A 16 szelepes motorok üzemszerűen lényegesen több olajat fogyasztanak, mint a hagyományos 8 szelepesek. Ha gyanúsan alacsony az olajfogyasztás, akkor elképzelhető, h valahonnan belekerülő benzinnel hígul. Ez pedig nem tesz jót a kenésnek.
Akkor a kevesebb olaj fogyasztás lehet hogy rosszabb motorra utal
Jaj, dehogyis
!!! Az sosem rossz jel, ha egy motor olajfogyasztása alacsony. Arra utal, hogy nincs megkopva, épek a tömítései.
Az természetes, ugye, hogy minden motor fogyaszt valamennyi olajat. Az is, hogy a használat során az olaj hígul - hidegjárat során kerül bele el nem égett üzemanyag, valamit kondenzvíz is. Ez főleg akkor erősödik fel, ha az autóval folyton városban megy az ember, rövid utakon. Ilyenkor, szélsőséges esetben előfordulhat, hogy az olajszint látszólag NÖVEKSZIK - ez esetben az történik, hogy több üzemanyag & kondenzvíz kerül az olajba, mint amennyi olaj fogy. Ez valóban nem egészséges dolog, mert ennek a trutymónak valóban csökken a kenőképessége - de semmiképpen nem arra utal, hogy a motornak bármi baja lenne
- csak annyit kell tenni ez esetben, hogy korábban le kell cserélni az olajat.
Ilyenkor fordulhat elő az is, hogy az olajfogyasztás látszólag megugrik - ha az ember a sok város után elmegy egy hosszabb útra, melynek során az olajból elpárolognak az idegen anyagok, és így a szintje hirtelen lecsökken. Ez természetes jelenség, nem utal hibára.
Az pedig, hogy a hengerenként kettőnél több szelepes motorok jobban ennék az olajat, legfeljebb áttételesen igaz - ha a motor egészséges. Ha már jelentkezik kopás a szelepszár-szimeringeknél, akkor persze valóban több olajat ehet, mint egy hengerenként két szelepes motor.