Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678030 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4545 Dátum: 2009.10.25 14:48:16 »
Te tudod, Te életed... de másokéval nem játszanék. Tárcsák dobok mérete rendben? vajon hova lett a többi fékolajod? Vagy lyukas valamelyik fékcsöved, vagy a betétek pofák mérete nem megfelelő vagy a dob/tárcsa. Én a helyedben nem tünet kezelésbe mennék bele, hanem a probléma okának elhárításába...

Ezt nem értem - a fékolaj kismértékű fogyása normális dolog. Az lenne gond ha egyáltalán nem fogyna, mert akkor szar betétei/pofái lennének.



Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4546 Dátum: 2009.10.25 14:56:49 »
Te tudod, Te életed... de másokéval nem játszanék. Tárcsák dobok mérete rendben? vajon hova lett a többi fékolajod? Vagy lyukas valamelyik fékcsöved, vagy a betétek pofák mérete nem megfelelő vagy a dob/tárcsa. Én a helyedben nem tünet kezelésbe mennék bele, hanem a probléma okának elhárításába...
Ezt nem értem - a fékolaj kismértékű fogyása normális dolog. Az lenne gond ha egyáltalán nem fogyna, mert akkor szar betétei/pofái lennének.

Már meg ne haragudj, de ilyen orbitális marhaságot még nem láttam.

Hogy normális dolog a fékolaj fogyása????  Na ne már. Egy zárt rendszerből nem mehet sehova se az olaj, sem a hűtővíz, sem padig más. Ha megy, akkor ott valami bibi van és sürgősen meg kell csinálni, mert  - a fékolajat tekintve - előbb-utóbb elmegy a fékhatás és az az álmoskönyv szerint is rosszat jelent.

Az egy más tészta, hogy a kiegyenlítőtartály szintje alacsonyabb lesz idővel. Ez normális, de itt sem fogyásról van szó, csupán arról, hogy a fékbetétek kopnak és a fék munkahenger "kijjebb" jön, ezáltal megnövekedik a fékkör térfogata és ez a folyedékszükséglet a kiegyenlítőtartályból pótlódik, ezért lesz a tartályban kevesebb, és nem azért, mert "fogy".
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

cere

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 103
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4547 Dátum: 2009.10.25 19:05:01 »
Jelentem egy kis "rátöltés" után megoldódni látszik  a probléma (eröteljes fékezésnél világító (!)). Fékfolyadék folyására/szivárgásra nem utal semmi.

Szeki19

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4548 Dátum: 2009.10.25 19:31:16 »
 Sziasztok!

 Egy kérdésem lenne hozzátok, remélem tudtok segíteni!
93-as CARINÁM van! semmi bajom az autóval eddig nem volt, most jött ki egy olyan dolog hogy kb 2200 as fordulatszámnál (mindegyik sebességfokozatban) fütyülő, cicergő, csikorgó, ehhez hasonló hangot ad! de csak egy pár szászas fordulatszámig tehát kb 2200 tól 2700 ig! nem olyan hangos csak eddig nem csinálta! üresben NEM, és a motorja nagyon szépen jár! olaj van bennt, víz van, váltóolaj tökéletes, megy is, alapjárat is jó, vezérműszíj is feszes (bár először arra gondoltam) de a hang inkább a vezető oldalról jön elő valahonnan a motorrészből! ha tudnátok segíteni vagy csak tippeket adni hogy esetleg mi lehet azt megköszönném!

 Szeki

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4549 Dátum: 2009.10.25 20:13:41 »
Te tudod, Te életed... de másokéval nem játszanék. Tárcsák dobok mérete rendben? vajon hova lett a többi fékolajod? Vagy lyukas valamelyik fékcsöved, vagy a betétek pofák mérete nem megfelelő vagy a dob/tárcsa. Én a helyedben nem tünet kezelésbe mennék bele, hanem a probléma okának elhárításába...
Ezt nem értem - a fékolaj kismértékű fogyása normális dolog. Az lenne gond ha egyáltalán nem fogyna, mert akkor szar betétei/pofái lennének.

Már meg ne haragudj, de ilyen orbitális marhaságot még nem láttam.

Hogy normális dolog a fékolaj fogyása????  Na ne már. Egy zárt rendszerből nem mehet sehova se az olaj, sem a hűtővíz, sem padig más. Ha megy, akkor ott valami bibi van és sürgősen meg kell csinálni, mert  - a fékolajat tekintve - előbb-utóbb elmegy a fékhatás és az az álmoskönyv szerint is rosszat jelent.

Az egy más tészta, hogy a kiegyenlítőtartály szintje alacsonyabb lesz idővel. Ez normális, de itt sem fogyásról van szó, csupán arról, hogy a fékbetétek kopnak és a fék munkahenger "kijjebb" jön, ezáltal megnövekedik a fékkör térfogata és ez a folyedékszükséglet a kiegyenlítőtartályból pótlódik, ezért lesz a tartályban kevesebb, és nem azért, mert "fogy".


Ha kötöszködni akarsz, ám tedd ha jól esik.

Esetleg visszaolvashatod az előzményeket mielőtt felmegy a pumpa.

(Bár ahogy elnézem a második bekezdésedet, visszaolvastál te, csak jól esett a kötöszködés :-) Ilyen is van, aláírom.)

Akkor hogy mindenki értse:

Igaza van, a kollégának, a szint csökkenése nem fogyás. Ahogyan a sör se fogy el ha megiszom a korsóból, csak átmegy a pocakomba. A sok barom meg aszondja hogy "elfogyott, kérek egy új kört" :-)


Tehágy a fogyás az, ha valaki lefogy 95-ről 60kg-ra. Na AZ fogyás :-)

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4550 Dátum: 2009.10.25 21:15:35 »
Sziasztok!

 Egy kérdésem lenne hozzátok, remélem tudtok segíteni!
93-as CARINÁM van! semmi bajom az autóval eddig nem volt, most jött ki egy olyan dolog hogy kb 2200 as fordulatszámnál (mindegyik sebességfokozatban) fütyülő, cicergő, csikorgó, ehhez hasonló hangot ad! de csak egy pár szászas fordulatszámig tehát kb 2200 tól 2700 ig! nem olyan hangos csak eddig nem csinálta! üresben NEM, és a motorja nagyon szépen jár! olaj van bennt, víz van, váltóolaj tökéletes, megy is, alapjárat is jó, vezérműszíj is feszes (bár először arra gondoltam) de a hang inkább a vezető oldalról jön elő valahonnan a motorrészből! ha tudnátok segíteni vagy csak tippeket adni hogy esetleg mi lehet azt megköszönném!

 Szeki
Flexibilis cső megmakkant. Semmi extra. 15-20 ezerből orvosolható ha gyári alkatrésszel akarod akkor kb 30

Szeki19

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4551 Dátum: 2009.10.25 23:48:48 »
taby!

 a flexibilis cső lenne? a kipufogóm lyukas, lehet hozzá köze? meg akkor miért a blokk felől hallom és miért csak meghatározott fordulatszámnál? ha üresbe van és huzom a bowdent akkor sem jön elő a hang! köszi

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4552 Dátum: 2009.10.26 05:59:58 »
taby!

 a flexibilis cső lenne? a kipufogóm lyukas, lehet hozzá köze? meg akkor miért a blokk felől hallom és miért csak meghatározott fordulatszámnál? ha üresbe van és huzom a bowdent akkor sem jön elő a hang! köszi
A 2300-2700 közötti fordulattartománynál jön elő az is kb. Csörömpölős mindenféle hangja van. Mert közel van a blokkhoz a flexicső. Ez rezgéscsillapítja a pufót a blokk felől jövő leömlők rázkódását nem adja át a többi csőnek. Egyébként típushiba.

Szeki19

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4553 Dátum: 2009.10.26 09:31:53 »
 köszi szépen! amugy, hol lehet cserélni? és mennyire nehéz? esetleg tudsz mondani valami jo webáruházat, ahol beszerezhetem?
másik, hogy a bal első fékem nagyon csikorog, főleg akkor amikor felmelegszik, és akkor mindegy hogy 5-el vagy  130 al megyek! reszeljem le a betét széleit probaként, vagy pedig egyből dobjam ki a betétet mert kemény? más hireteln nem jut eszembe, egy érdekesség talán... mikor megvettem toyota szervízbe vittem, ugy tudtm nagyon becsületesek és rendesek! egy olajcserére! a követlkezőt, godnoltam már itthon cisnálom, mikor elkezdtem leengedniaz olajat kb 1 liter olaj jött le a motorból... de a műszerfal nem jelezte hogy olajnyomás.. lehet hoyg ennyire szemetek lettek volna és nem öntötték fel rendesen, vagy pedig 3.7 liter ből 2.7 et megevett volna 11000 km alatt???

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4554 Dátum: 2009.10.26 10:16:23 »
köszi szépen! amugy, hol lehet cserélni? és mennyire nehéz? esetleg tudsz mondani valami jo webáruházat, ahol beszerezhetem?

Kipufogóst keress meg, nem otthoni muttvány.

másik, hogy a bal első fékem nagyon csikorog, főleg akkor amikor felmelegszik, és akkor mindegy hogy 5-el vagy  130 al megyek! reszeljem le a betét széleit probaként, vagy pedig egyből dobjam ki a betétet mert kemény?

Két ok miatt csikoroghat - vagy belement valami kosz, vagy már kopott.


más hireteln nem jut eszembe, egy érdekesség talán... mikor megvettem toyota szervízbe vittem, ugy tudtm nagyon becsületesek és rendesek! egy olajcserére! a követlkezőt, godnoltam már itthon cisnálom, mikor elkezdtem leengedniaz olajat kb 1 liter olaj jött le a motorból... de a műszerfal nem jelezte hogy olajnyomás.. lehet hoyg ennyire szemetek lettek volna és nem öntötték fel rendesen, vagy pedig 3.7 liter ből 2.7 et megevett volna 11000 km alatt???

Nívópálca mit mutatott? Mert a MIN jelölésnél kb. 1.8-2 liternek le kéne jönni.

Az olajszintet nívópálcával, NEM az olajnyomáslámpával szokás ellenőrizni ;-)

(Milyen motor egyébként? Mert 1.6-ba 3 liter kell olajcserekor.)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4555 Dátum: 2009.10.26 15:43:22 »
Ha kötöszködni akarsz, ám tedd ha jól esik.
Esetleg visszaolvashatod az előzményeket mielőtt felmegy a pumpa.
(Bár ahogy elnézem a második bekezdésedet, visszaolvastál te, csak jól esett a kötöszködés :-) Ilyen is van, aláírom.)
Akkor hogy mindenki értse:
Igaza van, a kollégának, a szint csökkenése nem fogyás. Ahogyan a sör se fogy el ha megiszom a korsóból, csak átmegy a pocakomba. A sok barom meg aszondja hogy "elfogyott, kérek egy új kört" :-)
Tehágy a fogyás az, ha valaki lefogy 95-ről 60kg-ra. Na AZ fogyás :-)
:D

De a hasonlatod nem jó a sörrel! Mert a korsó a fékkör, a pocakod meg azon kívül van, vagyis fogy a fékkörbő-korsóból a tartalom!

Ha a rendszer zárt, vagyis tömített, abból bizony nem fogy el semmi sem!  Vagyis a korsóból nem fogy a sör, csak egy szelepen keresztül a korsó fülébe is jut egy kevés, ami a  konstans szintet csökkenti!   Ez itt a lényeg!  :flowers:

(azért javítottam, mert a fórumot  sokan olvassák, aki kevés tapasztalattal bírnak, és a hsz-ből azt szedik le, hogy semmi baj, ha a tartályból fogy a fékolaj, aztán az első oszlop-találkozáskor hirtelen eszükbe jut, hogy a fórumon olvasták....  :whistling:)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4556 Dátum: 2009.10.26 16:58:16 »
azért javítottam, mert a fórumot  sokan olvassák, aki kevés tapasztalattal bírnak, és ...

Rendben, de ha ezt egy enyhébb felütéssel kezded, úgy is megteszi  ::)

No, peace.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4557 Dátum: 2009.10.26 18:49:59 »
 :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Gekko

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4558 Dátum: 2009.10.26 23:54:56 »
Sziasztok!

Új vagyok, és új Carina tulaj. Imádom!!!

Ellenben van egy hiba amit eddig két helyen próbáltak kezelni, de nem tökéletes. Szerintem nem az igazi hibaforrást találták meg.

Probléma:
A váltó/kuplung bemelegedését követően (városi vezetés, sok váltás) elkezdni nehezen bevenni az egyest és a kettest.
Kis üresben való mozgatás után sikerül betenni sebességbe, de néha ez nagyon nehéz.

Volt olyan, hogy ezt követően, egyesbe téve, de egyhelyben állva elkezdett rángatni a kocsi.

Ami eddig csinálva volt vele ezügyben:
- váltó olaj csere, fogasléc állítás
- kuplung szétszedés, kuplungolaj csere
- kuplung kinyomócsapágy csere

Ezt követően már tényleg csak ritkán jön elő, de akkor sem az igazi.

Azt mondták a kuplung maga szép, nem kell cserélni, pedig szóbajött.

Kérlek segítsetek.
Nem vagyok túl hozzáértő, ezért lehet hogy butaságokat írtam, csak ismétlem amit hallottam!

Előre is köszi!

Á

boznor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • leginkább csak fentről kap vizet
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4559 Dátum: 2009.10.27 11:17:18 »
taby!

 a flexibilis cső lenne? a kipufogóm lyukas, lehet hozzá köze? meg akkor miért a blokk felől hallom és miért csak meghatározott fordulatszámnál? ha üresbe van és huzom a bowdent akkor sem jön elő a hang! köszi
Szia!
Nekem is csicsergett a kipufogó, de inkább a kocsi alól hallatszódott, meg a hangja is kicsit morgósabb lett. Hétvégi karbantartás keretében alá lett nézve, és a középső dob tartószoknyája volt félig letörve, így az a rész egy kicsit lefele bekonyult, és ott fújt ki a kipufogó kicsit. A csicsergő hangot pedig egy 5 cm-es kő adta, ami bepattant valahogy a dob, meg a szoknya közé :hmmmm: