Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678126 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4215 Dátum: 2009.05.13 21:56:36 »
a henger kimaradás (Wagon-R efektus)

Tudom, elég off, de már csak kiváncsiságból - jól tippelem hogy 25 évnél fiatalabb vagy? Idősebbek inkább Wartburgozásnak mondják a jelenséget  ;) félre ne érts  :winkiss:
Bár kinek mi "A" háromhengeres...

A haynesben sztem benne van, ilyesmik benne vannak (de most lusta vagyok megnézni  :-)

ata133

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Carina E 1.6Gli Liftback 96' (Japán-Angol keverék)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4216 Dátum: 2009.05.13 22:07:05 »
33 éves vagyok és KGST-s kocsikban nevelkedtem! :nonono:

Egyébként wartburg-barkas hang, rezonancia és járáskutúra, erő jellemzi ekkor a kocsit.
Azért irtam a suzuki-t mert a párom szüleinek van 1L-es 3-hengeres Wagon-R jük és rá emlékeztetett
ekkor a kocsim. (Aki ismeri ezt a suzukit az tudja miröl beszélek)
Ja és az alapjáratom ekkor 600-ra esik 8-900-ról érthető módon.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4217 Dátum: 2009.05.14 15:10:48 »
ata133, lélekben azért szvsz valamennyire készülj a kopogás-érzékelő cseréjére  ::) ... Én kevésbé tartom valószínűnek, hogy egyszerű beállítási, pláne üzemanyag-hiba okozhat ilyet, hogy fel-felvillan a check engine-lámpa, és időnként három hengerrel megy a motor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ata133

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Carina E 1.6Gli Liftback 96' (Japán-Angol keverék)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4218 Dátum: 2009.05.14 15:38:11 »
Köszi Palaczk rajta vagyok a dolgon ! (remélem nem drága)

Egyébként hogy ne csak kérdezzek kicseréltettem az összes szíjjat a kocsiba! (kb 2 hónaja)
Elötte össze-vissza ciripelt sípolt a kocsi, utána tök csöld lett.
A vezérműszíjban(toyota volt ráírva) 120 000 km volt és szemre nem látszott rajta még repedés sem !

Ami bekerült:
vm szíj: azthiszem Jakoparts 5.000.-ft
f görgő: 7.000.-ft
A többi szíj Gates 3db 7.600.-ft (az árak látszanak a képen)

A v. szíjjat és a f. görgőt a Késmárk utcai Toyota bontó és kereskedés-től vettem.
A szíjjak a Bárdi-tól vannak.

[a csatolmányt egy admin törölte]

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4219 Dátum: 2009.05.14 17:14:34 »
Ja és az alapjáratom ekkor 600-ra esik 8-900-ról érthető módon.
Szerintem gyújtásprobléma lehet, mert a kopogás szenzor a gyorsításba szól bele igazán és nem az alapjáratba.
A leírtak alapján a kábelek ki lettek mérve, amit gondolom egy egyszerű ellenállás méréssel lett megállapítva, de ettől még előfordulhat egy egyszerű szigetelésprobléma (átütés).
Érdemes még a gyertyákat is ellenőrizni (egy hajszálrepedés is okozhat ilyen hibát).
A motor nem lett mostanában mosva?

ata133

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Carina E 1.6Gli Liftback 96' (Japán-Angol keverék)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4220 Dátum: 2009.05.14 19:29:57 »
-Az alapjárat csak akkor volt 600 amikor 3 henger ment!

-Nem lett mosva a motor egyátalán.

-A gyertyákat negnézte a szerelő és jónak találta, de szerintem megyek és veszek bele 4db-ot
az nem árthat és nem drága.
-Megnézem majd sötétbe a kábeleket nem e húz át valahol.

-Van egy barátom akinek 4x4-es ősrégi Toyota Tercel-e van ami durván rángatott durrogott füstölt
a srác már kezdte szétbontani a porlasztót mikor kiderült hogy tüzijáték van a kábelek körül.
(állítása szerint)
Kábelcsere és jó lett! 

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4221 Dátum: 2009.05.15 06:32:59 »
mennyi volt a szijcserék munkadija? kiváncsiságból kérdem , nekem is kozeledik
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

ata133

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Carina E 1.6Gli Liftback 96' (Japán-Angol keverék)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4222 Dátum: 2009.05.15 20:19:46 »
Gondoltam hogy leírom de nem tettem.
Most bepótolom.
15.000.-ft + 2.500.-ft szelepfedél tömítés
Egy öreg autószerelő csinálta. (aki otthon dolgozik Gödöllőn)
Szerintem sok volt bár rendesen szét kellet bontani a kocsit hozzá!

bazsar

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4223 Dátum: 2009.05.18 14:42:58 »
Én már fél éve küzdöttem hasonló jelenséggel:
Ha meleg volt, vagy sokáig voltam dugóban, vagy ha megálltam, és fél órán belül még meleg motorral elindultam, akkor kihagyott at egyik henger. Tavaly nyár végén kezdte el csinálni, először csak néha-néha kihagyott, télen eltűnt a jelenség, most tavasszal meg annál durvábban előjött.  :cry:

A megoldás az egyik injektor cseréje lett. A szervizben (Supratrend) mondták, hogy ez elő szokott fordulni, ilyen kor nincs más megoldás, mint a csere. A gyári 60e körül van, elég húzós. Én a késmárk utcai bontóban találtam bontottat, az csak 10e volt. A szentendrei bontóban nem kaptam, ott azt mondták, hogy ez biztos típushiba lehet, mert már más is kereste, és teljesen kifogytak belőle.  :hmmmm:

SOS segítsetek! :helpsmilie:
Rángat a Carinám és 3 hét múlva mennénk nyaralni vele lóvé meg kevés!

Egy ideje csinálja (fél éve kb.) hogy néha rándul egyet-egyet a kocsi menet közben (kihagy a gyújtás?)
de nem foglalkoztam vele mert ritkán fordult elő.

Kb 2 hete elment az egyik henger pár percre (1L-es Wagon-R+ rezgés és hang) aztán visszajött!

 Szombaton lementem Sintár Károly toyota guruhoz Monorra (ajánlásotok alapján). Negnézte a gyertyákat, elosztófedelet és bemérte a
gyújtáskábelt. Azt monda szerinte azok jók. Menjek el diagnosztikára (neki nincs) hátha kiderül valami, aztán tovább lehet lépni.
Azt mondta nem fog otthagyni ezért sehol. Örülés spuri haza :1eye:

 Vasárnap család kocsiban spuri Vácrátótra a Botanikus kertbe.
Visszafelé kocsi rángat néha kihagya az egyik henger! 35° Klíma-be 4 ember a kocsiban araszolás felfele a Szadai dombon 3 hengerrel! Zsír! :eek:
Ma reggel 5 kor beülök a kocsiba spuri munkába és hibátlanul megy a genya!

Segítsetek ha tudtok lécci! :helpsmilie:

Megjegyzés:
 A check engine lámpa 10 hónapja (mióta megvettem a kocsit) néha világít aztán kialszik magától. Betudtam
annak hogy tropa a katalizátor a kocsiban. De ettöl még ment eddig gond nélül. A rángatás nem függ össze a lámpa esetleges világításával.
'97 Toyota Carina E GLi Liftback

ata133

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
  • Carina E 1.6Gli Liftback 96' (Japán-Angol keverék)
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4224 Dátum: 2009.05.18 15:30:16 »
Kösz a hozzászólást bazsar!

Ma vettem 4db NGK BKR6EYA (made in japan) gyertyát a Gödöllői UNIX-nál 4.300.-ft -ért.
A hézagot 0.8-ra beállítottuk és beraktuk.

Amit kivettünk (Denso K20R-U) jónak tünt. Szürkés színű tiszták voltak az elektródák 2db-on
a kerámia legyalja egy picit barna volt.

Valamint vettem egy WYNN'S injekor tiszító adalékot 1.700.-ft -ért szintén a UNIX-nál.
Szép lassan betöltögetem ahogy tankolok. (Mindig 3000-ért szoktam tankolni)
Az van ráírva hogy a flakon tartalmát egy teli tank-hoz töltsük :otlet:
Dehát mindenkinek más a teli tank 45-70L :?:
 
Majd leírom tötént -e változás!



bazsar

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4225 Dátum: 2009.05.18 16:28:39 »
Remélem, hogy ettől rendbe jön, de szerintem tiédnek is ugyanaz lesz a baja, mint az enyémnek. Legalábbis annyira kísértetiesen hasonlít az amit leírtál arra ami velem történt, hogy akár írhattam volna én is.  :)

Először én is a gyertyákat cseréltem ki, meg elvittem Károlyhoz Monorra, ő kitisztította az elosztót, és kimérte a gyújtást, de az nem segített rajta. Nagyon sokat szenvedtem a kislánnyal mostanában, de hát mennie kellett, mert napi használatban van. Aztán amikor teljesen leállt az egyik henger, akkor sorban egyesével lehúztam az injektorcsatlakozókat, így kiderült, hogy a négyes henger nem megy. Aztán azt sütöttem ki, hogy mivel a hiba csak melegben jön elő, ezért valahogy le kéne hűteni az injektort. Vizet spricceltem rá, és az lehűtötte, akkor aztán ment is a henger. Így jártam vele, amíg el nem jutottam vele a szervizbe. Aztán ott mondták, hogy cserélni kell. Most már teljesen rendben van, hétvégén voltam egy hosszabb úton, ott se volt vele semmi gond. Olyan helyzetekben is teljesen jól működött, ahol egy hete még rángatott volna.

Ha már típushibák a téma, akkor elmondom, hogy a flexicső hiba nálam is kijött, ősszel volt cserélve, meg a ködlámpa kapcsolója nálam is néha bekapcsol, már azon gondolkodtam, hogy kikötöm, meg hát persze a könyöklő nálam is kihólyagosodott. ::)
De ettől függetlenül imádom az autót! Most voltam vele 210 ezres szervizen és négy év alatt beletettem 90e kilométert.
« Utoljára szerkesztve: 2009.05.18 16:55:32 írta kleingy »
'97 Toyota Carina E GLi Liftback

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4226 Dátum: 2009.05.20 18:22:30 »

Amit kivettünk (Denso K20R-U) jónak tünt. Szürkés színű tiszták voltak az elektródák 2db-on
a kerámia legyalja egy picit barna volt.


Nekem mind a 4 gyertya alja (a felső porcelán alja) barnásos, de az NGK oldala szerint az semmilyen hibát nem jelent.
Fogalmam sincs mi lehet, de így nem is zavar... :-) Csak gondoltam megnyugtatlak :-)

Mazso-m

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4227 Dátum: 2009.05.21 16:23:54 »
Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani hogy hogy kell kiszedni a hátsó üléslapot a carinából?

Előre is köszi az infot.

Üdv.

Zsolti

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4228 Dátum: 2009.05.21 16:27:41 »
Sziasztok!

Meg tudná valaki mondani hogy hogy kell kiszedni a hátsó üléslapot a carinából?

Előre is köszi az infot.

Üdv.

Zsolti
Ha sedan, akkor simán felemeled a patentok szépen oldanak legjobb emlékeim szerint :)

aTTi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 384
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4229 Dátum: 2009.05.22 00:21:40 »

Lehet, hogy picit erősebben kell majd megcibálni - legalábbis az Ave esetén én először nem nagyon mertem, mert erősen fogta ... aztán bevállaltam, hogy ahol kapaszkodik ott szépen megrántom, nehogy kitépjem a szivacsból :)

2000 Avensis I 1.6 Sol LSE 104, 4A-FE
2003 Avensis II 1.8