4AFE motorom eléggé lusta. 5000-nél leszabályoz, alatta meg nagyon gyenge. Valami vezérlési gondra tippeltem, ezért megnézettem egy profi autóvillamossági szerelővel, de nem talált gondot. ...
Nekem is egy vezérlési gond lenne a tippem a problémádra, csak én a szelepek vezérlésére gyanakszom.
Szerintem néz(es)d meg, hogy a főtengelyen és a vezérműtengelyen a jelölési pontok rendben állnak-e egymáshoz képest.
Magyarán, nincsen-e egy (néhány) fokkal elcsúszva a vezérlésed.
Másik tippem pedig a gyújtás elállítódása lenne (bár említetted a profi autóvillamossági szerelőt); gondolom, azt megnéztétek.
Még annyit tudni kell az autóról, hogy benzin-gázos. Gázüzem esetén !üresben! elpörögne akár 8000-ig is (talán a gáz magasabb oktánszáma?). A problémák terhelés alatt kezdődnek. Ma épp autópályán mentem, de 140-nél többet nem bír menni. Minden fokozatban max. 5000-ig pörög, de addig is hihetetlen lassan jut el. 80 fölött egyszerűen nem bír menni. Olyan mint amikor az 1000-es wagonírrel 4 személy+batyuval megcéloznám a Kékestetőt. Egyszóval NYUGDÍJAS. A benzin és gáz üzem között nem vehető észre jelentős különbség.
A fickó aki megnézte versenyautók programozható számítógépeit idomítja. Állítólag eléggé otthon van a témában, mondjuk attól nincs kizárva, hogy nem vett észre valamit. Sajnos nem tudtam ott lenni, mikor átnézte.
Amikre én gyanakszom:
1. A katalizátor el van tömődve és nagyobb fordulaton nem tud elég kipufogógázt átengedni. De ezt hogy tudom ellenőrizni?
2. A gyújtást nem lehet kézzel állítani (vagy mégis?). Alapjáraton tuti jó, mert könnyen indul, egyenletesen jár stb. Viszont terhelésnél állítania kellene az előgyújtást, amit gondolataim szerint a szívócsonkon lévő szenzor jele alapján végez. Nade, ha az a szenzor rossz? (Ezt hogy ellenőrizzem? Csere?)
A kompresszióhiányra gondolva azzal próbálom nyugtatni magam, hogy nem füstöl, minimális a kartergáz, nem eszi az olajat, és szép a hangja.
De azért csak megmérem, mert azt egyszerűbb, mint szétbontani. Csak amilyen műszert tudtam volna kölcsönkérni, annak rövid a szára és nem ér be a csöve a gyertya közelébe sem.
Szerintetek? Bármilyen ötletet, tanácsot megköszönök. Hétvégén nekiugrok, addig ami összejön, mind ellenőrzöm.