Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2678144 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4035 Dátum: 2009.03.07 09:49:00 »
A 16 szelepes motorok üzemszerűen lényegesen több olajat fogyasztanak, mint a hagyományos 8 szelepesek. Ha gyanúsan alacsony az olajfogyasztás, akkor elképzelhető, h valahonnan belekerülő benzinnel hígul. Ez pedig nem tesz jót a kenésnek.

Azért ez így erősen sarkított.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4036 Dátum: 2009.03.07 10:00:24 »
A 16 szelepes motorok üzemszerűen lényegesen több olajat fogyasztanak, mint a hagyományos 8 szelepesek. Ha gyanúsan alacsony az olajfogyasztás, akkor elképzelhető, h valahonnan belekerülő benzinnel hígul. Ez pedig nem tesz jót a kenésnek.
Akkor a kevesebb olaj fogyasztás lehet hogy rosszabb motorra utal ???  :eek:

Jaj, dehogyis  :) !!! Az sosem rossz jel, ha egy motor olajfogyasztása alacsony. Arra utal, hogy nincs megkopva, épek a tömítései.

Az természetes, ugye, hogy minden motor fogyaszt valamennyi olajat. Az is, hogy a használat során az olaj hígul - hidegjárat során kerül bele el nem égett üzemanyag, valamit kondenzvíz is. Ez főleg akkor erősödik fel, ha az autóval folyton városban megy az ember, rövid utakon. Ilyenkor, szélsőséges esetben előfordulhat, hogy az olajszint látszólag NÖVEKSZIK - ez esetben az történik, hogy több üzemanyag & kondenzvíz kerül az olajba, mint amennyi olaj fogy. Ez valóban nem egészséges dolog, mert ennek a trutymónak valóban csökken a kenőképessége - de semmiképpen nem arra utal, hogy a motornak bármi baja lenne  :otlet: - csak annyit kell tenni ez esetben, hogy korábban le kell cserélni az olajat.

Ilyenkor fordulhat elő az is, hogy az olajfogyasztás látszólag megugrik - ha az ember a sok város után elmegy egy hosszabb útra, melynek során az olajból elpárolognak az idegen anyagok, és így a szintje hirtelen lecsökken. Ez természetes jelenség, nem utal hibára.

Az pedig, hogy a hengerenként kettőnél több szelepes motorok jobban ennék az olajat, legfeljebb áttételesen igaz - ha a motor egészséges. Ha már jelentkezik kopás a szelepszár-szimeringeknél, akkor persze valóban több olajat ehet, mint egy hengerenként két szelepes motor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

ezoz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4037 Dátum: 2009.03.07 15:35:18 »
Pontosabban és komplexebben írtad le a jelenséget...és érthetőbben is.
Én valóban alaposan beleálltalánosítottam másfél sorba.  ::)
Toyota Carina Є Liftback GLI, 2.0, 1998

welco

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4038 Dátum: 2009.03.11 17:33:07 »
Még egy dologban segítsetek,legyetek szívesek.
A carinámat decemberben vásároltam,1997-es 1,6-os. Lecseréltettem a váltóolajat,kicsit akadozott a 3-as és 4-es.
Tettek bele 75w-90 GL-5 olajat. Nem lett jó. Újra lecserélték 80w-90 GL-3 olajra.
Most sem jó,a 3-as kicsit akadozik és kicsi reccsenése is van. Olajcsere megoldaná a gondomat vagy valami más lehet a baj?
A gyári prospektusa 75w-90 GL-3 olajat ír hozzá,de ilyet nem találok.

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4039 Dátum: 2009.03.11 20:53:32 »
Sajna, az olaj kenőanyag nem varázsszer. ;) Nem kell csodákat várni egy váltóolaj cserétől. :whistling: Nem is értem milyen "szakember" gondolta, hogy az akadozó, recsegő váltód megjavul sűrűbb olajtól? :eek: Nagy a valószínűsége, hogy más baja van! Valszeg jobban járnál, ha megnézetnéd valakivel, aki nem akar mondjuk rögtön 85W90-et bele tölteni. :ph34r: :flowers:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4040 Dátum: 2009.03.11 21:11:18 »
Még egy dologban segítsetek,legyetek szívesek.
A carinámat decemberben vásároltam,1997-es 1,6-os. Lecseréltettem a váltóolajat,kicsit akadozott a 3-as és 4-es.
Tettek bele 75w-90 GL-5 olajat. Nem lett jó. Újra lecserélték 80w-90 GL-3 olajra.
Most sem jó,a 3-as kicsit akadozik és kicsi reccsenése is van. Olajcsere megoldaná a gondomat vagy valami más lehet a baj?
A gyári prospektusa 75w-90 GL-3 olajat ír hozzá,de ilyet nem találok.

A Carina E váltója kicsit akadozós! Ez nem hiba, hanem sajátosság. Ilyen. Ezért kár volt összevissza cserélgetni benne az olajat  ::) ... A GL-3 pedig nem jó bele. GL-4, GL-4+, vagy GL 4/5 a jó választás bele.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4041 Dátum: 2009.03.11 22:49:20 »
Még egy dologban segítsetek,legyetek szívesek.
A carinámat decemberben vásároltam,1997-es 1,6-os. Lecseréltettem a váltóolajat,kicsit akadozott a 3-as és 4-es.
Tettek bele 75w-90 GL-5 olajat. Nem lett jó. Újra lecserélték 80w-90 GL-3 olajra.
Most sem jó,a 3-as kicsit akadozik és kicsi reccsenése is van. Olajcsere megoldaná a gondomat vagy valami más lehet a baj?
A gyári prospektusa 75w-90 GL-3 olajat ír hozzá,de ilyet nem találok.
A 80w90et cseréld le sos mer a gyűrüknek nemjó. aztán majd beakad valamelik fokba.

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4042 Dátum: 2009.03.11 22:50:41 »
Még egy dologban segítsetek,legyetek szívesek.
A carinámat decemberben vásároltam,1997-es 1,6-os. Lecseréltettem a váltóolajat,kicsit akadozott a 3-as és 4-es.
Tettek bele 75w-90 GL-5 olajat. Nem lett jó. Újra lecserélték 80w-90 GL-3 olajra.
Most sem jó,a 3-as kicsit akadozik és kicsi reccsenése is van. Olajcsere megoldaná a gondomat vagy valami más lehet a baj?
A gyári prospektusa 75w-90 GL-3 olajat ír hozzá,de ilyet nem találok.

A Carina E váltója kicsit akadozós! Ez nem hiba, hanem sajátosság. Ilyen. Ezért kár volt összevissza cserélgetni benne az olajat  ::) ... A GL-3 pedig nem jó bele. GL-4, GL-4+, vagy GL 4/5 a jó választás bele.

Tudtommal is GL3 van hozzá írva. Nekem azzal frankó volt, lecseréltem GL4-re (ajánlott viszkozitásúra, nemtom már mi) és a 3-as akadt mint atom. Supratrendnél előadtam a kínomat, lecserélték az olajat valamilyenre (nemtom sajnos milyenre) és tuti jó lett.

Tehát igenis lehet varázsolni az olajjal. Persze valszeg arról van szó, hogy elodáztam a problémát... De ha elodázom még 4 évvel, jó vagyok :-)

Ja, és a váltóolajok rohadtul nem kompatibilisek (se felülről se alulról) egymással! Tehát GL n helyett nem jó a GL n+1, mint mondjuk DOT 3 fékolaj helyett mehet a DOT 4 vagy DOT 5.1...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4043 Dátum: 2009.03.11 23:09:48 »
Valaki, akinek van könyve hozzá, nézze már meg ezt a váltóolaj-dolgot! Én nagyon nem GL 3-ra emlékszem. Még az ezeréves Starletemhez is GL 4 a gyári ajánlás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4044 Dátum: 2009.03.11 23:22:34 »
Ime!

[a csatolmányt egy admin törölte]

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4045 Dátum: 2009.03.11 23:30:17 »
Hát ez egyértelmű - rosszul emlékeztem. Akkor viszont ilyet kell bele tenni, tiszta sor. Jó választás lehet a Castrol SMX-S, ami API GL 3/4-es, tehát mindkét teljesítményszintet átfedi. Mert amúgy már elég nehéz minőségi GL-3-as olajat találni. Mondjuk, szerencsére a könyv is írja, hogy a 4-es és 5-ös olajok is használhatók hozzá. Mi amúgy 4-est tettünk a miénkbe, és rendben van vele a kapcsolhatóság.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sz.pelo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4046 Dátum: 2009.03.15 10:21:07 »
Üdv Kolegák!

Olyan problémám van, hogy az elektromos ablakom gyengélkedik főként esöben. Ez gondolom a korral jár. Mi lehet a probléma? Motor?
Cserélni kellene? Vagy meglehet valahogy maszekolni a dolgot?

köszi:B

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4047 Dátum: 2009.03.15 13:06:16 »
Üdv Kolegák!

Olyan problémám van, hogy az elektromos ablakom gyengélkedik főként esöben. Ez gondolom a korral jár. Mi lehet a probléma? Motor?
Cserélni kellene? Vagy meglehet valahogy maszekolni a dolgot?

köszi:B

Első körben megpróbálhatsz az ablakvezető sínekbe, leengedett ablak mellett, valamilyen kenősprayt (pl. WD40) fújni. Ideig-óráig segíteni szokott. Nekünk is szorult a Carinán a jobb első ablakemelő - évente 3-4-szer befújtuk, így egészen használható volt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sz.pelo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4048 Dátum: 2009.03.15 15:33:09 »
köszi

Kocsis

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #4049 Dátum: 2009.03.16 17:49:51 »
Segitsetek?
A 96. 1.6 carinamba kiment a fesszabalyzo ,kifozte az akksit.Erdekelne a legolcsobb megoldas amit tudtok, hasznalt generator ,vagy fesszabalyzo.