Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678074 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

boznor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • leginkább csak fentről kap vizet
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4575 Dátum: 2009.11.03 13:30:43 »
Ezzel kapcsolatosan jutott eszembe, a hűtővízszintet a tágulási tartályba hidegen vagy üzemmelegen kell nézni?
Hidegen ne legyen minimum alatt, és melegen se menjen maximum fölé. Az egy aránylag jó módszer, ha melegen feltöltöd maximumig.
Én langyosan feltöltöttem maxig, másnap reggel hidegen meg a lement szintet utántöltöttem megint maxig. Azóta nem néztem rá  :innocent:, remélem beállt a szint, a hőfokkijelző legalábbis stabilan ott áll, ahol szokott.

Kada

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4576 Dátum: 2009.11.03 18:04:07 »
Üdv Kolegák!

Egy érdekes jelenséget szeretnék veletek megtárgyalni. Napokban volt egy kis lambda szonda problémám. A kis diagnosztikai egység dobta ki a 21-es kodot. Nem is ez a lényeg.
Hanem ahogy a diagnosztikám a hiba során működött. Ha ráadtam a gyujtást ugye felvillant a chech engine lámpa. Ha elindítottam a motort elaludt mintha jó lenne. Viszont ha hibakod kiiratásra került a sor akkor kivillogtatta a hibakodot. A következő érdekesség az volt hogyha leszedtem a kocsit az akksirol, hogy felejtse el a hibát és ráadtam a gyujtást akkor egy két villanás után visszajött a hiba, anélkül, hogy elindíittam volna a motort.
Arra gondolok, hogy 21-es hibakod mivoltja lehet ennek az oka. A lambda szonda teljesen rosszult volt bekötve, nem is működött. lehetséges, hogy ezért adta ki a hibát már a gyujtásnál, mivel gyakorlatilag nem volt lambda szondám és ehhez nem kell elinditani a kocsit, hogy érzékelje. Amugy mióta megvettem így közlekedtem, közben zöldkártyán is voltam és minden mókolás nélkül átmentem:)
Mi a véleményetek?:)



tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4577 Dátum: 2009.11.03 21:58:26 »
Üdv Kolegák!

Egy érdekes jelenséget szeretnék veletek megtárgyalni. Napokban volt egy kis lambda szonda problémám. A kis diagnosztikai egység dobta ki a 21-es kodot. Nem is ez a lényeg.
Hanem ahogy a diagnosztikám a hiba során működött. Ha ráadtam a gyujtást ugye felvillant a chech engine lámpa. Ha elindítottam a motort elaludt mintha jó lenne. Viszont ha hibakod kiiratásra került a sor akkor kivillogtatta a hibakodot. A következő érdekesség az volt hogyha leszedtem a kocsit az akksirol, hogy felejtse el a hibát és ráadtam a gyujtást akkor egy két villanás után visszajött a hiba, anélkül, hogy elindíittam volna a motort.
Arra gondolok, hogy 21-es hibakod mivoltja lehet ennek az oka. A lambda szonda teljesen rosszult volt bekötve, nem is működött. lehetséges, hogy ezért adta ki a hibát már a gyujtásnál, mivel gyakorlatilag nem volt lambda szondám és ehhez nem kell elinditani a kocsit, hogy érzékelje. Amugy mióta megvettem így közlekedtem, közben zöldkártyán is voltam és minden mókolás nélkül átmentem:)
Mi a véleményetek?:)


most mar jol van bekotve? ha igen, ereztel valtozast?
Lehettem volna halasz ...

Kada

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 69
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4578 Dátum: 2009.11.03 22:34:38 »
jaja mostmár nincs hibakod. Nem nagyon tudtam megfigyelni nem volt időm, ráadásul most cseréltem gyertyát meg levegő szűrőt is. Ugyhogy ennyit azok is számítanak. Sőt...., de szerintem sok változást nem lehetne megfigyelni. Nagyon kicsi tartományba dolgozik a lambda szonda.

Szeki19

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4579 Dátum: 2009.11.04 11:14:42 »
Sziasztok!

 megoldódott a hűtő macera! rendeltem egy utángyártott hűtőt! kicseréltem, feltöltöttem fagyállóval, az egész rendszert!
viszont annyi kérdésem lenne még, hogy a kiegyenlítő tartályból szépen lassan szivárog el a fagyálló! lehet hoyg a rendszer-ben van még valami levegő? a hűtő uj, ott nem folyhat, a csövek nem repedtek! az autó megy, nem forr a víz sem, szoval hengerfej sem lehet! a szivárgás mértékéről csak annyit, hogy este feltöltöttem a full jelzésig, reggelre (ugy hogy állt az autó) kb a tartály 3/4 ig lement a szint! lehetséges az hogy mondjuk a tartály van elrepedve, vagy az lyukas? mert a tartály teteje az illesztésnél, szinte folyamatosan fagyállós! köszi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4580 Dátum: 2009.11.04 11:58:37 »
megoldódott a hűtő macera! rendeltem egy utángyártott hűtőt! kicseréltem, feltöltöttem fagyállóval, az egész rendszert!
viszont annyi kérdésem lenne még, hogy a kiegyenlítő tartályból szépen lassan szivárog el a fagyálló! lehet hoyg a rendszer-ben van még valami levegő? a hűtő uj, ott nem folyhat, a csövek nem repedtek! az autó megy, nem forr a víz sem, szoval hengerfej sem lehet! a szivárgás mértékéről csak annyit, hogy este feltöltöttem a full jelzésig, reggelre (ugy hogy állt az autó) kb a tartály 3/4 ig lement a szint! lehetséges az hogy mondjuk a tartály van elrepedve, vagy az lyukas? mert a tartály teteje az illesztésnél, szinte folyamatosan fagyállós! köszi
Ha este meleg motornál töltötted föl a szintet, akkor a reggel tapasztalt csökkenés teljesen normális - ha lehűl a motor, lecsökken a nyomás a rendszerben és lemegy a szint. Ezért nem is célszerű hideg motornál maxig tölteni, mert akkor meleg motornál max fölött lesz.

Az is normális, hogy feltöltés után, rövid idő alatt, valamivel lejjebb megy a szint, ahogy a rendszer "kidolgozza" a levegőt magából. Ezért is érdemes úgy csinálni, hogy feltöltöd hideg motornál, aztán a motort melegre járatod, utána ellenőrzöd a szintet és utántöltöd (meleg motornál) a maximumig.

Nézd meg a szintet pár nap múlva (közben persze használd a kocsit) - ha nem csökken tovább, akkor minden OK. Ha csökken, akkor lehet nekiállni megkeresni, hogy hol szivárog.

Ha a tartály tetejénél folyadék van, akkor lehet, hogy a kupakja nem tömít tökéletesen. Azt ki kéne cserélni, mert belezavarhat a rendszer működésébe, ill. ott tényleg folyamatosan veszítheti a folyadékot, menet közben, mikor nyomás alatt áll.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Szeki19

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4581 Dátum: 2009.11.04 12:26:03 »
megoldódott a hűtő macera! rendeltem egy utángyártott hűtőt! kicseréltem, feltöltöttem fagyállóval, az egész rendszert!
viszont annyi kérdésem lenne még, hogy a kiegyenlítő tartályból szépen lassan szivárog el a fagyálló! lehet hoyg a rendszer-ben van még valami levegő? a hűtő uj, ott nem folyhat, a csövek nem repedtek! az autó megy, nem forr a víz sem, szoval hengerfej sem lehet! a szivárgás mértékéről csak annyit, hogy este feltöltöttem a full jelzésig, reggelre (ugy hogy állt az autó) kb a tartály 3/4 ig lement a szint! lehetséges az hogy mondjuk a tartály van elrepedve, vagy az lyukas? mert a tartály teteje az illesztésnél, szinte folyamatosan fagyállós! köszi
Ha este meleg motornál töltötted föl a szintet, akkor a reggel tapasztalt csökkenés teljesen normális - ha lehűl a motor, lecsökken a nyomás a rendszerben és lemegy a szint. Ezért nem is célszerű hideg motornál maxig tölteni, mert akkor meleg motornál max fölött lesz.

Az is normális, hogy feltöltés után, rövid idő alatt, valamivel lejjebb megy a szint, ahogy a rendszer "kidolgozza" a levegőt magából. Ezért is érdemes úgy csinálni, hogy feltöltöd hideg motornál, aztán a motort melegre járatod, utána ellenőrzöd a szintet és utántöltöd (meleg motornál) a maximumig.

Nézd meg a szintet pár nap múlva (közben persze használd a kocsit) - ha nem csökken tovább, akkor minden OK. Ha csökken, akkor lehet nekiállni megkeresni, hogy hol szivárog.

Ha a tartály tetejénél folyadék van, akkor lehet, hogy a kupakja nem tömít tökéletesen. Azt ki kéne cserélni, mert belezavarhat a rendszer működésébe, ill. ott tényleg folyamatosan veszítheti a folyadékot, menet közben, mikor nyomás alatt áll.

Szia! köszi a segítséget, remélem minden rendben lesz! másik! mikor ráhuzoma  gázt, enyhe csikorgó hang jön valahonnan a vezérműszíj felől! a szíj elég feszes szoval nemhiszem hogy megcsúszna! viszont multkor cisnált egy olyat, hogy 4 ből 3 ba visszakapcsoltam előzésnél, magas fordulaton! kivillandt az akksi lámpa és nem ment a motor, miutéán leállítottam (ugye menet közben) utána jó volt! lehet a generátor csapágy? esetleg?
más: 2000 fordulat körül cicergő hangot hallat párszár fordulatig még.. többen azt mondták hogy a flexibilis cső! szerinted?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4582 Dátum: 2009.11.04 12:42:37 »
másik! mikor ráhuzoma  gázt, enyhe csikorgó hang jön valahonnan a vezérműszíj felől! a szíj elég feszes szoval nemhiszem hogy megcsúszna! viszont multkor cisnált egy olyat, hogy 4 ből 3 ba visszakapcsoltam előzésnél, magas fordulaton! kivillandt az akksi lámpa és nem ment a motor, miutéán leállítottam (ugye menet közben) utána jó volt! lehet a generátor csapágy? esetleg?
más: 2000 fordulat körül cicergő hangot hallat párszár fordulatig még.. többen azt mondták hogy a flexibilis cső! szerinted?
Ja, lehet a flexicső.

A másik jelenséget nem nagyon vágom, sajnos... Ha generátor (vagy bármi más) csapágy lenne, annak nem csak gázadáskor kéne szorulnia... A vezérműszíj amúgy biztosan nem csikorog, maximum az ékszíj... Az viszont megcsúszhat akkor is, ha feszes. És esetleg csinálhat olyat is, hogy annyira megcsúszik, hogy elmegy a töltés és ezért villan fel a kontroll-lámpa... De ez a torpanást nem magyarázza meg. Hogy ez mitől lehet, azt passzolom  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4583 Dátum: 2009.11.04 17:00:03 »
.
.
.
Ha a tartály tetejénél folyadék van, akkor lehet, hogy a kupakja nem tömít tökéletesen. Azt ki kéne cserélni, mert belezavarhat a rendszer működésébe, ill. ott tényleg folyamatosan veszítheti a folyadékot, menet közben, mikor nyomás alatt áll.

nalam a kiegyenlitotartaly kupakjan tulfolyocso van, igy elvileg mindegy hogy mennyire tomit a kupak, nem?
ez a rendszer nem tunik zartnak, de pl anyam kb. 1 eves puntojanal meg figyelmezteto felirat is van a kiegyenlitotartaly kupakjan hogy nyomas alatt van a rendszer.
Lehettem volna halasz ...

ezoz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4584 Dátum: 2009.11.04 23:21:57 »
.
.
.
Ha a tartály tetejénél folyadék van, akkor lehet, hogy a kupakja nem tömít tökéletesen. Azt ki kéne cserélni, mert belezavarhat a rendszer működésébe, ill. ott tényleg folyamatosan veszítheti a folyadékot, menet közben, mikor nyomás alatt áll.

nalam a kiegyenlitotartaly kupakjan tulfolyocso van, igy elvileg mindegy hogy mennyire tomit a kupak, nem?
ez a rendszer nem tunik zartnak, de pl anyam kb. 1 eves puntojanal meg figyelmezteto felirat is van a kiegyenlitotartaly kupakjan hogy nyomas alatt van a rendszer.

A kupakban egy nyomás szelepnek kell lenni. Csak akkor nyit ki, ha a nyomás a normális fölé menne, pl ha felforralja vizet, és ekkor engedi ki (nálad  a túlfolyó csövön keresztül) a túlnyomást.
Toyota Carina Є Liftback GLI, 2.0, 1998

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4585 Dátum: 2009.11.05 00:45:03 »
Nem két különböző kupakról beszéltek véletlenül? Szerintem ezoz által emlitett nyomásszelepes kupak a hűtő tetején van, tomahawk kupakja meg a kiegyenlitő tartályon.
A rendszer zárt, csak nem a kiegyenlitőtartály kupakja zárja.

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4586 Dátum: 2009.11.08 07:51:12 »
Szevasztok!
Egyre jobban azt veszem észre hogy öregszik az autó... :no:
A minap aláfeküdtem, szerettem volna megnézni a hátsó lengéscsillapítóimat, mert fura hangokat hallok hátúlról.
A könny csordult ki a szememből: a szilentek teljesen el vannak öregedve, ki vannak repedezve - egy részük teljesen elmállott!
Okos emberek szerint ez lehet az a kopogás hátul.
Meg lehet hogy csak beképzelem magamnak, de azóta mintha kevésbé lenne stabil az autó is - pont mióta aláfeküdtem :hmmmm:
Valakinek volt már dolga szilent cserével? Sok pénz? Ezt találtam:
http://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&5688&9900104&9900283&-1&9&9&-1&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|74|2|1|21
Ezek tényleg ennyibe kerülnek? Egyáltalán van itt hátsó? Mert csak elsőtengely feliratot láttam ezen a listán? Segítsetek.


Talán ezek lehetnek.... http://webshop.langauto.hu/frmImgList.aspx?G&5688&9900104&9902365&-1&9&3&-1&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|74|2|1|21
(az alsó link)
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.08 07:55:11 írta olahtomi »
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4587 Dátum: 2009.11.08 14:13:00 »
Szevasztok!
.........
Okos emberek szerint ez lehet az a kopogás hátul.
Meg lehet hogy csak beképzelem magamnak, de azóta mintha kevésbé lenne stabil az autó is - pont mióta aláfeküdtem :hmmmm:
Valakinek volt már dolga szilent cserével? Sok pénz? Ezt találtam:
http://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&5688&9900104&9900283&-1&9&9&-1&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|74|2|1|21
Ezek tényleg ennyibe kerülnek? Egyáltalán van itt hátsó? Mert csak elsőtengely feliratot láttam ezen a listán? Segítsetek.
Talán ezek lehetnek.... http://webshop.langauto.hu/frmImgList.aspx?G&5688&9900104&9902365&-1&9&3&-1&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|74|2|1|21
(az alsó link)

Ne parázz Tomi!
Ha a Lángot választod, akkor a forgalmival menjél oda és korrekt módon kapod az alkatrészt. Én náluk vásárolok hosszú-hosszú ideje már, idáig problémamentesen, pedig pár 100E-et már otthagytam.

A szilentek meg ilyenek, örexenek, kopnak, ezzel együtt kell élni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4588 Dátum: 2009.11.08 17:51:32 »
Szevasztok!
.........
Okos emberek szerint ez lehet az a kopogás hátul.
Meg lehet hogy csak beképzelem magamnak, de azóta mintha kevésbé lenne stabil az autó is - pont mióta aláfeküdtem :hmmmm:
Valakinek volt már dolga szilent cserével? Sok pénz? Ezt találtam:
http://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&5688&9900104&9900283&-1&9&9&-1&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|74|2|1|21
Ezek tényleg ennyibe kerülnek? Egyáltalán van itt hátsó? Mert csak elsőtengely feliratot láttam ezen a listán? Segítsetek.
Talán ezek lehetnek.... http://webshop.langauto.hu/frmImgList.aspx?G&5688&9900104&9902365&-1&9&3&-1&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|74|2|1|21
(az alsó link)

Ne parázz Tomi!
Ha a Lángot választod, akkor a forgalmival menjél oda és korrekt módon kapod az alkatrészt. Én náluk vásárolok hosszú-hosszú ideje már, idáig problémamentesen, pedig pár 100E-et már otthagytam.

A szilentek meg ilyenek, örexenek, kopnak, ezzel együtt kell élni.

Köszi hogy próbálsz nyugtatni...De azért idegesítenek ezek az apró kis ***ok... és néztem az árukat!!! Brutál!
Megnéznéd légyszíves nekem a máodik linket amit betettem és azon belül is a másodikat! Az lehet a hátsó?
Az a baj hogy ez nálam nemvárt kiadás lesz a jövő március környékén... Akkora lesz rá zseton, meg akkora terveztem a futómű felújíttatátst is.
Még egy balaga kérdés, főleg neked!
Szóval mivel felújíttatom a lengéscsillapítókat, úgy gondoltam egyúttal beállíttatom a futóművet is. Meg ugye jött a szilent téma.... :cry:
Tehát a pontos kérdésem hogy az befolyásolja a futómű "beállíttatását" ha a szilenteket a csillapítójavítás és beállítás után cseréltetem?
Vagy inkább kezdjem úgy, hogy először legyenek jó szilentek, aztán jó csillapítás, majd ezután legyen beállítva a futómű? Ugyanis mind a 3 műveletet más szakember csinálja...
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4589 Dátum: 2009.11.08 18:01:45 »
A futóműállítás a legutolsó. Ha most beállítod, akkor a lógáshoz lesz behangolva, amennyiben alákerülnek az új sziletek, akkor már más lesz a futómúgeomertia, hogy finoman fogalmazzak, adtál a sz@rnak egy pofont.

Ha nagy a lógás jelenleg, akkor a gumik úgyis felemásan kopnak, hameg csak kicsi, akkor észre sem lehet venni az elhangolódást.

Szóval én egyszerre csinálnám a lengéscsilapítót és a szilenteket, utána egy futóműellenőrzés és annyi.

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.