Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2681384 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Johnas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4140 Dátum: 2009.04.14 12:07:12 »
Sziasztok!

Nemrég vettem egy 14 éves (1995-ös) Carina e-t. Teljesen elégedett vagyok vele, és kimondottan tetszik is, ugyanakkor van egy kis problémám, mégpedig, hogy alacsony fordulatszámon, jellemzően 1-es és 2-es fokozatban hörgő hangot ad, mintha valami valamihez folyamatosan hozzáérne, és surolná, mi lehet a zaj forrása? Segítséget köszönöm előre is.

Ezt így nehéz megmondani  ::) ... Ha áll az autó járó motorral, és a váltó üresben van, hallasz különbséget kinyomott illetve felengedett kuplungos állapot között?

Szia,

Üres járatban teljesen normális hangja van, semmilyen hörgés. Viszont sebességben alacsony fokozatban , 3-as és 4-es ben pedig motorfékkor van ugyanez a hang.
Ugyanakkor ha benyomom a kuplungot ( nem üresben járó motorral, hanem menet közben) , minden alkalommal, megszűnik a hang. Sejtelmem sincs mi lehet.

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4141 Dátum: 2009.04.14 12:22:21 »
Sziasztok Cartársak!
Tegnap minden előzmény nélkül beragadt a jobb első ajtó a verdámon. (Minden ünnepkor elromlik nálunk valami, meg vagyunk átkozva.)  :cry:
Sem a külső, sem a belső kilinccsel nem nyitható. Központi zár működik rendesen. Úgy néz ki, hogy a biztosító gomb annak ellenére, hogy teljesen elfordul, mégsem reteszeli ki a zárat. A kárpitot az ajtó zárt állapotában csak részben sikerült leszedni, de így sajnos még nem lehet hozzáférni a zárhoz (nőgyógyász kéz rulez). A reteszelő és nyitó rudazat mozog ahogy kell, de a zár reteszelése mégsem oldódik ki. Tönkrement volna a zár? Járt már közületek így valaki? Létezik valami trükk, amivel ilyen vészhelyzetben ki lehet nyitni az ajtót?   :otlet::?: :helpsmilie:
Köszi előre is a válaszokat. :clap:
Toyotáról csak jót vagy semmit...

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4142 Dátum: 2009.04.14 13:57:17 »
Sziasztok Cartársak!
Tegnap minden előzmény nélkül beragadt a jobb első ajtó a verdámon. (Minden ünnepkor elromlik nálunk valami, meg vagyunk átkozva.)  :cry:
Sem a külső, sem a belső kilinccsel nem nyitható. Központi zár működik rendesen. Úgy néz ki, hogy a biztosító gomb annak ellenére, hogy teljesen elfordul, mégsem reteszeli ki a zárat. A kárpitot az ajtó zárt állapotában csak részben sikerült leszedni, de így sajnos még nem lehet hozzáférni a zárhoz (nőgyógyász kéz rulez). A reteszelő és nyitó rudazat mozog ahogy kell, de a zár reteszelése mégsem oldódik ki. Tönkrement volna a zár? Járt már közületek így valaki? Létezik valami trükk, amivel ilyen vészhelyzetben ki lehet nyitni az ajtót?   :otlet::?: :helpsmilie:
Köszi előre is a válaszokat. :clap:

Huuu, ilyen volt nekem is néhány hónapja!

A megoldás az volt, hogy EGYSZERRE nyitottam a külső és belső kilinccsel (még így is erősen kellett), illetve nagyon erősen (már attól féltem letörik) emeltem a kilincset (a tövénél természetesen).
Utána meg kellett járatni, és jó lett - épp nem mozdult eléggé a rudazat. Azóta jó...

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4143 Dátum: 2009.04.14 14:35:52 »
Huuu, ilyen volt nekem is néhány hónapja!
A megoldás az volt, hogy EGYSZERRE nyitottam a külső és belső kilinccsel (még így is erősen kellett), illetve nagyon erősen (már attól féltem letörik) emeltem a kilincset (a tövénél természetesen).
Utána meg kellett járatni, és jó lett - épp nem mozdult eléggé a rudazat. Azóta jó...
Szia big_mafa! Már próbáltam így is, sajnos nem nyílik. Nálam más lehet a baj. A rudazat könnyen mozog mindkét irányba, nem szorul, érezni lehet, hogy üresen mozog, látni, hogy nem feszül. Valami kiugorhatott a helyéről, vagy eltörhetett. Estére megyek egy karosszériáshoz, remélem ő majd tud segíteni.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4144 Dátum: 2009.04.14 14:54:35 »
Sziasztok!Pollenszűrő megtalálva köszönöm!Gyenge klíma teljesítmény miatt cseréltem,de nem javult a helyzet.Tavaly ősszel feltöltötték gázzal a klíma rendszert,most sajnos megint jócskán hiányzik belőle gáz.Ha esetleg tudná valaki,hogy hol szivároghat legnagyobb gyanúval a gáz annak örülnék.1.6 116 LE 4A-FE motor 1996 évjárat

Van egy nyomás tartó szelep és ott engedi el a gázt.:( de meg lehet festetni a következő nyomáspróbánál és akkor az uv fény alatt szépen kijön hogy hol ereszt a rendszer.
Helló!Le tudnád írni hol találom a nyomástartó szelepet?Én kerestem de nem találtam ilyesmit.

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4145 Dátum: 2009.04.14 22:20:40 »
Helló!Le tudnád írni hol találom a nyomástartó szelepet?Én kerestem de nem találtam ilyesmit.

Motortérben van bal kéz felé a toronynál ablakmosó tartály után 2 szürke kupakos szelep H és R van rajta talán.
Na az a 2 nyomás tartó szelep.Bekötési csomópont van még a hőcserélőnél oda szét kell szedni az műszerfalat.
Kompresszornál 2,hűtőnél 2 csavaros kapcsolat van.

Válogatni lehet közte. :(
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Astir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4146 Dátum: 2009.04.15 08:45:43 »
Sziasztok

Sikerült a hátsóablak fűtéskapcsoló melletti ködlámpakapcsolót szétszednem roncsolás nélkül, először az előlap 2 fülét kell kipattintani a házból, majd a nyáklapot kétoldalt. Az enyém is a szokásos módon hülyéskedett, kis rázkódásra magától felkapcsolt. Alkatrész nem volt megsérülve benne, de egy vezető rézfólia el volt válva a nyáktól, aminek a kontaktusát megjavítottam, plusz visszaragasztottam. Másrészt érzésem szerint, az előlap visszanyomó rugó volt kicsit gyenge, kicseréltem, és azóta tökéletesen működik a kapcsolóm. Csak azért írtam le, hátha segítek ezzel valakinek.

Sziasztok

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4147 Dátum: 2009.04.15 12:32:01 »
Voltam karosszériásnál, aki kb. 1,5 órai kínlódás után tudta kinyitni az ajtót. A nyitás zárroncsolással járt, így egy másik zárat kellett vennem a bontóban. Egy filléres visszahúzó rugó törése okozta a galibát, a reteszelő szerkezet a rugó törése miatt túlfordult a végpontján és onnan kezdve nyekk. A másik zár (japán) nem teljesen azonos a régivel (angol), mert 5 helyett csak 2 vezeték megy a központi zár motorjába. Emiatt a jobb első ajtó felől a kocsit nem lehet kulccsal kinyitni és bezárni, mert a kulcs nem tudja működtetni a központi zárat. A távirányítós nyitás-zárás működik és ez a lényeg. :clap:
Toyotáról csak jót vagy semmit...

Johnas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4148 Dátum: 2009.04.16 13:16:02 »
Sziasztok!

Nemrég vettem egy 14 éves (1995-ös) Carina e-t. Teljesen elégedett vagyok vele, és kimondottan tetszik is, ugyanakkor van egy kis problémám, mégpedig, hogy alacsony fordulatszámon, jellemzően 1-es és 2-es fokozatban hörgő hangot ad, mintha valami valamihez folyamatosan hozzáérne, és surolná, mi lehet a zaj forrása? Segítséget köszönöm előre is.

Ezt így nehéz megmondani  ::) ... Ha áll az autó járó motorral, és a váltó üresben van, hallasz különbséget kinyomott illetve felengedett kuplungos állapot között?

Szia,

Üres járatban teljesen normális hangja van, semmilyen hörgés. Viszont sebességben alacsony fokozatban , 3-as és 4-es ben pedig motorfékkor van ugyanez a hang.
Ugyanakkor ha benyomom a kuplungot ( nem üresben járó motorral, hanem menet közben) , minden alkalommal, megszűnik a hang. Sejtelmem sincs mi lehet.


Utánna néztem, lehetséges, hogy azért adja ezt a hangot, mert a motortérben a kipufogó rögzítésénél, van egy ún. "rezonátor", egy fém darab és az el van repedve?

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4149 Dátum: 2009.04.16 13:40:11 »

Utánna néztem, lehetséges, hogy azért adja ezt a hangot, mert a motortérben a kipufogó rögzítésénél, van egy ún. "rezonátor", egy fém darab és az el van repedve?
Flexibilis csőre gondolsz? simán elég nagy zajt tud kelteni, ha beteg. (gyári flexibilis cső esetén nem látszik hogy ez egy drótfonatos izé lenne, de az csak le van burkolva.)

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4150 Dátum: 2009.04.16 18:32:09 »
Akkor álló helyben is ilyen hangja kell legyen, függetlenül a fokozatoktól. Nekem is előjön olyan 2400 rpm környékén. Jó kis hörgő hangja van, mint annó az OFF zsigának ON.  :D
De szerintem nem flexi cső van ott hanem ilyen rugós rögzités, valami ilyesmi.

Sendi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4151 Dátum: 2009.04.17 18:04:20 »
Üdv Mindenkinek, egy újonctól.

Hosszú ideje Carina E tulajdonos vagyok. (1.8-as)
Eljött az idő hogy motort cseréljek, a héten meg is tettem.
Egy, ugyan olyan motor került bele (7AFE), szépen indult is, de az alapjárata magasabb a kelleténél.( 1200-1500).
Korábban mindkét motor korrekten járt.
Az új motorra áttettem a pillangószelep egységet, de a jelenség maradt.
Egyedül a MAP szenzor vákuumcsövének lehúzásakor esik vissza a fordulatszám 500-600-ra.
Kicseréltem a MAP szenzort, a hiba maradt.
A vákuumcsövek jók, (mindegyik a korábban használt) 
Tudna valaki esetleg tanácsot adni?

Köszönettel.

Sendi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4152 Dátum: 2009.04.18 08:17:00 »
Üdv Mindenkinek.

Úgy tűnik nyomon vagyok az alapjárat ügyében.
Motorvezérlő hiba lesz.
Van valakinek eladó 1.8-as 7A-FE motorvezérlője?
Minden segítséget megköszönök.

Köszönettel.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4153 Dátum: 2009.04.18 16:44:33 »
Sziasztok

Sikerült a hátsóablak fűtéskapcsoló melletti ködlámpakapcsolót szétszednem roncsolás nélkül, először az előlap 2 fülét kell kipattintani a házból, majd a nyáklapot kétoldalt. Az enyém is a szokásos módon hülyéskedett, kis rázkódásra magától felkapcsolt. Alkatrész nem volt megsérülve benne, de egy vezető rézfólia el volt válva a nyáktól, aminek a kontaktusát megjavítottam, plusz visszaragasztottam. Másrészt érzésem szerint, az előlap visszanyomó rugó volt kicsit gyenge, kicseréltem, és azóta tökéletesen működik a kapcsolóm. Csak azért írtam le, hátha segítek ezzel valakinek.

Sziasztok

Köszi, már megérte leírni :-)
Én is szétszedtem a leírás alapján - de nekem nem volt semmi elektronikai hiba rajta, valszeg a mikrokapcsoló megnyomó-mechanizmusa van elkopva (?) - vagy a mikrokapcsoló maga. Szétszedtem, összeraktam - most már jóval könnyebb felkapcsolni (akár elsőre is ha gyorsan nyomom), és eddig nem produkálta a "ha ráadom a lámpát, gyullad a ködlámpa is" műsort.

Viszont nem jöttem rá mi a házában az a rugós izé, ami nyakig állt valami fehér zsírban (vazelin?)? A funkciója teljes rejtély maradt a számomra...

Astir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4154 Dátum: 2009.04.20 08:50:39 »
Örülök, hogy segített valamennyit a leírás!  :) A rugónak a funkciója, amiről beszéltem az, hogy vissza nyomja az előlalpot, vagy hogy nevezzem. Az enyém nem volt semmivel se bekenve, de kicsit erősebbre cserélve, a zötykölődéstől nem kapcsol fel magától a ködlámpa. véleményem szerint is, a mechanizmus is fárad, mert azért nem teljesen úgy kapcsol, ahogy elvárnám, nálam inkább a rövid, gyors megnyomásra reagál, és előfordul nálam is, hogy a lámpa felkapcsolásakor egyből világít a ködlámpa, de ha egyszer lekapcsolom, nem jön vissza magától ( ennél nagyobb baja ne legyen az autónak   ;) )

MÁS:
Elszakadt a bal-első ablakemelő bowdenem (elektronyos). Sajnos annyira elszálasodott, hogy nem tudom pontosan lemérni, mekkora is kell, nem tudja valaki fejből, hogy hány mm lehet?  Carina E Xli 97-es (angol) :helpsmilie: Nagy segítség lenne, köszönöm!
« Utoljára szerkesztve: 2009.04.20 09:31:18 írta Astir »