Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678144 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4110 Dátum: 2009.04.05 19:30:48 »
Pedig ott a helye a gázpedál mellett, kicsit le kell hajtani a szőnyeget, és ott lesz kb 15*3cm-es műanyag amit le kell venni, mögötte van 2 szűrő, az U alakú van felül a téglalap pedig alatta. Nem egyszerű mutatvány betenni, én is tegnap szedtem ki megnézni hogy mennyire koszsos.

Zoly28

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4111 Dátum: 2009.04.05 19:37:11 »
Sziasztok!
Január óta vagyok egy carina e 1.6 Gli tulajdonosa. Április 20-án lejár a műszaki és voltam átnézetni az autót.
Emisszió mérésnél nagyon rossz értékek születtek.:CO:3.79,HC:266,Lambda0.947 :cry: és a szervizben nem értettek (ehhez 4A-FE)  motor diagnosztikához.
Itt a fórumon olvastam hogy lehet kiolvasi a hibát a Te1 -E1 összekötésével.
Kiprobáltam ,de összekötés után valahonnan gyanus hang jött (sistergés) gyorsan szét bontottam majd próba, elindult a motor.
A kérdésem az lenne hogy okozhat e gondot ha a diagnosztika közben össze van kötve a WA-WB kapocs,ami amugy igy is volt benne.
Minden Carinában benne van ez az összekötés?Megnéznétek a tiétekben?
Mostanában van hogy beindulás után leáll és mégegyszer kell inditani.. :hmmmm:


[a csatolmányt egy admin törölte]

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4112 Dátum: 2009.04.06 08:02:16 »
Hétvégén megnéztem a vezérlést. A vezérműszíj teljesen jó helyen van. A szelepeknél is stimmel minden. Megmértem a kompressziót, ami 10-10.5bar. Szépen egyenletesen kopott minden. A lambda szondánál el volt oxidálódva a csatlakozóban az egyik érintkező, de ezen kívül nem találtam hibát, pedig mindent átnéztem. Olyan, mintha nem lenne jó az előgyújtás, mert amikor a gyújtáselosztót felfogó csavarokat kiveszem és kézzel fordítok az egészen, akkor jobban felpörög. Egy másik autóról áttettem egy gyújtáselosztót is, de nem változott a helyzet. Ugyanúgy gyenge és változatlanul sokat eszik. De mechanikailag minden rendben van, most már a gyújtás vezérlésére tudok gondolni. Egyébként a gyújtáselosztóról ha lehúzom a csatlakozót, akkor nem kellene leállnia?

Segítsetek, mi lehet még?

ezoz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4113 Dátum: 2009.04.06 09:56:25 »
Tesztelgettem tegnap a légkondimat, ugyanis amikor féléve vettem az autót, akkor az időjárás miatt csak a klíma alapműködését tudtam ellenőrizni.  Szóval, most érdekes eredményre jutottam, miután pár percet autóztam bekapcsolt klímával és utána megálltam alapjáraton, láttam, h az alapjárati fordulatszám ingadozik, benéztem a motortérbe és a klíma kb 20 másodpercenként kikapcsolt, majd újabb 20 mp múlva bekapcsolt és így tovább. Ez a normális működése? Vagy valami gond lehet vele?
Toyota Carina Є Liftback GLI, 2.0, 1998

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4114 Dátum: 2009.04.06 09:59:12 »
Így működik. Kikapcsol, bekapcsol.
Nincs baja. ;)

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4115 Dátum: 2009.04.06 12:39:29 »
Hétvégén megnéztem a vezérlést. A vezérműszíj teljesen jó helyen van. A szelepeknél is stimmel minden. Megmértem a kompressziót, ami 10-10.5bar. Szépen egyenletesen kopott minden. A lambda szondánál el volt oxidálódva a csatlakozóban az egyik érintkező, de ezen kívül nem találtam hibát, pedig mindent átnéztem. Olyan, mintha nem lenne jó az előgyújtás, mert amikor a gyújtáselosztót felfogó csavarokat kiveszem és kézzel fordítok az egészen, akkor jobban felpörög. Egy másik autóról áttettem egy gyújtáselosztót is, de nem változott a helyzet. Ugyanúgy gyenge és változatlanul sokat eszik. De mechanikailag minden rendben van, most már a gyújtás vezérlésére tudok gondolni. Egyébként a gyújtáselosztóról ha lehúzom a csatlakozót, akkor nem kellene leállnia?

Segítsetek, mi lehet még?
Katalizátor?
A lamellái összedőltek, elállják a kipuffogógáz útját. A fogyit is képes csúnyán megdobni.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4116 Dátum: 2009.04.06 13:14:37 »
Hétvégén megnéztem a vezérlést. A vezérműszíj teljesen jó helyen van. A szelepeknél is stimmel minden. Megmértem a kompressziót, ami 10-10.5bar. Szépen egyenletesen kopott minden. A lambda szondánál el volt oxidálódva a csatlakozóban az egyik érintkező, de ezen kívül nem találtam hibát, pedig mindent átnéztem. Olyan, mintha nem lenne jó az előgyújtás, mert amikor a gyújtáselosztót felfogó csavarokat kiveszem és kézzel fordítok az egészen, akkor jobban felpörög. Egy másik autóról áttettem egy gyújtáselosztót is, de nem változott a helyzet. Ugyanúgy gyenge és változatlanul sokat eszik. De mechanikailag minden rendben van, most már a gyújtás vezérlésére tudok gondolni. Egyébként a gyújtáselosztóról ha lehúzom a csatlakozót, akkor nem kellene leállnia?

Segítsetek, mi lehet még?

Testvér!
Nem a vezérműszíjjal van a baj, meg azzal, hogy hogyan néz ki, hanem a vezérműtengely és a főtengely hangolásával! Lehet, hogy egy fokkal arrébb van a vezérműszíj! Megnézted a jelöléseket? Az a mérvadó, nem a szíj állapota. A kompresszió valóban jónak mondtható, azzal nem lessz  baj szerintem.


A gyújtáselosztóról a csatit? melyiket és honnan, megy oda pár kábel+ez+az. :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4117 Dátum: 2009.04.06 13:53:43 »
Sziasztok!
Január óta vagyok egy carina e 1.6 Gli tulajdonosa. Április 20-án lejár a műszaki és voltam átnézetni az autót.
Emisszió mérésnél nagyon rossz értékek születtek.:CO:3.79,HC:266,Lambda0.947 :cry: és a szervizben nem értettek (ehhez 4A-FE)  motor diagnosztikához.
Itt a fórumon olvastam hogy lehet kiolvasi a hibát a Te1 -E1 összekötésével.
Kiprobáltam ,de összekötés után valahonnan gyanus hang jött (sistergés) gyorsan szét bontottam majd próba, elindult a motor.
A kérdésem az lenne hogy okozhat e gondot ha a diagnosztika közben össze van kötve a WA-WB kapocs,ami amugy igy is volt benne.
Minden Carinában benne van ez az összekötés?Megnéznétek a tiétekben?
Mostanában van hogy beindulás után leáll és mégegyszer kell inditani.. :hmmmm:


Azt ugye tudod, ha nem világít a check engine lámpa, akkor nincs is mit kiolvasni?

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4118 Dátum: 2009.04.06 15:07:30 »
Hétvégén megnéztem a vezérlést. A vezérműszíj teljesen jó helyen van. A szelepeknél is stimmel minden. Megmértem a kompressziót, ami 10-10.5bar. Szépen egyenletesen kopott minden. A lambda szondánál el volt oxidálódva a csatlakozóban az egyik érintkező, de ezen kívül nem találtam hibát, pedig mindent átnéztem. Olyan, mintha nem lenne jó az előgyújtás, mert amikor a gyújtáselosztót felfogó csavarokat kiveszem és kézzel fordítok az egészen, akkor jobban felpörög. Egy másik autóról áttettem egy gyújtáselosztót is, de nem változott a helyzet. Ugyanúgy gyenge és változatlanul sokat eszik. De mechanikailag minden rendben van, most már a gyújtás vezérlésére tudok gondolni. Egyébként a gyújtáselosztóról ha lehúzom a csatlakozót, akkor nem kellene leállnia?

Segítsetek, mi lehet még?

Testvér!
Nem a vezérműszíjjal van a baj, meg azzal, hogy hogyan néz ki, hanem a vezérműtengely és a főtengely hangolásával! Lehet, hogy egy fokkal arrébb van a vezérműszíj! Megnézted a jelöléseket? Az a mérvadó, nem a szíj állapota. A kompresszió valóban jónak mondtható, azzal nem lessz  baj szerintem.


A gyújtáselosztóról a csatit? melyiket és honnan, megy oda pár kábel+ez+az. :D


Rosszul fogalmaztam. A főtengely jelölése a 0-ra lett állítva és felül a vezérműtengelynél lévő jel pontosan a hengerfej tetejénél van. Tehát a vezérműtengely és a főtengely jó szögben forognak együtt. Jól van feltéve a vezérműszíj. A két vezérműtengely végén lévő fogaskerekeken lévő jelölések mondjuk nem ebben a pillanatban vágnak egybe, hanem kicsit arrébb, de az a rész még nem látszik, hogy valaha is meg lett volna bontva.

A gyújtáselosztóra mennek a nagyfeszültségű kábelek, meg egy ha jól emlékszem 3 vezetéket tartalmazó csatlakozó a tetején, amin van egy - 0 + jel. Ha jól sejtem, akkor ez ad valamiféle jelet az előgyújtással kapcsolatban (Hall szenzor). Ha azt lehúzom, akkor semmi sem történik.

A katalizátornak nem kellene valami hangot adni ha szét van esve? Csörgés, vagy valami, mert nézegettem, de nem látok semmi kirívót. Vagy vágjam ki aztán majd lesz valami? Hogy lehet másképp ellenőrizni?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4119 Dátum: 2009.04.06 15:49:41 »
Ha le volt egyszer szedve a vezérműszíj, akkor nem kell ahhoz megbontani mást, simán el lehet hangolni a vezérlést.
Nem vagyok autószerelő, és a Carina lelkét sem nagyon ismerem - amíg Carinánk volt, ilyen probléma nem állt el, sőt semmilyen sem -, de az általad leírtak alapján egyre jobban az elfokolás felé hajlok. 
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4120 Dátum: 2009.04.07 16:32:33 »


Rosszul fogalmaztam. A főtengely jelölése a 0-ra lett állítva és felül a vezérműtengelynél lévő jel pontosan a hengerfej tetejénél van. Tehát a vezérműtengely és a főtengely jó szögben forognak együtt. Jól van feltéve a vezérműszíj. A két vezérműtengely végén lévő fogaskerekeken lévő jelölések mondjuk nem ebben a pillanatban vágnak egybe, hanem kicsit arrébb, de az a rész még nem látszik, hogy valaha is meg lett volna bontva.

A gyújtáselosztóra mennek a nagyfeszültségű kábelek, meg egy ha jól emlékszem 3 vezetéket tartalmazó csatlakozó a tetején, amin van egy - 0 + jel. Ha jól sejtem, akkor ez ad valamiféle jelet az előgyújtással kapcsolatban (Hall szenzor). Ha azt lehúzom, akkor semmi sem történik.

A katalizátornak nem kellene valami hangot adni ha szét van esve? Csörgés, vagy valami, mert nézegettem, de nem látok semmi kirívót. Vagy vágjam ki aztán majd lesz valami? Hogy lehet másképp ellenőrizni?

No megkérdeztem Haynes bácsit.

"A főtengely jelölése a 0-ra lett állítva és felül a vezérműtengelynél lévő jel pontosan a hengerfej tetejénél van". Ez OK.
"A két vezérműtengely végén lévő fogaskerekeken lévő jelölések mondjuk nem ebben a pillanatban vágnak egybe, hanem kicsit arrébb, " - az nem baj - a lényeg, hogy ez az egyiken "9óránál", a másiknál "3 óránál" következzen be.

farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4121 Dátum: 2009.04.09 22:44:16 »
Sziasztok!Pollenszűrő megtalálva köszönöm!Gyenge klíma teljesítmény miatt cseréltem,de nem javult a helyzet.Tavaly ősszel feltöltötték gázzal a klíma rendszert,most sajnos megint jócskán hiányzik belőle gáz.Ha esetleg tudná valaki,hogy hol szivároghat legnagyobb gyanúval a gáz annak örülnék.1.6 116 LE 4A-FE motor 1996 évjárat

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4122 Dátum: 2009.04.09 23:27:30 »
Sziasztok!Pollenszűrő megtalálva köszönöm!Gyenge klíma teljesítmény miatt cseréltem,de nem javult a helyzet.Tavaly ősszel feltöltötték gázzal a klíma rendszert,most sajnos megint jócskán hiányzik belőle gáz.Ha esetleg tudná valaki,hogy hol szivároghat legnagyobb gyanúval a gáz annak örülnék.1.6 116 LE 4A-FE motor 1996 évjárat

Van egy nyomás tartó szelep és ott engedi el a gázt.:( de meg lehet festetni a következő nyomáspróbánál és akkor az uv fény alatt szépen kijön hogy hol ereszt a rendszer.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Johnas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4123 Dátum: 2009.04.12 16:01:53 »
Sziasztok!

Nemrég vettem egy 14 éves (1995-ös) Carina e-t. Teljesen elégedett vagyok vele, és kimondottan tetszik is, ugyanakkor van egy kis problémám, mégpedig, hogy alacsony fordulatszámon, jellemzően 1-es és 2-es fokozatban hörgő hangot ad, mintha valami valamihez folyamatosan hozzáérne, és surolná, mi lehet a zaj forrása? Segítséget köszönöm előre is.

farkaszo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 125
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4124 Dátum: 2009.04.12 16:18:38 »
Ezt a nyomástartó szelepet hol találom?Ma nézegettem de nem láttam ilyesmit?