Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678150 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Jency

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 402
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4050 Dátum: 2009.03.16 18:24:11 »
Segitsetek?
A 96. 1.6 carinamba kiment a fesszabalyzo ,kifozte az akksit.Erdekelne a legolcsobb megoldas amit tudtok, hasznalt generator ,vagy fesszabalyzo.
HA kapsz olcsón generátort akkor azt vedd meg, vagy ha a fesszabályzót akarsz cseréltetni, akkor mindenképpen érdemes ki kell méretni a generátorba az összes diódát (nemcsak a teljesítmény diódákat).

Barát

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4051 Dátum: 2009.03.16 19:01:53 »
Sziasztok!
Egy kis segítséget, tanácsot szeretnék. 3 éve van  Carinám. elérkezett egy kis generálra. kb 1000 km-en elfogyaszt 1 liter olajat. először szelepszárszimeringel kezdtem de nem hozta meg a  várt eredményt. most a szerelőm megnézte, arra jutottunk gyűrűzni kéne. 90000 ft-ot mondott komplett. tömítések,gyűrűgarnitúra,hajtókarcsapágy, munkadíj. "Becsületes öreg szaki".A kérdésem az lenne hogy ez fog e segíteni az olajfogyasztásomon e vagy sem? Mennyire? A bejáratás az hány kilométeren keresztül történjen? és hogyan? Olyat is olvastam hogy egy gyűrüzés csak max 50.000 km-re "elég" utána olyan lesz mint elötte. Azért kérdem itt tőletek mert ti tapasztaltabbak vagytok ilyen témába. A kocsi 1.6 4AFE 93-as évjárat. Óra szerinti 240000 km-el- ami biztos nem a valóságot tükrözi.

A segítséget, tanácsokat előre is köszönöm!
Barát

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4052 Dátum: 2009.03.16 21:35:09 »
Sziasztok!
Egy kis segítséget, tanácsot szeretnék. 3 éve van  Carinám. elérkezett egy kis generálra. kb 1000 km-en elfogyaszt 1 liter olajat. először szelepszárszimeringel kezdtem de nem hozta meg a  várt eredményt. most a szerelőm megnézte, arra jutottunk gyűrűzni kéne. 90000 ft-ot mondott komplett. tömítések,gyűrűgarnitúra,hajtókarcsapágy, munkadíj. "Becsületes öreg szaki".A kérdésem az lenne hogy ez fog e segíteni az olajfogyasztásomon e vagy sem? Mennyire? A bejáratás az hány kilométeren keresztül történjen? és hogyan? Olyat is olvastam hogy egy gyűrüzés csak max 50.000 km-re "elég" utána olyan lesz mint elötte. Azért kérdem itt tőletek mert ti tapasztaltabbak vagytok ilyen témába. A kocsi 1.6 4AFE 93-as évjárat. Óra szerinti 240000 km-el- ami biztos nem a valóságot tükrözi.

A segítséget, tanácsokat előre is köszönöm!
Barát

Éppenséggel lehet valós is a 240 ezer km, mert ezek a Carinák szokták enni az olajat. Kár volt a szelepszár-szimeringeket kicseréltetni, ezeknél mindig a gyűrűk okozzák az olajfogyasztást. Túl lágy anyagból készültek. Így a gyűrűzés várhatóan meg is oldja a problémát - hogy mennyi időre, azt szvsz senki sem tudja neked pontosan megmondani, de szerintem azért 50 ezer km-nél mindenképpen többre. A 90 ezres ár amúgy korrekt a felsorolt dolgokért.

Ami a bejáratást illeti: a lényeg a fokozatosság. A legelején (mondjuk az első párszáz km-en) kerül a rövid, 1-2 km-es utakat hideg motorral. És kerüld a túl alacsony, ill. túl magas fordulatszámot: valahol 1800-2500 között igyekezz tartani az első néhány száz km-en, utána mondjuk 1500-3000 között az első két-háromezer km-en; aztán lehet fokozatosan tolni kifelé a határokat (főleg fölfelé), nem árt már néha megpörgetni is, elküldeni 5000-5500-ig - persze nem tartósan, de egy-egy alkalommal kifejezetten hasznos - mondanom sem kell, csakis üzemmeleg motornál! De erre ne kerüljön sor azelőtt, hogy nincs legalább 3-4 ezer km a motorban. És még valami: az első néhány ezer km-en ne menj tartósan azonos fordulatszámmal (mondjuk, ne tartsd pályán fél órán át fixen a 120-at - változtass rajta kicsit, gyakran. Nem kell sok, 50-100-as különbség is elég - de változzon. Az egész folyamatot úgy nagyjából 5-6 ezer km megtétele után tekintheted befejezettnek.

Ja, és az első 1500-2000 km megtétele után cseréld le az olajat. Aztán 10 ezernél (a felújítástól, tehát nullától számított 10 ezernél) ismét. Olajból szvsz valamilyen márkás 5 W-40-est használj.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

power

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4053 Dátum: 2009.03.19 16:56:25 »
Sziasztok, 3S-FE motorral szerelt 1992-es Carinam van. 1. Ki kellene cserélnem az üzemanyag szűrőt, de nem találom  ::).
2. Az automata váltó olajat kell-e cserélni? Ha igen milyet tegyek bele?
3. Indulásnál néha megtorpan, csak nagyobb gázfröccsel indul, majdnem lefulladásig (automata váltós!) Mi okozhatja?

Lee

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4054 Dátum: 2009.03.19 17:20:37 »
Sziasztok, 3S-FE motorral szerelt 1992-es Carinam van. 1. Ki kellene cserélnem az üzemanyag szűrőt, de nem találom  ::).
2. Az automata váltó olajat kell-e cserélni? Ha igen milyet tegyek bele?
3. Indulásnál néha megtorpan, csak nagyobb gázfröccsel indul, majdnem lefulladásig (automata váltós!) Mi okozhatja?

Lee

Az okozhatja, hogy vmi baj van az automatáddal  :ph34r: ... Jobb esetben csak annyi, hogy kevés/ócska benne az olaj. Hogyne kéne benne cserélni az olajat! Anélkül meghal. És persze a szintet is rendszeresen kell nézni, méghozzá üzemmelegen, alapjáraton járó (!) motor mellett. A szintnek rendben kell lennie, az olaj pedig átlátszó, pirosas-barnás színű kell legyen - ha zavaros, nagyon sötét színű és/vagy égett szaga van, akkor már nagyon öreg. 40 ezer km-enként cserélni kell :excl: 3.1 liter megy bele, valamilyen jobb fajta, a Dexron III-as specifikációt teljesítő ATF-ből (Automatic Transmission Fluid, ez a neve az automata váltó-"olajnak") - mint amilyen pl. a Castrol AMX.

Sőt, az automata váltó olajszűrőjét (ez a váltó belsejében van) is cserélni kell néha - ennek nemtom az intervallumát; jóval ritkábban kell, mint az olajat, de sanszos, hogy a tiéden még sosem volt cserélve, szal nem ártana!

Az üzemanyag-szűrő valszeg a tűzfalon van, a motor mögött; egy eléggé méretes, fekete fém hengert keress. Elég szívás kicserélni, és nem is olcsó, asszem valami tizenezer forint - csak gyárit célszerű venni belőle; de csak 160 ezer km-enként kell kicserélni, ha jól emlékszem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

power

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4055 Dátum: 2009.03.19 19:21:27 »
Sziasztok, 3S-FE motorral szerelt 1992-es Carinam van. 1. Ki kellene cserélnem az üzemanyag szűrőt, de nem találom  ::).
2. Az automata váltó olajat kell-e cserélni? Ha igen milyet tegyek bele?
3. Indulásnál néha megtorpan, csak nagyobb gázfröccsel indul, majdnem lefulladásig (automata váltós!) Mi okozhatja?

Lee

Az okozhatja, hogy vmi baj van az automatáddal  :ph34r: ... Jobb esetben csak annyi, hogy kevés/ócska benne az olaj. Hogyne kéne benne cserélni az olajat! Anélkül meghal. És persze a szintet is rendszeresen kell nézni, méghozzá üzemmelegen, alapjáraton járó (!) motor mellett. A szintnek rendben kell lennie, az olaj pedig átlátszó, pirosas-barnás színű kell legyen - ha zavaros, nagyon sötét színű és/vagy égett szaga van, akkor már nagyon öreg. 40 ezer km-enként cserélni kell :excl: 3.1 liter megy bele, valamilyen jobb fajta, a Dexron III-as specifikációt teljesítő ATF-ből (Automatic Transmission Fluid, ez a neve az automata váltó-"olajnak") - mint amilyen pl. a Castrol AMX.

Sőt, az automata váltó olajszűrőjét (ez a váltó belsejében van) is cserélni kell néha - ennek nemtom az intervallumát; jóval ritkábban kell, mint az olajat, de sanszos, hogy a tiéden még sosem volt cserélve, szal nem ártana!

Az üzemanyag-szűrő valszeg a tűzfalon van, a motor mögött; egy eléggé méretes, fekete fém hengert keress. Elég szívás kicserélni, és nem is olcsó, asszem valami tizenezer forint - csak gyárit célszerű venni belőle; de csak 160 ezer km-enként kell kicserélni, ha jól emlékszem.

Megnéztem az olajat, vöröses-átlátszó, a szintje a fenti módszer szerint kb. 1cm-el feljebb van a HOT állásnál is. Ez így volt amikor vettem is (1 éve, 19 000 km-e). Halványan mindha emlékszem, hogy a volt tulaj azt mondta, hogy nemrég, akkor kb. -1000km-en belül cserélte. Szerintem a benzin szűrő soha nem volt cserélve (óra szerint 276000 km. van benne)

power

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4056 Dátum: 2009.03.19 19:23:32 »
A castrol TQ DIII jó a váltóba?

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4057 Dátum: 2009.03.19 22:03:40 »
Sziasztok, 3S-FE motorral szerelt 1992-es Carinam van. 1. Ki kellene cserélnem az üzemanyag szűrőt, de nem találom  ::)
Az üzemanyag-szűrő valszeg a tűzfalon van, a motor mögött; egy eléggé méretes, fekete fém hengert keress. Elég szívás kicserélni, és nem is olcsó, asszem valami tizenezer forint - csak gyárit célszerű venni belőle; de csak 160 ezer km-enként kell kicserélni, ha jól emlékszem.
Valóban a tűzfalon van (kb. a fék vákuumtartály alatt) és - nálam legalábbis - iszonyú szívás volt levenni/feltenni. Relaxált idegrendszer kell hozzá majd! ;)
Én a Bárdiból vettem az enyémet (azt hiszem japanparts), 1800 Ft volt 40%-os kedvezménnyel; szóval, árilag nem annyira gáz. A gyári persze lehet, hogy tényleg 5 számjegyű HUF-ba kerül...
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4058 Dátum: 2009.03.20 07:43:05 »
Megnéztem az olajat, vöröses-átlátszó, a szintje a fenti módszer szerint kb. 1cm-el feljebb van a HOT állásnál is. Ez így volt amikor vettem is (1 éve, 19 000 km-e). Halványan mindha emlékszem, hogy a volt tulaj azt mondta, hogy nemrég, akkor kb. -1000km-en belül cserélte. Szerintem a benzin szűrő soha nem volt cserélve (óra szerint 276000 km. van benne)

Na, eszerint az olaj, meg a szintje rendben van - bár jobb lenne, ha nem lenne a maximum fölött. Kérdés persze, hogy akkor mi okozhatja a nehézkes indulást? Amúgy minden rendben van vele? Normálisan vált, nem rángat, kickdownra visszakapcsol stb?

Egyébként a Castrol TQ III-D jó bele, de a Castrol AMX még jobb lenne. A Castrol oldala elsősorban ezt ajánlja; a TQ III-D-t csak másodsorban.

Benzinszűrőt nem ártana kicserélni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4059 Dátum: 2009.03.20 07:51:43 »
Én a Bárdiból vettem az enyémet (azt hiszem japanparts), 1800 Ft volt 40%-os kedvezménnyel; szóval, árilag nem annyira gáz. A gyári persze lehet, hogy tényleg 5 számjegyű HUF-ba kerül...

Nem emlékszem pontosan, de drága a gyári, az biztos. Viszont szerelőm, aki anno cserélte a Carinán, kijelentette, hogy gyárin kívül mást nem hajlandó feltenni, mert rendszeresen szívni szokott az utángyártottakkal (szivárgás, nem megfelelő csőcsatlakozás). Pedig amúgy másból minden további nélkül felteszi az utángyártottat. De ebből az üa. szűrőből nem. És hozzátette azt is, hogy egy 160 ezer km-enként esedékes cserénél talán nem akkora tétel az a néhány ezres többlet kiadás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

power

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4060 Dátum: 2009.03.20 08:18:34 »
Megnéztem az olajat, vöröses-átlátszó, a szintje a fenti módszer szerint kb. 1cm-el feljebb van a HOT állásnál is. Ez így volt amikor vettem is (1 éve, 19 000 km-e). Halványan mindha emlékszem, hogy a volt tulaj azt mondta, hogy nemrég, akkor kb. -1000km-en belül cserélte. Szerintem a benzin szűrő soha nem volt cserélve (óra szerint 276000 km. van benne)

Na, eszerint az olaj, meg a szintje rendben van - bár jobb lenne, ha nem lenne a maximum fölött. Kérdés persze, hogy akkor mi okozhatja a nehézkes indulást? Amúgy minden rendben van vele? Normálisan vált, nem rángat, kickdownra visszakapcsol stb?

Egyébként a Castrol TQ III-D jó bele, de a Castrol AMX még jobb lenne. A Castrol oldala elsősorban ezt ajánlja; a TQ III-D-t csak másodsorban.

Benzinszűrőt nem ártana kicserélni.

Igen, normálisan vált, nem rángat, nem csúszik, kickdownra visszakapcsol, a leírt jelenség csak néha fordul elő, amúgy van egy olyan érzésem (sajnos ez elég szubjektív), hogy a motor dinamikája változik, időnként (azonos körülmények között), nagyon dinamikus máskor meg lomha (természetesen azonos fokozatban nézem, hasonló fordulatszám tartományban)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4061 Dátum: 2009.03.20 08:20:34 »
Igen, normálisan vált, nem rángat, nem csúszik, kickdownra visszakapcsol, a leírt jelenség csak néha fordul elő, amúgy van egy olyan érzésem (sajnos ez elég szubjektív), hogy a motor dinamikája változik, időnként (azonos körülmények között), nagyon dinamikus máskor meg lomha (természetesen azonos fokozatban nézem, hasonló fordulatszám tartományban)

Akkor valszeg inkább a motor okozhatja a jelenséget, nem a váltó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

power

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4062 Dátum: 2009.03.20 08:22:42 »
Na, eszerint az olaj, meg a szintje rendben van - bár jobb lenne, ha nem lenne a maximum fölött...

Megnéztem, a gyári specifikáció Dexron-II olajat mond. Vajon használható a D-III?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4063 Dátum: 2009.03.20 08:23:37 »
Na, eszerint az olaj, meg a szintje rendben van - bár jobb lenne, ha nem lenne a maximum fölött...

Megnéztem, a gyári specifikáció Dexron-II olajat mond. Vajon használható a D-III?

Szerinted én nem néztem meg, mielőtt írtam neked? A D-III leváltotta a II-t.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

power

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4064 Dátum: 2009.03.20 08:39:06 »
Na, eszerint az olaj, meg a szintje rendben van - bár jobb lenne, ha nem lenne a maximum fölött...

Megnéztem, a gyári specifikáció Dexron-II olajat mond. Vajon használható a D-III?

Szerinted én nem néztem meg, mielőtt írtam neked? A D-III leváltotta a II-t.

Bocsi, csak inkább rákérdezek, mint hogy elbarmoljam...