Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678053 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4155 Dátum: 2009.04.20 10:36:12 »
Örülök, hogy segített valamennyit a leírás!  :) A rugónak a funkciója, amiről beszéltem az, hogy vissza nyomja az előlalpot, vagy hogy nevezzem. Az enyém nem volt semmivel se bekenve, de kicsit erősebbre cserélve, a zötykölődéstől nem kapcsol fel magától a ködlámpa. véleményem szerint is, a mechanizmus is fárad, mert azért nem teljesen úgy kapcsol, ahogy elvárnám, nálam inkább a rövid, gyors megnyomásra reagál, és előfordul nálam is, hogy a lámpa felkapcsolásakor egyből világít a ködlámpa, de ha egyszer lekapcsolom, nem jön vissza magától ( ennél nagyobb baja ne legyen az autónak   ;) )

MÁS:
Elszakadt a bal-első ablakemelő bowdenem (elektronyos). Sajnos annyira elszálasodott, hogy nem tudom pontosan lemérni, mekkora is kell, nem tudja valaki fejből, hogy hány mm lehet?  Carina E Xli 97-es (angol) :helpsmilie: Nagy segítség lenne, köszönöm!
Ráncfelvarrás előttiét felirtam valahova, illetve itt a fórumon is írtam anno.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4156 Dátum: 2009.04.20 15:04:34 »
Örülök, hogy segített valamennyit a leírás!  :) A rugónak a funkciója, amiről beszéltem az, hogy vissza nyomja az előlalpot, vagy hogy nevezzem.

A visszatoló rugót azért vágom, de volt ott mellette (a házba integrálva) valami bigyó, amiből egy pici fémgömb jött ki, rugóval megtámasztva. Na azt nem fogtam hogy micsoda...

Astir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4157 Dátum: 2009.04.20 15:33:32 »
Tényleg, azt el is felejtettem, gondolkoztam rajta én is, aztán hagytam a dolgot, azért is ment ki a fejemből :) Ha valaki tudja, engem is érdekelne :P

A bowdenméretet meg sajnos nem találom, akárhogy is keresem itt a fórumokban.
« Utoljára szerkesztve: 2009.04.20 15:37:23 írta Astir »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4158 Dátum: 2009.04.24 09:20:47 »
Üdv Mindenkinek.

Úgy tűnik nyomon vagyok az alapjárat ügyében.
Motorvezérlő hiba lesz.
Van valakinek eladó 1.8-as 7A-FE motorvezérlője?
Minden segítséget megköszönök.

Köszönettel.

És a régi motorral nem csinálta a hibát? Ez elég fura. Amúgy ha Magyarországról írsz, akkor itt sajnos nem lesz könnyű 7A-FE motorvezérlőt szerezni, mert az 1.8-as Carina nálunk meglehetősen ritka (a legtöbb 1.6-os, ezen kívül 2.0-ások vannak még kisebb számban, 1.8-as alig).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Sendi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4159 Dátum: 2009.04.26 17:13:05 »
Helló Palaczk

Köszönöm a válaszodat. Igen itt élek M.O.-n.
A régi motorral nem csinálta, az újjal igen, új motor régi pillangószelep, csinálja.
Szerencsére tévedtem, a csere alatti 1 hétben berohadt az alapjárati mágneses szelep.
És ez meg új történhetett, hogy mind két motort lemostam, és (tömített szívótorok mellett)
befolyt egy kis víz.

Tisztítás, és most tökéletes.


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4160 Dátum: 2009.04.26 17:20:48 »
Ez jó hír  :yes: !

(Tanulság: motormosás kerülendő. Én is egy légmennyiségmérő-csere árán tanultam meg.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4161 Dátum: 2009.04.26 17:41:39 »
Ez jó hír  :yes: !

(Tanulság: motormosás kerülendő. Én is egy légmennyiségmérő-csere árán tanultam meg.)
Vannak, akik motormosó-fan -ok. Ők erre azonban nem sűrűn járnak....  :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

ezoz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4162 Dátum: 2009.04.26 23:39:19 »
de miért kell motort mosni??? ezt soha sem értettem. egyrészről nem piszkos, nem olajos, másrészről és ha piszkos lenne, akkor is mi van? eltakarja a motorháztető.  [rohog] :lol:
Toyota Carina Є Liftback GLI, 2.0, 1998

Johnas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4163 Dátum: 2009.04.27 11:02:00 »
Akkor álló helyben is ilyen hangja kell legyen, függetlenül a fokozatoktól. Nekem is előjön olyan 2400 rpm környékén. Jó kis hörgő hangja van, mint annó az OFF zsigának ON.  :D
De szerintem nem flexi cső van ott hanem ilyen rugós rögzités, valami ilyesmi.

Igen állóhelyzetben is van ugyanaz a hang. Sőt, megfigyeltem, hogy 3-as sebességben is, motorféknél lehet igazán hallani. Viszont 4-5 fokozatban semmi, se alacsony fordulaton, se motorfékkel. Nem tudom pontosan leírni a hangját, olyasmi, mintha valami hozzáérne a kerékhez és erős surlódás lenne, vagy még ahhoz tudnám hasonlítani, amikor régi öreg autók, rossz rugókkal kanyarodnak és hallani, ahogy a kaszni hozzáér a kerékhez. Még mindig nem tudom mi lehet az. Lehet hogy a flexibilis cső amit mondtatok. Szerelő sajnos csak 2 hét múlva tudja megnézni, de tartok tőle, hogy nem találja majd a hibát, ezt a "rezonátort" is ő mondta, így látatlanban előre, mit mondjak, vannak fenntartásaim...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4164 Dátum: 2009.04.27 20:07:18 »
de miért kell motort mosni??? ezt soha sem értettem. egyrészről nem piszkos, nem olajos, másrészről és ha piszkos lenne, akkor is mi van? eltakarja a motorháztető.  [rohog] :lol:

Egy esetet tudok elképzelni, ami a motormosást valóban indokolja: olajszivárgás helyének behatárolására; illetve az ezt követő javítás után. Mert amúgy a motornak semmi baja nem lesz tőle, ha poros-piszkos. Persze nem szép... De az üzemképtelen motor még rondább. Én mindenesetre eztán nagyon csínján fogok ezzel bánni. Szerencsére azért a dolog némi türelemmel és odafigyeléssel kivitelezhető úgy, hogy az elektromos részekre érdemben ne jusson víz - vagy legalábbis nem több, mint ami egy esős napon, az útról felcsapódva kerülhet oda.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ezoz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4165 Dátum: 2009.04.28 00:07:37 »
Nekem 20 éve van autóm és ezalatt eddig egyszer mostam motort. Az első autóm egy Zaporozsec volt és abból tényleg ömlött az olaj mindenhol és egyszer adtam neki gőzborotvával...ezután 3 napig szárítgattam mire beindult :hmmmm: Azóta jól megvagyok motormosás nélkül.
Ha meg szakadó esőben mész 150-el és az a  hűtőrácson becsapódik, vagy az útról felverődik a víz, azt gondolom beletervezték az üzemszerű használatba és talán nem is olyan durva, mint a magasnyomású mosó.
Toyota Carina Є Liftback GLI, 2.0, 1998

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4166 Dátum: 2009.04.29 11:25:21 »
...Elkovettem egy hibat..
A fakrol lehullo termes es trutyi miatt par napra a haz elotti jardahoz alltam (Obuda, panel). Nem kellett volna..Kb 2-3 centi atmeroju horpadas-festek lekopas az eredmeny a motorhazteton. Csunya, majdnem sirtam :no:
En vagyok a hulye, de akkor is...szomoru a helyzet..foleg azert, mert szep egyseges volt a kocsi fenye osszessegeben, ha fenyeztetem a motorhaztetot, akkor mar nem lesz ugyan olyan.. Illetve nem tudom, hogy a horpadas eltuntetheto-e egyaltalan..
Azert azt elkepzeltem, mit tehetett volna az a teraszrol "kieso" valami egy ember fejevel.. :censored:
Az, hogy valaki bunko vagy nem figyel, az egy dolog, az hogy masokat veszelyeztet, megint mas..
'94 Carina 2.0 GLi

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4167 Dátum: 2009.04.29 11:36:05 »
Barátom a Buza utcában a járda mellé állni...fatális hiba! álljál hátra a garázsokhoz a lámpa alá!
részvétem :wacko:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4168 Dátum: 2009.04.29 11:40:19 »
Barátom a Buza utcában a járda mellé állni...fatális hiba! álljál hátra a garázsokhoz a lámpa alá!
részvétem :wacko:

Ja, hibanak hiba, az biztos..
Akkor most tanultam belole. (Altalaban ott allok, ahol mondtad..)
Szerintetek mennyi lehet a vege legrosszabb esetben (motorhazteto csere+feny) Ez ugy 40-50 korul lehet, nem?

m
'94 Carina 2.0 GLi

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4169 Dátum: 2009.04.29 11:46:30 »
Ha nem oltári nagy a horpadás, vákuummal kiszivatják vagy visszaütögetik a jófajta lakatosok. A fényezés sem lesz egy horror, ha nem fényezőműhelyben, hanem haverok útján csináltatod. Sztem 20-ban meg kéne álljon. De mindjárt jön szkaresz, a szaki és megmondja.  :)