Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2680936 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4125 Dátum: 2009.04.12 19:09:54 »
Járt már úgy valaki, hogy meg sem tudta mozdítani a kerékanyákat? Amiken túl vagyok: WD-40 a kerékanyákra, a kulcsot meghosszabbítottam porszívócsővel, de nem és nem. Még amivel próbálkozni fogok az egy normális kulcs, mert a gyári picit lötyög rajta és csak egykarú. Van esetleg még valami más ötlet? Gyúrni már elkezdtem.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4126 Dátum: 2009.04.12 19:14:55 »
Járt már úgy valaki, hogy meg sem tudta mozdítani a kerékanyákat? Amiken túl vagyok: WD-40 a kerékanyákra, a kulcsot meghosszabbítottam porszívócsővel, de nem és nem. Még amivel próbálkozni fogok az egy normális kulcs, mert a gyári picit lötyög rajta és csak egykarú. Van esetleg még valami más ötlet? Gyúrni már elkezdtem.

Picit meg kell csírozni a tőcsavart elég hatásos tud lenni :) Persze ha valahogy lebűvészkedted a csavart:)

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4127 Dátum: 2009.04.12 19:36:54 »
Jó irányba tekered?
 :innocent:

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4128 Dátum: 2009.04.12 19:52:18 »
Jó irányba tekered?
 :innocent:

Balra kell lazítani mint más meneteket, nemde?

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4129 Dátum: 2009.04.12 21:33:45 »
Járt már úgy valaki, hogy meg sem tudta mozdítani a kerékanyákat? Amiken túl vagyok: WD-40 a kerékanyákra, a kulcsot meghosszabbítottam porszívócsővel, de nem és nem. Még amivel próbálkozni fogok az egy normális kulcs, mert a gyári picit lötyög rajta és csak egykarú. Van esetleg még valami más ötlet? Gyúrni már elkezdtem.

Ket porszivo cso  :D Probald addig hosszabitani amig csak tudod, illetve amig a kulcs nem kezd el meghajolni.
Az uj csavarokat meg zsirozd majd meg es ugy tekerd be, hogy legkozelebb ne jarj igy.
Amugy nem hulyeseg a forditott menet. Pl. az OFF Mazda B2200-on egyik oldalon forditott menetesek a csavarok. De nalad nem ez a szitu.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

ezoz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4130 Dátum: 2009.04.12 22:07:52 »
De ha még 2 porszívócsővel sem megy, akkor menj el egy gumishoz és az a légkulccsal kilazítja az összes csavart 2 másodperc alatt. És ha jófej gumishoz mész, akkor még pénzt sem kér érte:)
Toyota Carina Є Liftback GLI, 2.0, 1998

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4131 Dátum: 2009.04.13 12:09:57 »
De ha még 2 porszívócsővel sem megy, akkor menj el egy gumishoz és az a légkulccsal kilazítja az összes csavart 2 másodperc alatt. És ha jófej gumishoz mész, akkor még pénzt sem kér érte:)

Kösz, szerintem is ez lesz a legegyszerűbb.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4132 Dátum: 2009.04.13 21:08:59 »
Sziasztok!

Nemrég vettem egy 14 éves (1995-ös) Carina e-t. Teljesen elégedett vagyok vele, és kimondottan tetszik is, ugyanakkor van egy kis problémám, mégpedig, hogy alacsony fordulatszámon, jellemzően 1-es és 2-es fokozatban hörgő hangot ad, mintha valami valamihez folyamatosan hozzáérne, és surolná, mi lehet a zaj forrása? Segítséget köszönöm előre is.

Ezt így nehéz megmondani  ::) ... Ha áll az autó járó motorral, és a váltó üresben van, hallasz különbséget kinyomott illetve felengedett kuplungos állapot között?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4133 Dátum: 2009.04.13 21:10:31 »
De ha még 2 porszívócsővel sem megy, akkor menj el egy gumishoz és az a légkulccsal kilazítja az összes csavart 2 másodperc alatt. És ha jófej gumishoz mész, akkor még pénzt sem kér érte:)

Nem akarok hülyeséget mondani, de úgy emlékszem, hogy a légkulcs nem tudja lelazítani az igazán beragadt csavarokat. Az ilyeneket a gumisok is kézi erővel próbálják lelazítani.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4134 Dátum: 2009.04.13 21:13:23 »
Járt már úgy valaki, hogy meg sem tudta mozdítani a kerékanyákat? Amiken túl vagyok: WD-40 a kerékanyákra, a kulcsot meghosszabbítottam porszívócsővel, de nem és nem. Még amivel próbálkozni fogok az egy normális kulcs, mert a gyári picit lötyög rajta és csak egykarú. Van esetleg még valami más ötlet? Gyúrni már elkezdtem.

Valami nagyeszű megtéphette őket rendesen  :censored: ... Pedig ha megfelelő nyomatékkal húznak meg egy kerékanyát, akkor azt le is lehet szedni normálisan. De sokan azt hiszik, hogy minél erősebben meghúzzák, annál jobb  :nonono: ...

Vegyél egy kerékanya-keresztkulcsot (vigyázz, hogy legyen rajta megfelelő méretű vég), és azzal próbáld. Ha kézzel nem megy, próbálj ugrálni rajta - ez nekem végső esetben is segíteni szokott.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4135 Dátum: 2009.04.13 21:22:38 »
Járt már úgy valaki, hogy meg sem tudta mozdítani a kerékanyákat? Amiken túl vagyok: WD-40 a kerékanyákra, a kulcsot meghosszabbítottam porszívócsővel, de nem és nem. Még amivel próbálkozni fogok az egy normális kulcs, mert a gyári picit lötyög rajta és csak egykarú. Van esetleg még valami más ötlet? Gyúrni már elkezdtem.

Valami nagyeszű megtéphette őket rendesen  :censored: ... Pedig ha megfelelő nyomatékkal húznak meg egy kerékanyát, akkor azt le is lehet szedni normálisan. De sokan azt hiszik, hogy minél erősebben meghúzzák, annál jobb  :nonono: ...

Vegyél egy kerékanya-keresztkulcsot (vigyázz, hogy legyen rajta megfelelő méretű vég), és azzal próbáld. Ha kézzel nem megy, próbálj ugrálni rajta - ez nekem végső esetben is segíteni szokott.
No, idevágó a tapasztalatom. Vettem egy nyomatékkulcsot, lecseréltem a kerekeket. 105Nm-re szépen meghúztam. Utána újrahúztam, de harmadszorra is voltak olyan csavarok amiken kb 1/4-et is lehetett fordítani. Hát, bevallom, nem reszkíroztam, meghúztam 120Nm-rel a csavarokat, így már nem lazul.
Gondolom az hogy folyamatosan a gumisok szarrá tépték (most is pl. ugrálni kellett a gyári kulcson hogy lejöjjön) a csavarokat, kitágította a lukakat, s most már muszáj erősebben meghúzni :-(

A csavar zsírzásáról volt már flame fél éve, azt érdemes talán visszanézni :-) Most nem kezdeném újra... ;-)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4136 Dátum: 2009.04.14 09:47:10 »
En a csavar zsirozasan felul meg azt a trukkot alkalmazom, hogy vettem egy kulcsot, aminek teleszkopos a nyele. Meghuzni teljesen osszetolt karral szoktam. Igy mindig ki tudom lazitani a legkihuzotabb allapotban minden gond nelkul. (es olcsobb mint egy nyomatekkulcs)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4137 Dátum: 2009.04.14 10:49:33 »
En a csavar zsirozasan felul meg azt a trukkot alkalmazom, hogy vettem egy kulcsot, aminek teleszkopos a nyele. Meghuzni teljesen osszetolt karral szoktam. Igy mindig ki tudom lazitani a legkihuzotabb allapotban minden gond nelkul. (es olcsobb mint egy nyomatekkulcs)

Ezt őszintén nem igazán vágom - és honnan tudod hogy jó a nyomaték amivel meghúzod?
Vagy kevés infót adtál...
-A gyári kulcsnak adott hossza van, és le van írva hogy mekkora "tehénkedéssel" kell meghúzni. OK, ez persze nem pontos, de azért jobb mintha még a kulcs hossza is egy változó az egyenletben  :innocent:

Nem csak az a lényeg hogy könnyen lejöjjön, hanem hogy a kerék is fennmaradjon  :yes:

(Én 12e-ért vettem nyomatékkulcsot 10-200Nm - Mannesmann gyártmány annyira szar nem lehet, mondjuk nem is várom el hogy 0.1%-os pontosságú legyen.... Olaj / kerékcseréhez megfelel, az előző kommentem fényében is)

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4138 Dátum: 2009.04.14 10:57:45 »
Ezt őszintén nem igazán vágom - és honnan tudod hogy jó a nyomaték amivel meghúzod?
Vagy kevés infót adtál...
Hat annyira huzom meg betolt teleszkoppal, hogy pont ket izzadtsagcsepp gyongyozzon a homlokomon.  :D
Nekem nem ert meg 12ezret, evi ket hasznalat, emiatt vettem a nyiregyhazi kgst piacon kb 1600Ft-ert ezt a teleszkopos csodat. (1800-rol lealdkudva)  [rohog]


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4139 Dátum: 2009.04.14 11:23:07 »
Hat annyira huzom meg betolt teleszkoppal, hogy pont ket izzadtsagcsepp gyongyozzon a homlokomon.  :D
Nekem nem ert meg 12ezret, evi ket hasznalat, emiatt vettem a nyiregyhazi kgst piacon kb 1600Ft-ert ezt a teleszkopos csodat. (1800-rol lealdkudva)  [rohog]

Nekem még nem volt olyan csavar ami ellenszegült volna. Sőtt sima keresztkulccsal L200-ason letéptem a tőcsavart, alaposan lefejelve a bódét. Nem kell semmi csinadratta. A csavart azért ildomos lezsírozni mert akkor nem rohad rá.