Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678070 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

Zoly28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4350 Dátum: 2009.07.17 13:50:23 »
Bakker, rég nem olvastam ezt a topicot, de az utóbbi időben mintha megszaporodtak volna a ***ámok. Így öregszenek a Carináink? 4-5 éve épp csak elvétve említettünk 1-1 "klasszikus" hibát, most meg van minden. Hát hiába 12-17 év egy Toyotánál is észrevehető  :(
Igen, nekem is feltünt hogy mostanában kicsit több a panasz. :hmmmm:
Na de reméljük ezzel most 1 időre vége a váratlan meghibásodásoknak :szemez:

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4351 Dátum: 2009.07.17 20:45:07 »
nekem is! gyakorlatilag rengeteg carina gond van. miért?  :surrender:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4352 Dátum: 2009.07.18 13:49:45 »
nekem is! gyakorlatilag rengeteg carina gond van. miért?  :surrender:

Talán azért, mert már mindegyik (biztos vannak kivételek) bőven túl van a 100E. illetve a 200E. kilóméterén. Nem kell csodálkozni, hogy ilyen futásteljesítmény mellett eljöjönnek a hibák. De mondjuk hasonlítsuk össze, hogy a korabeli más márkák milyen arányban vannak az úton és milyen meghibásodás mellett. Pl. hány Carina E van az úton, mondjuk 1991-92-es szériából és hány Fiat Regatta? (szándékosan sarkított modellt választottam)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Myk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4353 Dátum: 2009.07.18 21:29:02 »
Helló mindenkinek!
Szert tettem az interneten egy főtengely jeladóra,de nem indult el vele az autó.4A-FE motorhoz hirdették és valóban ugyanúgy néz csak számokban különbözik.
Ami benne van és nem igazán jó azon ezek a számok vannak:
90919-05011
029600-0212
1u19
Amit szereztem:
Az első sor megegyezik
aztán 029600-0211
2s11
Kérdezném hogy esetleg emiatt nem indult vagy rossz az a jeladó amit vettem.
Egyébként teljesen ép és jó állapotú.
Ha valaki tudna segíteni azt megköszönném! Myk

sencor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4354 Dátum: 2009.07.20 21:18:19 »
Myk!
Az 500 Ft-os Vaterás tételt vetted meg? Én is filóztam rajta, aztán rájöttem, hogy az enyémben nincs is ilyen.
Úgy néz ki, hogy véget ért a kálváriám a Carinával, és ezt most jól le is kopogom / kopp-kopp / .Mint írtam, meleg motornál indítási nehézségeim voltak, hibakódot kivillogtatva gyújtáshibára gyanakodtunk, gyújtásmodul csere kétszer bontottra, eredmény nulla. Kínomban üzemanyagszűrőt ,gyertyakábelt, rotort, elosztófedelet cseréltem, de semmi javulás. Persze ilyenkor kellett volna legjobban a verda, és már az idegösszeomlás szélén álltam. Még egy utolsó lehetőségként elvittem egy fusiba dolgozó sráchoz, aki mellesleg Toyota szervízben is dolgozik. Ő is tanácstalanul állt a probléma felett, valahonnan szerzett egy másik Carináról gyújtásmodult, azzal rögtön életre kelt. Csak itt volt a bibi, nekiállt szétszedni a gyújtásmodult, kimérte a hibás egységeket és végül háromból rakott össze egy jót. A DENSO-nál a japán mérnökök minden jeladót, érzékelőt, trafót egy egységbe zsúfoltak össze, pótalkatrész csak a trafóból van, a többi marad a bontóból, vagy újonan az egész 150 E-ért. Amúgy a Toyotás srác, aki szerelt pár ilyen kocsit, azt mondta, hogy Carinánál szinte csak ez fordul elő mint "típushiba", és messze ez a legmegbízhatóbb típusa a márkának. :D
Azért ha van valakinek elfekvőben jó gyújtásmodul Carinához, vevő lennék rá, jó lesz aranytartaléknak.
'93 Carina Xli 1.6

Myk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4355 Dátum: 2009.07.20 21:45:19 »
Helló mindenkinek!
Igen Sencor azt vettem meg,azt hittem hogy aztán dehogy...
El sem indult vele úgyhogy visszaraktuk az eredetit.Gyújtásmodul,gőzöm sincs mi az,ezért parázom a jeladóvételtől mert ha mégsem az a probléma,akkor feleslegesen dobtam ki a pénzt bár a diag.is ezt hozta ki problémának és itt is mondták hogy egyértelműen a "tünetek" erre utalnak.A barátom aki kivette mondta hogy lehetne próbálkozni vele (mármint azzal amit vettem és nem indult) mert ezek érzékenyek arra hogy milyen távol van a főtengelyen lévő fogas izétől amiről a jelet veszik, de nem nagyon érdemes.Igazából csalódott vagyok, hogy nem lett jó,de legalább kirándultunk Fehérvárra egyet.:) Aztán ezzel a gyújtásmodullal most Te is belémraktad a kést..:)
Nem tudom mit csináljak.... Szereznem kellene egy jó jeladót amivel el is indul és kipróbálni de ez nem hiszem hogy összejön,egyébként ha valakit érdekel az amit vettem megkapja tőlem ingyen, nekem úgysem kell,nézegetni meg nem akarom...

sencor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4356 Dátum: 2009.07.20 22:20:17 »
Akkor valszeg a tiéd angol gyártású és BOSCH gyújtásmodulod van / szemből nézve a hengerfej jobb oldalán, ebből jönnek ki a gyertyakábelek is / , legalább ehez lehet kapni ezt-azt, nem kell az egészet kompletten cserélni, vagy buherálni, mint nekem, amúgy nem volt szándékomban lehervasztani, csak tanulságképpen írtam le, ha valakinek hasonló problémája lenne.
'93 Carina Xli 1.6

nmhu77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4357 Dátum: 2009.07.21 18:54:25 »
Sziasztok!

Van egy jó kis carinám.
Egy baj van vele, sokat eszik (nyáron 9,5m télen 11 litert) és miután bemelegedett kigyullad a check engine lámpa.

A tanácsaitok alapján kivillogtattam: 21-es hibakódot adott.

A lambda szonda így gyanússá vált.
Viszont egyáltalán nem ingadozik az alapjárat, semmi egyéb probléma nem látszódik rajta, csak a fogyasztás nagy.

Tudnátok tanácsot adni, hogy hogyan orvosoljam a problámát?
Vegyek egy új lambdaszondát, és vagy megjavul, vagy ha mégsem, akkor csak kontakthibát kell keresni?

Esetleg tudnátok tanácsot adni, hogy hova vigyem? Rablóbanda szakszervíz  kizárva.
És jó az univerzális szonda is? (4 zsinóros kék, fehér, 2 fekete)

Adatok:
94-es 1.6 wagon E.
JT-s alváz szám, 4A-FE motor
300e valósnak tűnő Km

Előre is nagyon köszönöm  a segítséget!

Üdv,
Márió

m.

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4358 Dátum: 2009.07.24 11:06:11 »
Csak okulásul írom, nehogy úgy járjatok, mint én...  :excl:
Múltkorában valamelyik fórumtársunk (visszakeresés nem az erősségem) említette, hogy időnként neki is elmegy az összes áram a verdából, majd visszatér, minden ok nélkül. Nálam -a legjobbkor, nyaralás közben- újra jelentkeztek ugyanezek a tünetek. Korábban az akkuról lemenő + kábel javítása történt meg, ezzel azt hittem, megszabadultam a problémától. Viszont most meg a testkábelt cserélni kellett, mert a korábbi akku savgőze, az elágazásnál a műanyag zsugorszigetelő alatt majdnem teljesen szétmarta a kábelvégeket és a sarut. Ez csak akkor derült ki, amikor a csere után kíváncsiságból a szigetelőt levágtam. :cry:
Toyotáról csak jót vagy semmit...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4359 Dátum: 2009.07.24 15:01:08 »
Sziasztok, olyat tapasztalt már valaki, hogy a kormány az egyik irányba elkezd nehezen forogni úgy, hogy csak nekifeszülve lehet tekerni? Nálam mindig jobbra tekerve jön elő, általában, ha lassan megyek (pl. parkolni készülök, vagy kiállok). Ha sokáig tekerem nekifeszülve jobbra, akkor általában kattan egyet, mintha valami szorulásból szabadulna ki és utána újra könnyen lehet mozgatni.
Ezt nagyritkán a miénk is csinálta, mindig egyféleképpen: jobbra kitekert állásból visszafelé (a középállás felé) balra tekerve. Hirtelen nehezebbé vált, aztán egy fémes kattanás kíséretében újra "felkönnyült". Mivel ritkán jelentkezett, nem csináltunk vele semmit. Az autó azóta is okés. Nemtom, mi okozhatta? Talán kerékcsapágy... Vagy gömbfej... Passz. Mindenesetre szvsz nem maga a kormánymű, és tutira nem a szervó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4360 Dátum: 2009.07.24 15:10:48 »
nekem is! gyakorlatilag rengeteg carina gond van. miért?  :surrender:
Azért, amit Trotter is ír  ;) ... Mert 12+ éves autókról beszélünk, amelyek között fehér holló a 200 ezer alatt futott; a többségük valahol 300 környékén vagy azon is túl jár, ráadásul nem éppen a "vidéki bácsi átmegy a szomszéd faluba" típusú igénybevétellel. Ja, és ha jól megnézed, mik is ezek a bajok? Vagy a "normál kopás" kategóriába sorolhatók (féknyereg, vízpumpa stb.), vagy egy-két, elég markánsan behatárolható, az elöregedéssel szintén összefüggő, jellemzően villamossági hiba (lambdaszonda, főtengely-jeladó, injektor). Mindenhol (!) máshol (úgy értem: minden más márka hasonló típusánál) csak rosszabb a helyzet. Kíváncsiságból egyszer nézz utána pl. egy hasonló korú Vectra, vagy Laguna, vagy Marea stb. lehetséges, jellemző hibáinak  :whistling:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4361 Dátum: 2009.07.24 15:17:18 »
Sziasztok!

Van egy jó kis carinám.
Egy baj van vele...
Lambdaszonda is lehet, igen. És ha ez szegénykeverékes motor (mivel kombi, ezért elég sanszos, hogy az - 1.6-os kombikba főleg ezt tették), akkor csak a sajátja jó bele. Ami nem olcsó. De csere előtt nyilván ki kéne mérni. A kluboldalon találsz képet a szegénykeverékes és a nem-szegénykeverékes 4A-FE motorról, hogy meg tudd különböztetni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

nmhu77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4362 Dátum: 2009.07.24 23:31:21 »
Sziasztok!

Van egy jó kis carinám.
Egy baj van vele...
Lambdaszonda is lehet, igen. És ha ez szegénykeverékes motor (mivel kombi, ezért elég sanszos, hogy az - 1.6-os kombikba főleg ezt tették), akkor csak a sajátja jó bele. Ami nem olcsó. De csere előtt nyilván ki kéne mérni. A kluboldalon találsz képet a szegénykeverékes és a nem-szegénykeverékes 4A-FE motorról, hogy meg tudd különböztetni.

Köszönöm, ezek szerint szegényke.

A kimérés elvégezhető házilag egy digitális multiméterrel?
bemelegedés után járó motorral(???) le kell húzni, és a 2 fekete közötti feszültséget kell mérni????
vagy hidegen az ellenállást lehet mérni, és ha mindenhol szakadás van, akkor egyértelmű a lambda szonda hiba?

m.
m.

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4363 Dátum: 2009.07.27 08:15:49 »
Ez teljesen normális az ényém is 4AFE 116LE és pont így működik! Mégpedig a következő okból:...
  :otlet: :clap:
Köszönöm szépen a magyarázatodat! Kicsit megnyugtattál ezzel a tényismertetéssel... Irígylem a tájékozottságodat... :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.27 08:23:33 írta kleingy »
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4364 Dátum: 2009.07.27 08:28:57 »
Még egy kis aggodalom
Megcsináltattam a légkondit... A hiba oka egyszerű volt: nem volt benne gáz!
A fickó kb. 4perc alatt feltöltötte, megmérte hány fokos a kiáramló levegő, megmutatta, hogy akkor hatásos a klíma ha le van deresedve a cső. És mindezért elkért 8000 Forintot! Nem gyenege! Egyébként valóban jól hűt már! 4 celsius fokos levegőt mért a szellőző rostélynál!
Szó mi szó! Visszatérve az aggályomhoz! Most, hogy 2év eltelte után már használom is a légkondit, azt vettem észre hogy ha bekapcsolom mintha utánfutót akasztanék az autóra! Piszkosul visszafogja a teljesítményt! Autópályán pl egy emelkedőnél odalépve még érezhetően gyorsított 100ról is ötödikben, klímával meg még vissza is kell kapcsolni ha gyorsítani akarok ugyanott! Más 1.6 4AFE tulajnak is van ilyen tapasztalata? Vagy befolyásolhatja esetleg az, hogy a légkondinak az ékszíja már a legutolsó állásba van feszítve, már nagyon ki van nyúlva a szerelőm szerint, csak nem volt rá keretem a felújításnál!
« Utoljára szerkesztve: 2009.07.27 08:31:01 írta olahtomi »
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP