekem "általános autószerelők" javasolták hogy nézzem meg ezt a szilent dolgot. Azt mondták a legtőbb autónál ha ez van, akkor szilent szokott lenni. Bár nem tudom ők hány Carinát láttak eddig!
Általánosságban igazuk van, mert tényleg szilent okozza a kopogást, naná; csak nem mindegy, hogy melyik  :) ! Ezért írtam (többszörös tapasztalat, és a Toyotás szerelőm véleménye alapján), hogy a Carinán a felsorolt dolgok szokták tipikusan okozni a problémát.
Ezen a telefonon milyen segítséget tudok kapni? Felújításon a vulkanizálós témát érted Te is?
Ez egy szilent-gyártással és felújítással foglalkozó cég száma (a nevüket nem tudom, de már dolgoztattam is velük). Odaviszed a lengőkart, és egy új szilenttel kapod vissza. Hogy milyen eljárással teszik bele, lövésem nincs.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4705 Dátum: 2010.01.12 22:12:50 »
Amelyik a lengőkarban van, az a karral együtt is csak olyan 4000Huf emlékeim szerint. Az igazán drága annak a szilentnek a cseréje, amelyik a csonk-álvánnyal van egyben. :wacko:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4706 Dátum: 2010.01.12 22:15:23 »
Amelyik a lengőkarban van, az a karral együtt is csak olyan 4000Huf emlékeim szerint. Az igazán drága annak a szilentnek a cseréje, amelyik a csonk-álvánnyal van egyben. :wacko:
4000  :eek: ? Nem 40000-et akartál írni? Camrymbe valami 40000 egy hátsó lengőkar.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4707 Dátum: 2010.01.12 22:16:07 »
Amelyik a lengőkarban van, az a karral együtt is csak olyan 4000Huf emlékeim szerint. Az igazán drága annak a szilentnek a cseréje, amelyik a csonk-álvánnyal van egyben. :wacko:
4000  :eek: ? Nem 40000-et akartál írni? Camrymbe valami 40000 egy hátsó lengőkar.
Bocs, lehet azt stabilizátor karnak hívják... ::)
(vékony, pálca szerű, egy-egy keresztben, egy-egy hosszában; az Avékban legalábbis)
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4708 Dátum: 2010.01.12 22:52:43 »
Ööö  :hmmmm: ... Passz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tííítusz

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4709 Dátum: 2010.01.13 09:48:10 »
Sziasztok!

Kérdésem, hogy találkozott-e már valamelyikőtök Carina első fék szorulási problémákkal? Mióta megvettem nekem rendszeresen megszorul és ilyenkor féknyereg le, megjáratás, kenegetés.
Most azokra a kis porvédő gumikra vadászom, amik a féknyeregrögzitő csavarokon vannak. A jobb oldalon már hiányoznak. Illetve gondolkodom valami kis rugó beépítésén, ami egy kicsit visszahúzza a féknyerget fékezés után. A dugattyúra nem való egyébként porvédő gumi? Annó a nagypolákon volt ilyen.

Ja, fékezés. Megosztok egy tapasztalatot. Eléggé ráztak a féktárcsáim a fékezésekkor és már terveztem egy felszabályozást is, amikor egyszer úgy alakult, hogy igen nagy sebességről kellett kb 30-ra lassulnom izmos féktaposással. Persze fogyott is a fékhatás a végére.Lehetett érezni, mert ugye tartott néhány mp-ig. Alényeg, hogy azóta olyan simán fog a fékem, hogy csak na. "Kivasaltam" :) Miközben éreztem hogy csökken a fékhatás az jutott az eszembe, hogy na most annyi a féknek, tuti szétégettem. De nem, jól fog most is. A "jótékony" hatását persze csak a későbbi használat során vettem észre.

Üdv!
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.13 09:50:14 írta Tííítusz »