Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678117 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

nmhu77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4065 Dátum: 2009.03.20 17:52:26 »
Sziasztok!

Tudnátok segíteni abban, hogy hogyan tudom meg, hogy pontosan - cikkszám szinten - milyen alkatrészekre van szükségem a vezérlés (szíjak, görgő) cseréhez, milyen gyertyák kellenek, illetve milyen lambda szondára van szükségem?
:hmmmm:

Van valami leírás, lista, táblázat, adatbázis,... amiből ki lehet hámozni  a kompatibilis alkatrészeket?
:helpsmilie:

95 januári 1.6 wagon E.
JT-s alváz szám
300e valósnak tűnő Km 
Előre is nagyon köszönöm  a segítséget!

Márió
m.

nmhu77

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 11
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4066 Dátum: 2009.03.20 17:56:17 »
Sziasztok!

Tudnátok segíteni abban, hogy hogyan tudom meg, hogy pontosan - cikkszám szinten - milyen alkatrészekre van szükségem a vezérlés (szíjak, görgő) cseréhez, milyen gyertyák kellenek, illetve milyen lambda szondára van szükségem?
:hmmmm:

Van valami leírás, lista, táblázat, adatbázis,... amiből ki lehet hámozni  a kompatibilis alkatrészeket?
:helpsmilie:

95 januári 1.6 wagon E.
JT-s alváz szám
300e valósnak tűnő Km 
Előre is nagyon köszönöm  a segítséget!

Márió

Ja!
4A-FE típusú motor van benne.

és jó minőség / költség arány előnyben részesítve  :whistling:

m.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4067 Dátum: 2009.03.20 20:47:00 »
Sziasztok!

Tudnátok segíteni abban, hogy hogyan tudom meg, hogy pontosan - cikkszám szinten - milyen alkatrészekre van szükségem a vezérlés (szíjak, görgő) cseréhez, milyen gyertyák kellenek, illetve milyen lambda szondára van szükségem?

Gyári cikkszámok: www.toyodiy.com , és ott "Parts reference". Ezzel már előrébb vagy. Beszerzési helyek (a márkaszervízeken kívül) : toyotaclub.hu, baloldalt, "Boltok, bontók" menüpont.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4068 Dátum: 2009.03.23 14:34:53 »
4AFE motorom eléggé lusta. 5000-nél leszabályoz, alatta meg nagyon gyenge. Valami vezérlési gondra tippeltem, ezért megnézettem egy profi autóvillamossági szerelővel, de nem talált gondot. Minden szenzor jó, nincs hiba. A valós kilómétert sajnos nem tudom, de nem tűnik kopottnak a motor. Szép a hangja, egyenletes az alapjárat, nem füstöl, nem eszik olajat.

Adjatok tippet, mit nézzek még meg!  :helpsmilie:


Kérek kölcsön egy kompressziómérőt és megnézem. Mennyinek kellene lennie a gyári értéknek és mi az, ami még elmegy.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4069 Dátum: 2009.03.23 17:06:47 »
4AFE motorom eléggé lusta. 5000-nél leszabályoz...

Nem 5000-nél kéne leszabályoznia, hanem valahol 6700 környékén. Szal itt tutira vmi gond van. És szerintem nem mechanikai természetű lesz, hanem elektronikai. Kompressziót persze mérhetsz, de ha rossz lenne, akkor füstölne a motor és enné az olajat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Cser

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4070 Dátum: 2009.03.23 17:08:42 »
Sziasztok,
honnan/hogyan lehetne megtudni, hogy '97-es GLi-mhez 25 v. 28mm vastag féktárcsa kell? Ha nem muszáj nem szedném le a kereket.
Előre is köszi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4071 Dátum: 2009.03.23 19:30:44 »
Sziasztok,
honnan/hogyan lehetne megtudni, hogy '97-es GLi-mhez 25 v. 28mm vastag féktárcsa kell? Ha nem muszáj nem szedném le a kereket.
Előre is köszi

Szia! Én első körben felhívnám vmelyik márkaszervízt. Ott alvázszám alapján be tudják azonosítani a cucc cikkszámát (amúgy ezt te is megteheted a www.toyodiy.com oldalon), és remélhetőleg meg tudják mondani a pontos paramétereit.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4072 Dátum: 2009.03.23 20:37:45 »
4AFE motorom eléggé lusta. 5000-nél leszabályoz, alatta meg nagyon gyenge. Valami vezérlési gondra tippeltem, ezért megnézettem egy profi autóvillamossági szerelővel, de nem talált gondot. ...
Nekem is egy vezérlési gond lenne a tippem a problémádra, csak én a szelepek vezérlésére gyanakszom.
Szerintem néz(es)d meg, hogy a főtengelyen és a vezérműtengelyen a jelölési pontok rendben állnak-e egymáshoz képest.
Magyarán, nincsen-e egy (néhány) fokkal elcsúszva a vezérlésed.
Másik tippem pedig a gyújtás elállítódása lenne (bár említetted a profi autóvillamossági szerelőt); gondolom, azt megnéztétek.
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4073 Dátum: 2009.03.23 22:49:53 »
4AFE motorom eléggé lusta. 5000-nél leszabályoz, alatta meg nagyon gyenge. Valami vezérlési gondra tippeltem, ezért megnézettem egy profi autóvillamossági szerelővel, de nem talált gondot. ...
Nekem is egy vezérlési gond lenne a tippem a problémádra, csak én a szelepek vezérlésére gyanakszom.
Szerintem néz(es)d meg, hogy a főtengelyen és a vezérműtengelyen a jelölési pontok rendben állnak-e egymáshoz képest.
Magyarán, nincsen-e egy (néhány) fokkal elcsúszva a vezérlésed.
Másik tippem pedig a gyújtás elállítódása lenne (bár említetted a profi autóvillamossági szerelőt); gondolom, azt megnéztétek.

Még annyit tudni kell az autóról, hogy benzin-gázos. Gázüzem esetén !üresben! elpörögne akár 8000-ig is (talán a gáz magasabb oktánszáma?). A problémák terhelés alatt kezdődnek. Ma épp autópályán mentem, de 140-nél többet nem bír menni. Minden fokozatban max. 5000-ig pörög, de addig is hihetetlen lassan jut el. 80 fölött egyszerűen nem bír menni. Olyan mint amikor az 1000-es wagonírrel 4 személy+batyuval megcéloznám a Kékestetőt. Egyszóval NYUGDÍJAS. A benzin és gáz üzem között nem vehető észre jelentős különbség.

A fickó aki megnézte versenyautók programozható számítógépeit idomítja. Állítólag eléggé otthon van a témában, mondjuk attól nincs kizárva, hogy nem vett észre valamit. Sajnos nem tudtam ott lenni, mikor átnézte.

Amikre én gyanakszom:

1. A katalizátor el van tömődve és nagyobb fordulaton nem tud elég kipufogógázt átengedni. De ezt hogy tudom ellenőrizni?

2. A gyújtást nem lehet kézzel állítani (vagy mégis?). Alapjáraton tuti jó, mert könnyen indul, egyenletesen jár stb. Viszont terhelésnél állítania kellene az előgyújtást, amit gondolataim szerint a szívócsonkon lévő szenzor jele alapján végez. Nade, ha az a szenzor rossz? (Ezt hogy ellenőrizzem? Csere?)

A kompresszióhiányra gondolva azzal próbálom nyugtatni magam, hogy nem füstöl, minimális a kartergáz, nem eszi az olajat, és szép a hangja.
De azért csak megmérem, mert azt egyszerűbb, mint szétbontani. Csak amilyen műszert tudtam volna kölcsönkérni, annak rövid a szára és nem ér be a csöve a gyertya közelébe sem.

Szerintetek? Bármilyen ötletet, tanácsot megköszönök. Hétvégén nekiugrok, addig ami összejön, mind ellenőrzöm.

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4074 Dátum: 2009.03.23 22:59:01 »
Idézet
..Nekem is egy vezérlési gond lenne a tippem a problémádra, csak én a szelepek vezérlésére gyanakszom...


Ez jó ötlet! De ha csak 1 foggal is odébb van téve a vezérműszíj, létezik, hogy csak ennyi tünete van?

Idézet
...És szerintem nem mechanikai természetű lesz, hanem elektronikai...

Elektronikai gondra egyenlőre csak a vákuum szenzor ugrik be...


ezoz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4075 Dátum: 2009.03.24 00:32:11 »
Szerintem egy motordiagnosztikát megérne előtte beiktatni. Rádugják a számítógépre és az megmondja mi a rossz. 20k körül van az ára. Én így kezdeném, hátha nem kell szétszedni sokmindent, csak egy érzékelőt cserélni.
Toyota Carina Є Liftback GLI, 2.0, 1998

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4076 Dátum: 2009.03.24 08:01:25 »
Mármint az 20, hogy rádugják a "számítógépre", ami kiadja a hibakódot? Vagy mi 20?
         

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4077 Dátum: 2009.03.24 09:09:31 »
Szerintem egy motordiagnosztikát megérne előtte beiktatni. Rádugják a számítógépre és az megmondja mi a rossz. 20k körül van az ára. Én így kezdeném, hátha nem kell szétszedni sokmindent, csak egy érzékelőt cserélni.
Kicsit visszább kell olvasni. Saját magad is kiolvashatod a hibakódot a TE lábak megfelelőit összekötve a gyújtást ráadva... nem kő érte pénzt adni.

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4078 Dátum: 2009.03.24 14:12:54 »
Szerintem egy motordiagnosztikát megérne előtte beiktatni. Rádugják a számítógépre és az megmondja mi a rossz. 20k körül van az ára. Én így kezdeném, hátha nem kell szétszedni sokmindent, csak egy érzékelőt cserélni.

Ez megtörtént. Egyedül az üzemanyagnyomással volt gond, de az amiatt van, hogy a gázüzemre kapcsoláskor lekapcsol az üzemanyag szivattyú.
Más hibakód nem volt. Azt hiszem 25-ös hibakód.

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4079 Dátum: 2009.03.24 17:57:06 »
Szerintem egy motordiagnosztikát megérne előtte beiktatni. Rádugják a számítógépre és az megmondja mi a rossz. 20k körül van az ára. Én így kezdeném, hátha nem kell szétszedni sokmindent, csak egy érzékelőt cserélni.

Ez megtörtént. Egyedül az üzemanyagnyomással volt gond, de az amiatt van, hogy a gázüzemre kapcsoláskor lekapcsol az üzemanyag szivattyú.
Más hibakód nem volt. Azt hiszem 25-ös hibakód.
Olvasd ki még1x. A 25-ös hibakód lambdaszonda hiba, és szegénykeverékre utal. Érdemes megnézni mindent a pillangószelep után, hogy nem kap valahol fals levegőt.